[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:50

wat een apart zadel beetje neiging dressuur boomloos??

ik zit er over na te denken van als pride straks hier is om te gaan kijken voor een western zadel...maar pride is best wel klein en compact...dus zit beetje te denken aan boomloosje ofzo vind de arizona wel erg gaaf

-O- buh t onweert hier behoorlijk ik ben echt blij dat ik er nog niet uit hoef met de hond...

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:00

met het mijn hondje gaat het beter. Zit een gat van 3,5 cm diep aan beide kanten. Ze is van bovenaf in de bek geweest en heeft aan weerszijden net voor haar schouders de gaten zitten. Ons geluk is dat het beest neit is gaan schudden anders had de halsspier doorgescheurd.
Ze heeft een injectie gehad tegen de pijn en antibiotica. Hondenbeet mocht niet gehecht worden gezien het vieze beten zijn. Vandaag haar laatste pijnstillingstabletten gegeven. Morgenochtend even verder aankijken.
Laatst bijgewerkt door Jess_vH op 30-08-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:00

@Snackie en Fayem hij is gewoon erg knuffelig geworden. Koker is wel dik moet van de dierenarts meer beweging geven dat komt wel goed.

@NaNathalietjeB ik heb een harry horse zadel van 17,5 inch met verwisselbare boom op Amigo liggen als hij meer bespiering heeft en is uitgezwaard staat een nieuwe zadel op de planning. Maar deze bevalt tot nu toe prima!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:03

Brr, eng Jess! Hopelijk gaat het zonder de pijnstillers ook goedkomen. Werd ze zomaar gepakt?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:04

Tof zadeltje hierboven! Een soort endurance meets dressuur? Hij is boomloos?

Ik krijg deze morgen binnen: Afbeelding

Uiteraard bruin ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:04

NathalietjeB schreef:
wat een apart zadel beetje neiging dressuur boomloos??

Ja, in die genre. Het is eigenlijk een Endurance zadel, maar neigt naar dressuur. (Is een podiumzadel trouwens)

@Fayem Uhm, denk het zadel met de minste pluspunten in mijn opzichte. Maar eigenlijk kan het geen kwaad. Mijn benen komen netjes onder de zweetbladen (ze zijn niet erg lan) Ik kan er wel niet echt mee springen, maar ach, dan leg ik er mijn versleten Globe nog eens op.. Kan op zich geen kwaad :)

@Karlijn Hij is niet boomloos, zijn kussens gevuld met paardenhaar zodat ze goed vormen aan de rug van het paard. :j Edit2; Oja, Karlijn, die had ik ook gepast, maar had er zo veel nare ervaringen over gelezen, dat ik toch voor een (duurder) en degelijker zadel heb gekozen. Zaldi is een erg fijn merk!
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 30-08-12 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:25

diaz die heeft pride nu ook maar dan spring model volgens mij in mooi bruin zit zalig :)

jess jakkie zeg hopelijk komt t weer snel goed

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:58

Kaat@ Denk dat je nieuw zadel het zelfde kleur heeft als mijn hoofdstel :D.

Nathalie@ Ik wilde ook graag de arizona of atlanta van barefoot. Voor de rug van mijn paardje waren die jammer genoeg te lang nog (nu ja van cm om via internet te kopen..). Ik heb een barefoot stella met toebehoren gevonden op ebay en rij daar nu bijna een jaar mee. Ben erg blij van dat zadel, zeker in onderhoud is het heel makkelijk :j .
Laatst bijgewerkt door Lori op 30-08-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess_vH

het gaat er goed uit zien door de spoelingen en AB. Het ziet er rustig uit, maar door het gat kun je de spieren en pezen zien. De wond staat ook uiteen dus zal niet mooi dichten, maar ja heb toch geen showhondje, maar een ex-spaans zwervertje.

Mira283

Jess wat erg sommige honden.... Een van onze oude katten was ook gepakt door een hond hele hap uit de hals. Gelukkig geen spieren of bloedvaten geraakt en beest is goed hersteld en is 20 jaar geworden.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:08

Ja het aanzicht was zo erg loh. Die hond liet niet meer los en zij hield zich zo slap als een vaatdoekje hangen en nog hield ie niet op.
Bij het presenteren van de rekening bedreigde die vent ons en vertelde dat het mijn hond was die eerst aanviel :S
Ik liep met ze aangelijnd op de stoep en zijn hond kwam zo door zijn voortuin uit zetten en greep ze. En dan heel dichtbij je staan wijzen en bedreigen en vloeken. Echt een nare man. Gelukkig kan ik rustig blijven en goed praten.(thank god mijn baan in de psychiatrie haha). Dus verbaasd me niets dat de hond zo is met zo'n baas. Zonde hoor van zo'n stafford..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:45

tjeempie,een stafford is toch niet direct een hond die me agresief lijkt.vindt ze wel mooi.maar ik ben ook wel heel erg happy met ons krentemikkie.maar wat dat betreft is jouw hond er nog redelijk van af gekomen,voor het zelfde geld was ie morsdood geweest ofwel verlamd.nu resten er straks waarschijnlijk een paar flinke littekens.
we hebben overigens wel een keer gehad dat een hondje van ons is overleden door een andere hond.vermoedelijk was dat de herder van mijn broer,maar zeker weten we het niet.mijn moeder lag destijds in de huiskamer met een gebroken enkel.hondje lag op bed bij mam.een dominant beestje(jack russel).opeens springt hij van bed,en de rest vliegt er achter aan.waarom weten we niet,maar mijn moeder heeft alleen gejank gehoord.daarna niets meer.ze kon niet gaan kijken maar belde mij op.helaas was het al te laat.vermoedelijk is er jaloezie onder de dieren de oorzaak geweest.
vergeten te kijken welk zadel ik heb.bijrijder was door omstandigheden later als de bedoeling was.het werd al wat donkerder dus moeilijk te zien.morgen maar ff kijken.hij ligt in ieder geval goed,maar moet eigenlijk een kleinere singel van thuis meenemen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:00

Sorry jongens, druk! egopost..

