[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:22

Die van jou is kingekruisd Eef?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:27

Inderdaad een hele mooie tekening, knap hoor :j

Mallow, duidelijke info, ik rij wel met bit, maar sta zeker open voor bitloos, wie weet ga ik ook nog een keer over. Heb nu een freestyle halster van Emiel Voest waar ik ook wel eens mee rij, werkt prima.

Sandra, mannen ook altijd met hun gezeur over de paardenlucht 8)7 Hier precies hetzelfde. Moet ook nog even kijken hoe ik het ga doen als ik van stal ben veranderd. Daar is niet echt een veilige manier om spullen op te bergen, dus dat wordt ook thuis bewaren :=

En Carolien dacht ik heeft een nieuwe baan, gefeliciteerd! Wat deed je en wat ga je doen?

Ik ga vanmiddag met man en kids nog even bij de nieuwe stal kijken en ook nog bij de rijvereniging om de hoek waar ik lid van wil worden. Rantrime is dat, bekend hier? Manlief wil ook graag weten waar de centjes naar toegaan :+

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:28

Gaaaaave tekening zeg! Jeetje wat mooi! Doe je tekenen in opdracht??

Ja kingekruist lot :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:31

@ Mallow, dat hoofdstel heb ik vaker gezien! Erg mooi!

Bij Diaz heb ik uiteindelijk wel een bitje gedaan, ik vind dit wel erg mooi staan (wat een stomme reden) en met wedstrijdjes enzo kan dit tenminste.. ik vind een Bosal niks..

Ik gebruik geen teugeldruk, stop haar zonder de teugels aan te raken e.d. dus bitje zit haar ook niet in de weg ;) (daarnaast vind ik het met een eventuele extra aanwijzing betreft sturen wel fijner, er is bijna niets nodig voor het duidelijk maken.. met een bitloos (touwhalster hoofdstel) moest ik haar hoofd letterlijk omtrekken voor ik haar iets duidelijk kom maken hahaha)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:35

Nu ben ik wel hartstikke aan het twijfelen :P Ik lees hier echt van alle dingen.. Misschien is dit handig om te weten; Mijn Tinker was altijd al een fokmerrie, nooit echt vaak bereden geweest. Mijn ervaringen met haar in de piste waren een echte ramp. Stilstaan en niet vooruit willen gaan, etc. (veulen liep toen wel in de wei naast de piste te hinnikken en te doen.. én met veulen in de piste wou ze constant naar haar veulentje toegaan) Op buitenrit gaat dat veel beter! Maar als ik dus voor een bitloze ga, wil ik toch nog controle over haar hebben. Want hier vliegen soms ook gekken over de baan met hun auto's :(

Die kingekruiste vond ik wel interessant, ook omdat het zo'n dikke neusriem heeft en het dus minder zal schuiven..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:39

Dat eerste hoofdstel van mij heb ik mijn paard mee ingereden. Als je paard echt ervandoor gaat zal niets werken ;) Ook een stang en trens hoofdstel niet.
Maar ik vind het persoonlijk gewoon heel belangrijk dat je duidelijk kan maken aan je paard wat je precies van hem / haar vraagt. En met een schuivend hoofdstel kun je jezelf niet duidelijk maken vind ik..

Bosal vind ik ook heel fijn. Die heb ik toevallig vorige maand gekocht. Maar die kingekruisde blijft toch mijn nummer 1 hor :D

Afbeelding

Bosal :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:41

Ze is wel heel koelhoofdig. Maar een echte clown, ze schrikt van haar eigen schaduw :+ Sta ik te galloperen, maakt ze een tijgersprong opzij omdat ze haar schaduw zag..

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:48

Zo ik ben er weer, nog steeds helemaal blij haha. Voor wie het vroeg; ik ben (bijna) afgestudeerd docent dier en veehouderij, met ook een lesbevoegdheid voor Boilogie, Wiskunde, NASK en aanverwante vakken. Ik ben nu aangenomen als docent biologie op een VMBO. Vet leuk, dus ik heb er heel veel zin in. De directeur kende ik nog van mijn 1e stages dus dat was wel leuk.

Voor Olivia wil ik ook een bitlooshoofdstel aanschaffen binnenkort. Via een vriendin heb ik nu verschillende variaties op proef, erg handig. Dat kaakgekruiste systeem vindt ik zelf niet zo prettig, en ik heb verder alleen met bosal en sidepull ervaring. Maar goed, maar zien wat het paardje ervan vindt dus, ze heef teen erg gevoelig neusje. Ze is vroeger wel met bit beleerd en uitgebracht, maar dat is al heel lang geleden (10 jaar+).

