[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:15

Goedemorgen!

Vandaag geen warme mailtjes, hij belde gisteren om te vertellen dat 'ie cursus heeft. Maar verwarming doet het gelukkig wel nu!

Bonte, je zou Flippie toch echt geen 33 geven! Wauw! Helaas kan ik zo niet 123 een plekje voor haar bedenken. Maar zal m'n ogen en oren open houden.

Maya, dat was schrikken zeg! Gelukkig allemaal goed afgelopen.

Roos, knoop is dus doorgehakt: je gaat nog een keer voor je andere been Hoop dat het snel beter gaat met je meis!

Dobbel, hoop dat je snel een fijne dagbesteding hebt! Het is best ff lekker om niet te veel om handen te hebben, maar je moet dan wel iets hebben om naar uit te kijken... Ook voor jou!

Tinkermuts, nog van harte gefeliciteerd met jullie prestaties dit weekend!

Jellie, stoofpeertjes! Jan en jij lekker allebei gereden. Gezellig he!

Leuk trouwens, al die drachtige merriebuiken. Ik wil ook! Naja: dat mijn paardje zo'n dikke veulenbuik krijgt dan

Gisteren Clio naar de garage gebracht voor een 60,000 km beurt. Gaat me weer geld kosten. Remblokjes voor, banden achter en dan vast nog e.e.a.
Heb de 206 alvast door de wasstraat gehaald en zover opgeruimd dat ik vanaaf gelijk kan stofzuigen en alle zooi overladen. Moet 'm donderdag inleveren.

Daarna naar de manege om te rijden. Vrijdag en zaterdag niet gereden. Zondag had stalgenootje Chub losgelaten. Was dus wel weer tijd. Met m'n domme hoofd had ik al mijn spullen (chaps, schoenen, cap, handschoenen) in m'n Clio laten liggen, maar kon gelukkig e.e.a. lenen.
Chub was goed fris, dus na bijna 45 minuten stappen (wel behoorlijk aan 't werk gezet hoor) ben ik weer afgestapt. Na het afzadelen was de bak leeg en kon ze nog ff de beentjes strekken.
Vanavond maar weer een poging.

Morgen verzorgt en rijdt Eefke haar, ze rijdt meteen maar een uurtje mee in de les. Het haar gevraagd of zij Chubby wilt doen als ik geen tijd heb. Nooit gedacht dat ik een verzorgster zou nemen. Maar Eefke is erg lief met Chubby en rijdt ongeveer op dezelfde manier als ik doe. En zij is helemaal gelukkig

Zo... Heel bericht geworden. Ik heb nog een stapel notulen liggen die ik maar eens ga uitwerken. Fijne dag allemaal!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:28

Goedemorgen allemaal!
Ik meld me alleen even en ga nu snel aan de slag.
Een hele fijne dag allemaal.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:34

Goedemorgen!!!

Mijn hoofd is echt een zeef de laatste paar dagen, dus ik lees wel mee, maar ben alles kwijt als ik wil reageren, sorry!!

Straks weer werken en ik kan wel verklappen dat ik echt geen zin heb... Ben ik 4 dagen vrij geweest, heb ik geen enkele dag uit kunnen slapen, valt me wel een beetje tegen... Ik ben nu al weer toe aan weekend...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:06

WenK toe aan weekend, ik toe aan 2 weken Kerstvakantie......
Het is net gestopt met regenen, ik zie wat blauwe lucht, gauw naar mijn knollies toe!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:12

zo,ik ben ook weer een beetje normaal.......
de dokter kwam gisteren uiteindelijk om 15.30 uur aan het bed bij Christi en zoals we al dachten mocht ze lekker weer naar huis.
daar dus op de bank met een dekentje en een kussen.
hoofdpijn kwam weer wel een beetje opzetten maar dat is redelijk logisch
ik was intussen ook behoorlijk afgedraaid (spanningen,nachtje ziekenhuis,en tig telefoontjes....) en ben lekker in bad gaan liggen,eindelijk mijn stalkleren uit hahahaha
lekker geslapen vannacht,Christi ook,het scheelt echt een hoop of je iedere 2 uur wakker moet worden of lekker door kunt knorren
mijn werk van vanmorgen afgezegt,gelukkig had ik nog wat compensatieuren staan!