Met spoed gezocht, graasmasker pony maat.
De pony op stal vreet jaron zijn staart op!! mist meer dan de helft!!

Adressen waar ze te koop zijn? 2e hands of nieuw maakt niet uit, liefste morgen nog in huis!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:04

he gatsie,daar ben je zuinig op natuurlijk.neem aan dat je dit wel kan kopen bij een ruitershop en anders de boerenbond??

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:04

Snackie schreef:
Sorry jongens, druk! egopost..

Met spoed gezocht, graasmasker pony maat.
De pony op stal vreet jaron zijn staart op!! mist meer dan de helft!!

Adressen waar ze te koop zijn? 2e hands of nieuw maakt niet uit, liefste morgen nog in huis!

Graasmasker is niet persé nodig, er bestaan middeltjes voor die vies smaken en je in de staart kan wrijven.
Dit is wel handig; [KS] het bekende staart en manen bijt verhaal
Trouwens, met een graasmasker kunnen ze nog eten ;) Enkel minder.

Edit; Ik weet hoe je je voelt hoor, heb staartetende geiten en Tinky's staart is nog altijd niet mooi lang :(:)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:07

antibijt van de welkoop erop spuiten .....
Dat is echt mega smerig spul ....

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:14

Geen aanleiding. denk dat die stafford zijn territorium tot over de stoep heen zag. mijne waren aangelijnd enbwerden compleet verrast. en staffords zijn alleen gevaarlijk door de baas. Maar dat geldt voor veel hondenrassen alleen.is de bijtdruk wel hoog bij zo'n dier.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:17

als dat zou werken, hadden we geen graasmasker nodig. al smeren we dr olie in, hij blijft vreten.
Dus een graasmasker moet gewoon/
-edit besteld

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:13

Wel zonde van de staart Snackie.
Sommige baasjes zouden geen honden moeten mogen hebben. (wat een zin moeten mogen hebben hihi)
Jack wordt gelukkig niet meer gebeten. In het begin ging hij in deze kudde wat afzijdig staan, maar nu komt hij al steeds dichterbij.
De wond geneest goed. Ik denk dat ik eind volgende week wel kan rijden.

Wat een sch**tweer. Dat ben je ook weer zo beu!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:21

Daar ook al? Ik moet op paps wachten anagezien die de auto heeft. Amigo moet gewoon beweging hebben om de zwelling te laten verminderen aan zijn koker. En dan hopen dat hij een leuke kudde kan krijgen natuurlijk :P

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:30

Hoi hoi ,
Hoe is het met de hond ? die gebeten was , knapt ze al weer op ?

kreeg deze foto gisteren toegezonden.
Annabel doet het goed in Ierland. Is bovenop nog te mager , maar ze gooit alle energie in haar veulen denk ik ...

Ik ga nu alles op alles zetten om haar in november hier te krijgen.
Ga nu de vervoerder gelijk mailen , of het mogelijk is !

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 31-08-12 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:39

Mira: Hoe gaat het inmiddels met Amigo? En mag hij straks al weer in de wei bij de kudde?

Jess: Jeetje dat was schrikken zeg pfff arm hondje van jou

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:48

He jakkie, vervelend zo'n openstaande wond, hond heeft gelijk een trauma.

ik werk in mijn beroep regelmatig met agressieve honden, kan allerlei oorzaken hebben.
Helaas hebben we er thuis ook een zitten maar dat is een angsthaast waardoor hij dominant wordt.
Staffs. zijn hoofdzakelijk niet aggressief, de vechtersmentaliteit is er helaas de afgelopen jaren in gefokt en in combi met de verkeerde baas kan dit opspelen. Maar dit kan zowel bij een golden als jack russel ook opspelen.
Deze hond zal indd. terretorium drift hebben gehad.
En Jess je staat in je recht wat betreft de schade. De eigenaar van de hond die het veroorzaakt heeft moet voor de schade opdraaien ook al heeft hij het zelf niet tegen kunnen gaan.
Een ieder heeft zijn of haar aggressieve hond onder appel te houden en moet er voor zorg dragen dat deze een ander niet kan verwonden.
daarbij waren jou honden aangelijnd.

Maar de eerste zorg is dat hij nu weer helemaal opknapt.

Leuk annabelletje!! hopelijk mag ze snel NL komen leren hier!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:06

Oh wat scchrikken Jess! Wat een ei-kels heb je toch rond lopen!
Nieuwe zadel voor tinkie ziet er super uit!
Spannend weer een nieuw zadel voor Diaz!
Ben wel benieuwd welke tinker dat dan is fayem?
Snackie; Staart vol smeren met smerige dingen idd.. graaskorven zijn volgens mij bij bijna iedere grotere paarden winkel wel te krijgen.
annabel is n knappe meid!

foto's van Gijs van opfokgenootje bokker maaike5581 gekregen:
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:35

@Magica het gaat goed met hem hoor en hij krijgt daar een kudde van merie's of ruinen