[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:05

En was feike nog schoon voor de foto's?

Brave Finn :)

Wat goed Nimby, lijkt me heel erg leuk!
En wat een leuke foto :)

Vandaag een heerlijke zondag, eerst in de tuin ontbeten, gezellig met de kuikens en de katten, en daarna een heel mooi kippenhok opgehaald :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:41

Heh balen Joanne, dat had ik ook niet verwacht :(:)

Haha Feike is heel eng Chimello :P
Ik wacht ook al een eeuwigheid op mijn Lipica's, maar hoop dat ze deze maand ergens klaar zijn.

Knappe Finn weer!
Leuke foto ook :)
Gefeliciteerd met je nestje!

Klinkt super leuk en leerzaam Nimby!
Leuke foto :D Ze ziet er goed uit zeg!

Stoer kippenhok Maartje!

Helaas zat Feike alweer onder de poepvlekken op zijn kont en achterbenen :')
Hebben niet heel lang foto's gemaakt want we werden gek van de dazen, maar zitten wel een paar leuke tussen zo vanaf de camera gezien. Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:05

Die ros-bonte kat hierboven, prachtdier <3 . Hier ook eens moeten informeren naar de metaal panelen voor de nieuwe konijnenverblijven.. die dat ze hadden begint het hout van kapot te gaan :(

Hier moet ik enkel Cup zijn staart af en toe wassen voor de rest blijven ze gelukkig netjes :).

Eenmaal de nijnen wat dons hebben zet ik een foto hier neer. Heb er van nu ook maar vermoed dat sommige liever niet de periode zien dat ze nog +- "naakt" zijn ?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:56

Wat een prachtig kippenhok! Maar dat kuiken :') zie die grote voeten! Wordt misschien een hele mooie kip Maartje?

Kale konijntjes? Zijn die eng?

Welke laarzen moet je dan eigenlijk hebben? Ik hoor jullie nu over Lipica's. Zijn dat de fijnste? Hoe zit het dan met Petrie's? Mandyy ik zag dat jij die ook nieuw had? Of hangt het er van af of je smalle of brede voeten hebt. (ik heb maat eend, van achter smal van voren breed)

Tnx Nientsje en Maartje :)

Lori

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:43

Goh op de plekken met zwart of grijs zie je ook echt dat kleur en op de plekken met wit is het roze nog gewoon... ik vindt ze niet eng maar mega schattig maar dat vindt iedere liefhebber van een bepaalde diersoort zo ongeveer.

Eerlijk gezegd geen verstand van rijlaarzen, heb hier eigenlijk laarzen gemaakt voor in de haven wereld waarmee ik rij maar 't is recreatief western dan maken lompe schoenen niet uit := .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:25

Het pluizige kuiken wordt denk ik een hele mooie zijdehoender met wit lijfje en kopje en zilvergrijze veren. De zwarte is een Jersey Giant en wordt vooral enorm groot, ze is nu wel op haar lelijkst :P Ze heeft namelijk half veren en half dons waardoor ze wat kale plekjes heeft. Maar ze heel wel een hele mooie zwarte kleur :)

Naakte-nijntjes zijn super schattig ;) Maar ik zou ze lekker bij mama laten liggen ipv er foto's van maken. Het allerliefst vind ik ze als ze net de oogjes open hebben, van die kleine bolletjes wol met mini oortjes :D

Rijlaarzen heb ik ook geen verstand van, ik ben helemaal weg van mijn muckboots. De hele winter geen koude tenen gehad, en ook nu in de zomer heb ik ze aan en zijn ze niet te warm. Maar die hebben wel even een heel ander uiterlijk dan leren rijlaarzen :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:30

Afbeelding

Nog even een kleine fotodrop van gisteren :)
We gaan rond 10u ofzo terug richting huis, als ik thuis ben lees ik ff alles rustig bij en maak ik bijleespost :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:02

@joanne, hij is nog jong, kan gebeuren. Paar stapjes terug en rustig weer opbouwen. Kent Gi het longeren aan de dubbele teugel / lange lijnen al? Zou hem daar eerst bekend mee maken.

Wat een gezellige beestenboel heb je toch Maartje!

@ dott, oh heeeeerlijk!

