[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:03

Ik mag het misschien niet zeggen, maar bij zo een zou ik zelf persoonlijk al afknappen :o

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:37

Misschien. Maar anderzijds.. het is t paardje voor de dochter. Niet voor de mama ;)

Ik zou ze een 2e kans geven. Zeker als t zo goed klikt verder

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:51

Precies :j

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:55

Ben erg benieuwd wat ze doen Karlijn! Wel jammer van die moeder, maar ja zulke types lopen er nu eenmaal rond. Heb je er zelf een goed gevoel bij of niet? Ik zou in ieder geval altijd op je gevoel afgaan, je zult vanzelf mensen tegen komen waarvan je denkt: 'Ja! Dat zijn ze!' dat weet je vanzelf. ;)

En Dublin is vanaf nu officieel een dwerg, hij is vandaag gemeten door de veearts en hij is 1.395!! :D Mijn knappe dwergje <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:57

Wie weet haalt hij 1.40 nog! :p

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:00

Goed onder zn kont schoppen. Groeit ie van haha

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:05

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:13

Laat ze kletsen! :(:)
Sta er boven, meid. Jij zorgt heel goed voor je meisje en zolang je dat zelf weet is het goed!
Wat kinderachtig alleen dat een stel 40+ers nog zo zit te roddelen als kleine kinderen. Goede indruk laat je dan achter :roll:

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:15

Ik kwam er achter door de reactie die pipo bij mijn advertentie zette.. ik snap er niks van.. vooral niet van het baasje van Jack.. maar goed.. ik probeer het los te laten..

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:17

Er zullen altijd mensen anders over je denken Karlijn , wees sterk en reageer vooral niet ..
Jij weet zelf dat je goed bent voor je paard en wat een ander er van zegt , boeie !

ik heb ook al heel wat over mij heen gehad , ben nu "stil "op BOKT ..

Knuff

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:19

Even snel een reactie van mij (ik ben momenteel niet zo actief maar lees wel mee) ik vind het ronduit respectloos dat er zo over jou (iemand) gepraat wordt. Mensen kunnen het nooit allemaal met elkaar eens zijn er een ander zou het altijd anders of beter doen. Maar nogmaals dit vind ik wel een beetje triest. Ik snap dat je keuze je veel verdriet geeft en daarin leef ik met je mee en hoop dat alles hoe dan ook goed komt voor jullie beiden.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:20

Wat ontzettend kinderachtig zeg, ze zullen waarschijnlijk maar de halve waarheid weten. Klinkt raar, maar probeer het op een vriendelijke manier uit te leggen. Misschien dat ze het dan begrijpen en evt. ook hun excuses aanbieden?! :(:)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:22

Buiten dat is het vanaf een computer nogal makkelijk en misselijk om met een vinger te wijzen :=

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:25

Mijn ervaring is dat je kan uitleggen wat je wilt.. maar ze hun eigen waarheid er op nahouden.. als iemand al zo veel over je en je paard denkt te weten, en er zo'n sterke mening over heeft, is het niet te doen om iemand van iets anders te overtuigen.. en dat kost erg veel energie idd.. ik had nieteens moeten reageren eigenlijk...maar goed, ik hap snel als er met een vinger gewezen word..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:27

Lekker laten gaan. Een koper kan meelezen

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:29

Ja dat is waar, maar dan heb je wel gedaan wat je kunt. Hoop dat je het naast je neer kunt leggen, en niet dat je je energie verspilt aan dit soort dingen.

Wat ik mij eigenlijk afvroeg, hoe gaat Sterre hiermee om? Lijkt me ook wel lastig voor haar, hebben zij ook geen mogelijkheden om haar te kopen? (sorry als ik hier overheen gelezen heb)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:35

He wat vervelend die twijfel Brudoe... Om de mijt zou ik haar niet laten staan, dat kan altijd gebeuren.
Maar haar karakter moet wel bij je passen. Ik vind het niet zo heel gek dat ze nog moet wennen, en het klinkt alsof ze kwa voeten geven niet zo veel gewend is.
Ik denk dat het altijd wel even wennen is in het begin, een nieuw paard, het heeft toch echt tijd nodig om aan elkaar te wennen. Het ene paard kruipt ook wat sneller uit zijn of haar schulp dan de ander.

Maar als je dit zelf heel moeilijk vind om haar aan te leren, dan is het misschien wel beter als je of hulp vraagt of haar terug brengt. Vooral doen waar je jezelf goed bij voelt.

Wat een leuke plannen Chimello! Heerlijke tijd, zowel het uitkiezen van de hengst, de dracht als een veulentje :)
Hier hebben we geen dekplannen. Ik geniet volop van ons verrassingsveulentje van nu 5,5 maand.

