[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 08:48

Goedemorgen!

Met Hilton gaat het al stukken beter.
Hoor helaas de anderen ook wat hoesten, dus ik bel de DA vandaag nog even, just in case.

Figje is netjes geweest Roos, hij is niet doorgegleden, haha!
Een mooi halter heb je voor hem uitgezocht.

Leuke gedicht Chev!

Gefeliciteerd Tinkermuts, Top!

Leuke nieuwe merrie op stal Annick? Ze lijkt qua tekening wel op Damian. Een leuk stel samen.

Wat een bericht Des! Hoe gaat het nu met Christi? Wat hebben de artsen gezegt, een hersenschudding?
Heel veel beterschap!

Een gezellig weekend bij Jean zo te lezen/zien/horen, leuk hoor!
Lekker rijden op de 'wilde' hengsten ook!
Met Falcon was het dus echt rodeo?

@ Gelukkig gaat het al beter met je dochter Des!

Hopelijk ben ik niemand vergeten.
Fijne dag allemaal!

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 08:55

Geweldige foto's van leon en jacqueline! Hihi veulentjes lopen niet zo makkelijk mee nee als ze het nooit gedaan hebben.
Lien, fijn dat het beter gaat met je dochter!
Ben mijn bed uit gerold, haha. We hoorden ineens wat lawaai. Kwam de klusjesman, terwijl ie dachten wij gezegd had dat hij vandaag niet kwam. Hij was ook nog eens een uur vroeger dan normaal. Dus snel nog effe douchen voor ze daar bezeig gaan. Nu moet ik nog op zoek naar mijn fohn en andere toiletspullen, het staat overal en nergens. Wat zal ik blij zijn als de verbouwing achter de rug is zeg!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:03

Goedemorgen!

FK, Flan heeft mok. Tegenwoordig hoor je ook idd veel van dat Tea Tree. Is dat nu ook een 'mensenproduct' of wel iets dat je bij de ruitersportzaak haalt? Fijn dat Daaf ineens meer kon plassen…. Wel erg sneu allemaal

Roos, oh jij hebt eerst lekker gereden en ook nog eens lekker met de slee in de weer geweest. Geweldig! Hoezo weet je t niet met zijn hoefjes en beentjes voor de kar?

Oh Des, wat een ellende voor jullie. Sterkte er mee. Dikke knuf voor je dochtertje en jij

Nikitagogo, iig geen last van de sneeuw voor jullie, gelukkig. Wat een stoertje die anastasia!

Leuke foto's gezien bij Jean vandaan.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:11

Jellie, Tea trea spray koop ik bij de Tuinen. Laatst steeds voor de helft. Zo'n 5 euro is het.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:12

Goedemorgen!!

Net een uur bij zitten lezen, kletskousen! Heb dit weekend de moeite niet genomen hier bij te houden, was veul te gezellig bij Jean! Mis het weekend nu al

Falcon was inderdaad rodeo, jammer genoeg lette ik intussen te veel op 'hoe het ging' dan op de fotocamera in mijn handen. Heb er dus geen foto's van gemaakt.
Raven is een schatje, maar eigenwijs! Door de bak stappen en draven geen probleem, maar zodra je een galopje wilde proberen stopte hij overal mee

Leuke foto's he!

Lien, hoop dat het goed gaat met je dochter! Beterschap!

Bonte nog in Apeldoorn terechtgekomen?

Jellie, jammer van Fluit. Maar wel fijn dat er nog andere paardjes zijn waar jullie af en toe mee kunnen rijden!

Pellie, hang over is over? Wij hebben zaterdag aso zitten zuipen. Emmer maar me naar bed genomen. Gelukkig niet nodig gehad en gister geen kater. Leon wel!

Ga nu ff choco opwarmen. Ben verkleumd hier op kantoor.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:24

Allereerst : Lien, gelukkig gaat het weer beter met je dochter. Las je berichtje vannacht nog en schrok er wel van, zeker zoals je beschreef dat bij het drinken het water weer gewoon uit haar mond liep .. pfff, wat zal dat schrikken geweest zijn.
Hoe oud is Christi ? Gelukkig gelukkig gelukkig dat ze een cap op had, pff, je moet er niet aan denken wat er anders had kunnen gebeuren.

