[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:03

Feike kan aardig springen!

Mooie naam met mooie betekenis heeft Tess eigenlijk. Thaisme.

Gijs is een lekker makkelijke roepnaam, past bij hem, dus hoef er niets aan te veranderen :P

He wat balen van Gi, misschien weer even een stapje terug, iemand vragen hem vast te houden en niet meteen opstijgen, maar eerst hangen, kijken hoe hij reageert. Indien nodig paar keer herhalen.
Angst is zo vervelend! Als jij je niet prettig voelt straalt dat idd ook over, dus groot gelijk dat je er dan af gaat, voor het echt fout gaat. Vervelend van je man, dat is niet constructief!

Laatst was Gijs ook echt met zijn aandacht ergens anders (lees naar andere paarden aan het kijken en hinniken), dan stap ik er ook af hoor, zet m even aan het werk vanaf de grond en als zijn aandacht weer bij is stap ik pas weer op. Zit er nu wel vertrouwen op, aan het begin vond ik het ook bestwel 'eng'. Dan moet ik ook echt bewust uitademen en ontspannen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:02

Wandelen is een goede tip!

Ik vind zo'n vliegending echt onhandig met rijden. Denk niet dat ik daar veel aan ga hebben :(
Mam heeft net verteld dat we weer een nieuwe erbij krijgen, mag nog niet zeggen wat want dat wilt ze zelf eersr op fb zetten maar pfoe t raakt vol op de wei :') mag Bones nu wel op mijn naam zetten <<)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:28

leuk Sheryn zag het al op je facebook :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:08

Wat leuk joh, gefeliciteerd!

Ik bedoel gewoon zo'n masker, blijft super goed zitten:
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:23

Bones vindt die netjes ook echt niet prettig :n

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:31

Hihi bedankt iedereen, ben enorm trots op mijn top-spring-knol :D

Nogmaals sterkte Joanne, hou vol :(:)

Feike is ook nog steeds snel afgeleid, erg irritant, maar ik rij gewoon door. Hij wordt er niet druk van ofzo, hij let alleen niet meer op mij, waardoor ik hem juist aan het werk moet zetten. Maarja, jong paard :P

Oehh nice Chimello, ik ben benieuwd!
Hoe doen jullie dat toch, zoveel paarden :oo

Ik heb een vliegenmasker en vliegenuitrijdeken, maar de deken schuift dus moet daar nog wat op verzinnen en met het vliegenmasker heb ik nog nooit gereden, maar het boeit Feike niet of hij het op heeft. Hij vind dat allemaal wel prima :j

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:36

Dat wordt een aardige kudde zo wat leuk! Kun je vast uren naar kijken.

Lekker toch zo'n braaf jong dier. Feike is van alle markten thuis.

Net lekker gewandeld. Mijn spanning nog niet weg (voor achterop komend rammelend verkeer). Dus herhalen we nog eens. Gi was de rust zelve en blij met het pootje baden en bramen eten. Nu heeft ie een blauwe tong :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:42

Veel werk ja... Gelukkig zijn onze twee nieuwe beide jonkies. Lekker met Sansa en Chazie op wei, voorlopig niet naar om kijken qua trainen enzo :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:43

Hier gelukkig niet echt vliegen dingen nodig tussen de velden, maar in de bossen in de zomer kan ik geloven dat het handig is :D .

Vandaag met Finn en Cup gaan wandelen terug, op Finn zat terug mijn zusje natuurlijk.
Cup 1 jaar en 4 maanden (morgen 1 jaar bij ons ook al ), hoeven moeten inderdaad nodig eens gedaan worden maar ik wacht nog op de hoefsmid...

Afbeelding

Finn en zusje:

Afbeelding

Ook eens eerste foto's nu van het nestje nijnen, nu 10dagen. De ogen gaan eerstdaags open :o . Het wit is een blijvertje, je hebt bijna altijd bonte uit bonte ouders en nu een wit aah <3 . :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:46

T zijn net fluffy aliens <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:47

Wat fijn dat Gi nu lekker kalm was, en met jou komt het ook wel weer goed Joanne, dat weet ik zeker :)

Dat scheelt weer inderdaad Chimello :)

Leuke foto's!
Ik vind Finn zijn kleur echt geweldig!
En die nijntjes <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:13

Is Cup alweer zo oud! Wat gaat dat snel!! Wat lief die mini fluffies <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:22

De tijd gaat inderdaad enorm snel en die begint een mooie kleine kerel te worden. Zijn achterste staat wel sinds een week weer hoger dus zullen wel nog wat cm'ers bijkomen (is nu 74cm). :D

Iedere dag als ik de stal opendoe voor hun buiten te laten smelt ik echt van die 2 lieve hoofdjes die je aankijken <3 .

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:58

Joanne ik heb ook veel angst gehad door die andere bonte. Nu vergelijk ik Yenna teveel met haar, nu is ze erg gevoelig en laat ze het merken dat ik onzeker ben. Les nu regelmatig en het komt wel goed. Ga zelfs mijn grootste angst onder ogen zien een wedstrijdje rijden. Nu laat de eigenaresse mij heel erg veel zelf doen. Kan dr ook nu zelf afspuiten, longeren enz. Weet wat he doormaakt, is ook een lang proces. Ik geef niet op voorlopig.