Wat jammer dat de moeder van het meisje zo'n haast had Karlijn..
Ik heb het topic verder niet gelezen, maar probeer het commentaar naast je neer te leggen... Er wordt hier zo snel en hard geoordeeld op bokt.
Het is heel makkelijk snel een oordeel klaar te hebben, terwijl mensen vaak maar half weten hoe dingen echt in elkaar zitten. Als mensen je in het echt zouden kennen en zien hoe moeilijk je het hebt hebben ze er misschien meer respect voor... Je kunt maar een klein stukje van jezelf laten zien op een forum, en geschreven tekst wordt wellicht ook verkeerd geinterpeteerd, ik vind het onvoorstelbaar dat mensen hier toch zo fel naar oordelen.

Ik vind het persoonlijk altijd leuk om de mening van verschillende mensen te lezen. Ik geef op bokt zelf ook wel eens mijn mening, maar ik probeer zelf altijd heel voorzichtig hiermee om te gaan, en ik hoop nooit iemand tegen het zere been te stoten.
(zo heb ik bijvoorbeeld ook wel eens gezegd dat Diaz wel wat vaak is verhuisd, maar ik snap je reden wel, en wie ben ik om daar over te oordelen)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:41

Brudoe , ook jouw verhaal lees ik al een tijdje mee ...

Mijn Karlijn heeft 8 maanden geduurd voordat ik er überhaubt aan haar benen kon zitten.
Hoeven waren vreselijk lang toen ze bij mij kwam , in overleg met de hoefsmid maar gewoon laten gaan en hooguit 1 x per week eens geprobeerd aan de benen te komen. Na 8 maanden vertrouwde ze mij eindelijk zoveel dat ik voorzichtig de bovenbenen mocht aanraken en na overleg hoefsmid is hij toen gekomen. Dat was voor hem voldoende om te komen en alles bij elkaar heeft het bekappen de eerste x maar 20 minuten gebeurd, ze vond het wel best...

Wat ik hiermee wil zeggen , moet je het misschien niet de tijd geven ( beestjes of niet ? ).
heb geen mening , begrijp me niet verkeerd , maar misschien heeft jouw paard ook wel wat langer de tijd nodig om je te gaan vertrouwen .

Karlijn , het komt goed , laat ze maar kletsen !

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 20:48

Idd, laat ze maar kletsen. Vind het wel helemaal niet netjes.. :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:23

Heb het vluchtig gelezen ze roepen met argumenten die niet eens op gaan. Zoals dat ding van "maar om de 6maand bekapt" nou Jack moet ook maar 1/2 keer per jaar hoefsmid is zeer te spreken over zijn hoeven :roll: .

Ahja zou zeggen wacht op het goede baasje voor der, ik heb gezien hoe goed Diaz is opgeknapt bij jou zeker het laatste jaar dus slecht deed je het zeker niet voor der.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:39

chimello schreef:
Mira283 schreef:
Ooit een veulen bij mijn merrie fokken hengst heb ik al op het oog altans twee :P

@Chimmelo wat een gave tinkers heb jij! Mooi luxe ook echt mijn smaak <3

Ohhh welke hengsten? ~~}>

Haha dat hoor ik niet vaak, dankjewel!

@Diaz Pfoe, dat is wel erg snel dan... Je moet er zelf natuurlijk ook vrede mee gaan hebben.

Mooie bonte Haice en Gelderse hengst Vitens. Vitens heeft mijn voorkeur wat een mooi beest <3

Diaz laat ze maar kletsen! Jij weet wel beter en je bent wel impulsief geweest maar heeft Diaz daar ooit onder geleden?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:45

Tja dat is dus echt de grootste down site van bokt.. alles wat je erop zet kan tegen je gebruikt worden...

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:51

Karlijn, Het klinkt als een leuke meid, jammer dat die moeder zo aan zat te dringen.
Gewoon duimpjes draaien (als jij er ook goed gevoel bij hebt natuurlijk) En eh trek je niks aan het is en blijft bokt ieder altijd zijn eigen kijk op een verhaal... niks van aan trekken je weet het zelf het beste.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:21

Karlijn, dat achterbakse gekonkel blijf je altijd houden.
Wees voor jezelf de slimste en trek het je niet aan.
Het belangrijkste is dat jij en je naasten weten hoe het zit, en er tevreden mee zijn.
Laat de rest maar kletsen.
Klinkt makkelijker dan het is, maar straks ga je er zelf aan onderdoor. Tis allemaal al moeilijk genoeg voor je.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:38

dank jullie wel!