[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:32

Nu misschien na Oktober, heb dan zo een 10ritten kaart die ik cadeau krijg voor m'n 16'de verjaardag.. normaal toch.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:36

Welkom Nathalie. Mooie tinker heb je.
Ellie, ik hoop dat je een leuke tinker vind die echt goed braaf is.

Vandaag heb ik twee nieuwe cavia's gekocht. Ze zijn zooo lief <3 <3

Vanmiddag ook nog met een aantal mensen van mijn vorige stal op mijn nieuwe stal geweest. Was erg gezellig. Eerst een rondleiding gegeven en Jack laten zien in de wei. Jack stond er weer rustig bij. Daarna nog wat gedronken en gekletst.

Ik zoek trouwens nog een zadelkast / archiefkast. Als iemand iets weet!?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:07

tinkerplein schreef:
:wave: Ellie.Super dat het goed gaat met Ruana.

Welkom Nathalie en gefeliciteerd met Pride,we willen wel foto's zien als hij gearriveerd is hoor!

komt helemaal goed hoor :j :D camera is aanwezig als hij komt.

kailonne cavia's zijn gaaf heb er 4 gehad waarvan er 1 gewoon zindelijk was :') en ze altijd t hardst van alle blerde als ik thuis kwam of weg ging..
en ook uren achter me aan liep door t huis heen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:14

Leuk ook voor hilde dat ze.hem.dan een beetje kan volgen via een medebokker.

Amigo nu al veranderd?snel! Of fantoompijn in zn ballen?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:54

haha amigo, wat een bink... hier is het met denzel zo, de ene keer heeft hij wel zin om te hinniken of om "stoer" te doen en de andere keer sukkelt hij er gewoon voorbij zonder blikken of blozen whaha
clowntje... :+

Zadelkast.. hmmm ik zag die laatst hier op de Markt langskomen.. zal eens ff kieke voor je.

* edit; degene die ik bedoelde vind ik niet meer, maar hier toch nog een aantal andere,

http://www.bokt.nl/markt/ad/63291/zadel ... aanbieding

http://www.bokt.nl/markt/ad/60117/zadelkast-te-koop

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... id=5076521

Fijn dat het goed / beter gaat met Ruanna, toch vervelende tijd geweest he! maar jullie zijn zo weer goed op weg en wat je al zegt lekker de tijd nemen en er zijn genoeg stevige grote tinks te krijgen als je goed zoekt en anders genoeg mensen hier met tips ;)

Hier zojuist nog een nieuwe vliegenkap voor Sjaak gekocht.. merk dat het echt oud wordt..
zo grijs wordt hij en zijn manen zijn niet meer de oude (lees zo'n bos als Denzel heeft)..
het zijn nog maar doffe dunne strootjes.. dusjaa hij kreeg last van traan oogjes en heeft nu dus een vliegenkap voor het eerst van zijn leventje! haha
het is geen zicht! :o

By the way,
is er hier iemand met ervaring die Bachbloessem heeft toegepast op honden?? of weten jullie iemand die hierin thuis is??

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:39

@fayem,ik heb nog helemaal geen idee of het een tinker wordt.maar dat het een stevig paard wordt is zeker.ik heb gewoon niks met normale slanke paarden.ze zijn wel mooie maar daar heb je t mee gehad.op vakantie heb ik zelfs even op een belg gezeten en ondanks dat deze wel heel erg hoog is,vond ik het maar wat prachtig op een stevige knol.even had ik het gevoel dat mijn heupen uit de kom waren maar even daarna was het al weer over.
misschien wordt t wel een mooie kruising.who knows.gister weer even uitgestapt op ruana en ik begin nu aardig te wennen aan haar tempo,maar als het maar even te vlug gaat dan wordt ik weer onrustig.en waarom??ruana doet helemaal geen stap verkeerd,als je haar hebt laten werken.
sinds een paar dagen heb ik een andere bijrijder en dit gaat perfect.een goede combinatie.

