[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:00

Jammer fdat Calypso te koop staat, hopelijk vind ze een fijn baasje!

Ik ga ook gewoon aan de gang met een enkel of dubbel gebroken bitje met mijn nieuwe troef straks.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:28

Jacky, mooi overzicht met al die foto's. Ik vind haar er heel goed uitzien. Lastig om Calypso te koop zien staan. Inderdaad duimen voor een goed plekkie en een fijn baasje

Lot, lekker he buitenrijden, vind dat zelf ook het fijnste wat er is. Ruwvoer heeft Zorro in overvloed straks dus dat moet goed gaan. Ik kocht 'm met een pot mokzalf erbij, sinds hij bij mij staat nergens last meer van. Dat zou heel goed door het voer kunnen komen. Ze krijgen bij ons allemaal EKO-brokken. Weet zo het merk niet uit mijn hoofd, geen Pavo of Subli in ieder geval. Op de nieuwe stal kan ik zelf bepalen wat ik ga voeren, vandaar mijn zoektocht :o

Tot mijn 34e nooit een verzorgpaard gehad, vroegah vonden mijn ouders 1x per week lessen op de manege meer dan genoeg voor mij. Ik ben eigenlijk allergisch voor dieren, dus was dat het maximale. Inmiddels volwassen hebben we 2 honden, 2 katten en 1 paard en moet zeggen dat het heel erg goed gaat met de allergie. Heb 1 maand een verzorgpaard gehad vlak voor ik Zorro kocht. Ik vind het lastig met een verz.paard, het is een ander zijn paard, ben er dan ook stukken voorzichtiger mee en dat zat me in de weg. Toen mannetje lief aangekeken en uiteindelijk zelf een paard gekocht: Zorro <3 En nog geen moment spijt van.

Hij loopt inmiddels ook met een dubbelgebroken koperbit. Daar doet hij het net even wat fijner op dan op een enkelgebroken bustrensje wat hij eerst had. En soms dan bitloos met een free style halster, maar dat doen we meestal op buitenrit.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:33

Diaz heeft een Billy Allen snaffeltje
Super fijn, want dit bitje knikt niet zegmaar.

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:34

Is dat dezelfde werking als die myler bitten?

Ik ben trouwens niet tegen het bit hoor. Er zijn wel meer dingen in de optoming waar een paard last van heeft, dat maakt het niet slecht. Niet voor ieder paard is druk op/om de neus weg weggelegd, er zijn zelfs wel paardjes die niet eens een halster verdragen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:42

Mallow schreef:
Jolanda : Ben benieuwd wat daar uit komt met Yellow Fellow! Heb hem meerdere malen in het echt mogen bewonderen! Ik vind het echt een prachtige rastypische cob <3 Heb je enig idee wat voor kleurtjes er allemaal uit kunnen komen?

Jolanda : wat fijn dat jij dan toch zo de tijd en verantwoording krijgt om haar 'zorgboederij' klaar te maken zegmaar! Lijkt me leuk om zo bezig te zijn met je paardje :)

Ik heb geen idee wat er uit kan komen. Ik snap niets van hetero/homo zygoot en kleur vererving.

Ja het is heerlijk. Vorige keer regende het en ben ik met een paraplu de stal in gelopen. Al die hittepettitjes stonden recht overeind in de stal. En dana liep heerlijk rustig langs me :') Het voordeel is al dat ze heel erg nuchter is. (tractor kan op 20cm achter haar door rijden)

Mallow schreef:
Afbeelding

Wow zeg, mooie foto's! :9

Snackie schreef:
Thanks :+: zwarte staart is wel handig idd, hij is 5, 160, en groen. alleen zadelmak ooit toen hij 3 was.
Maar dat vind ik niet erg, zo heeft hij mooi paard kunnen zijn en kunnen groeien.
Nu nog wat spier en vet erop en dan heb je een heeeel ander paard

Hij heeft nog een iel nekje, maar dat komt zeker wel goed hoor. En zwarte staart :+: zeker een aanrader!