Super foto's voorbij zien komen van Leon en Jacqueline bij Jean, ziet er gezellig uit ! Wow, wat wordt Falcon mooi !!! Misschien ooit een leuke combi met Kyara ... Vraag me af wat daar uit zou komen. Hoe groot is hij nu ?

Verder weer mooie foto's gezien van Damian (altijd mooi) en zijn look-a-like !

En verder weet ik het niet meer, heb bijgelezen, maar vannacht nog (2 uur), en ik was zooo moe. We zijn gisteravond naar Monty Roberts geweest. Was erg leuk, heb niet veel nieuwe dingen gezien (althans, niet na mijn freestyle-dag bij de BP), maar het leukste vond ik wel dat manlief érg enthousiast werd over het freestyle-gebeuren. Ha ha, overal waar ik hem heensleur (keuring, Monty Roberts) gaat hij er redelijk sceptisch en ongeinteresseerd (klinkt een beetje negatief, maar kan geen ander woord vinden) heen, en komt super-enthousiast terug. Vind ik wel erg leuk, "de paarden" waren toch altijd mijn hobby maar beginnen ook steeds meer zijn hobby te worden. Nog eventjes en ik heb net zo'n Jan als Jellie heeft . Hij heeft zelfs een Dually-halster voor Kyara gekocht, en ik weet bijna zeker dat hij vandaag al met haar gaat oefenen .
Het blijft overigens een prachtig gezicht wat die man (Monty Roberts) allemaal met paarden kan. Heb nog wat filmpjes gemaakt, nu eerst 'ns uitvogelen hoe ik die op de computer krijg ....

Prettige dag allemaal, ga maar 'ns wat doen hier op 't werk .... . Zal een moeilijke dag worden, want ons kleinste kereltje stond vanmorgen om 5 uur al aan m'n bed ....

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:34

KLinkt goed keevagirl!!!!
Moet jullie even verlaten.... stroom moet er af hiero...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:35

Goedemorgen!!

Ik kon lekker uitslapen...

Jeetje Des, das schrikken zeg!! Gelukkig gaat het nu wel iets beter....

Keeva, leuk dat je man zo enthousiast terug komt...

Ik ga zo lekker rijden...

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:38

Jellie schreef:
Nikitagogo, iig geen last van de sneeuw voor jullie, gelukkig. Wat een stoertje die anastasia!

NikitaGoGo wel alleen 30 km noordelijker wij niet
Stasia een stoertje? Hihihi, ik zal het de kleine meid zeggen Tis namelijk echt een mini-poesje. De kleinste van alledrie mijn poezenbeesten maar ze knort wel het hardst In de trant van: Stasia ligt aan de ene kant van de kamer verstopt in een grote stoel en aan de andere kant van de kamer (a 5 meter) hoor je haar nog zeer duidelijk knorren.

@ Chubby, Jean en Snowdon: zo te lezen hebben jullie een erg leuk en gezellig weekend gehad! Falcon ziet er weer erg mooi uit zeg

@ Des: goed om te horen dat het weer wat beter met je dochter gaat. Trouwens lekker wijze opmerking van d'r over haar vriendinnetje

@ yarka: niet zo fijn dat de andere paardjes nu ook aan het hoesten zijn. Misschien toch een klein virusje? Hoe gaat het rijden met Cody? Of kan ik beter zeggen: het slee-en?

Zo, nou sneeuwperikelen hebben wij dus niet gehad. Wel veel natte sneeuw en regen maar daar heb je zo weinig aan. Zoals verwacht vind Fayette het alleen maar niks die (natte) sneeuw. Is niet leuk, is koud, etc. Kortom: dan staat ze het liefst lekker warm en droog op stal. Het mietje....
Zaterdag zou ik eigenlijk met mijn moeder naar de Makro in Hengelo gegaan maar mijn moeder belde 's ochtends al op dat ik beter thuis kon blijven. Er was geen doorkomen aan in Enschede laat staan dat we het tot Hengelo hadden gered Dus van ellende maar boodschappen gaan doen bij de Lidl in Neuenhaus.
's Middags nog even met Flet rond gehobbeld. Ging op zich lekker alleen het het hals strekken was voor mij wat minder. Dan ging ze namelijk steeds wat sneller draven en hoger opgooien en om dan goed te blijven zitten zonder zadel is best nog wel lastig
Zondag eerst samen met Roy het hele huis geboend, stof gezogen en gedweild. Daarna 's middags met Flet en Herc gespeeld. Beetje gefreestyled. Flet had het echter na een kwartiertje wel weer gezien maar Hercje vond het prachtig. Lekker spelen met het vrouwtje
Daarna op allebei even de spuit gezet. Modder er weer afspoelen en toen weer lekker op de bak en onbeperkt vreten van de hooibaal.

