[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:01

Indezz schreef:
Oh, Fjordkootje wat een geweldige foto van dat triootje......Super!

Heb ook een leuk filmpje van rollende Mira die voor het eerst in de 6 weken dat ze er is om kon rollen. Meestal rolt ze 3x; 1x voor de linkerkant, 1x voor de rechterkant en 1x om de voeten te knagen...
Vandaag was ze helaas extreem aan het knagen, maar wel op een heel ontspannen manier. Ben nu nog op mijn werk, als ik rond 21.30 uur thuis ben dan zal ik 't filmpje proberen kleiner te maken, 't is 55mb...
Wat een topdag he, voor 't eerst helemaal omrollen en voor 't eerst met Koot knagen.

Jean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:15

fjordkootje schreef:
Was trouwens de EERSTE keer dat Koot en Mira dit deden!

O jee dat kost manen, maar blijft lief hoor

Leon gewoon zeggen, is altijd beter dan opkroppen

jacky2

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:17

Jean:

Even een vraagje tussendoor,hoe lang duurt de Harry Potter film ?

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:30

Goedenavond,

#Jean, Chubby, Snowdon: Wow gave foto's....was dus een gezellig weekend.... jammer dat er geen rodeo foto's zijn...

#Desillies: gelukkig gaat het nu beter met Christi!

#Yarka: vervelend zeg.....hoop dat je paardjes snel opknappen...jammer dat je al een week niet hebt kunnen rijden..

#Keevagirl: Monty Roberts is heel gaaf...Ik ben in maart geweest. Vind het echt geweldig hoe die man alles voor elkaar krijgt.

#Wenk: luilak.....

#Fjordkootje: Leuke charmante foto's. Vervelend dat het met Daafje niet goed gaat..

#Pellie: Goede beslissing niet te bestraten

#Chubby: Warme emails zijn altijd fijn!

#Dobbel: Hoe gaat het met je? En hoe is het met die "kleine" Biggels?

#Snowdon: hahaha ik zie het allemaal al voor me....ik zou het bespreken anders blijft het een punt tussen jullie.... Wel vervelend dat je niet met een fijn gevoel je paard onder de hoede van iemand anders hebt kunnen achterlaten...

Verder heb ik een drukke werkdag gehad en zit ik nu even rond te neuzen op het net....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:56

Vrijdag 2,5 uur voor dichte tunnel gestaan, zaterdag paarden geschoren (ging boven verwachting supergoed). Daarna naar film gegaan (HP4) was erg leuk, maar toen we uit bios kwamen stond de accu leeg... Dus gedoe met ANWB (buitenland enzo), daarna naar huis, komen we thuis, blijkt Pascal 4 auto's in de kachel gegooid te hebben, hele achterhuis (kamer) zwart, vuurvlammen van 30 cm uit de kachel, dus bijna het hele huis in de hens... Het is dat Pascal om kranten kwam naar voren (want ma keek journaal...), en dus dat Ma even ging kijken, anders hadden we serieus geen huis meer gehad... Zondag was wel nog aardig te doen...

Ik reageer verder alleen even op Leon, omdat ik daar even op teruggezocht over heb nav:+ Leo, ik zou dus wel gelijk hier goed in gesprek over gaan. Snow staat stil, dus dat hij over het weekend veel meer voer heeft gehad dan normaal, is niet gezond. Wijs ze daarop, gewoon rustig en vriendelijk even uitleggen, dat je Snow op minder zet door zijn kreupelheid, omdat hij niet werkt dus ook niet meer nodig heeft. Mssn idd voortaan met emmertjes werken zoals ik hier lees. Het is gedoe, maar als het zo moet... Sja, dan moet het zo. En zo verwijs je er ook gelijk naar dat ie eigenlijk niet bereden mag worden, als ze slim zijn, valt ze dat ook wel op in jouw zinnen. Die stal zou ik, in jouw geval, irritant vinden maar verder even laten hangen.. dat was wel goed bedoeld, en ik denk dat ze gedacht heeft. He gats, vies! Even uitmesten, zeker omdat ze ook zo jong is.

