[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 09:36

Ik ben veel.bezig geweest met zadels, absoluut.. Maar ik wil een (western) zadel.aan laten meten als zij is uitgegroeit, bespieding heeft, en ik kan rijden.
Daarvoor is dat erg zonde.
tot nu toe heb ik geen geld verloren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:48

Um NatalieB ik wil het navragen maar ik ken iemand met een iets kleinere tinker dan Jack (rond Diaz haar lengte denk ik). Die zo iets achtig van zadel heeft voor haar tinker en kruising tinker.

Verder Kaat@ Nogmaals proficiat!

Diaz@ Je bent al veel zadels verder inderdaad. Ze is ook veel veranderd het laatste jaar :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:50

ik ben voor pride bang dat veel western zadels al gauw te lang zijn..
heb voor me zit ongeveer 15 inch nodig hang tussen broekmaat 34 en 36 in

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:51

Dat zadel die op dat tinkertje+ kruising liggen gaan zeker niet lang zijn... ga het haar eens vragen als je wilt ?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:58

als je zou willen vragen wat zei er eens op heeft liggen graag...ben echt nog aan t rondkijken en informatie aan t verkrijgen want je heb dus ook in de western weer verschillende zadels ..
en ik als dressuur muts die al een aantal western lessen erop heeft zitten wil straks toch de sprong in t diepen gaan maken haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:19

Snap ik@ Ik rij deels op het "western" systeem. Het engelse systeem van contact houden met de mond en dergelijke ligt mij niet.

Ga het haar eens navragen welk zadel ze er op heeft liggen, ze heet een cheyenne maar dat western ook.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:07

Ik heb voor grace de cheyenne maat 1. Die past mooi. Ook voor mijn achterwerk. Maat 2 zou wss wel te groot zijn.
Heb ook een westernzadel die haar past.
Trouwens ben tweede geworden in het raden van bings gewicht op de tinderdagen. Krijg een cadeaubon thuis gestuurd, jeeey. Zat er 1 kg naast haha.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:42

Ik denk ook aan een boomloos hoor , maar daar kan ik mijn 2 andere zadels niet op inruilen ..... Dilemma dus , of nog wachten en flink doorsparen , ahhahah

Hier even een blije post !
Annabel komt definitief naar NL ( heb het transport rond ! )

Laatste week van oktober 2012 .
Precieze datum komt nog !
Kan dus vanaf nu zenuwachtig gaan worden !!!
hahahah

Afbeelding

En dan gaan we ons volgend voorjaar druk maken over hoe ik 2 van deze schaapjes naar NL kan krijgen ....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 01-09-12 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:43

super spannend!!!wat een leuke tinker

uh t lijken net nep schaapjes maar ze zijn wel erg gaaf :o zegt de persoon die echt als de dood is voor schapen

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:44

Schwarzwalder nase schaapjes zijn het , echt super ... maar bijna niet in NL en wat hier loopt is lelijk , hahahah ( vind ik althans ) ... dus dan maar van ver weg halen... tegen Oostenrijk aan....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 14:53

hahaha ik dacht dat die schapen nep waren hahaha Die wil ik ook wel aan huis later! ;)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:58

Afbeelding

Hier heb je ze iets ouder !
:D Nog steeds te schattig !

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:46

Die schapen zijn gaaf!!! Ik wil ook eentje :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:21

Oeh, die schapen mogen ze hier wel opsturen in een grote doos met een roze strik om :Y)

Vandaag lekker getut met Tinky en geVD't met Jacky. Jacky beheerst de spagaat! Ik had nooit verwacht dat hij het ooit ging kunnen. Dankzij mijn clicker en goede tips van Eva Roemaat (E_Nalanta op bokt, en de tips gingen over concentratieproblemen) ben ik nu alweer een stapje verder. Ik hoop binnenkort het parkeren te doen en dan over te gaan naar het grotere werk :D (Exl. steigeren.. Dat vind ik toch net te gevaarlijk..)