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:43

Nou ik heb alles weer bijgelezen.Jonge jonge wat kan er toch veel worden geschreven als je een halve dag niet kijkt.
Ik ben gister toch heel even bij ruana geweest.Even maar voor een kwartiertje om haar wat snoepbrokjes en wortels te geven.Voor mijn gevoel ben ik er tekort geweest,maar ik ben er geweest en das belangrijker.

het is misschien gemakkelijk om te zeggen,je hoeft er niet iedere dag heen als je op een stal staat waar t volpension is maar voor mij ligt t anders.Ik woon nog thuis,en doe veel verantwoordelijke dingen thuis.klinkt raar,maar omdat mijn ouders die dingen gewoon niet kunnen moet ik dat doen.Tenmiste ik vindt het mijn plicht om dat te doen.
Mijn ouders werken beide op een sociale werkplaats en als jullie t nieuws de laatste tijd gevolgd hebben dan weten jullie dat daar veel om te doen is.nu hebben pap en mam daar niet zoveel zorg om (volgensmij beseffen ze t niet eens),maar ik weet dondersgoed dat als ze allebei zouden worden ontslagen of hun werk kwijtraken dat de gevolgen niet min zijn.

over de auto:we zijn wezen kijken naar een andere auto maar nog niet echt geslaagd.Wat vallen die inruilprijzen toch tegen!verder zoeken dus en misschien onze auto particulier verkopen.

vandaag gaan we weer de bak in met ruana en misschien dat ik ook wel een rondje er op ga zitten (dan moeten ze haar wel vasthouden)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:21

Simone: wow wat is dat een prachtige tekening geworden. Hebbe, hebbe, hebbe!!
Ik stuur wel ff een pb.
Eva: mooie foto's aan het strand.

Karlijn: goed tip om de manen over de manen kam te laten hangen ivm de mugjes. Ik laat ze gewoon hangen zoals ze nu hangen.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:24

_Lot schreef:
Code
BOKTNAAM     = NAAM (leeftijd) = TINKER(S) (leeftijd)

01. Kailonne      = Heidy (45)       = Jack (4,5)
02. Tamadine      = Mara (27)       = Mona (2,5)
03. Caroline-max  = Caroline        = Elsa (1,7)
04. Freakish1977  = Andrea          = Ballyheigue (5)
05. elliecuijk    = Ellie (29)           = Ruana (3,5)
06. Diaz          = Karlijn (26)        = Diaz (3,5)
07. Snackie       = Andrea             = paardloos
08. SIEMxFUNNY    = Simone        = Kayleigh (2,2)
09. Becs          = Rebecca            = Caitlynn (2,5)
10. Sandra1984    = Sandra          = King (15)
11. Marjootje     = Marjolijn (37)   = Nino (4,5)
12. Tinkerplein   = Carolien (43)    = Tinkers (13 tot 2,5)
13. Mallow        = Eva (21)           = Clover ( 4,5 )
14. Jackytje      = Kaat (13)          = Tinky (10)
15. _Lot          = Lotte (19)          = Luna (2,5)
16. James_bont    = Wietske        = Wohan (8)
17. Jolandaa_     = Jolanda (21)    = Dana (5)
18. Niekje31      = Danique (21)    = Thigor (7)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:39

Heb even de foto met de tekening vergeleken. Echt kei goed gedaan Simone. Nogmaals mijn complimenten

De originele foto:
Afbeelding
En de tekening
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:39

_Lot schreef:
Die foto van dat paard met dat lange buikhaar is gemaakt in maart 2010, paardje leeft helaas niet meer.

Wat een lieve foto van jou en Tinky, Kaat.

Haha Ellie, die Ruana, die benen hoog optillen, goede spiertraining :+

Andrea, waar woon jij ergens? Zoek je trouwens echt een braaf paardje of mag het wel wat jongs en actiefs zijn? Heb je Lotje al gezien? Bokker hengstveulen heeft ook een leuke merrie te koop staan :j , en ik weet dat er nog een prachtige merrie de verkoop in gaat dit voorjaar, als je interesse hebt moet je maar Pb'en.

Mooie koppie van Clover <3 Zag een filmpje van de wind bij jullie vandaag, das niet best :=

Welkom Jolanda! Ik zag eerst de foto en las toen de tekst, maar alleen het koppie van Rosie verraadde voor mij al dat ze van Collin was, en ik heb gelijk weer verliefd op die, haha :~ Is ze nog bij jullie? Of is/wordt ze verkocht? Dana is ook prachtig! Setjes, die tijd heb ik ook gehad, hihih. Heb alles weg gedaan toen ik terug ging van de Haflinger naar de Tinkers, zonder beenbescherming was het niet leuk meer. Heb wel langere tijd nog wat anky's gehad, maar ik heb er nu nog maar een, en die gaat ook nooit weg, zit veel emotionele waarde aan :Y)

Lieve Od :+: Tref je Luna ook wel eens liggend aan?

