[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:21

Late proficiat voor je zoon :).

Hier actief bezig rond huis, een boom volledig omgelegd en zeer veel overhangende takken van de bomen van de buren afgedaan (de takken zelf mogen ze houden :') )

Vanmiddag al met Cup gaan wandelen (nu ja ik, mijn zusje wandelde ermee en ik liep erbij), zou graag straks nog even met Finn een rondje doen ook. Terug eens zijn tuig op doen, is al zeker meer dan een maand geleden :j (die is jong he wil niet te snel gaan).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:26

Hihi Kareltje, vind Pip schattiger :o

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:51

vandaag kwamen er mensen voor de derde keer naar onze veulentjes kijken en ze hebben hun keuze gemaakt :) Delphine zal als ze oud genoeg is naar hen verhuizen :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:30

Hihi wat grappig dat er zoveel naamsveranderingen zijn hier :=
Ik zou zelf nooit Lytse Feike bedacht hebben, de naam Feike ook niet, maar het past gewoon bij hem want hij IS Feike, dus ik vind zijn naam wel leuk :D

Ohh fijn Claudia! :D

Gisteren is Feike weer door de "mangel" gehaald, eerst kwam de hoefsmid voor een bekapbeurt en anderhalf uur later kwam de tandarts :D Zij heeft Feike zijn laatste melktandje eruit gehaald dus hij is nu helemaal baby af := Ze groeien ook zo snel op :oo verder was zijn gebit helemaal goed :D

En vandaag weer gesprongen!
We hebben ons record verbeterd naar de 70cm en dat deed Feike met gemak :D
Ik moest hem inhouden, want hij vond het zo leuk dat hij er vol enthousiasme op af ging :=
Maar hij deed het geweldig, geen enkele weigering :D
Ik ga ook niet hoger dan dit springen, eerst les :) En de les heb ik al geregeld, alleen nog een datum plannen :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Top paard :+:
Afbeelding
Ben zo trots op hem <3

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:31

super mag je zeker trots op zijn :j :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:45

Gefeliciteerd Claudia! Fijn dat ze een leuk baasje krijgt :D

Wat gaaf met Feike! Wat lijkt hij ook mega groot en imposant bij die hindernis"jes".

Ik heb zoooo'n spierpijn nu al _O- Bones wilde me laten werken. Maar buiten z'n geklier (vliegen op z'n neus dus sloeg met z'n hoofd af en toe) was hij wel braaf vandaag.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:54

Hihi Feike is dan ook best een beest :D

Arme jij :=
Bones dacht; ik werken, jij werken :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:02

Ja best wel, hij deed wel z'n best hoor, hij ging vanzelf al best goed naar beneden maar hij is echt niet vooruit te branden man! Hoe voorwaarts hij kan zijn in de wei en aan de hand is hij niet onder het zadel. Dan liefst begrafenisstoet snelheid. Maar hij wilt wel werken hoor! Ik moet alleen zeer veel moeite doen om alles te doen wat ik nooit gedaan heb in draf. Ik rijd niet licht nu ik zit door, dat is zo vermoeiend op zo'n glad klein zadeltje maar ik kan beter been geven zo. Tis ook wennen maar pfoe. Hij laat mij indd werken. We warne beide buiten adem _O-

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:04

Dat tempo komt vanzelf ook wel :j Feike was ook nooit vooruit te branden, maar vandaag moest ik hem juist inhouden :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:06

Ben benieuwd :P
Feike is lekker actief, mag hij ook wel worden. Maar beetje bij beetje dan kan ik ook wennen haha

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:14

Komt goed :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:54

Is volgens mij vrij normaal dat hij nog wat slomer is :j Chuckie had dat ook in het begin (paard dat ik heb doorgereden) toen hij zijn balans had gevonden was dat allemaal verleden tijd, het is voor jullie beiden nog wennen hé :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:11

Zo dat springen ziet er gaaf uit! Zo makkelijk en met veel plezier. Dat worden wedstrijdjes :D :D

En Gijs is super, wat goed van jullie! Dan krijg je gewoon zin in inrijden :) hij kijkt net zo blij als jij.

Joanne nog gefeliciteerd met je zoon! dat klinkt als een supergezellige dag. En Gait hoe spreek je dat uit? zoals je het schrijft? Als het bij hem past neem je dat toch?
Bij Givenchy denk ik aan een frans geurtje... het roept ook moeilijk uit de wei denk ik? Gi vond ik al die tijd wel heel leuk!

