[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:51

Ik zal van het weekend eens kijken FK, moet wel met daglicht, anders zie je echt niets. Ik heb de DA er naar laten kijken en volgens hun kon het geen kwaad, er zit gewoon altijd wat vocht in de uier....

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:53

fijne avond allemaal!

jacky2

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:57

Fjordkootje :

Goed idee van je,zou heel goed kunnen want als ik een foto maak van macho zijn hoofd dan heb ik het niet.
En hoe verder ik de stalling inging hoe erger het werd.

Bonte staat bij de ingang en daar had ik erook geen last van.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:10

Hallow, ben ik ook weer ff,

FK wat een superleuke foto's,

Heerlijk weekendje bij en met Jean lees ik, ik kwijl echt op Falcon, als ik daar toch es centjes voor had, offe.....Chuck verkopen.......nehhhhhhh, kan ik niet

Lien, sterkte met je dochter,

Gave beginnende buiken foto's,

Ik heb echt een super weekend gehad, super gezellie met de meiden, letterlijk en figuurlijk bijgetankt
en dan ook nog slagen met mijn hondje,

maarrrr helaas nu weer over op de orde van de dag

fijne avond allemaal.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:13

Druk druk druk dus Sas?

Ik was lekker vandaag nog vrij, morgen weer werken... Blegh!

Jacky dat kan idd heb ik ook wel eens gehad, maar dan was er meestal net opgestrooid ofzo...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:14

jellie, ze zeggen idd dat het goed is, maar ken helaas veel paarden die ik raar vind lopen die veel op het harde draven enzo, hihi
bos is niet om de hoek en kan ook geen kar meenemen op vervoer
heb ook geen menbewijs ofzo
poppetjesjacht maar ff niet, zelf niet lekker in mn vel dus dan werkt dat toch niet, begin februari alweer operatie...
lunch met de baas gedeeld oehh hha grapje, jammer dat je morgen weinig online bent, maar wel leuk uitje dus

ben het helemaal eens met het bericht van pellie, tea tree van silverlinde dan, wij hebben hem van een groothandel hier in de buurt maar silverlinde heeft erg goede kwaliteit, ruik daar eens aan en dan aan die van de tuinen...

indezz, was mijn halster voor fig idd, leuk dat je hem leuk vind
was mijn samenvatting gister niet genoeg om bij te blijfen, hahaha grapje hoor

spetter, fijn dat je weer stroom hebt, even geholpen op stal dus, is het zo koud bij jullie, hier vriest het niet geloof ik hoor

FK, daafje het is wat, niet de melanoom dus die los was maar een klodder bloed, hij zal zelf idd aangeven wanneer het goed is geweest, erg hoor, gelukkig heeft hij al een redelijke leeftijd, maar dat zal het niet makkelijker maken, veel sterke voor hem en t baasje, en voor jou ook, alles zo aanzien is ook geen pretje
jouw paardjes ff lekker gespeeld in het bakje dus!

chubby, verwarmende mailtjes en misschien gaat ie volgende x mee naar jean, leuk hoor

flettie, lekker buikje op de foto weer
hihi dr uiertjes, vind ze nu wel schattig

wenk, ook leuke dikke buik foto

jacky2, leuke foto's hoor, vind het een mooie kwaliteit
en dat kleine fjordje op de foto
is dat nou zo'n fjordenshet, een jonkie of gewoon een klein fjordje hihi hoop dat ik geen domme vraag stel

leon, fijn dat je toch hebt genoten van falcon haha, is soms wel leuk ja zo'n rodeo, jammer dat er geen foto's zijn hoor
veel plezier bij je eigen ventjes

jean, super weekend gehad dus, en fijn een braaf veulentje op de trailer, lekker hoor

TM, lekker bijgetankt dit weekend dus

zo naar figje, vanmiddag ook geweest maar ben ook niet lekker
ff rijden maar weer denk ik met mn manneke

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:40

SuperRoos schreef:

indezz, was mijn halster voor fig idd, leuk dat je hem leuk vind
was mijn samenvatting gister niet genoeg om bij te blijfen, hahaha grapje hoor