Tja, verder niet zoveel bijzonders te melden

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:44

Heb dus na vorige week niet meer kunnen rijden helaas.
Heb alleen beschikking over de buitenbak, dus...
Wel balen van het hoesten ja, ik hoop niet dat het door de nieuweling komt. Deze was ziek geweest voor we haar gingen halen. Twee weken nadat er gezegt is dat ze weer beter was hebben we haar dus gehaald, maar ze had blijkt later toch nog een snotneus. Dus bij pech heeft zij de anderen aangestoken. Ik baal enorm! De DA komt vandaag nog weer even.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:46

Des dat is schikken gelukkig gaat het nu beter. Als nog stekte en een dikke knuf voor je kleine meid.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:17

Jellie schreef:
FK, Flan heeft mok. Tegenwoordig hoor je ook idd veel van dat Tea Tree. Is dat nu ook een 'mensenproduct' of wel iets dat je bij de ruitersportzaak haalt?

Okee, dan heeft de Calendula in ieder geval nut Ik heb Mira's benen alleen maar gewassen, verder niets opgesmeerd, wilde even kijken of de TeaTree in de shampoo iets doet.

en

Spetter schreef:
Jellie, Tea trea spray koop ik bij de Tuinen. Laatst steeds voor de helft. Zo'n 5 euro is het.

Hypo Plaza in Leidschendam (keten Horse Lover) verkoopt de shampoo, het is van Leovet, en op het etiket staat heel irritant "Theeboom shampoo". Teatree dus.
Zo ziet de fles eruit
http://www.leovet.de/english/produkte/t ... ampoo.html
Met pure Teatree op de huid moet je wel een beetje uitkijken, ik weet van katten die er een heel verdikte geirriteerde huid van kregen, maar de shampoo is echt lekker.

ERG leuke foto's, Jean!

Goed dat het met Christi zo goed vooruit gaat!

En nu weet ik 't niet meer.....
O ja, sommige zware paarden zullen er nooit echt mega elegant uitzien.... Kijk maar
Afbeelding
Afbeelding

En mijn ventje
http://static.flickr.com/30/67860171_52b6cb5f36.jpg

Lief lukt Mira wel heel goed
http://static.flickr.com/29/67717557_1f8ebe8867_o.jpg

En Kootje en Sunny
http://static.flickr.com/35/67859324_04a6ee88de.jpg

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:27

mooie foto's FK !

jean, ook leuke foto's gemaakt, de paarden zien er goed uit met hun ruiters op de rug!

des, fijn dat je dochter alweer zo snel opknapt!

chub, ja de hangover is gelukkig snel weg gegaan... een emmer naast bed, dan moet je je wel beroerd hebben gevoeld of was het kantje boord?

cin, stroom eraf maar de verwarming doet het toch wel weer goed?

ik ben trouwens dik overtuigd, er komt geen pleintje maar het blijft een zandbak voor de stallen. dit is veel gemakkelijker, kost iets minder geld en de paarden vinden het ook prettig.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:34

Goede beslissing Pellie!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:38

Een zandbak dus voor de knollies Pel, leuk!
Was randje zaterdagnacht, had emmer niet nodig, maar je weet niet wat je zult voelen als je gaat liggen he

FK, leuke foto's! Lekker he, die lompe knollen...

Yarka, balen dat ze nu allemaal wat verkouden zijn. Hoop dat het snel beter gaat!

Cool van je mannetje Keevagirl, vind het een echte cowboy hoor!