@nimby,
Wat leuk een grondwerk cursus.
Ik heb nu 9 grondwerk / vrijheidsdressuur lessen gehad met Gijs verdeeld over ca 2,5 maand. Ik had nooit verwacht dat we zo snel zo veel zouden groeien. Hij kwam van 'ik wil geen halster om', en nu hinnikend in volle galop naar het draad. Het wederzijds vertrouwen én ook het zelfvertrouwen (de bevestigeng dat wat je eigenlijk altijd al deed inderdaad juist is) van ons allebei is zo enórm gegroeid. Had nooit verwacht dat ik er nu al zonder spanning op zou kunnen rijden!
Ik hoop dat jij er net zo veel aan hebt als ik!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:24

Ik haal ze niet uit hoor, ik neem foto's van in het nest zelf :j . Inderdaad als hun oogjes pas open zijn over een weekje/2weken <3 .

Mooi uitzicht daarzo!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:04

Wat een leuke foto's van heerlijke ritten. Hebben jullie geen last van dazen? Bij ons is het weer heel erg. Rijd nu alleen in de binnenbak. Deze komende weken ga ik heel vroeg of juist heel laat rijden. We hebben nu vakantie en kunnen de Kids gewoon thuis blijven als ik naar stal ga.

Grondwerk!!! Voor mij werkt het wel zo ontzettend goed. Heeft me geholpen de draak (Storm) te temmen. Om mijn zelfvertrouwen goed op te krikken. En door hem zo veel aan de hand te leren er onder het rijden minder problemen mee. Ook dat pakken ze dan vaak makkelijker op. En het is zoooooo leuk. Ik heb elke week een half uur aan de hand les. Storm heeft alles aan de hand geleerd, van trailer tot vijvertje, van buiging op een volte tot de appuyement. En dat werken we daarna onder het zadel uit.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:42

Mandyy, wat een enorm mooie foto <3 verhuizen altijd erg druk

Draakje, drukke dag gehad las ik :o

Jorretjes, wat super van Gijs zeg, logisch dat je trots bent +:)+

Chimello, mooie foto's, die set staat hem echt mooi. Machtig mooi paard <3
Wel jammer van je laarzen zeg, ik heb ook nog steeds nieuwen liggen. moet ze nog steeds inrijden maar voel mn hele paard niet erdoor..

Nientsje, met een groep mee.. pff, vind dat lef hebben. Denk dat Zac dan superdruk zou worden. Maar klinkt wel superleuk :D

Nimby, grondwerk is soms heel confronterend. wel tof dat je doorzet :) Waar heb je die cursus gedaan? :)

JoanneE, wat jammer zeg. Maar zou niet zo snel opgeven hoor, kan altijd gebeuren.

Lori, leuke foto!!

Draakje, wat en leuke beestenboel heb je :)

Ik geloof dat ik zo weer aardig bij ben :wow:

ff topicje spammen van ons weekend en dan ga ik weer lekker mee lezen en kletsen :D

[ITP] Onze Penny Droom werd werkelijkheid!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:30

Dat ziet er heerlijk uit!

De tijd ontbreekt me momenteel een beetje om het goed aan te pakken. Wie weet volgend jaar. Maar dat gezegd hebbende doet het je wel weer even beseffen hoeveel geweld zon beestje in paniek veroorzaken kan he. Met in de toekomst de kinderen op de wagen; willen we dat? Ongelukken kunnen altijd gebeuren maar in t zadel vlieg je er alleen af. Met een koets gaat er nog een meter of drie achteraan... Iets om tijdens t klussen over na te denken

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:34

Ja, dat is (helaas) zeker waar.. dat is idd een overweging die je zelf moet maken.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:00

@Nimby, ik heb (nog) geen ervaring met Lipica's, maar daar ga ik vanzelf achter komen :P

Je kuikens zijn cool Maartje!

Oohh dat ziet er toch geweldig uit Dott!! <3
En dat met die groep, was geen lef, ik ben een angsthaas, maar ik weet dat Feike over het algemeen wel aardig koel in zijn koppie is (op verkeer na)

Ik snap je wel Joanne, maar erg balen meid :(:)

Ik heb vandaag mijn chaps weggegooid... Rits was weer kapot en ik ga ze niet meer laten maken, ook omdat ik ergens deze maand mijn Lipica's verwacht. Ga ik niet weer 60 euro uitgeven aan die rot chaps.
Dusja nu moest ik zonder.. En ik kan niet zonder, dan lijken mijn stijgbeugelriemen 2x zo lang, dus maar een gaatje korter gedaan zodat ik ietsje minder onstabiel zat.
Maar in dressuur had ik niet zoveel zin... Dus maar een hindernisje opgezet!
In het begin ging het wat stroef, ik kamp met enorme springangst na een nare val van wat jaren terug, dus ik twijfel dan heel erg, waardoor Feike weigert en ik hem dus wegstuur _-:( Met als gevolg dat Feike er elke x bij langs gaat... Toen kreeg ik de gouden tip van een stalgenootje dat ik hem, hoe dan ook, NIET weg mag sturen. Draf, stap of stilstaand, hij gaat erover. Nouja dat werkte dus. Want na een paar sprongen, deed Feike geeneens meer een poging tot "uitbreken" en sprong hij alles! Hij kreeg er ook steeds meer plezier in :D
Ik heb nooit springles gehad, dus mijn houding is bagger, maar ik wil zeker eens springles gaan nemen, want Feike vind het fantastisch en ik vind het ook steeds leuker, nu ik weet hoe ik het aan moet pakken. We hebben zelfs de 50-60cm gehaald!! Whooeehhhh :):)