Meestal doe ik dat wel hoor maar jullie kennen elkaar al zo goed heb ik het gevoel, dat het niet altijd passend is om overal op te reageren.....Denk ik soms

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:44

niet teveel denken jij, ik ken ook niet iedereen goed hoor, maar denk dan als iemand zo'n verhaal plaatst vind ie het vast fijn als erop gereageerd wordt hihi
of denk ik dan ook weer teveel

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:45

SuperRoos schreef:
niet teveel denken jij, ik ken ook niet iedereen goed hoor, maar denk dan als iemand zo'n verhaal plaatst vind ie het vast fijn als erop gereageerd wordt hihi
of denk ik dan ook weer teveel

Nee.... jij denkt super!!

Ik denk dat we inderdaad eens een meeting moeten organiseren... Met z'n allen naar de hengstenkeuring o.i.d. Lijkt me echt harstikke leuk....

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:47

ja mij ook echt wel

nu ff ete en dan naar me lieverd toe haha
vanaaf niet meer hier denk ik dus fijne aaf iedereen

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:07

Je voelt je niet goed, SuperRoos, wat voel je dan? Pijn, griep, depri? Gooi het eruit, dat kan echt goed doen he.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:11

Citaat:
jacky2, leuke foto's hoor, vind het een mooie kwaliteit
en dat kleine fjordje op de foto
is dat nou zo'n fjordenshet, een jonkie of gewoon een klein fjordje hihi hoop dat ik geen domme vraag stel

Wie bedoel je nou ?

Afbeelding

Gelijk rechts van macho,dat is jony met die witte bles,dat is een newforest,
hij is verlamd geraakt met drie jaar en moest eigenlijk worden ingeslapen,
maar dat gebeurt niet bij ons dus hij is er nog steeds en vorig jaar is hij behandeld door een fysiotherapeute en het gaat heeeeeeel langzaam steeds beter met hem,maar er kan nooit meer op hem gereden worden.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:29

Ik denk dat SuperRoos deze bedoelt:
Afbeelding

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:47

Dat is een minipaardje.
Tenminste dat geloof ik wel,ik dacht een minishet,maar de eigenaresse zegt minipaardje.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:50

Indezz schreef:
Ik denk dat we inderdaad eens een meeting moeten organiseren... Met z'n allen naar de hengstenkeuring o.i.d. Lijkt me echt harstikke leuk....

Er zijn al aardig wat meetings geweest, vandaar dat het soms lijkt alsof we elkaar zo goed kennen. De hengstenkeuring, hengstenshow, keuringen enzovoorts zijn altijd goed bezochte dagen door diverse Tinkerpraters.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:18

Ha ja leuk, de eerstvolgende is de hengstenkeuring toch? poeh toen we de hengsten binnen halden zaterdag wel gezien dat er nog goed gewassen geborsteld moet worden, haha

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:19

Ach, gewoon even de kabouters inschakelen

Snowdon loopt wel beter, maar in draf de bocht door, zakt ie door z'n gewrichten?? Ik ga morgen voorzichtig proberen te rijden, kijken of ik hem wat losgewerkt krijg.

Afgelopen weekend hebben stalgenoten Snowdon verzorgd en eigenlijk ben ik er niet zo tevreden over.. De dingen waar ik over 'struikel', zijn wel goedbedoeld.. Maar vinden jullie dat ik het even voor me moet houden t.o.v. hen of dat ik het ze gewoon moet zeggen?

Ik ga in elk geval voorlopig niet graag weg...

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:26

Ik zou het wel gelijk zeggen anders ga je het alleen maar oppotten !

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:26

Het ligt eraan waar jij over "struikelt", Snowdon...

O ja, vanochtend vergeten, triootje.
Afbeelding
Was trouwens de EERSTE keer dat Koot en Mira dit deden!

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:28

Wat lief !!!!!!!!!!!!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:33

Was maar heeeeeeeeeeeel even, maar het begin is er

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:39

Onwijs lieve foto!!!