Voor buitenzetten... jammer maarja... Maar praat hier wel even over joh, niet opkroppen, want dan val je een keer uit over iets kleins en onbenulligs... En moet je wellicht uiteindelijk weer verkassen...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:05

Zo Maya... lekker weekend zo te lezen!! Pfffffffff
Bedankt voor je reactie vwb snow!

Anderen idem natuurlijk!
Zal als ik ze zie eens voorzichtig over beginnen...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:15

jacky2 schreef:
Jean:

Even een vraagje tussendoor,hoe lang duurt de Harry Potter film ?

2 1/2 uur ongeveer

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:26

Zo ook even een dikkebuiken foto van Nikita, inmiddels z'on 150 dagen drachtig van Chester. Ze krijgt al een aardig buikje vind ik.

Afbeelding

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:50

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:31

zo even vlug bij gelezen.

zielig voor daaf zeg.

gaaf dat je het leuk hebt gehad bij jean leon.

mooie dikke buiken gezien.(ooit willen we whis ook zo zien)hihi

en voor de rest weet ik het niet meer zo na 5 bladzijden.

o ja zag hele lieve foto van fjordkootje voorbij komen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:39

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:41

He jullie gaan met foto's van drachtige merrie's gooien, dan ik ook. Magic buik groeit met de dag echt mega. 2 Weken geleden was er nog niet zoveel te zien en nu!?! Kijk maar eens ze is nu ongeveer 7,5 maand drachtig en moet er nog 3,5 gaan dus als ze zo doorgaat knapt ze.

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog wat meer dikke buiken foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=G638RUDA

Flettie leuke katjes ben ik ook gek op. Heb zelf ook en zwarte en die lijkt kwa bouw ook wel op die van jou.

Voor de rest ook leuke foto's gezien van allelei soort paarden.
Laatst bijgewerkt door hetlarixbos op 28-11-05 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:41

Jeetje jullie zijn soms echt niet normaal, ging foto's bestellen op internet dus dacht kan wel effe tinkerpraat lezen maar loop dus alweer 7 pagina's achter

en nu niet veel tijd sorry

Alleen effe vlug voor leon

Leon --> idd op een aardige manier laten merken dat je t raar vindt dat de brok op was terwijl ze maar 1/2 kilo mogen omdat ze zich anders niet lekker gaan voelen (last van mok enzo)

Ook over mesten --> zal veel tijd en energie gekost hebben (wellicht daarom ook hint naar keertje rijden ) en dus eerst aangeven dat t lief bedoeld is en t vast veel tijd enzo gekost heeft en dan misschien een keer laten zien hoe jij dat doet en duidelijk uitleggen waarom enzo...
Meestal snappen ze t dan wel --> klinkt toch wel of ze (naar hun idee dan) het beste voor hebben voor de paardjes, maar alleen is t helaas net even anders als wat jij fijn vindt
Gewoon luchtig over hebben en vooral veel uitleggen waarom je iets doet

succes ermee !

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:50

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:52

Hihi,

Is ik weer

Leuke dikke buiken foto’s! Paarden zijn best fotogeniek, ligt er gewoon aan wie de camera bestuurd

Wat een schattige uier heeft Flet!

Haha, Roos, ik snap je wel hoor! Als je t niet ziet zitten op t harde niet doen. De poppetjes kunnen dus effe de boom in! Gaat al opschieten dan: februari. Hihi baas is al oud hoor, maar ik wordt altijd goed verzorgd dus dan mag ik ook wel eens wat terug doen Jij voor je lijfje…

Indezz, je mag gewoon overal op reageren hoor… Je hoeft niet iedereen goed te kennen toch?

