[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:32

Pfff heb ik eens geluk :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:40

hier heeft het zeker tot 3 uur geregend.(buien,afwisselend van matig/sterk en zwakke buien)niet echt lekker.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:49

Ruige bok Nimby!
Ziet er leuk uit ook :)

Gefeliciteerd Ellie!
Leuk van die kast :)

Hier heeft het ook de hele dag gehoost, maar we hebben een prachtige zonovergoten avond gehad :D Heerlijk!

Ik heb vanavond weer een les gereden, werd wel weer tijd na een ruime anderhalve week.
Alleen reden er ook 3 stalgenoten in de bak, vond ik voor de les niet ideaal. Dus mijn instructrice stelde voor om in de grote paddock te rijden; die is wat langer dan de rijbak, alleen iets smaller. Was ook wel een goede oefening om in een "andere omgeving" te rijden :)
Veel geoefend met het rijden van vierkantjes, zodat Feike om zijn achterhand leert "draaien" (en leert reageren op zijwaartse "druk") en ook met wijken bezig geweest. Verder met halthouden -> achterwaarts -> actief voorwaarts in draf/stap. En in overgangen op o.a. de diagonaal en hem dan ook nagevelijk en ontspannen houden. Ook een beetje met de galop bezig geweest. Na te gaan dat we ook dikke anderhalve week niets aan dressuur gedaan hebben, deed hij het heel goed. Hij heeft ook enorm zijn best gedaan weer. :) Top paard :D
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:59

Netjes joh, ben je ook van plan aan de koudbloedenwedstrijden mee te gaan doen?

Mooi paard trouwens! Lijkt me een interessante cursus om te volgen. Zal wel leerzaam zijn geweest?

Ja, bah ik kan echt niet rijden met laarzen waar ik niets in meekrijg. Mijn westernlaarzen zijn maar halflang en echt net sloffen. Rijd er zo lekker mee... Dan vallen die petries toch zwaar tegen.

Overigens gister weer op Bones gereden, was super lief. Hij is zo netjes geconcentreerd ondanks meerdere merrie hinniken. Eerst zou hij brullen en zich aanstellen als een gek maar nu reageert hij er totaal niet meer op. Dat vind ik al een enorme verbetering. Maar we gaan met kleine stapjes :P

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:05

Wie aan de koudbloedenwedstrijd, ik?
Nee ik ga niet meedoen :+

Knappe Bones :D

Ik ben erg benieuwd naar mijn lipica's, geen ervaring mee.
Maar hoop dat ze snel klaar zijn :+
Dit model krijg ik:
Afbeelding
Alleen dan samengesteld naar mijn eigen smaak :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:08

Ellie gefeliciteerd! Y)(^) Wel een actieve verjaardag, dan mag je dus extra veel taart.
Heb je nu nog een leuk kadootje kunnen verzinnen?

Wij zijn een weekje in Zeeland, vanaf 11.00 prachtig weer, sorry {:}
Maar vorige week probeerden we hier ook vakantie te hebben maar dat regende aardig weg.

Wat netjes van Bones! En Feike ook weer.
Ik heb nog nooit van die mooie laarzen gehad en nog ruim de tijd voor ik ze nodig heb. Dus ik kijk graag naar jullie bevindingen.
En Maartje ik vind ook de Muckboots nu nog steeds fijn! Zeker vorige week in de natte wei en bak. Alleen als de zon ineens doorkomt krijg ik wel warme voeten.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:25

nou ik wilde mezelf een rijbroek cadeau geven.bij agradi boven op de kortingen nog 30 procnt extra korting.laat nu net mijn maat van t merk er niet meer zijn....

ben er ondertussen wel achter wat pap en mam me wilde geven.Cavia's!maar heb maar door laten schijnen dat ik zeker nog wil wachten tot na de vakantie voor ik ze koop.maar wil wel heel graag weer cavia's.

vanmiddag nog iets grappigs meegemaakt:
een paar dagen geleden een zak snoep gekocht:van die krakelingen die met zout er boven op.lag nog in de auto,voor als de bak met snoepjes leeg zou zijn.zag pap vanmiddag die zak liggenbleek door de warmte i grote plak drop te zijn geworden.uiteindelijk heb ik alles tot kleine brokjes gesneden en dat staat nu op tafel.weggooien is ook zonde

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:53

chimello schreef:
Netjes joh, ben je ook van plan aan de koudbloedenwedstrijden mee te gaan doen?

Mooi paard trouwens! Lijkt me een interessante cursus om te volgen. Zal wel leerzaam zijn geweest?

Ja, bah ik kan echt niet rijden met laarzen waar ik niets in meekrijg. Mijn westernlaarzen zijn maar halflang en echt net sloffen. Rijd er zo lekker mee... Dan vallen die petries toch zwaar tegen.