:(:) Ellie. Maar soms is een dagje time-out ook wel lekker hoor, het is toch elke dag een verplichting die je jezelf oplegt. Ik heb met Luna hetzefde hoor, al probeer ik daar nu vanaf te stappen, anders doe ik veel te veel met haar ivt haar leeftijd :o

Wat vinden jullie, veranderd de afgelopen 8 maanden? :P
Afbeelding

Deze zijn van vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft tegenwoordig (weer) een dubbele manenkam :))
Afbeelding

Afbeelding

En dezelfde dag een van Thigje
Afbeelding

Afbeelding

En ik kwam deze nog tegen, dat is dus Odjus, het "artrosepaardje" van Carolien
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:23

@ lot, quote jij jezelf? ohh en ik lees nu pas dat je vraagt waar ik woon. amersfoort.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:08

Ik heb een overzichtje gemaakt, met foto's van vandaag en vroeger.
Afbeelding

Ben vandaag lekker lang bezig geweest met haar, eerst uitgebreid poetsen. Dan sokken wassen en bijknippen (ze zijn idd wat kort, maar dat groeit heus weer aan + dan is het weer niet zo'n knoeiboel) En uiteindelijk lekker op buitenrit geweest :) Wàt was ze braaf zeg! Veel complimentjes gehad van voorbijgangers. Kortom, was een fijne dag.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:27

Zo, heb een paar dagen niet gekeken en heb heel wat bij te lezen!
@kaat: écht een verschil! Mooi hoor!
@Jolanda, die roan kleurige is een kruising tinker x shire. Leuk dier.. hij is niet van mij, staat bij ons gestald gezellig :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:00

Wat is ze knap geworden in die jaren.
Bij jou is een goed voorbeeld, van wanneer ze mager zijn, toch nog heel vol kunnen worden. top!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:19

Snackie schreef:
Wat is ze knap geworden in die jaren.
Bij jou is een goed voorbeeld, van wanneer ze mager zijn, toch nog heel vol kunnen worden. top!

Die laatste foto's zijn van 2006/2007 hoor :P En die van 1ste dag hier waren van 4 maanden geleden. Die van Nu, zijn dus van vandaag.

Maar toch bedankt voor het compliment ;) Ik hoop dat ze er volgende zomer uitziet zoals in 2006/2007!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:07

Ahh, die foto's van 2006/7 was ze nog niet van jou dus.
Ze is iig super opgeknapt in die 4 maanden, dan komt de rest ook vanzelf goed.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:12

even alleen reageren op het bit/bitloos verhaal(heb alles gelezen, maar ben beetje gaar van vandaag)
King heb ik altijd bitloos gereden, hij was moeilijk te sturen, remmen ging lastig.

Toch besloten een bitje erin te hangen, dubbelgebroken van dat ander soort metaal dat ie lekker ging knabbelen. Meneer heeft sindsdien een stuur en een rem, is veel voorwaardser, hij heeft er zin in en wil zelfs nageefelijk lopen en alleen maar omdat ik er een bitje in hang.
Hij is nu zo lekker te rijden.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat toen ik hem kocht hij een veel te klein halster had gedragen (3 jaar lang) en daardoor een flinke deuk in zn neus had en dat heeft lang geduurd voor dat wegging. Als ik hem bitloos reed, was zn neus soms ook kaal omdat t daar zo gevoelig is. Het deed hem dus veel te pijn.
soms rijd ik hem weleens met een sidepull, maar bijna eigenlijk altijd met een bit. Dan een losse neusriem en sperriem en meneer rijdt zo lekker.

nu ga ik weer gauw op de bank hangen, mn nek doet zo'n zeer, heb me veel te druk gemaakt om de verhuizing. King blijft dan altijd zo kalm. stond sneller op de trailer voor ik onder de balk was doorgelopen, stond wel ff te stampen bij het eerste stoplicht, maar heeft heel netjes stil gestaan. liep op het erf rond alsof ie er al jaren liep. ff gekeken of zn stalletje goed was en meneer interesseert t allemaal niet veel.. hopelijk morgen ook nog alles goed!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:32

Mag ik hier meepraten ? Meelezen....

Ik heb een 4jarige tinker, met als roepnaam : Jack (ja al die Jack's)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:05

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 04:23

Het gaat idd wel hard hier nu, maar wel gezellig :D

Prachtige Cloof!