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:42

Jellie, tea tree is voor alle levende wezens... niet alleen dieren, maar ook mensen. Toen wij in Australia woonden had ik er massa's van in huis, nu moet ik het laten opsturen, want dat weegt qua kosten nog steeds op tegen de idioot hoge prijzen die ze er hiervoor vragen. Tea tree's voornaamste werking is dat het schimmels en bacterien op de huid doodt. Heb je bijvoorbeeld schimmeltenen (sorry voor de vieze praat) , dan helpt het heel goed. Of wondjes: desinfectie is zo gepiept, al prikt het wel dan, natuurlijk. In australia zelf zijn ze er gek genoeg niet zo op gebrand het op dieren te gebruiken, omdat het daar als gif wordt beschouwd, wat ik nog steeds raar vind.

keevagirl, leuk dat je bij Monty was. Drie jaar terug heb ik bij een van zijn hoofdtrainers twee clinics gedaan met Join up en de follow-up daarop. Hoewel het echt geen wondermiddelen zijn, is het wel zo dat mijn paard er alleen maar profijt van heeft gehad dat ik nu haar taal spreek. Het zijn allemaal simpele, gezond verstand dingen, maar het kan nooit kwaad daar zoveel mogelijk van te verzamelen en dan er je eigen stijl in te vinden. Wat ik jammer vind is dat er in het verdere rijden en trainen geen follow up is in die stijl.

Zo ben ik onlangs zelf en daarna met mijn trainer naar David de Wispelaere geweest. Ook zoiets waar je veel van leert in de omgang met het paard. De man is zo verrukkelijk rustig en invoelend dat je het net is of je met een valium pil in je lijf weggaat. Het vergt wel dat je al aardig wat rijtechnische kennis hebt, met beginners en moeilijke paarden weet hij minder goed raad.

En wat me iedere keer weer opvalt is dat er zo in jargon wordt gesproken. Als je zelf niet iets vraagt, dan is er een groot risico dat het over je hoofd heen gaat. Bijvoorbeeld: ride him with your outside leg into the inside rein. Rij hem met je buitenbeen naar de binnenteugel. Ik bedoel: hoe moeilijk zou het zijn om uit te leggen HOE je dat doet en WAT het met het paard doet?

Ikzelf heb het nog niet gedaan met Abby, ik wacht op het voorjaar en dan komt David een keer naar ons toe voor een les. Dan is Abby (en ik...) weer een aantal maanden verder, is het weer wat beter en voorspelbaarder en dan heb ik de tijd gehad met in de hoge dressuurboeken en de terminologie te verdiepen....

Zo, er was even ruimte in mijn werkschema om te Bokten, dus ik heb ook weer eens wat kunnen roepen! Niet bijgelezen hoor, jemig, 316 pagina's!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:55

Oke, als ik weer eens een Tuinen tref ga ik daar ook naar op zoek. Bedankt!

Chubb, fijn dat je t zo gezellie vond! Falcon dus een wilde! T is zeker jammer van Fluit maar dan voornamelijk de manier waarop… Idd qua rijden komen we niet te kort hoor maar t is niet leuk om voor 'stommetje' gehouden te worden. Had t wel gewaardeerd als we een beetje op de hoogte gehouden waren maja… Vanaaf laatste x dus voor Jan met hem.

Keeva, ik hoop dat je man ook zo gek als Jan wordt Gaaf dat je bij M Roberts geweest bent!

Oh Flet, ik ook in de war. Blijkbaar verkeerd gelezen omdat ik t in Word zette om te reageren haha wat mooi dat ze zo hard knort En Flet ook nog eens een mietje

FK, bedankt voor de link! Bekend merk. Wat een heerlijke foto's heb je geplaatst!

Tricky, Leujk dat je weer komt! Wat gek dat ze het daar als gif zien voor dieren. Haha, vieze praatjes Valt mee hoor.
Ik heb ook wel eens moeite met al die termen/jargon….

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:00

Toevallig weet ik wel wat er bedoeld wordt met 'met je binnenbeen naar je buitenteugel rijden'. Maar veel meer hoef je bij mij ook niet te roepen

Hoe is 't verder met je Tricky? Leuk om je hier weer eens te zien!

Ik snap helemaal wat je bedoelt Jellie.

Het is hier echt te koud zeg. De verwarming doet het niet in het pand, en de airco ook al niet. Net warme choco op, nu warm worstenbroodje. En krijg regelmatig mailtjes waar ik het warm van krijg

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:08

flettie, haha lekker katje hoor die anastacia!