fayem,is babyolie niet iets voor de manen van sjaak?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:49

Ellie,
hij wordt gewoon een ouwe dibbes (geschat op 18 jaar maar vermoed al jaren ouder).
aja denk dat ik hem binnenkort wat olie ga bijvoeren, voor de rest zijn vacht is wel goed hoor! hij wordt gewoon echt oud haha.

jaa dat is waar, gewoon een leuk braaf gezond paard met een maatje meer ;) hou ik ook van.. haha
Hiervoor zelf een Oldenburger nog erbij gehad, was leuk zo'n ranke grote dame! vooral voor mn spring/eventing "cariere" maar deze sokken paarden blijven mijn allesjes en heb zelf mijn wedstrijd mentaliteit verloren.. dus ik zal eerlijk gezegd nooit meer overstappen op wat anders :D haha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:14

wat voor zadel hebben jullie eigenlijk liggen op jullie tinkies???

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:16

geen idee ik zal vanavond een kijken.heb het over gekocht,omdat het goed lag en de stalhouder hem over had.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 17:26

hihi @ hetlevenwint Die tassen zouden bij Diaz op haar kont liggen ;) Wel een flinke tinger dus?

Ik heb een kunstof VZH zadel besteld met verstelbare boom.. ja.. WEEEER een ander zadel hihi.
Maar de boomloze glijd alle kanten op, en de pommel is te breed, en hij is eigenlijk te krap voor mij..

Ik had hem een week geleden al binnen verwacht, maar goed.. ik heb geduld :P Nieuw hoofdstelletje is al binnen iniedergeval..
Pff.. wat geef ik een hoop geld uit aan Diaz zeg! toch zo'n €500,- doorheengejast zo de afgelopen 2 maanden, en ik rij bijna niet!

Verzorgstertje is helemaal verslaafd aan buitenritten maken hihi. Dan is Diaz namelijk super braaf!
Enneh.. ze is wel naar school, maar ze zit nog elk vrij uurtje bij Diaz.. heerlijk! Die 2 zijn gek op elkaar! <3
Afbeelding

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:40

Hier een Billy Cook westernzadel, JC springzadel, Wintec 500.
waneer ik er tegenaan loop wil ik heel graag nog een bruine Barefoot barrydale/london of wanneer ik weer voor een boomzadel ga een massimo trail of een bruine KN
maarjaa ik wil nog zoooooveeell ;)

allemaal verschillende wensen dus...
Laatst bijgewerkt door DeCobvan op 30-08-12 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:44

@karlijn,is diaz dan niet braaf in de rijbak??

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:06

zal binnenkort even op de rest reageren, maar mijn hondje is gisteren gepakt door een stafford. NU even aankijken..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 18:13

elliecuijk schreef:
@karlijn,is diaz dan niet braaf in de rijbak??

Niet altijd haha.. als ze geen zin meer heeft gaat ze gewoon klieren! De hoek inrennen bijvoorbeeld..
Puber die het is :')

@ Jess.. sterkte!! dat is echt schrikken!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:19

Ik denk dat dan hetzelfde geld voor ruana.Daarom heb ik nu een bijrijder,die met veel geduld duidelijk maakt dat zij de baas is.Nu na 2 keer krijgt ze haar al heel snel in de pas die zij wil.heerlijk om te zien.Ruana pakt wel nog regelmatig het bit vast,maar er komt waarschijnlijk een ander bit,waardoor ze het niet vast kan pakken.ruana weet wel heel goed waar de uitgang is van de bak,maar we geven haar niet haar zin.wij zijn de baas.
@jess wat verschrikkelijk zeg,hoe gaat het nu met je hondje?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:25

Jess_vH schreef:
zal binnenkort even op de rest reageren, maar mijn hondje is gisteren gepakt door een stafford. NU even aankijken..

jeetje alles goed met je hondje?? :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:51

Diaz schreef:
hihi @ hetlevenwint Die tassen zouden bij Diaz op haar kont liggen ;) Wel een flinke tinger dus?