Nee hoor Maroesjka, niet van t paard gewaaid! Heerlijk gereden juist, zolang het niet met bakken uit de lucht komt vallen of de wereld een ijsbaan is vind ik het prima. En over het algemeen denken de paardjes die ik rij daar wel hetzelfde over gelukkig.
Over dat bijvoeren, ruwvoer is het belangrijkste, brokken komt in mijn ogen meer narigheid dan goeds van. Dus ik denk dat dat wat je nu al geeft wel (meer dan) genoeg is. Ik gaf eerder altijd alleen wat als ik gereden had, om de extra gebruikte energie weer aan te vullen zeg maar.
Heb je nooit verzorgpaardjes gehad? :o

Tinky wordt vast weer snel zo mooi als ze was hoor :j Of nog mooier!

Rebecca, ik werk in de fastfood; KFC. Heerlijk onregelmatig, heb dus vaker door de weeks overdag gewoon tijd voor Luna, dat is erg fijn! Ik moet er echt niet aan denken 5 dagen lang zo lang het licht is opgesloten te zitten op kantoor :P

Gefeliciteerd Caroline! *\o/* Fijn ook dat het veulen het zo goed doet!

Prachtige tekening Simone!

Wat voor bitje heb je voor haar Kaat? Misschien dat je anders kan wisselen van bus- naar watertrens of andersom.

Ik ben sowieso van mening dat een paard altijd "last" heeft van een bitje, al staat er geen druk op, het zit nog steeds in de mond vh paard. Op zich is dat niet heel verschrikkelijk, maar waarom met als het ook zonder kan, denk ik dan. Ik ben geen fan van die gekruisde systemen, relais is vaak erg slecht, helemaal met de baardpaarden, ik heb juist daarmee weer een mindere ervaring gehad met Lady. De beste verhalen hoor ik over de BF Walnut, ben daar ook wel benieuwd naar, of het relais echt beter is. De side-pull schuift idd wel wat (overigens Eef, die van BF die je hier laat zien is gewoon een verbouwd western hoofdstel, prachtig om te zien en vast degelijke kwaliteit, maar de extra verbinding tussen de bakstukken en de neusriem mist :o ). Maar toch, ik heb er nu drie paarden mee "beleerd", en twee paarden mee overgestapt van bit naar bitloos, en ik heb eigenlijk bij geen van allen het idee gehad dat het signaal niet duidelijk was. Mel rijden we ook kaakgekruisd (http://link.marktplaats.nl/477676350 , kan met bit, als sidepull en kaakgekruisd), daar doet ze het prima op, al denk ik eigenlijk dat ze dat zonder hoofdstel zelfs ook nog wel zou doen. Ben wel fan van die neusriem, erg zacht en breed, stukken beter dan van mijn eigen hoofdstel.

Desalniettemin vind ik niet dat de controle en band met je paard als je erop zit moet afhangen van de optoming, als dat zou is zou ik persoonlijk toch verder kijken naar waar we verder blokkeren tov elkaar.
Hier kan je heel veel info vinden: http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... alster.htm

Ellie toch ff bij Ruana geweest :) Hoe ging het vandaag in de bak?

:o Die quote ging uiteraard niet expres :Y)

Welkom hetlevenwint, stel jezelf eens voor?

Hopelijk komt er een leuk baasje voor Calypso! (Jemig, die andere paardjes daar mag ook wel iets meer spek op :o )

Hier gewerkt, ging wel lekker, helaas het laatste uurtje wat minder, te veel gasten en te weinig personeel. Maargoed, we hebben het weer overleefd. Morgen pas om 20.00 beginnen en een droge dag voorspellen ze, dus Luna moet maar weer eens mee op pad! :)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:41

optoming moet niet een blokkade zijn voor de band idd.
maar king en ik hebben een hele goede band(hij doet echt alles voor mij) maar bij bitloos had hij pijn en doet hij het niet, met een bit is dit niet het geval en wil meneer alles doen voor mij.

Bitloos werkt niet voor elk paard, king zn neus is gewoon te gevoelig daarvoor, terwijl met een bit rijden hij totaal niet moeilijk doet.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:58

Tinky heeft een gewoon enkel gebroken bitje.
Afbeelding

Tinky was niet mager toen we haar de eerste keer zagen, haar veulen heeft haar werkelijk 'leeggezogen', doordat ze ook al zo mager en verzwakt was, heeft ze erg veel afgezien door die koliek en dan al zeker van in de dierenkliniek te staan. Ze heeft daar nog eens 3 dagen zonder voer gestaan, dus het was best logisch dat ze er zo uitzag.. ;)