Heb net ook een ritje met Tink gedaan. Ging super! Was wel aan een slakkengangetje en heb niet gegalopeerd, maar soms hoef dat ook niet. Ik heb namelijk genoten! Heb een groot stuk op het einde zo goed als alleen gereden met haar. Het ging super, super trots :+:

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:28

hier heeft ruana vandaag weer gereden.gaat steeds wat beter.ze krijgt er echt lol in en de ruiter ook.Daarna heb ik er even op gezeten.we zijn een stukje op de straat gaan stappen.
Daarna geholpen een merrie met veulen te laden.moesten naar een kliniek in someren omdat de merrie verstopt zit.olie werkt niet om te laxeren dus op naar de kliniek.d.a kwam wel na 3 kwartier,maar kon niet veel betekenen.het probleem zit verder als waar hij kan komen.blijkbaar speelt het probleem al de hele dag,maar nu toch naar de kliniek.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:04

Oh Kaat, dat herken ik dat concentratieprobleem tijdens VD. Ben niet verder gekomen dan been optillen en neerzetten wanneer ik loslaat, maar krijg hem maar niet naar voren, want dan stampt ze woest hahaha.
Momenteel dat ook even op een laag pitje, en af en toe pak ik het voetje weer op, maar ben meer bezig dat ze blijft staan als ik haar loslaat. Voorheen ging dat goed, maar lekker pubertje dat ze is heeft nu dat stapje overgeslagen hahaha

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:30

Ter illustratie, Jacky vandaag bij VD :) Ik heb de neiging de Spagaat te overvragen, maar dit ga ik oplossen :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:18

Ik kreeg daarstraks een berichtje dat het spannend wordt of de merrie het gaat redden.Ik hoop het wel anders is het veulen haar moeder kwijt.Hij zal zich wel redden,maar t blijft eeuwig zonde..

morgen ga ik mee kijken op dressuurwedstrijd.vindt dat toch wel mooi om te zien.en altijd de prachtigste dieren die meelopen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:24

zo net al bezig geweest met mijn kleding kast omtoveren tot zadel, paarden kast waar ik al mijn rotzooi in kan stoppen

en wat een drama met die merrie hopelijk kunnen ze er nog wat aan doen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:27

Laat die mensen de hoop niet verliezen. Komt goed. In de kliniek is ze in goeie handen :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:41

weet niet of ze geopereerd is,heb daar geen antwoord meer op gehad.maar ik kan me voorstellen dat haar hoofd ook niet naar staat.
ze is natuurlijk wel al best lang verstopt.vanaf ongeveer middernacht zijn ze in de weer met olie e.d.
ik hoop van harte dat het goed komt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:22

ohh sorry jes, de vermoeitheid speelt parten :o
Laatst bijgewerkt door TurboTinker op 01-09-12 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:26

Ik zie super schattige schaapjes voorbij komen <3 en een mooi VD filmpje van Jacky :) daar kan ik en Luna ook nog van leren :j

Ellie: hoop dat de merrie het red, wat een drama zeg ;( :(:)

En super gedaan Andrea :-) je ziet dat hij soms wat onzeker is maar hij gaat er wel over :-)

Verder heb ik niet zo veel bijzonder te melden haha, beetje druk werk week gehad.
Met Luna zijn we veel bezig met grondwerken; volgen aan de hand in stap en draf. Halthouden, pasje achteruit. En dan daarbij wil ik dan dat haar hoofd steeds naast mijn schouder blijft. Ze heeft soms de neiging om steeds een pasje voor me te willen lopen en dat wil ik graag anders :o
Verder nog een beetje gek gedaan met longersingel en een trui van mij; in plaats van op der rug leggen, ging ik er mee schuiven van voor naar achteren en uiteindelijk op haar nek en hoofd := ze keek me een beetje raar aan :+ zo van; baasje dat hoort zo toch niet? _O- Maar ze liet alles gewillig gebeuren. Dus dat is wel voor herhaling vatbaar. Gewoon wat dingen doen die we normaal niet doen, daar leert ze weer van :-)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:32

ellie sterkte voor de eigenaren van het paard! altijd naar dat soort dingen!

Knappe paarden vorobij zien komen!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:48

Andrea, leuk filmpje. Inderdaad wat onzeker, mogelijk de voorzichtigheid oko van de ruiter :o
maar hij doet het en daar gaat het om. Zo bouwen jullie samen lekker ervaring op!