Die is 1m38 en heeft een kort ruggetje maar die is wel lekker breed :D .

Natalie@ (natalieB) Ik heb een barefoot Stella op mijn Irish cob/tinker. Op de foto's lag die een stuk te veel naar voren, was eigenlijk ook enkel voor hem te laten wennen aan de zadeltassen. Op gewone buitenritten (3-4uur) ligt die niet zo veel naar voren.

Verder ik rij dus lange buitenritten met Jack. Maar doe ook aan droog mennen (lange lijnen, langs straat) wat die heel graag doet. Ook grondwerken in de padock waar die nu staat (doet die zelfs het liefste naast gewoon "vreten" volgens mij) is die altijd razend enthousiast :j. Doe natuurlijk ook "gewone" dingen zoals eens wandelen er mee aan de hand (en harlopen er mee soms).

Owja ik doe bijna geen bakwerk omdat ik het zelf saai vind en Jack vind het over het algemeen eigenlijk ook maar saai. Doe mij maar een buitenrit waar je veel te kijken hebt. Het is niet dat ik nooit eens in een bak werk maar zoizo niet veel om die reden en ook omdat de bak (meer padock) nu niet bepaald groot genoeg is voor veel "werk".

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:11

Alles goed met je hond Jess? Rot zeg!

Hier gaat alles zijn gangetje, volgende week weer aan het werk. Mijn oude merrie staat met veel te korte hoeven (dankzij mij bekapper), en mag de komende 4-6 weken alleen op zachte ondergrond. Dan wordt haar stand veranderd door een echte geschikte bekapper en dan hopen dat het nog goed komt. Zaterdag komen haar hpefschoenen hoop ik binnen, dan kan ze wel wat mee te wandelen.

Hier een barefoot Cheyenne en een Arizona nut voor de paarden. Ze zitten briljant, en ze passen beide op mijn KWPN en tinker. Dan wel met een andere boom erin, maar toch :D

@ Karlijn; Diaz ziet er ook super uit. Wel een opluchting denk ik voor je dath et nu zo goed gaat wat Diaz betreft zeker? Gaat het met jezelf ookal wat beter nu?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:18

aggg wat sneu Jess... hopelijk valt het allemaal mee!!! :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:37

@Jess, heel veel sterkte. Verzorg je hondje maar goed!

Ben vandaag zadeltjes wezen kijken. Wàt een gedoe, we vonden de weg niet, hebben we echt toertjes gereden :+ Werd men vader kwaad omdat ik het niet vond op de kaart, whaha.

Maar goed, we hebben het gevonden! En ja hoor, het word een Zaldi Bereber. Zadel is super mooi en zit erg lekker. Het is een donkerbruine (haast chocolade kleur). We hebben meteen ook al een super mooi bijpassend hoofdstel gevonden. We gaan ze dus beide bestellen en hopen dat ik ze heb voor de Tinkerrit dus..

Ik heb ook een toffe westernpad voor Jacky gevonden. Past super en heerlijk dik! Ben blij! :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:41

leuk kaat, en al foto's???

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:43

@Fayem89; Foto's van het zadel? Neen, nog niet. Nog even geduld, binnen enkele maanden pas gaan we het zadel kopen :) Zal eens kijken of ik internet foto vind..

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:54

oo okee ik dacht dat je het al besteld had.. ;) jaa zoek maar een foto.. dan hebben we een beeld van wat voor moois je hebt gekocht...

mijn hartje sloeg net over... mijn favo tinker merrie staat te koop .... ik baaaaaallllll!! toch vriendlief eens lief aankijken..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:43

Oke, heb wat gevonden..

Het is deze kleur (zadel is ook Zaldi, maar niet dezelfde)
Afbeelding
En dit is het model
Afbeelding

:D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:47

leuk, is dat nou het zadel waar je juist veel pluspunten laatst in zag of juist die eerst wat negatiever was.