FK, de melanoom losgekomen dus, hoop dat dat goed is en dat ie zich nu veel opgeluchter voelt, zo klinkt je verhaal wel
hoop dat het goed komt met hem
over teatree, katten kunnen er niet tegen, hebben een veels te sterke neus en gaan schuimbekken wanneer ze het ruiken, bij mensen, paarden etc kan het echter gewoon puur op de huid hoor, alleen niet bij de ogen...
gafe foto's trouwens, kootje is echt een knapperd, en rest ook

jean, leuke foto's van leon en de tinkiebaby haha, gelukkig kan ie er zelf ook om lachen
ook leuke foto's op de hengsten

chubby, leuke foto's van jou op raven

lien, fijn dat het weer wat beter met dr gaat, hele opluchting
hoop dat ze snel huiswaarts mag

yarka, fijn dat het met hilton wat beter gaat, alleen de rest ook een beetje aan het hoesten dus, hoor je echt veel op het moment
fijn dat fig zich aan de afspraken heeft gehouden haha

spetter, gewekt door de klusjesman dus, balen

jellie, thanx dat je op mn verslagje reageert hihi
met fig voor de kar, uhm ik wil hem niet op ijzers, en hij heeft niet de meest perfecte beenstand zeg maar, hoefjes iets naar buiten dus kan schuin afslijten en veel te snel
ook wil ik hem niet te zwaar belasten met draven op de harde weg, omdat hij ook gelijk met afvalstoffen alles opslaat in zn benen, waardoor er ook vocht komt te zitten, het is zn zwakke plek een beetje dusja... veel in de bak met de kar dan maar, is wel zwaar voor zn boeg weer hihi
jammer, jans laatste x rijden met fluit...

keevagirl, was leuk dus bij monty roberts, leuk dat je man steeds meer interesse krijgt in de peerdjes, echt wel
vandaag zware dag dus, de kleine al om 5 uur aan je bed ohhh hihi

wenk, veel plezier met rijden

pellie, zandbakje dusipv pleintje, lijkt me een goed plan, leuk hoor! lekker voor de paardjes

tricky, interessant je stukje over teatree, dat ze het daar ook als een gif zien
wij gebruiken het hier al jaren, vooral voor zwemmersexceem haha (ik ga door met de vieze praat ) en puisten enzo haha
klinkt leuk ook van die david, die moeilijke praat, dat heeft iemand ook die mij nu helpt, maar ik snap het wel gelukkig haha

verder maar ff geen verslag van mij.....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:35

Chub, thanx. Balen van de kou. Gelukkig krijg je nog verwarmende mails. Dat van 'met je binnenbeen naar je buitenteugel rijden' weet ik ook nog net

Roos, weer wat wijzer over de tea tree geworden Wat apart van katten. Van mijn stalbaas begreep ik dat het juist goed voor t vocht in de benen was als ze over de verharde weg draven/stappen. Maar snap je verhaal wel en het bos kan je daar niet heen? Ben je niet meer op 'poppetjeshjacht'?

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:37

Doe mij zulke mails!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:41

Nope.... Die mailtjes zijn speciaal voor mij!!

Zaterdag 2 uur zitten bellen met 'm Sloot het gesprek wat dubbel af, maar dat is toch al aardig bijgetrokken nu. Jeanette, reken er maar op dat 'ie de volgende keer wel mee afreist!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:15

ik vind de tea tree shampoo van de Silverlinde beter dan die van de Tuinen. www.silverlinde.com je betaald ook iets meer

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:46

Chubby schreef:
Nope.... Die mailtjes zijn speciaal voor mij!!

Zaterdag 2 uur zitten bellen met 'm Sloot het gesprek wat dubbel af, maar dat is toch al aardig bijgetrokken nu. Jeanette, reken er maar op dat 'ie de volgende keer wel mee afreist!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:52

Goedemiddag allemaal....

Heb net in mijn luchpauze alles weer bij gelezen....

Leuke foto´s gezien van Jean en Fjordkootje.... en van nog een prachtig mooie merrie.....

Des : beterschap met je dochter!! Schrikken zeg....

Leonoor : fijn dat je een goed baasje voor Don gevonden heb...

Jacky2 : leuke camera gekocht, effe uit proberen en dan gaat het steeds beter... let maar op

SuperRoos : leuk halster gekocht voor figje of was deze nu van fjordkootje?

Heb gistermiddag toch nog even zitten lezen, maar het niveau van Bokt ligt wel weer errug hoog