gisterenavond de dekhengstenkeuring alsnog afgezegd,ik ga toch maar eerst naar de stamboekkeuring zodat ik eerst eens te horen krijg wat men nou eigenlijk van hem vind,zijn ze positief dan ga ik in 2007 wel voor het dekhengstenpredikaat,zijn ze niet positief dan heb ik mezelf een hoop geld bespaard
ik vind het erg fijn dat er nu een A en een B keuring is,hoef me nu toch minder zenuwachtig te maken,stel je voor dat jedaar op de dekhengstenkeuring komt en ze vinden Tommie echt helemaal niks,sta je mooi voor paal hahahahaaa .........

zal me eens aan gaan kleden,word wel tijd

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:58

FK, voel me gewoon niet ok haha
wat een prachtige foto van het trio zeg, koot en mira's eerste x dus haha, een ook nog een mira die normaal heeft gerold, wel erger aan het knagen dus, van het reinigen misschien, heeft ze nog steeds medicijnen of zijn ze al bijna op?
leuk dat filmpje hoor, lekker aan het rollen, het knagen doet ze erg idd, maar niet heel ruig ofzo, wel gewoon rustig
lekkere paardjes heb je toch!

jacky2, haha volgens mij ben ik een beetje dom
http://www.mijnalbum.nl/Foto=68BXRRDF deze foto idd, en dan de kleinste, of is het gewoon een hele vieze palominoshet haha
minipaardje zeg je, wel fjordenkleur enzo dus

leon, snow dus nog niet helemaal ok, balen dat het niet helemaal is gegaan zoals jij wil, maar dat heb je altijd wel denk ik
toch eens goed over praten, gewoon vriendelijk enzo, en hopen dat ze het dan goed begrijpen

silas, weer druk geweest op t werk

maya, bijna huisje in de hens dus, schrikken hoor

nikitagogo, leuke foto van nikita, lekker buikje al ook

flettie, wat een heerlijke kattenbeesten heb je!

mamauba, leuke foto's hoor, magic heeft echt een flinke buik al
enne, foto's van marieke nu dan eens hihi

jellie, haha alle poppetjes de boom in ja , wel lief hoor, dat je ff wat terug doet voor je baas
leuke hippe bezem gekocht, dat vraagt om een foto haha
verder op een wat dwarse flan gereden dus, keertje naar het zadel laten kijken is nooit verkeerd
jan waarschijnlijk voor t laatst op fluit gereden maar officieel nog niks erover gehoord dus, vreemd hoor
misschien optie met noompje dus in de toekomst

dobbel, fijn dat het met jou naar omstandigheden goed gaat

bonte, hoop dat er een goed tehuis komt voor die merrie van 33, ze ziet er nog super uit zeg

chubby, ja andere been moet maar gebeuren, anders heb ik met 10 a 15 jaar arthrose he
heb er helemaal geen zin in, gaat net zo lekker allemaal met fig enzo, maarja niks aan te doen ff
en het is in de winter, dus buiten rijden in de rolstoel zit er ook niet in
veel bokken kan ook niet door pijnstillers zie ik slecht, bah, ik moet een nieuwe hobby, en heb verdorie nog steeds geen uitkering...
fijn dat die eefke je kan helpen met chubby en dat jullie op 1 lijn zitten, dat is echt wel fijn

wenk, werkse maar weer, gaat veel te snel he zo'n lang weekend

desillies, fijn dat christi weer lekker thuis
met tommie eerst naar de gewone keuring dus, vind niet dat je voor paal staat als ze hem bij de dekhengstenkeuring niks zouden vinden, jij vind hem toch mooi en prachtig, mening van anderen zou ik me niet voor paal door voelen staan (lastige zin haha)

vanochtend al ff bij fig geweest, zorg 2 dagen voor de grote tink hier op stal, die met het vele zwart, staat lekker buiten in de blub nu
vanmiddag maar weer binnenhalen en fig weer lekker naar buiten, heeft vanochtend ook al tijd buiten gestaan
vannacht erg slecht geslapen
tala sloeg telkens aan, word veel ingebroken op het moment in deze buurt maar hier komen ze er niet in dus, wel irri dat wij er wakker van worden haha
om 1 uur, om 2 uur en om 6 uur maarja, voel me wel veilig
verder niks te zegge

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:02

desillies, fijn dat christi weer lekker thuis
met tommie eerst naar de gewone keuring dus, vind niet dat je voor paal staat als ze hem bij de dekhengstenkeuring niks zouden vinden, jij vind hem toch mooi en prachtig, mening van anderen zou ik me niet voor paal door voelen staan (lastige zin haha)

laat ik het dan anders brengen,weet je wat het kost om misschien voor paal te staan ??