Overigens gister weer op Bones gereden, was super lief. Hij is zo netjes geconcentreerd ondanks meerdere merrie hinniken. Eerst zou hij brullen en zich aanstellen als een gek maar nu reageert hij er totaal niet meer op. Dat vind ik al een enorme verbetering. Maar we gaan met kleine stapjes :P

Ja, ik vind het ook naar. Helemaal omdat ik toen 2e hands mountain horse laarzen heb gekocht en die zaten meteen superlekker. Maar ja, natuurlijk al ingereden.
Moet ik met mn nieuwen nog steeds gaan doen :')

Heb Zac en mijzelf opgegeven voor een clinic op Horse Event :o lijk wel gek! Stel dat we gekozen worden :o

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:54

Feike gaat zo goed!

Zou toch super gaaf zijn als je mee mag mag doen met Zac!

Bij Agradi moet je altijd een beetje opletten op de prijs, ze hebben altijd wel sticker korting, maar vaak betaal je met die korting nog steeds waar je het elders zonder korting voor zou kopen.

Laarzen zijn ook lastig!
Ik heb petrie perfect laarzen, paar jaar geleden 50% korting nieuw gekocht.
Kreeg er blauwe knieholtes van, dus zo'n speciaal zooltje erin (dat je hak iets hoger komt, speciaal voor als ze nog moeten inzakken), dat hielp wel iets. Toen kwam de eigenaar van mijn toenmalige bijrijdpaarden aan met tuig olie, smeerde hij erop, en toen werden ze ineens een hele hoop soepeler en zakte ze vrij snel in. Geen blauwe knieholtes meer.
Je zit echt wel een stuk steviger, maar voor naast het paard zijn ze minder geschikt. Aan en uittrekken is ook lastig, vooral als de kramp in je kuit schiet.
Nu rijd ik met mijn muckboots, heb nog nooit laarzen gehad die zo makkelijk aan en uit gaan en ook nog zo fijn lopen, maar stuk minder chique natuurlijk.

Braaf van Bones! Gijs brult onder zadel ook niet, maar aan de hand :'). Had het er uit, maar er zijn 4 nieuwe paarden op stal plus 3 loge paarden. Moet nu ook een andere route lopen naar de cirkel en dat is natuurlijk óók nieuw. Heb m'n handen even vol aan hem.
Toch even 10 minuutjes erop geklommen gisteren, dan doet ie weer geen stap verkeerd. Hij 'hielp' zelfs met het hoofdstel in doen.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:30

Ha nog een muckbootfan! Leerzame update over de petries.
En wat braaf van Gijs. Dat vind ik zo leuk van de tinkers. Ze blijven bovenal je vriendje, uit zichzelf, omdat ze dat gewoon graag zijn.

Agradi is idd vooral aantrekkelijk bij 30% korting en helemaal bij grotere bedragen, als je boven de verzendkostengrens zit, en nog 7,50 korting krijgt omdat je je ervaringen van de vorige keer hebt ingevuld :D

Ik heb dat rambo hoofdstel zo echt voor veel minder gekocht. Ik had het eerst wel van een stalgenoot gepast en uitgeprobeerd, zoiets zou ik nooit zomaar kopen. En bijvoorbeeld Roeckl handschoenen als je al precies weet welk model en maat je wilt hebben.

Dott hopelijk word je gekozen! Dan moeten we allemaal naar horse event om te kijken en aan te moedigen :)

Ellie heb je dan al veel cavia's gehad? Buiten of binnen?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:40

Super van Gijs en Bones :j

knappe Feike :D

en super hoor Nimby!

nog gefeliciteerd Ellie!

Ik ben hier supertrots! O:) gisteren was ik van plan om heerlijk te rijden met Pretty Woman in de piste die deed het natuurlijk als verwacht super :j toen ik klaar was kwam men moeder toe en vroeg ze of we niet even met Cas zouden oefenen dus ik zadelde Pretty af en mama nam Cas en werkte even met hem aan de longe toen vroeg ze me plots het zadel. Ik had dus door dat ze bedoelde om op Cas te leggen. Hem eerst rustig laten ruiken, zadeldek er eerst op maar dat kende hij al, toen het zadel erop en hij deed gewoon niks :D wat een topper! Mama liet hem stappen aan de longe dat vond hij eerst onwennig maar hij deed het gewoon ook even draf laten doen en ook dat ging prima! Ik ben gewoon zo trots op mijn Casanova :+:

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:42

Leuk Claudia! zo heerlijk he als ze gewoon doen alsof het allemaal doodnormaal is!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:04

Zadelmak geboren ;)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:11

Wat is Gijs toch ook een lieverd! :D

Spannend Dott! Zou leuk zijn als je uitgekozen wordt. :j

Oohh heerlijk Claudia! Daar voorzie ik niet veel problemen <3

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:10

Ja echt geweldig :D mijn moeder en ik stonden beiden met een grote grijns naar hem te kijken!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:11

Gaaf toch, leer je veel van zo'n clinic! Ik had vorig jaar artikeltjes over die clinics geschreven als bokt reporter :P was echt leuk! Alleen al kijken is leerzaam dus jullie gaan echt wat beleven joh! En zeker navertellen he <<)

Wat goed Claudia!! Het topic is nu echt een jonge mannen die beleerd worden topic :') Gijs Bones en Cas worden getemd ~~}> <<)

Nou mijn wilde hengst stond serieus rechtop te slapen vóór we gingen rijden. Zo hilarisch hoe zo'n brullend monster nu een luie dikzak geworden is.

