[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:43

Berdien. Siet heeft nu al een westernzadel voor Shania, dus dan is het niet van een WN-zadel erbij kopen voor buitenritten, maar gewoon dat zadel houden als ik het zo begrijp Lachen

En voor het buitenrijden moet ik zeggen dat ik bij Dewi juist die knop prefereer (omdat ik me daaraan kan vasthouden als ze eens onverwacht opzij slingert Schijnheilig Haha! ). Voor Aman heb ik dan een dressuurzadel, en dat is wel lekker zacht, maar eigenlijk maakt het mij weinig uit op wat voor zadel ik rij... Heb wel gemerkt dat VZH-zadels niet zo geschikt zijn (kort zweetblad en ik rij met erg lange beugels waardoor de bovankant van mijn chaps tegen de rand van het zweetblad komt, en da's onhandig). Stockzadels vind ik de oren irritant van.

Dressuur rijden met een westernzadel heb ik ook nooit een probleem gevonden. In een westernzadel zit je juist heel vrij en onafhankelijk ipv de steun van een dressuurzadel, en is daardoor wellicht pittig als je die steun nodig hebt?

Qua lange buitenritten prefereer ik het dressuurzadel boven het WN-zadel omdat de 1e zachter is. (en ok, het schapenvachtbontje is nogal versleten).

Boomloos is verder niet zo aan mij besteed. Vind de drukverdeling niet jofel. En mijn houding is niet zo fijn in dat zadel. Maar da's gebaseerd op Barefoot, Randolls etc. De BM van Berdien moet ik nog eens gaan proberen zodra ze die binnen heeft Haha!

Ik denk dat mijn volgende zadel een endurance geval gaat worden...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:31

Ik heb 3 dressuur zadels voor elk een,

een br dressuur (variant wel type geen idee) met helemaaaal geen steun bij de knieen, is gewoon plat, voor viane, ook geen diepe zit heeft het zadel en zit tussen zacht en hardt in.

Dan heb ik een passier (denk paxton) met ook geen steun bij de knieen, en helemaaal geen diepe zit en heeel hardt voor Biggels.

Dan heb ik een passier gg, redelijk zacht maar met een lange rit voel je het nog wel. wel een beetje steun en iets dieper voor wisconsin, maar vergeleken bij bv een ainsley of een hulsebosh is dat helemaal niets. op die laatste 2 kan ik ook absoluut niet lekker rijden, je wordt zo gedwongen in een houding dat alles me dan zeer doet. ik heb wel vrijeheid nodig anders kan ik niet fijn rijden.

mijn favo merk dressuurzadel is tot nu toe passier, nog niets iets gevonden wat fijner is, maar die staan er om bekend om niet heel zacht te zijn.

heb bv wel eens op het westernzadel van angeliek gereden, zit echt heerlijk als een huis, maar ze heeft ook een bondje er over heen, ook dressuur rijden wil er wel mee, maar niet zo prettig. heb er ook buiten mee gereden met silas. zat echt heerlijk relaxt. beetje een luie stoel idee vond ik.
het zadel van esther toen op Baileys op het strand het zelde idee, heerlijk lui en kon er buiten echt prima mee rijden, knop vind ik juist ook wel weer handig.

Met het ponykampje reed nicole met kitje op een prachtig western zadel, bontje erover heen, o leek me zo heerlijk, ik reed op het harde dressuurzadel van biggels (die had ik meegenomen), en wat een zadelpijn had ik zeg. oei.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:01

Doei!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:12

Doei!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:14

Jullie hebben het over zadels Ja
Ik heb voor Prada de euroriding Jade, en voor Cheyenne de euroriding Achat. En voor Prada nog een kieffer muchen vzh, en dr westernzadel. Maar wil eik een boomloos, maar kan geen goed passende vinden nog helaas..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:16

Zo jij hebt 3 zadels voor 1 paard? Haha!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:16

Ja erg he, ik ga me western verkopen Ja is me kontje te groot voor geworden Bloos

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:17

Ik ga volgend jaar misschien nog op zoek naar een zadel erbij.... als geld het toelaat Clown

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:21

Watvoor wil je Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:28

Geen idee Clown

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:38

Haha Nagelbijten / Gniffelen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:48

Doei!

Sita die Zadels zien er gaaf uit Cool Leuk ook zo met die gekleurde randjes Pling

Ik ga persoonlijk voor een lekker zacht dressuurzadel buiten Dromen
Of natuurlijk een fijn zacht IJslanderzadel Tong uitsteken (zoals de Feldmann comfort Dromen ) en denk dat ik dan dus ook wel lekker zou kunnen zitten op endurance zadels want die lijken zo op gezicht best veel op de ijscozadels Haha!