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:06

hhaha ja ok, daar had ik niet op gereageerd idd, maar vind dat een goed plan, eerst maar gewone keuring kijken dan als het allemaal zo duur is

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:08

Maar ik begrijp dat we Tommie wel live kunnen aanschouwen in januari op de keuring? Lijkt me leuk.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:09

14 januari is dat toch?
dat is dan gewoon een hengstenkeuring of wat
want in april is dr ook iets toch?
help haha

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:19

In april is de hengsten show en daarna de jonge hengsten keuring.
In januari is de dekhengsten keuring en nu geloof ik dus ook de keuring voor 3 jarige (en oudere) hengsten, als ik dit goed begrepen heb.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:25

yarka schreef:
In april is de hengsten show en daarna de jonge hengsten keuring.
In januari is de dekhengsten keuring en nu geloof ik dus ook de keuring voor 3 jarige (en oudere) hengsten, als ik dit goed begrepen heb.

ja klopt,je hebt de A keuring die is voor de dekdienst en stamboekopname,

en je hebt de

B keuring die is voor Hengsten van 3 jaar en ouder die je op wilt laten nemen in het stamboek dan wel registerboek,is eigenlijk hetzelfde als de merrie en ruinenkeuring alleen worden er geen premies gegeven, in ieder geval hoor je dan wel of de bouw goed is,de gangen enzovoorts.

ze worden allebei op dezelfde dag en locatie gehouden.
14 Januari dus,in Heerde.
Tommie is dus wel live aanwezig

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:31

Kom hem wel even knuffelen hoor!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:53

Pfff, tis nog geen 12 uur en ik heb eigenlijk al geen zin meer

@ Lien: een begrijpelijke keuze hoor! Helemaal nu het stamboek dus ook de mogelijkheid bied voor een 'gewone' stamboekopnamekeuring voor een hengst. Eerst de kat uit de boom kijken en dan later je beslissing nemen wel of niet voor de dekhengstenkeuring.
Wel weer fijn dat je dochter weer lekker thuis is

Volgens mij wordt het 14 januari een zeer drukke dag

@ yarka: ging jij nou ook in januari met een van je hengsten naar de keuring of niet?

Ik ben in ieder geval ook van plan om te komen. Zonder hengst weliswaar of ze moeten de minimale stokmaat gaan veranderen tot vanaf 90 cm Want dan gaat Hercje gewoon mee hoor

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:06

Nee, waarschijnlijk in april. De mannen zijn dan 2 jaar (bijna). Maar ik heb nog twijfels, ze staan wel de hele winter buiten. Weet niet of ze erg toonbaar zijn met al dat winterhaar...

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:19

hhhmmmm blijkbaar is Tommie de enige op de b keuring en is het dus onduidelijk of hij wel doorgaat
ik heb eigenlijk nergens zien staan dat er een minimaal aantal hengsten in moest schrijven......

pppfffff moet ik mijn hotel nu annuleren of niet??
ik hoop dat er snel duidelijkheid is...

had ik niet ergens gelezen hier in het topic dat rascal en jip ook zouden komen??
of zijn die in Januari nog geen 3 ??

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:22

Cliootje is bij de garage voor grote beurt (incl vervangen alle filters), nieuwe achterbanden, nieuwe remblokken voor, nieuwe ruitenwisserbladen en nieuwe distributieriem...

Ik ga mijn nieuwe kleren maar terugbrengen denk ik....

1200,-

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:27

Meld me hier weer even kort met een plaatje...

Afbeelding

Alles gaat hier lekker zijn gangetje. Volgende week verhuizen met kantoor, moet nog veel dozen inpakken (ga dus maar weer snel verder met afrondende en opruimende klusjes!).