Thaisme zeg je in het Iers eigenlijk tesjmie. Dus ik noem haar meestal Tess. Maar ze heet echt Tajs-mee en zo blijft mijn dochter het hardnekkig volhouden :+ (Thaisme betekent 'bij toeval'; pa, ma en zijzelf zijn allemaal op 16-6 geboren.)
Onze stalbaas heeft voor alle paarden handzame namen, behalve als ze al Jan of Piet heten. Ze heet bij hem dus Rita :D (en dat past nog goed bij haar ook)
Laatst bijgewerkt door Nimby op 09-08-15 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:12

Precies!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:52

Mooi dat Delphine naar een fijn huisje gaat

Super Feike moet goed komen!

Hier Pip als handpaard in de bak gehad. Toch maar hoofdstel in en aan de bijzet gedaan. Wel losjes maar hij moest keihard werken. Arme pony hHah

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:09

Wow wat spring je hoog!
En wat fijn dat je een leuk baasje voor een van je veulens gevonden hebt claudia.
Bones goed zijn best. Sloom int begin misschien wel prettiger dan een kanon.

Bah ik zit in een dip. Al die bende hier en elke dag klussen. Vanavond wilde ik nog ff rondje met gi en hij schoot twee keer behoorlijk weg met opstijgen op t punt waar t met de wagen mis ging. Normaal staat hij keurig stil. Omdat ik vreselijk moe van t klussen was ben ik eraf gestapt en heb ik hem in de wei gezet. Na de hersenschudding ben ik snel bang en icm moeheid zag ik geen zin om t probleem aan te pakken. Met resultaat een woeste man die me verteld dat de paarden zo weg kunnen omdat ik er te weinig mee doe en ze altijd voor gezeur zorgen. Pfff... Wat moet je daar nou weer mee. Hij zal ook wel moe zijn. Maar de moed zinkt me zo wel in de schoenen. Ik baal zooooo ontzettend van dat kar akkefietje dat ik bang ben dat ik met mijn angst het probleem waar gi nu mee kampt alleen maar erger maak. Ik zal t wel te somber inzien. Misschien is t morgen beter.

Sorry voor mijn klaagzang. Ik has niemand om mn hart ff re luchten.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:15

je mag altijd een PB sturen als je iemand nodig hebt he! Wat vervelend voor je :(:) Ik snap heus wel dat je voorzichtiger bent nu en tsjah sorry maar laat je man fijn klagen. Je zit gewoon ff in een dipje en hebt even tijd nodig weer te herstellen. Is er niet iemand waar je mee kunt oefenen samen? Of iemand die hem voor je aan de longe kan zetten zodat je er weer op durft? Of iemand die hem even voorrijdt? Ik begrijp je wel hoor en je mag best wel wat angst hebben, dat gaat vanzelf wel weer weg. Gie n jij zijn zo'n leuk team, je vindt je kracht wel terug hoor daar ben ik van overtuigd :j

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:22

:(:) ooh Joanne, ik kan je angst best begrijpen hoor.. Hoewel het heel lang geleden is herinner ik het me nog als de dag van gisteren, mijn jongere broer die in coma lag na een val van een paard... Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren. Ik had enorm veel schrik gekregen door hem zo te zien vallen. Resultaat ik was bang en maakte men paard (mijn pony nog op dat moment) zenuwachtig. Een hele tijd heb ik niet gereden zelfs..

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:24

Het vergt tijd en vertrouwen.. en je mag jezelf zeker niet overhaasten. Waar ik het vooral moeilijk mee had was de gedachtes van als nu dit gebeurd dan... van me af te zetten.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:28

Haha de betekenis van Tess haar naam is echt geweldig Nimby!

Zielige Pip :=

Och Joanne :(:) ik kan het me goed voorstellen met die drukte, is ook niet makkelijk. Volhouden meid! Mij mag je ook altijd pben :*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:43

Is wel heel toevallig allemaal dezelfde geboortedatum!

Ja, vertrouwen komt terug met tijd :j Dat is de ervaring die ik met Bones heb. Waar was vorig jaar niets mee aan te vangen. Werd ons als braaf helemaal wild geleverd. Ik had totaal geen vertrouwen in hem en nu durf ik hem wel te vertrouwen en durf steeds meer dus ik denk dat we binnenkort vol vertrouwen in elkaar hebben. Het is gewoon een heel ander paard nu en hij verrast me iedere dag weer met hoe lief en braaf hij is na 6 weken training. Wat een wereld van verschil. Maar soms denk ik wat als hij ineens hengst wordt en gek gaat doen? Maar dat is een stukje vertrouwen en dat komt steeds ietsjes meer. Denk dat met meer tijd ik niet eens meer terug denk aan Bones van vorig jaar. Hij is tenslotte Bones van dit jaar en die is super lief en die wilt voor me werken en zich inzetten voor aandacht en goedkeuring. Hij vind het geweldig als ik hem beloon als hij iets goed doet. Dat vind ik leuk om te doen en hij leuk om te krijgen dus hij zet zich goed in. Dus ik durf hem nu ook te vertrouwen. Dus ik denk echt dat je met Gi weer aan de slag kunt gaan met wat tijd!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:17

Thnx. Dat helpt.