Becs schreef:
.

@Jolanda: Ik heb Ug helaas in moeten laten slapen in Oktober. Ik heb alles geprobeerd om hem in orde te krijgen, maar hij had een hoefkatrolontsteking in beide voorbenen. Ik heb altijd gezegd dat hij altijd bij mij mocht blijven ook al zou ik er nooit meer op kunnen rijden, maar pijn was voor mij de grens. Hij verslechterde de laatste weken zo erg dat ik het niet langer eerlijk voor hem vond. Mijn vrolijke vent deed alsof er niks aan de hand was, maar hij was continu bezig om zijn benen te ontzien. Ik heb hem de laatste dagen vol gestopt met al zijn lekkere hapjes (appels, slobber, wortels, brood, muesli, snoepjes) en toen hebben we afscheid genomen. Ik zal hem nooit vergeten…

:oo :oo ;( Jeetje zeg, wat onwijs zielig zeg. Misschien maar beter dat hij nu niet meer hoeft te lijden ;(
Ik zit echt met tranen in mijn ogen. Zo'n lieve grote vriendelijke reus.. En dan zo kapot gemaakt..
Jeetje zeg.. Ik denk dat ik van de week even naar de buurman ga (onze hele straat is buurman, maar hij was de fokker ook) Hij kon Ugo niet meer houden toen Assie overleed. Hij was zelf al op leeftijd en durfde dat niet meer aan. Jeetje zeg.. Ben er helemaal beduusd van :=
Ik denk dat hij bij jou tot z'n goed recht is gekomen en een waardig afscheid heeft gehad... Y;(

caroline_max schreef:
Zo wat een activiteiten hier zeg, ik zal morgen helemaal bijlezen.

Hier goed nieuws;

De veearts heeft geconcludeerd dat het veulen goed vooruit gaat. Ze mag nu weer elke dag voorzichtig op de wei, en dan rustig opbouwen. Vandaag heeft ze dan ook weer even buiten gestaan, en dat kon ze wel waarderen.

Mijn sollicitatie was spannend (hele commissie brr), maar op zich ging het gesprek best lekker. Dat was rond 14.45 afgelopen, en na mij zou nog een kandidaat zijn. Om half 5 werd ik gebeld en ; ik heb de baan *\o/* ! Vet blij dus, en ik ga maandag al een dag meelopen, uitleg krijgen en dingen voorbereiden.

Tot zover de ego-post, morgen meer!

gefeliciteerd met je baan! :D

Mallow schreef:

Wat een mooie foto's zeg! je kan het quarter er maar een klein beetje uithalen vind ik..

Kailonne schreef:
Heb even de foto met de tekening vergeleken. Echt kei goed gedaan Simone. Nogmaals mijn complimenten

De originele foto:
Afbeelding
En de tekening
Afbeelding

Wow zeg!, ik doe het je niet na +:)+

_Lot schreef:
Is dat dezelfde werking als die myler bitten?

Ik ben trouwens niet tegen het bit hoor. Er zijn wel meer dingen in de optoming waar een paard last van heeft, dat maakt het niet slecht. Niet voor ieder paard is druk op/om de neus weg weggelegd, er zijn zelfs wel paardjes die niet eens een halster verdragen.

dana heeft een enkelgebroken bustrens. Ik heb ook nog een dubbel gebroken liggen die ik binnekort wel wil gaan testen..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:34

Is het al bijna kerstvakantie...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:14

Geen idee, hoezo? Volgens mij nog 2 weken. Ik heb zonet een begin gemaakt met mn kerstkaart van dit jaar, tot nu toe ben ik zeer tevreden. Erg handig dat er nu maar een paard op hoeft :Y)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:28

Ik mag nog 6 dagen vrij vragen op stage. Is niet persee vakantie gerelateerd. Moet ze nog plannen, maar wilde ze opsparen totdat het gaat sneeuwen, zodat ik niet door de sneeuw hoef te ploeteren :P :+

Moet wel zeggen dat ik toe ben aan vakantie.