Ik wil me niet aanstellen... Maar M. (35jr) en R. (12 jr) zouden dit weekend dus voor Snowdon en Uk zorgen, alleen zondagochtend zou iemand anders ze even buitenzetten ivm wedstrijd R.

Nu heeft R. uit d'r eigen m'n box uitgemest, terwijl ik had gevraagd om ze op te strooien en eventueel de ergste mestplekken eruit te halen. Ik 'werk' nl met een sortement oppotstal, zodat er een onderlaag is, waardoor ze het schone stro ook niet opeten en zachter staan/liggen. Nu was dus heel de stal leeg en t enige wat er dan steeds nog ligt is een zwarte vieze dunne laag mest en nat, vies stro...

Vervolgens had ik nog minstens 2 kilo brok over voor het weekend en ze hadden maar een halve kilo per dag nodig, dus moest genoeg zijn (vandaag of morgen kon ik nl pas nieuw halen) en m'n ton was dus helemaal leeg... Oftewel ze hebben ongeveer twee keer zoveel gevoerd dan nodig was.

Verder zei M. door de telefoon dat R. zo lang met de box bezig is geweest, dat ze geen tijd meer had met Snowdon te rijden. Want ik had dat gezegd dat dat mocht. Nu zei ik daar niets van via de telefoon, maar ik heb dat dus helemaal niet gezegd en bovendien is Snow niet rad EN ligt zadel en hoofdstel in een kastje waarvan ik de sleutel mee had. Dus waar ze dat idee nu vandaan gehaald heeft... Doet ze het de volgende keer wel dan??

En ik heb het idee dat mevrouw pluisgraag (R.) met het borstelen ook lekker in de manen heeft zitten raggen... maar dat kan ook zijn van het dagje op stal staan (zaterdag), terwijl ik gevraagd had bij welk weer dan ook, ze gewoon buiten te zetten. Maar Zaterdagochtend belde M. dat ze het nog niet aandurfde, maar na aandringen zou ze het 's middags nogmaals bekijken. Ik kon niet anders dan daarmee instemmen, maar voelde me er niet prettig bij.

Maar wil geen 'vriendschap'/samenwerking met de paarden qua binnen en buitenzetten op het spel zetten, door hierover te gaan zeuren...

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:45

Je hoeft het toch niet lelijk te zeggen. Gewoon er over praten moet toch kunnen? Het is tenslotte wel jouw paard, dus je mag best duidelijk maken wat jij wilt en wat er wel en niet mag met Snowdon. Tenslotte ben jij zijn baas! Er moet wel vertrouwen zijn hoor en je moet ook op iemand kunnen bouwen. Dat er altijd kleine dingetjes zijn waar je je aanstoort is heel normaal, maar ik persoonlijk vind dit geen kleine dingetjes. Ik zou er wel even een "onderonsje" aan wagen!!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:47

Oh, Fjordkootje wat een geweldige foto van dat triootje......Super!

Jacky : jouw foto's van Macho zijn ook geweldig. Wat een fantastisch paard heb je toch....

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:57

Ik zou een volgende keer het e.e.a. op papier zetten, wat er wel en niet gedaan hoeft te worden.
De manen, ik word daar ook gek van, iedereen heeft de onbedwingbare behoefte om die te borstelen of er aan te plukken (Maar goed, R is een kind van 12 jaar... bij die leeftijd is het vaak normaal dat die kids aan manen willen zitten.)
Brok zou ik per voerbeurt klaarzetten in bakjes/emmertjes.
R zou ik als de situatie zich voordoet rustig zeggen dat je niets hebt gezegd over evt. rijden.
Dus, alleen wat over niet-rijden zeggen, verder in het vervolg brok klaarzetten en "werkzaamheden" op papier zetten. Wel even zeggen dat het heel lief van R was dat ze heeft uitgemest. Niet zeggen dat de stal een zooitje was. Ieder heeft zijn eigen uitmestsysteem, je moet mij eens horen als Peter de stal doet
Eventueel kun je nog wel vertellen dat Snowdon zijn mok/rasp erger worden van te veel brok...