[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:16

Thigor is van 2004 (Danique, als je vind dat ik me minder met/over hem moet bemoeien moet je het zeggen hoor). En hij is idd zo leuk! <3 (Maar niet zo leuk als Luna uiteraard :Y) )

Tekna zadels zitten zo lekker zacht. Die lag op Kira, Tinkertje wat ik (helaas maar) korte tijd gereden heb.

Ik werk bij de KFC
Nu nog gewoon als crew, als het gaat zoals het lijkt in de toekomst als manager :))

James_bont (ik vergeet je naam steeds :o ) weer de hele ronde gehad. Mag ik vragen, waarom alleen in de winter sandclear? Luna eet (at) ook zand, maar heeft hier bij mij gelukkig nog nooit last van gehad. Nu ze 's nachts binnen staat met hooi en een liksteen zie ik het haar ook niet meer doen, maar ik ben er ook niet altijd natuurlijk. Heb er wel aan gedacht prefentief te gaan geven, maar besloten het eerst zonder te proberen in haar muesli zit wel iets lijnzaad.

Haha, stoute zwartepiet. Bij ons zijn de pieten heel lief, ze geven voor mij de bestellingen aan de gasten, scheelt mij weer tijd, kan ik ondertussen mooi de volgende bestelling vast klaar maken.Getrek aan het bit zal je bij mij niet zien hoor :D

Regen hier... En mn fiets gaat maar weer eens bij de fietsenmaker logeren, dus ik heb een lekker lui dagje vandaag.

Ben wel benieuwd, omdat hier veel mensen met jonge paarden zitten, hoe vaak ze met hun paardje bezig zijn? (per week bijv.)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:12

Mijn veulen is (behalve moe) weer helemaal ok. Ze is dus allen nog wat sloompjes, maar eet en drinkt weer prima. Voor de zekerheid krijgen ze nu wat lauw water ipv het koude water zo uit de kraan.

@Lot; Elsa is nu ruim 20 maanden. Ik wandel gemiddeld 1x per week met haar inde buurt hier, zo'n half uur tot een uur. En dan gewoon stappen, en af en toe staat ze even stil om te kijken. Onderweg oefen ik wel wat met halthouden en weer wegstappen en soms een rondje lopen. Daarnaast deed ik ongeveer 2x per week heel even mgrondwerk met haar. Puur de basis, wijken voor druk, respect voor mijn ruimte, een ahlsterje om, voetjes geven en poetsen. Ook ben ik bezig geweest met enge dingen als plasticzakken, doeken en rammelende dingen. Ik zou graag met haar naast de fiets willen, maar durf dat zelf nog niet echt. ga het eerst eens met mijn shet proberen denk ik.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:17

Naast de fiets trainen is ook iets waar je zelf ook handigheid in moet krijgen. Dus misschien is trainen met je shet wel een idee.
Ik trainde mijn vorige verzorgpaard ook naast te fiets toen ik te zwaar werd om op haar te rijden en zij bijna 30 was. Bij het begin is het best eng, maar als je er zelf ook handigheid in krijgt is het zo makkelijke training. Wil ik ook zeker met Mona gaan doen...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:19

Vond je het wat die tekna lotte?

Pfoe, ik ben denk ik zo'n 4 keer per week met clover bezig. Ben er zo'n 6 dagen pw, maar de andere dagen doe ik dan gewoon lekker poetsen en kroelen.
2 keer per week rijden waarvan 1 keer per week les. En de andere 2 keer doe ik afwisselen. Longeren / Lange lijnen / wandelen / vrijwerken / vrijheidsdressuur
Ze wordt over een half jaartje 5.. Alweer.. Gaat zo gigantisch hard!

