En voor het buitenrijden moet ik zeggen dat ik bij Dewi juist die knop prefereer (omdat ik me daaraan kan vasthouden als ze eens onverwacht opzij slingert
). Voor Aman heb ik dan een dressuurzadel, en dat is wel lekker zacht, maar eigenlijk maakt het mij weinig uit op wat voor zadel ik rij... Heb wel gemerkt dat VZH-zadels niet zo geschikt zijn (kort zweetblad en ik rij met erg lange beugels waardoor de bovankant van mijn chaps tegen de rand van het zweetblad komt, en da's onhandig). Stockzadels vind ik de oren irritant van.Dressuur rijden met een westernzadel heb ik ook nooit een probleem gevonden. In een westernzadel zit je juist heel vrij en onafhankelijk ipv de steun van een dressuurzadel, en is daardoor wellicht pittig als je die steun nodig hebt?
Qua lange buitenritten prefereer ik het dressuurzadel boven het WN-zadel omdat de 1e zachter is. (en ok, het schapenvachtbontje is nogal versleten).
Boomloos is verder niet zo aan mij besteed. Vind de drukverdeling niet jofel. En mijn houding is niet zo fijn in dat zadel. Maar da's gebaseerd op Barefoot, Randolls etc. De BM van Berdien moet ik nog eens gaan proberen zodra ze die binnen heeft

Ik denk dat mijn volgende zadel een endurance geval gaat worden...

Leuk ook zo met die gekleurde randjes
(zoals de Feldmann comfort 
maar heb toch wel ook al op fijne Kieffers/ Bates/ Anatomica/ Euroriding e.d. gereden
Nu vergeet ik zomaar de O zo fijne zachte maar ondertussen O zo dure COUNTY
Met Jessie kort rondje gereden, maar wel veel gedraafd en gegaloppeerd. Daarna nog een waterbak geschrobd, Flynn geknuffeld nou zo even douchen en straks naar Groningen.
en bakkie doen