Ik leer mijn paard allereerst dat het niet eng is om op een lijn te staan. Nigel blijft dan meteen staan en trekt een hoofd: 'baas, help?' Maar ik begin vanuit het longeren ala Emiel Voest en dan ga ik er langzaam achterlopen.
Chayenne is gewoon in paniek zodra ze je niet ziet, dus heeft wat meer tijd nodig. Maar moet ook wel zeggen, dat ik het al even niet meer geoefend heb.
mnkortleve
Geplaatst: 28-10-09 22:02
Lucy_1 Gelukkig dacht al dat ik heel raar praatte.
Bravour raakte in het begin heel erg in paniek als hij maar iets achter zich voelde, vandaar dat ik ook dacht dat het bij hem een keer niet goed gegaan was, hij is bij de vorige eigenaar met een rap tempo verkocht terwijl die man hem gekocht had om voor de kar te zetten. Nu gaat het al beter ik laat geregeld de leadrope achter zijn benen zakken en ''trek'' dan aan. Ook longeren met pessoa gaat nu goed.
Odinn vind dat ook spannend, als hij iets niet ziet of wel iets voelt maar het niet ziet. Hij vouwt ook gewoon helemaal dubbel om maar te zorgen dat hij je ziet. Altijd kijkt hij naar je. Soms zelfs met rijden wil hij te veel zien, en hij is iets te lenig wat dat betreft, kan echt helemaal met zn neus bij zn billen.