Jeetje wat heftig claudia! Ik vind t moedig van je dat je er weer opgestapt bent!

Extra leuk dus dat bones het nu zo goed doet!

Als ik moe ben lukken dingen niet en gi is heel gevoelig voor spanning net als mij oude pony don. Daar zit meteen ook de boosheid van mijn man. Ik heb don zeven jaar gehad waarvan ik altijd hoopte dat t een fijne buitenrijpony zou worden. Na de geboorte van mn zoontje werd ik voorzichtiger en daar kon don niet mee omgaan. Ik wilde niet opgeven maar t zat er niet in. Ik heb alles geprobeerd wat in mijn macht lag en het zorgde voor veel frustratie. Mijn man vindt dat ik hem verpest heb door zelf te bang te zijn. Zodra ik nu iets niet durf met gi wordt hij boos en ziet hij de geschiedenis zich herhalen. Zeker nu we een huis gekocht hebben met plek voor de paarden waar we ons een slag in de rondte voor klussen. Het is zo ontmoedigend als iemand zo naast je staat. Maar ergens snap ik het wel. Ik hoop van harte dat het kar akkefietje geen blijvende problemen geeft want ik heb nog nooit zo'n heerlijk rijmaatje gehad.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:23

Nou dat is al een pluspunt, je bent graag met hem bezig. Dat komt heus wel terug hoor. En Gi is Don niet. Maar het verleden is iets dat je toch bijblijft dus daar zul je nog wel overheen komen. En je man moet je gewoon echt even negeren want ik kan me voorstellen dat het niet bepaald motiverend is als iemand met een lang gezicht staat te kijken wat jij doet. Vraag hem om wat begrip en doe je eigen ding gewoon. Alles kan gevaarlijk zijn he, draag gewoon je cap, desnoods een body protector. Ik was vandaag m'n cap zelfs vergeten tot m'n moeder zei hey doe die cap op :+ Dus ik was zo hup opgestapt en had het niet eens door. Maar heb het toch gedaan, je weet maar nooit he! Je kunt net zo goed vallen terwijl je loopt of van de trap donderen of een auto ongeluk krijgen dus wat dat betreft lekker genieten te paard.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:35

Fijn dat ook Deplphine een leuk huisje gevonden heeft :)

Feike weer APK goedgekeurd door tandarts en hoefsmid :) Hij kan goed springen!
Zou het ook mooi bij dit als max. houden, hij is nog jong, en techniek kan hij ook een een lage hindernis leren :)

Bones flink last van vliegen gehad. Misschien is zo'n vliegenkap fijn voor hem? Heb ik nu voor Izzy ook, gaat helemaal over haar neus, zo fijn met als die vlieg-beestjes

Thaisme is ook een mooie naam!

He, dat is vervelend Joanne... Zeker als je dan alletwee moe bent van het klussen.. Maar kan me voorstellen dat het echt niet fijn is om van je man te horen net op het moment dat het even niet zo lekker gaat. Wel begrijpelijk hoor, dat hij zo denkt, maar wellicht kun je hem proberen uit te leggen dat angst niet iets is waar je voor kiest, en dan het heel moeilijk is om dat zo maar "uit" te zetten. Het zou juist nu fijn zijn om gesteund te worden. Angst is zo vervelend..
Wellicht kun je dingen met Gi doen die je wel durft, lekker borstelen, vrijheids-dressuur, lesje grondwerk, lekker wandelen? Dan ziet je man dat je toch plezier met hem hebt en jij kunt nu je zo moe bent toch lekker genieten zonder angst en stress.
Als je dan straks klaar bent met klussen kun je hulp zoeken met rijden.

Ik heb Izzy nu iets langer dan 4 jaar, het eerste half jaar heb ik er alleen naas gelopen, toen steeds vaker erop in stap. Pas een jaar later stukjes in draf, toen werd ik weer wat banger en ging weer stappen. En gister hebben we hele stukken in galop door de bossen gecrost ;)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:21

Ja dat lijkt me ook het beste. Bedankt hoor dames. Had ik ff nodig. Dit was voor het eerst eigenlijk dat ik afstapte uit angst en gi heeft gewoon een knouw gehad van dat ongelukje. Ik maak me er teveel zorgen over en dat voelt hij ook wel. Vanavond maar eens lekker wandelen.

Ik hoor altijd zoveel bosverhalen over jou en izzy ik wist niet dat je zoveel angst hebt gehad daarvoor!

Fijne dag allemaal!