IngridHar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:36

yarka schreef:
Nee, waarschijnlijk in april. De mannen zijn dan 2 jaar (bijna). Maar ik heb nog twijfels, ze staan wel de hele winter buiten. Weet niet of ze erg toonbaar zijn met al dat winterhaar...

Zo ben ik vorig jaar ook gegaan zo uit de wei. Ze hebben er ontzettend veel van geleerd en dat is ook de reden dat Rascal nog even hengst mag blijven. Had best goede punten liet het op de beweging zitten maar die heeft ie niet laten zien, Hij stond stijf van de stress

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:46

abby schreef:
Meld me hier weer even kort met een plaatje...

http://archief.paardenfoto.nl/51119CNaB ... .jpg[/img]

Alles gaat hier lekker zijn gangetje. Volgende week verhuizen met kantoor, moet nog veel dozen inpakken (ga dus maar weer snel verder met afrondende en opruimende klusjes!).

Damn, hoe krijg je het voor elkaar om je rechterteugel zo los te laten! en ik worstel lekker verder met mijn overheersende rechterhand die steeds de neiging heeft om teveel druk te nemen

@ yarka: ach ja, ze zijn nog niet eens 2 jaar oud... Sorry, ik dacht dat ze al een jaartje ouder waren

@ Lien: lijkt me toch wel dat de B keuring doorgaat? Zoveel meer administratieve rompslomp heb je er niet van naast de A keuring. Zelfs niet als je maar in je uppie komt. Ik krijg opeens een ingeving: eigenlijk zouden ze het misschien zo moeten regelen dat die hengsten die niet door de 1e bezichtiging van keuring A komen wel door mogen gaan met keuring B Dus wel stamboekopname maar geen ggk dekhengstbrevet.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:15

tinkiebel schreef:
yarka schreef:

Zo ben ik vorig jaar ook gegaan zo uit de wei. Ze hebben er ontzettend veel van geleerd en dat is ook de reden dat Rascal nog even hengst mag blijven. Had best goede punten liet het op de beweging zitten maar die heeft ie niet laten zien, Hij stond stijf van de stress

Zou dus wel weer een leermoment voor ze zijn ja...

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:17

Ik zit er ook over te denken om er met Biggels heen te gaan of hij moet een echte naarling zijn, dan stel ik het een jaartje uit,

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:19

flettie schreef
Citaat:
Damn, hoe krijg je het voor elkaar om je rechterteugel zo los te laten! en ik worstel lekker verder met mijn overheersende rechterhand die steeds de neiging heeft om teveel druk te nemen

Steeds weer naar voren weggeven: ik wil haar helemaal niet in mijn hand en dus steeds weer loslaten als ze daar is waar ze moet zijn. En: altijd over twee teugels rijden(mijn linker is namelijk net zo los...) met Meagan daar kaarsrecht tussen.

(misschien helpt het als ik je zeg dat ik links ben en daardoor af en toe teveel doe met links??)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:21

Dat ziet er goed uit Abby!!

Marlien, ik heb er ook moeite mee om mijn binnenteugel los te laten. Chub zoekt m ook vrij bewust op (aangeleerd gedrag). Maar ik merk wel dat als ze eenmaal goed loopt, dat het dan makkelijker is.

Ben de hele dag al druk bezig met werken, maar nog steeds niet gedaan wat ik allemaal wil doen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:30

abby schreef:
flettie schreef
Citaat:

Steeds weer naar voren weggeven: ik wil haar helemaal niet in mijn hand en dus steeds weer loslaten als ze daar is waar ze moet zijn. En: altijd over twee teugels rijden(mijn linker is namelijk net zo los...) met Meagan daar kaarsrecht tussen.

(misschien helpt het als ik je zeg dat ik links ben en daardoor af en toe teveel doe met links??)

I know Hand (overdreven) naar voren doe ik ook maar af en toe wil ik mijn karma nog wel eens vergeten op te dreunen ik hoor Corine nu alweer dreigen om mijn hand er af te hakken
Ha, jij is linkshandig.. verklaart, ik ben rechtshandig. Links kan ik juist weer errug goed los laten

Ach, we worstelen allemaal dus gezellig verder met ons ingesleten foute gewoontes