Voor Say heb ik een Kentaur Artemis en zoals de meesten ondertussen wel weten bij ik daar ontzettend blij mee Haha! Cool . Dit model heeft lange zweetbladen en wat meer ruimte bij je zit (dus niet zo gedwongen) en ZOOOO lekker zacht Dromen kan er UREN op buitenrijden *LOL*

Bij veel dressuurzadels vind ik de gedwongen zit niet zo fijn maar heb toch wel ook al op fijne Kieffers/ Bates/ Anatomica/ Euroriding e.d. gereden Ja Afhankelijk van welke modellen je kiest...
De Euroriding vond ik wel het leer niet zo fijn van Bloos
Meeste Anky's vind ik te gedwongen, maar wel lekker Zacht Ja

Bloos! Nu vergeet ik zomaar de O zo fijne zachte maar ondertussen O zo dure COUNTY Dromen

en bv Stuben vind ik 1000x niks zo hard AUWIE Bloos

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:05

een stalgenoot van mij heeft een kieffer iberica(of zoiets)ziet er spaans uit met grote achterboog en dat zit me toch heerlijk... Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:09

Was ook meer in het algemeen bedoeld hoor Maya, lees het nogal vaak op Bokt namelijk Ja
Helaas komt er dan meestal ook een crappy goedkoop ZM zadel, en dan heb je de ellende pas goed aan de gang.
Puur algemeen dus weer hoor, niemand hoeft zich aangesproken te voelen *LOL*

Ik rijd western, maar toch wel heel dressuurmatig. Constant weer die rechtgerichtheid, regelmaat en nageeflijkheid. En dat wil prima met een westernzadel Ja Ook met een BF trouwens Tong uitsteken

Flynn stond vandaag zowaar goed! Go jij! Go jij! Met Jessie kort rondje gereden, maar wel veel gedraafd en gegaloppeerd. Daarna nog een waterbak geschrobd, Flynn geknuffeld nou zo even douchen en straks naar Groningen.
Pfoeh!

Oh ja, Maya, de BM komt echt hoor Ja Maar moet nog net even wat meer geldjes sparen enzo *LOL*

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:10

Ff teruggelezen en zie ook nog erg leuke foto's van Biggels en andere paardjes van Dobbel Cool

en puppy's Lovers

en de London is toch dat dressuurmodel boomloos ?! Die zou ik uit nieuwsgierigheid van hoe dat zit ook nog wel eens uit willen proberen Ja maar denk niet dat ik snel van mijn kentaur afstap Nagelbijten / Gniffelen

Nu ff eten Vork en bakkie doen Koffie (of thee)!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:25

Ik word gechanteerd! Bijrijdster van de buren had twee jonge poesjes gevonden langs de straat en meegenomen. Ik heb ooit eens laten vallen dat ik nog een stalkat wilde.... Heb al een lieve poes. Dus nu vroeg Mees of ik ze niet wilde hebben, ze staan in een bench in de schuur. Maar dan wil ik ze eerst tam maken, dus binnen, moeten ze weer gesteriliseerd/gecastreerd enz.... Maar ze kijken me zo lief aan, en anders moeten ze naar 't asiel! Dus..... dilemma! Bloos

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:13

pfff,ja zo kwam ik dus aan 2 shetlanders...gezellig hoor Knipoog

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:14

Ik heb trouwens een halfzusje van jouw banbay,is tie ook zo braaf?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:45

Banbay is niet normaal zo braaf! Hij speelt graag, maar is verder echt een sukkeltje zeggen wij weleens, vind alles goed. Zelfde vader toch? Knipoog

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:47

ja,Pebbel is ook zo braaf,ze is nu 3,je kan er zo alleen mee weg,wel ff wat anders dan de haf,zit iets meer kop op Knipoog .Al is die nu ook zo super braaf,ga haast twijfelen of ik m toch niet hou.... Gestoord

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:43

Big smile op m'n gezicht, Mirthe deed zooooooo Lovers heerlijk haar best!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:46

Haha! lekker gereden dus?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:58

Ik ben ook volledig hyper.
Vandaag lessen gegeven en op Nigel gereden met London.
Het ging zo mogelijk nóg beter dan gisteren. Hij was echt héérlijk ontspannen en met zijn aandacht volledig bij mij.
Achteraf bleef hij bij me en bleef maar gapen, zó heerlijk ontspannen was hij!
Genieten genieten!

(lees vanavond bij, even koken, eten en dan de paardjes voeren)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:01

Lekker gereden dus iedreen Haha! Ik ga nu naar die bolle Ja

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:17

Haha! Paarden zijn zo gaaf he?!!!! Idd lekker gereden, met een zeer oplettend en actief paard! Zo'n verschil met paar weken geleden! Volgende week komen vrienden van ons een poosje logeren met hun twee tinkers, dus kunnen we weer lekker ritten maken!