_Lot heb je je kaart ook digitaal staan ? Jaren hiervoor deed ik het ook altijd met de paardjes in de sneeuw. Heb alleen geen foto's van Kayleigh in de sneeuw.
Heb je trouwens nog gefietst met Luna of ;) ?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:30

Ik weet denk al waarom jij dat wilt weten Andrea :j
Nieuwe topper halen *\o/* *\o/* of niet ?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:39

Ja, heb hem wel, maar moet gaan werken, stuur hem vanaaf wel. Ik heb alleen een fiets met handrem en versnellingen, dus fietsen doe ik niet meer. Idd levensgevaarlijk zonder terugtraprem :+

Morgen hoefsmid voor Luna, ik ben benieuwd...
De eerste en derde keer deed ze erg moeilijk, maar de tweede keer was ze zo braaf, dus ik hoop dat dat nu weer is.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:45

Spannend dan idd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:49

Succes morgen met de hoefsmid.

Idd in de kerstvakantie wil ik hem gaan halen, moet het wel mooi weer zijn (lees, geen glad of sneeuw weer)
Want dan ga ik echt niet met de trailer op pad.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:27

Spannend lot! Komt vast goed!
Thigor kwam vandaag bijna de hit uit lopen, hij wilde veel te graag met Clover mee :')

Ben benieuwd Andrea! Als het weer zo blijft moet dat helemaal goed komen :D

Clover van de week aan de longe!
Ik longeer normaal nooit aan de lijn, na het filmpje die er ook direct afgehaald.. Vind het maar onhandig :')
Oja, en ze was echt niet vooruit te branden... Pffff :P
Laatst bijgewerkt door Mallow op 11-12-11 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:28

Snackie, spannend hoor nieuwe aanwinst ophalen. Hoop dat in "somewhere" geen sneeuw valt. Wij zitten 2 weken in een huisje in Drenthe dus daar mag wel een dik pak sneeuw komen :j

Lot, zou wel fijn zijn als ze braaf is :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:30

Van mij mag de sneeuw wegblijven, want als het gaat sneeuwen krijg ik de bmw van vriendlief vast niet van de plek af :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:31

Clover :+: lekkere longeerton, best groot zo te zien!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:32

Ja hij is lekker ruim! En midden in de hit actief! Dus er staan vaak paarden aan het hek te koekeloeren :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:33

is dat ook handig voor de mede stalgebruikers, of moeten ze dan door de hit actief?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:34

Ziet er idd lekker uit zeg !!
Had in een ander topic ook je stal gezien. Echt prachtig, jammer dat er weinig van zulke stallen bestaan. Sowieso waar paarden overdag buiten lopen. Is hier in de buurt van Rotterdam soort van zeldzaam.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:34

Nee de ingang van de longeerring en hit actief liggen naast elkaar, dus je hoeft niet door elkaar heen :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:35

Ik wil niet eens op een stal staan waar ze dat niet aanbieden.
Ik vind het een vereiste. hoeft niet perse op het land te zijn in de winter, maar het moet wel buiten zijn

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:36

Jazeker! En dan soms de prijzen voor een stal waar ze niet eens buiten komen. Hier in de buurt zit je zo rond de 350 voor een stal. Echt bizar.

Bij ons hebben ze klei grond. Dus weide in de winter gaat niet, maar hier staan ze in de paddock. Ook prima. Al is het dit najaar perfect droog geweest. Gewoon tot 1 dec stonden ze hier op het land :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:41

Heerlijk.
Op mijn oude stal hadden we bepaalde stukken weiland die stuk gelopen mochten worden, ideaal. nooit last gehad van mok etc.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:01

Deze stal is in Rhoon Simone ;) Ik woon zelf in Rotterdam Zuid :)
Ze staan hier in de zomer ook gewoon in de hit actief. Ze willen wel misschien een stukje land er bij gaan betrekken, maar dat plan staat nog maar in de steigers..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:02

( ze hebben nog een plekje vrij :D Hint hint )