Hier 2 foto's!
En ja, mijn houding is klote, maar ik heb dat al uitgelegd (Maar tips zijn natuurlijk altijd welkom) :) Feike was ook mega enthousiast dus ik werd ook vaak gelanceerd, omdat hij eigenlijk altijd wel hoger springt dan de sprong is :+ Achja hij moet het ook nog leren natuurlijk :D
We hebben vanaf beide kanten gesprongen, maar alleen van deze kant heb ik foto's ;)
Eerst balkjes draven :') Feike aansteller :') En mijn houding eeuhh tsja, had deze manier van hem niet verwacht zullen we maar zeggen :+
Afbeelding
Eeeeeeennnnn spring!
Afbeelding
En de hoogste sprong van de dag!! :D
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:16

welke lipicas heb je laten maken? :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:21

De New Hurlingham :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:54

Haha bij die cavaletjes zie je zijn Friese tuigbloed wel terug! De springfoto's zien er toch netjes uit? Ik zou je handen iets minder bij je houden, iets meer meegeven. Zodat je ook snel contact hebt als je ineens moet ingrijpen bij onvoorziene uitwijkpogingen :D. Of een scherpe bocht in een barrage bij je toekomstige springwedstrijden :)
Maar is makkelijk gezegd, ik zit er niet op :o

Ik heb de cursus gedaan bij 2moons, van Petra Vlasblom. Ik wil zeker nog meer dingen bij haar volgen. Er zijn allerlei verschillende dingen.

Intussen heb ik ook wat foto's gekregen:
Petra helpt mij met de juiste houding en richting (vooral voeten)
Afbeelding

Toen we elkaar een beetje gevonden hadden:
Afbeelding

Afbeelding

En hijzelf :)
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:51

Wow.. machtig beest

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:04

das wel een leukerd, hengsten uitstraling! Hou ik wel van :P

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:33

Zo gedroeg hij zich ook :D wel een beetje
Op die foto's zie je mij ook steeds niet echt helemaal relaxed vind ik, ik blijf een soort van op mijn hoede. De tweede dag had ik al betere stukken. Vooral de eerste dag probeerde hij mij natuurlijk gigantisch uit. Logisch! En leerzaam :D

De mevrouw van wie hij is, had ook een prachtige Houston merrie bij zich. Die stond dan in de stal, uit zicht, nou hij brulde af en toe flink naar haar. Ook als die merrie bezig was en de haf in de stal, hoorden we hem roepen.

Ze had ook wel eens vragen gehad of hij nog hengst was als hij ergens mee op wedstrijd was, van geïnteresseerden :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:27

@mandy,wat een mooie foto!

weer een paar drukke dagen gehad.en dat in mijn vakantie.maar ik vindt het heerlijk,laat mij maar bezig zijn.gister via fb nog een kast gevonden.konden we voor niks ophalen,en deze was wel mooi voor de logeerslaapkamer(altijd wordt daar alles neergelegd,opslagkamer zullen we maar zeggen)eerst ophalen en daarna het in elkaar zetten van de kast.tig plankies en op welke plek moet het?hihi.maar t is gelukt,en hij staat er prachtitig!maar die hitte was niet leuk...

vandaag al weer vroeg begonnen samen met pap aan de post te bezorgen.en dan in die heerlijke regen...maar ach koud is het niet ,dus trappen en bussen vullen.daarna rijles(gelukkig een even droog moment),en smiddags ben ik begonnen mijn winterkleren in de nieuwe kast te leggen.boodschappen gedaan met pap en mam.

dan gaat de dag gauw voorbij.maar vier mijn verjaardag niet.wilde wel graag bbq-en maar dat vindt k te koud.andere dag maar

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:25

Gefeliciteerd Ellie!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:28

Gefeliciteerd!
Hier heeft het alleen 's morgens heel even geregend, was het zo erg dan?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:30

Het heeft hier in Drenthe gehoost de hele middag... Al glibberend de paarden uit het land gehaald

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:31

Hier ook.

Gefeliciteerd Ellie!