Snowdon, klinkt nog niet fijn hoe hij loopt! De DA komt toch bijna voor de entingen? Dan zou ik hem iig wel laten kijken. Als je in de toekomst nog eens van hun afhankelijk bent zal ik t zeggen en anders zou ik t zo maar laten…

Fk, wat een lekker triootje

Maya, wel effe schrikken thuis zeg… gelukkig ging t goed.

Vanaaf uit t werk eerst Jan opgepikt. Samen naar de winkels gereden. Moesten nog bij de drogist en de boekenwinkel zijn voor de sinterklaas. Jan heeft zijn buit binnen alleen ik moet nog iets maar dat moet van de bakker vandaan dus nog ff een paar dagen wachten.

Daarna naar de super gegaan. Jan kon er nog een jas voor 10,-- kopen, wind en waterdicht dus wat moet ie nog meer. Die vent heeft ook altijd mazzel ach ik heb ook niet te klagen want ik heb een leuke met sneeuwpop bekleede bezem gekocht. Die hangt nu gezellig in het achterste halletje.

Daarna lekker mijn rollade, stoofpeertjes en aardappels opgezet. En ook nog lekker alles opgesmikkeld. We waren veel later dan anders op stal. En dat was te merken ook met rijden. Gossiemoppe wat was t druk.

Jan heeft fluit opgezadeld en ik ben met Flan in de weer gegaan. We waren ongeveer gelijktijdig in de bak. Toen ik de zweetdeken afdeed ging ze flink staan stampen met haar been. Haar lip helemaal vertrokken. Toen ik wilde opstijgen stopte ze er ook accuut mee. Lekker een tijd losgestapt en daarna in een lekkere draf overgegaan. Best lastig. Ik moet Flan altijd iets meer terugrijden in de draf van mijn instructrice maar als ze harder doorloopt vind ik t zelf lekkerder zitten. Beetje lastig uitleggen Ze was op beide kanten ook moeilijk met aanspringen. Heb soms een beetje t idee dat t zadel mss niet helemaal goed meer ligt. Ik had vorige week met ons lesgeefmens afgesproken dat ze een x zal kijken of t goed ligt. Dat doet ze denk ik a.s. donderdag na de les. 1x zakte ze ook door haar achterbenen heen en viel ze uitgalop. Wel kon ze gemakkelijk opnieuw aanspringen en verder gaan. Ook nog geprobeerd wat te wijken. Op sommige momenten was ze flink dwars. Ze wilde achter haar vriendin aan en piepte hem iedere x van de hoefslag. Uiteraard heb ik haar wel even aangepakt.
Daarna ben ik aan de hand gaan uitstappen. Een stalgenootje kwam met haar pittige Fjordje bij me staan. En ik zag dat de paarden wilden neuzen. Ik zei tegen haar: zou je dat wel doen want ik weet niet wat jouw paardje doet. Zij zei: die doet niets. Dus ze neusden en Flan haalde uit met haar been Ik schaamde me rot omdat ik zo iets van haar paard verwachtte en die van mij deed het Doet ze anders nooit

Jan had lekker op Fluit gereden. Lag niets in de agenda en heeft ook niets te horen gekregen van zijn baasje oid. Echt l*llig. Ik ben heel benieuwd of dat ze überhaupt nog iets laten horen. T is me wel mijn eer te na om er achter aan te gaan bellen… Het is dat ik t via dat buitenrijvriendinnetje wist anders zou je t nog treffen dat zij aan t rijden is terwijl je er vanuit gaat dat je zelf zou rijden naja, ik hou er nu echt over op….

Maar Jan sprak het baasje van Noom nog. Ze hadden het er even over gehad dat t leuk was gisteren en dat het goed ging. Ze zei: ah, mooi dat ik t weet. Ik zal t onthouden.. dus wellicht dat we daar nog eens iets mee doen…

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:57

Mamauba, leuke foto’s ook!!! Heb ze allemaal effe bekeken.