Oh jaaa en die new hurlinghams zijn zo gaaf, mag ik vragen hoeveel je kwijt was (mag pb)? ik wil dat model ook heel graag. Die zijn zo mooi afgewerkt ook!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:34

Wat een blije mensen allemaal hier! Nog gefeliciteerd ellie!

En naast blije mensen, brave paarden. Ik vond t inrijden toch altijd wel het leukst. Je paard leren kennen onder t zadel.

Die muckboots zijn jullie wel tevreden over he. Misschien eens in investeren als mn laarzen op zijn. Rij nu nog steeds met winterlaarzen omdat ik geen goede schoenen onder mn chaps heb.

Gi vanavond rondje gereden. Eindelijk ontspannen en zeer tevreden over zijn conditie na een tijdje weinig rijden. Helaas vindt hij na het kar-akkefietje fietsers achter zich eng... Weer wat om te oefenen zullen we maar zeggen. En mn nieuwe vliegenuitrijdeken past mooi, volgende keer proberen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:42

Fijn dat Gi zo ontspannen was :) balen van die fietserangst, maar dat komt vast wel weer goed!

Ik heb Feike vanavond weer eens gelongeerd, hij ging echt lekker vandaag :D

Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:04

chimello schreef:
Gaaf toch, leer je veel van zo'n clinic! Ik had vorig jaar artikeltjes over die clinics geschreven als bokt reporter :P was echt leuk! Alleen al kijken is leerzaam dus jullie gaan echt wat beleven joh! En zeker navertellen he <<)

Wat goed Claudia!! Het topic is nu echt een jonge mannen die beleerd worden topic :') Gijs Bones en Cas worden getemd ~~}> <<)

Nou mijn wilde hengst stond serieus rechtop te slapen vóór we gingen rijden. Zo hilarisch hoe zo'n brullend monster nu een luie dikzak geworden is.

Oh jaaa en die new hurlinghams zijn zo gaaf, mag ik vragen hoeveel je kwijt was (mag pb)? ik wil dat model ook heel graag. Die zijn zo mooi afgewerkt ook!

Hahaha eerst gekozen worden ;) schijnen veel opgaves te zijn.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:14

Chimello@ Finn niet vergeten he :D . Die is ook gewoon tuig en zadelmak geboren precies :) .

Nientsje@Knappe Feike!

Nou ik rij in alle laarzen wel goed eigenlijk, heb een eind met "oma"laarzen gereden, een eind met gewoon modderlaarzen, nu mijn visserslaarzen. Ben best wel gemakkelijk met alles :) .Moet ze wel eens heel stevig in de olie zetten en ze zijn niet mega mooi meer maar ze houden het al mooi 2 jaar uit door modder, wind, regen, zon, paardenvoeten die er op zijn gaan staan en klusjes in de tuin gewoon :D . Muckboots staan ook op het lijstje eventueel maar dan die westernmodel muckboots maar zo lang mijn laarzen nu niet kapot zijn kan dat wachten :j . http://www.agradi.nl/muck-boot-reign-mi ... son-37.htm

Vanavond voor het eerst sinds een eind met Cup gaan wandelen, dat is mij toch ook een energie kikker hoor . Morgen maar langs de fiets, die kent het meegaan als handpony naast Jack dus dit lukt ook wel (ga wel langs rustige baantjes).

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:05

Haha Cup had er zin in :D

Feike heeft de zomer in zijn bol {:}
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:31

Prethoofd {:}

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:33

Zonnebril voor de zon in z'n ogen :') .

Nou het fietsen met Cup was een succes :j . De stapmomenten stapte ik wel naast de fiets maar de draf momenten en een galopje kon ik doortrappen :D .

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:49

Brave Gi :j

inderdaad wordt hier een echt beleertopic zo! We mogen trots zijn hé!

Oh die Feike :D

Leuk dat het fietsen met Cup goed ging :j

Vandaag kwam iemand die we kennen paardrijden, we willen graag meer in groep buitenritten doen dus moeten de merries af en toe al aan de slag in de piste :j
Ik ging vandaag op men eigen Dusty (omdat je Dusty moet kennen) en zij mocht op Bridie. Bridie had de vorige keer toen ik haar reed geen zin, was moeilijk voorwaarts te krijgen, nu ze mij en Dusty kon volgen ging het prima en uiteindelijk liep Bridie soms zelfs op kop! Soms is het best handig om meerdere ruiters te hebben :D ben blij dat men idee om Bridie en Dusty tegelijk te rijden gewerkt heeft :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:51

Mijn Dusty liet haar wel weer kennen ;) maar ach zo houdt ze mij wel fit tijdens het rijden :')