Awh Cup is zo schattig en je zusje ook met
Finn.

Lees zsm bij

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:25

ik leers hier iets over vliegendekens en netjes.Ik mag me gelukkig prijzen dat we die hier niet nodig hebben.eros heeft nu alleen een uv werend flapje aan t halster zitten voor zijn neus.die verbrand nogal snel.meneer was wel flink beledigd toen ik die van de week om deed.staat niet stoer natuurlijk.hij liep meteen boos weg :x

de tinker met veulen die eind va de maand zou komen,is al op stal komen staan.wegens omstandigheden eerder vertrokken.leuk gezicht,zo'n wollig veulentje!enkele paarden zijn compleet verliefd op dat kleine ding,terwijl enkele anderen er wel van schrokken toen ze ineens dat drukke ding zagen.
eros die vind t wel allemaal best volgensmij,in ieder geval tijdens het rijden reageert hij er niet op
en...zaterdag komt er nog een nieuw veulen op stal,ditmaal een nieuw paardje van de stalhouder.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:29

Haha die konijnen! :D
Al jouw foto's zijn schattig Lori, helemaal je zusje op Finn. Hoe ze kijkt, dolbij op die pony :)

Sterkte Joanne :(:)
Het komt vast weer ok met jullie. Angst krijg je zomaar en gaat langzamer weg dan het kwam, vind ik tenminste. Maar het gaat wel weg en dan heb je weer een super band met je lieve Gi :) met een blauwe tong :D
Hard moeten klussen werkt ook even niet mee.
Wij gingen (jaren terug alweer) verbouwen, zei die architect van te voren doodleuk: mijn ervaring is dat de meeste stellen tijdens een verbouwing uit elkaar gaan. O, dacht ik, da's lekker! Maar hij zei, je komt in een soort kookpot terecht van hard en lang werken, weinig slapen, veel stress (ook omdat het veel kost allemaal), soms is het niet af en moet je alweer aan het werk en woon je nog in de puinhopen. En hij voegde nog toe dat mensen bij een verbouwing gaan nadenken over hoe de indeling/inrichting moet worden en soms dan pas ertegenaan lopen dat ze fundamentele verschillen hebben (bv de een wil een kinderkamer bouwen en de ander helemaal niet)!
Gelukkig gingen jullie al voor een huis met paarden dus dat scheelt :)
Wij zijn er niet van uit elkaar gegaan maar hij had wel gelijk dat al dat geklus en geregel bij elkaar voor aardig wat stress zorgt, daarbij hielp ook niet dat je geld met bakken eruit vliegt vond ik! 'Even' dit of dat halen...

Maar als het af is vergeet je dat toch weer geniet je er extra van!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 00:12

Hahah die Eros, hier ook net zo'n uv flappie aan het halster gedaan, meneer was not amused. Denk niet dat ie eraan blijft, maar ja is het proberen waard. Die blaren op de neus zijn ook zo zielig.

Super van Gi! Met heeeeeel veel geduld komt alles uiteindelijk altijd (weer) goed.

Is er vast weer een om te kwijlen Sheryn, ben benieuwd.

Ah gut die Nijntjes! (en knappe cupcake en Finn natuurlijk)

Tja verbouwen ik weet er alles van.. Wij hebben 3 jaar geleden een uitgeleefd ex-huurhuis uit de jaren 70 gekocht en knappen alles zoveel mogelijk zelf op. Inmiddels 3 jaar verder, maar nu is het bijna af. Idd je zit in de puinhoop, hoop stress, financien is ook au, maar je leert elkaar oo kecht goed kennen zo.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:00

Och wat lief die konijntjes!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:45

Wat hulpeloos zijn die jonge konijntjes he. Idd fluffy aliens :')

Ja neus verbranden is ook erg vervelend. Misschien went hij er wel aan. Aranka had er ook veel last van noeka gelukkig niet.

Wat een mooie chimello! Fijn zo'n moeder :o heerlijk al dat jonge spul. Al vind ik tinkers wel lui in de wei. Showtjes krijg ik nooit...jullie?

Och die relatie zal wel goed gaan. Tis arno zijn werk alleen doet hij vaak de tekeningen en controle ipv de bouw. Nu zelf eens proberen. Hij geeft nooit op dus dat loopt wel los. Alleen tijd nodig. Ik help wat lukt maar met twee kinderen in een caravan ga ik ook rustig af en toe een dagje weg. Maar idd soms zijn je reacties wat geprikkelder dan anders als je moe bent en wel door moet.