Grid, morgen hou ik me koest hoor

Fk, leuk filmpje. Hihi hoe krijg je haar weer schoon

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:04

@ Jellie, NIET, denk ik Ach...... wachten tot ze droog is en dan borstelen, hihihi. Filmpje is online heel veel slechter van kwaliteit dan hier op de Mac.
Trouwens, ik vind Mira donkerbruin, of zwartbruin, maar niet zwart.

@ Maya, wat een pech met de auto, maar wel geluk dat er net geen brand in huis was.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:12

Nu ga ik naar bed! Trusten en morgen alvast een fijne dag allemaal!!!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:37

Silas Met mij gaat het naar omstandig heden goed,

Met Biggels gaat het heel erg goed hij groeit goed.
Vorige week even geprobeert hem met een jaarling samen te doen die bruine in het grote weiland maar dat ging echt niet goed, biggels kon hem echt niet aan was ook veel kleiner, we houden het gewoon bij Lonan dat gaat super dus.

Hoe gaat het met Silas nog paar weken en dan de keuring he ben heel benieuwd hoe ze het allemaal gaan doen, heb natuurlijk een paar favorieten.

Het nadeel is gewoon dat ik me een beetje verveel overdag tijd te veel.

achja maar wat verzinnen,

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:47

Lien: gelukkig gaat er weer wat beter met je dochter.

Chub: nee, niet in Apeldoorn aangekomen, want ben niet gegaan. We hadden vergadering van het stamboek, maar 2 bestuursleden waren ingesneeuwd en 1 kon er al niet. is verzet.

FK: leuke actiefoto's. en leuk triootje.

Chub en Snowdon hebben zich dus lekker vermaakt bij Jean.

Jacky2:
Citaat:
Binnen kreeg ik een soort van bellenblaasjes op mijn foto's ?
Enig idee wat ik fout doe ?

Dat komt door het ver weg flitsen binnen. Dat heb ik ook met mijn kleine toestelletje. Weinig aan te doen, volgens mij.

Superroos: beetje ziekies

Leon: ik zou gewoon M en R bedanken voor hun hulp, maar dat er ook dingen waren die niet nodig zijn. Ook zeggen waarom je niet mest en dat teveel voer niet goed is. enz. Succes.

Jellie: leuk dat jullie samen kunnen rijden. Anders zit de een maar te wachten. Flan toch niet zo goed opgevoed??

Dobbel: te veel tijd?? heb ik geen last van. Hoop dat je weer snel een baan hebt.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:50

achja komt wel weer goed,

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:15

Weet iemand misschien een plekje voor een 33 jarige manegepony die met pensioen mag. Het liefst geven ze haar aan iemand die als gezelschap een pony nodig heeft. Er kan nog wel een ritje mee gemaakt worden. of een kinderboerderij.
Iemand???? Ik gun het haar zo. het is een merrie, ondanks dat ze Flippie heet
Afbeelding

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 05:27

Goedemorgen allemaal,

#Dobbel: vervelend allemaal, hoop dat je snel rust vind en een leuke baan. Die Biggels....Jammer dat het niet werkte met de andere jaarling anders had hij een speelmaatje erbij gehad.
Met Silas gaat het super... Ik heb het idee dat het wel een beetje nut heeft die deken op... Hij heeft wel een dikke vacht maar gelukkig niet zo'n teddyberen vacht.
Ik ben ook heel benieuwd hoe de keuring gaat verlopen....Krijg al wel de kriebels.....

#Bonte: ik weet geen plekje voor Flippie, sorry.
Hoop dat je een fijn plekje kan vinden voor haar pensioentje.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 05:35

Goedemorgen allemaal,

Moet ook gauw dunne dekens op doen, worden ook allemaal teddybeertjes, hahaha

Bonte sorry, weet ook geen plekje

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 05:50

mogguh, meld me alleen ff.

fijne dag.