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:12

@ Lot,Wo krijgt alleen in de winter sandclear omdat hij dan bij slecht weer in de paddock staat en zand vreet,hij heeft de eerste twee winters zandkoliek gehad waarbij de DA moest komen en nu ik dit preventief geef niet meer!
Zomers nog nooit problemen gehad!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:19

@_Lot: Het halster van Caitlynn heb ik in Schaijk gekocht bij de ruitersportzaak, ik heb ook een bijpassende zweetdeken, maar dan is ze net een barbiepaard :+
Ik ga elke dag naar stal, ben vooral aan het oefenen met het naast me lopen (met en zonder halster), halthouden en achteruit gaan. Verder vaststaan aan de stal, binnen staan zonder de andere paarden (vindt ze erg spannend), hoefjes geven, overal mogen poetsen, respect hebben voor mijn ruimte, lang genoeg stilstaan om een vlechtje te maken, enzovoorts. Ik oefen ook met enge dingen en situaties zoals krukjes, ballen, pionnen, klapperend zeil, mensen die onverwachts gaan springen, kinderen die langsrennen enzovoorts.
Ik begin ook rustig aan met training aan de kaptoom, maar dit is nog erg rustig (zo'n 2 keer in de week een kwartiertje)

@ellie: ik heb je jitp even gelezen, wat een verhaal zeg. Hopelijk zit het jullie vanaf nu allemaal mee.

@siemxfunny: wow wat een verschil in 3 maanden, ben nu nog beniuwder hoe Caitlynn er over 3 maanden uitziet, heb nu besloten om elk weekend foto’s te maken, dan krijg ik een leuk overzicht.
Ik heb ook een schofthoogte-meter gemaakt aan haar stal, dan kan ik leuk streepjes zetten :P

@Niekje31: Welkom! Ik ben er ook pas net dus ben nog erg aan het stoeien wie nou ook alweer bij wie hoort. Thigor ziet er erg leuk uit.

KailonneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:26

Kunnen we een lijstje maken met de boktnaam, je normale naam en de naam van je paard. lijkt me wel handig.
ik zal beginnen
Kailonne Heidy Jack (4,5 jaar)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:28

Snackie - nog tinkerloos tot na kerst

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:32

@ kailonne: dat is wel een goed idee maar heb je Jack al 4,5 jaar of is hij 4,5 jaar?

Becs=> Rebecca - Caitlynn= 2,5 jaar

KailonneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:35

Hij is 4,5 jaar

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:53

elliecuijk=>ellie-ruana 3,5 jaar

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:55

Snackie - Andrea - toos paardloos (zo mijn naam er bij)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:03

Allereerst weer iederen welkom!

Ok komt ie(ben alleen niet goed in namen onthouden)

Tinkerplein-Carolien-9 tinkers,varierend van 2 tm 13 jaar(Melody,Krallissi Rakli vd Bonte Parels,Bo Cainne,Madelief,Odjus Rakli vd Bonte Parels,Maddox,Dakota,Diablo en Mack)
Laatst bijgewerkt door tinkerplein op 05-12-11 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:04

Tinkerplein, heb je eigen grond met zoveel paarden?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:08

Gelukkig wel :j ,we wonen op een boerderij en de ouders van Bert hebben hier vroeger koeien gehouden.
De koeien zijn allang weg,boerderij verbouwd,maar nog wel veel grond,ik geniet hier iedere dag weer!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:14

En ik ben zeker jaloers :j

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:27

Hier nog zo een!! Hier staan mijn moeders geiten in de weg ^) , de bedoeling was ooit om ze op te eten :Y) maar de eerste bok is al gecastreerd "omdat hij zo lief is" :=. Wist wel dat ze het niet kon :D
Laatst bijgewerkt door Becs op 05-12-11 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:27

Andrea,hoeft niet hoor,het is soms ook best druk hier,gelukkig heb ik een paar leuke meiden die meehelpen,oa Lotte,_Lot@bokt,ben ik heel blij mee.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:29

Ha,ha Rebecca,dat heb ik nou met Tinkers _/-\o_ (en cavia's)

Nou ja,niet om op te eten natuurlijk,kan gewoon moeilijk afscheid nemen...

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:31

wilde je die ook opeten :D

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:32

ik snap hem al

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:34

Ha,ha heb wel eens iets gehoord over cavia's eten,krijg ik vast ruzie met mijn zoontje :(

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:37

Ik zie gelijk van die flappie-beelden voor me :P

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:41

Daar hadden we het vanavond onder het eten toevallig nog over,vorig jaar kerst hadden we het konijntje van onze dochter verstopt :j
Ze heeft er nu nog een trauma van ;(

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:48

Oh, dat is wel erg (moet er ook wel om lachen hoor :D)