Siet als ze de minerale niet neem dan niet meid. Je hebt je best gedaan , maar ik zou niet gaan verhogen in het voer. als ze hier mee het goed doet en lekker op gewicht blijft zou ik het zo houden. Gewoon lekker veel ruwvoer erbij. Hier is Whis er super door heen gekomen , dracht en met veulen aan de voet. Ze zat dik in vlees dus ben niet meer gaan voeren
grrr
Geplaatst: 09-02-09 22:38
Kascha is zelfs eigenlijk een beetje te dik! Heeft echt vetkwabben op haar schouders.... maar heb het nu liever zo dan te mager...
Is begrijpelijk hoor, maar als ze niet wil, dan wil ze niet
Jessie was ook flink spekkig, die stond toen ook gewoon op Havens kruidenreform en basisbrok of zelfs alleen de kruidenreform, dat weet ik niet meer
grrr
Geplaatst: 09-02-09 22:42
Daarom Petra, en ze is nu ook weer niet moddervet, dus dan mag het wel. Bij ons duurt het nog maar iets meer dan anderhalve maand voor Kascha uitgerekend is! Ze krijgen ook zowat de hele dag hooi, en kunnen zelfs daar blijkbaar wat dik van worden...
Ik heb paarden liever iets aan de dikke kant, dan aan de te dunne kant. Vooral drachtige merries mogen van mij wel wat extra hebben. Het veulen kost veel energie.
Lijkt me voldoende Sita Wat Jessie eet weet ik niet die hebben een baal in het land staan, waar ze van kan eten als ze wil. Zie ze vaak eten, en dan even later staan ze weer ergens anders te 'verteren'
_janet_
Geplaatst: 09-02-09 22:49
Paintlinger schreef:
@_ Janet_............ Ik wist helemaal niet dat Dundee drachtig was............
jaja wonderlijk maar waar hij is drachtig. Een heuze olifanten dracht van al meer als 2 jaar. Hij is drachtig van een groot vet monster
grrr
Geplaatst: 09-02-09 22:49
6 kilo? Hier vreten ze per paard wel zo'n 20 kilo hooi op een dag weg, als het niet meer is.... Vandaar dat vet natuurlijk...
Paintlinger
Geplaatst: 09-02-09 22:50
_janet_ schreef:
Paintlinger schreef:
@_ Janet_............ Ik wist helemaal niet dat Dundee drachtig was............
jaja wonderlijk maar waar hij is drachtig. Een heuze olifanten dracht van al meer als 2 jaar. Hij is drachtig van een groot vet monster
Sita_
Geplaatst: 09-02-09 22:52
grrr schreef:
6 kilo? Hier vreten ze per paard wel zo'n 20 kilo hooi op een dag weg, als het niet meer is.... Vandaar dat vet natuurlijk...
20 kilo? Dan ploft ze uit mekaar..
LBLGypsyCobs
Geplaatst: 09-02-09 22:53
Ilse zou wat voller mogen, achteraf gezien ben ik te lang doorgegaan met afvallen met haar omdat ze van de zomer zo vet was. Ik had het beter kunnen laten zoals ze was, dan was ze nu iets voller. Maar ze is zeker niet mager, ze heeft een lekkere buik, bovenlijn zou iets voller mogen.
Ze krijgt 2x per dag Hippostar Reform Muësli en pulp en 1x merriebrok, daarnaast natuurlijk volop hooi. Oh en elke dag een Pavo koek.
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 09-02-09 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier ook van eigen land.. Van die kleine pakjes dan wel..
grrr
Geplaatst: 09-02-09 22:56
Begint te twijfelen... Maar we hebben erg grote zware balen van zo'n 25/30 kilo, ze krijgen er vier op een dag en eten het met z'n vijven helemaal op. Dus da's toch echt gemiddeld zo'n 20 kilo. De een zal wat meer de ander wat minder eten, maar ja, 't is echt waar! Mirthe is niet dik, gewoon goed, Banbay en Kascha zijn ietsie dikkig...