Tegelzetter zou trouwens vorige week komen. Kwam netjes alleen met voet in t gips :') hebben wij weer. Behoorlijk balen. Waarschijnlijk valt t mee en kan hij as vrijdag beginnen. We zullen zien.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:41

Angst.........tja......weet er helaas alles van. Door mijn vorige merrie zoveel angst gekregen dat heel het rijden niet meer was. Merrie na veel tranen toch maar weg gedaan en toen kwam Storm. Echt alles was eng. Hij vond alles spannend en ik nog veel erger. Dankzij Wendy (lesgeefster) zijn we helemaal bij nul begonnen. Samen wandelen, samen poetsen (zelfs dat was een drama) enz. Ik durf nu sinds de 2jaar dat we Storm hebben dat ik kan genieten van het rijden en dat angst nu bijna niet meer bestaat. Maar dat is bij Storm. Bij Woody heb ik ook minder angst maar is nog niet zo vertrouwd dan bij Storm. Mijn man was eerst ook anti paard. Begrip ver te zoeken. Nu heeft hij sinds een paar jaar ook een hobby wat zijn passie is geworden en kan zich nu goed in mijn verplaatsen. Nu heel veel begrip. Van beide kanten.
De angst ga je overwinnen. Maar je moet wel af en toe een stapje terug doen om voor jezelf de rust te vinden. En geloof me, een stapje terug levert vaak meer op dan alleen maar door gaan. Kijk maar naar mij en Storm. Op ons gemakje zijn we al veel gegroeid. En er af stappen als je het niet vertrouwd is niet erg. Heb ik vanmorgen nog gedaan. De regeninstallatie gingen ze aanzetten en dat kan best wel eens knallen. Dus ben afgestapt, heb Storm aan de hand aan het werk gezet en ben na 2min weer opgestapt. Daarna heerlijk gereden.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:17

Och och die Eros := De stoere man is gekrenkt in zijn ego :P

Angst, tsja ik vind de galop met Feike nog wel eng, omdat hij zo kan bokken.
Daardoor verkramp ik en vergeet ik te ademen, wat al begint voor het echte aanspringen, hopelijk kom ik daar overheen...

Vanavond weer les gehad met Feike.
Aangezien een ander ook les had, en die de bak al snel ingenomen had (geen stalgenoot maar een bijrijdster...) zijn wij maar in de grote paddock gegaan (60x20), alhoewel ik de bak fijner vind omdat die wat breder is :\
In het begin moest ik hem echt bezig houden aangezien hij nogal snel afgeleid was, maar al snel liep hij heel fijn. We zijn voornamelijk bezig geweest met overgangen en met wijken. Hij begint nu ook echt te scharen en zijn kont mee te nemen, ook al een stukje gedaan in de draf.
Ook, met behulp van mijn instructice, wat galop meegenomen. Een keer sprong Feike ook machtig aan :D Alleen doordat ik wel verkrampt was en daardoor Feike erg blokkeer, bokte hij natuurlijk vet hoog aan het eind :') Maar daarna gewoon weer even opnieuw aangesprongen en toen was het weer goed :)
Ik ben weer supertrots op Feike, wie nu lekker aan het uitbuiken is na een bak welverdiende slobber :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:10

Super van jou en Feike, ik heb dat ook met Dusty, zij kan ook enorm bokken in galop.. Bij onze andere tinkers heb ik minder die 'schrik' omdat zij dat niet doen en dat terwijl ik Dusty het vaakst rijdt :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:05

Zo te horen ging het wel erg goed met Feike!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:16

Gisteren kwam er een vriendin paardrijden, ze had al 3 jaar niet meer gereden. Ik ging op mijn Dusty en zij ging op Bridie, Bridie leek me wel geschikt voor haar ookal was het pas de 3de keer serieus rijden voor Bridie. Bridie reageerde inderdaad erg goed, het is echt zo'n kalm paard :j enkel het stoppen moeten we nog aan werken voordat ze mee mag op buitenrit. Mijn Dusty deed ook weer erg haar best, alleen haar veulen Yannicka moest het mama soms moeilijk maken :+

Misschien laat ik vandaag men jongere zus ook eens op Bridie of op Pretty ik weet het nog niet goed. Normaal rijdt men zus altijd op Murphy maar zij staat momenteel niet aan huis en men moeder vindt ook dat ze moet leren op verschillende paarden want daar leer je vaak ook uit :j Enkel heeft ze soms moeite met lichtrijden dus moet ik wat zien wie er het rustigst draaft van de 2.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:49

Haha vervelend is dat heh Claudia := Feike was in het begin echt een ramp met galop, doordat hij alleen maar aan het bokken was. Daardoor heb ik nu dus die angst waardoor ik verkramp, waardoor Feike dan ook verkrampt en dus ook wel eens een mega bok wil geven, alhoewel hij het al minder doet dan eerst. We zijn het gewoon aan het opbouwen :D En ik moet leren ontspannen, want als het een bok was van "ik wil je eraf hebben" dan zou hij beter zijn best doen, maar het is een bok van "dit vind ik lastig" :j

Wat leuk dat je vriendin kwam paardrijden!
Heerlijk zeg zoveel verschillende paarden om uit te kiezen :=
Alhoewel ik mijn Feike niet in wil ruilen :)