Nou ik hoop dat de 3 keer niezen helpt Ik neem aan dat de boel morgen wel weer droog is.. de stallen zelf hadden we zogoed als droog kunnen vegen.. alleen het beton was nog wel nat maar stond geen water meer op.. Heb nu een hoevenkrabber in de waterbak zitten om de flotter omhoog te houden tot ie gemaakt is morgen hopelijk eindelijk rijden..
Maar echt wat een bende.. zijn zeker paar uur bezig geweest (gelukkig was k niet alleen) Nog wel een geluk dat het water heel netjes om het stro en kuil heen gelopen was
@ Nathalie: zo zag bries haar stal er ook uit vanmorgen en van de buurman Boyan.. Bries haar vlotter van de drinkbak was ook stuk.. Gelukkig liep die niet zo hard als bij jou zo te zien, want het was beperkt gebleven tot 2 natte stallen..
@ Marleen: ben er ook erg blij mee Dit is gewoon weer het bewijs dat het niet erfelijk is, want het is gewoon weggegroeid zonder enige hulp van wat dan ook..
Nathalie83
Geplaatst: 17-01-09 21:57
Zou het dan misschien toch toch door de vorst gekomen zijn?? Is wel toevallig anders..
Maaruh ik ga jullie 'zien' ik ben weg
DianneM
Geplaatst: 17-01-09 21:58
ik denk het wel, het heeft afgelopen nacht hier toch een graadje of wat gevroren.. Ook de tussenstop tussen de 2 kanten van de stal was kapot gevroren.. Om de waterbak af te sluiten hadden we die dichtgedaan, maar het water liep alsnog door.. Moesten we de hoofdaansluiting dicht doen.. Wij hebben 1 drinkbak eraf gehaald, die op de plek van Bries haar oude drinkbak gedaan, het einde afgestopt en daarna weer het water aangezet.. We dachten dat het iets simpels zou zijn, vuiltje in de vlotter, maar die is dus echt stuk, maandag even een nieuwe halen..
ja, en het stomme was dat met die strenge vorst niks kapot gevroren was.. behalve 1 leiding eraf gesprongen voordat het water de stal uberhaupt ingaat..
dat denk ik ook.. Met die strenge vorst hadden wij door die ene leiding ook de hoofdafsluiter afgesloten en water geput uit de sloot.. Nu we die leiding hebben vervangen blijft alles wel gewoon open, maar het stomme is, is dat met die erge vorst wel alles het nog deed toen die leiding niet stuk was. En nu dus een vlotter en een kraan stuk..
He Diane en Nathalie wat een ellende met al dat water. Kost ook weer veel tijd en geld metd ie bodems
Alle paardje goed met de tandjes bij Diane.
Siet lekker met haar paardjes bezig geweest.
Danje wel allemaal voor jullie compliment. Ik ben ook super trots op Whisper en op saskia. Want Whis is toch nog super groen en dit is van een maand of twee intensief rijden
grid
Geplaatst: 17-01-09 23:44
Ben ik ook weer eens laatste dagen weinig tijd gehad om bij te lezen enzo
Poeh waterballet bij Nathalie en Teuntje dus
Op pension waar wij stonden bleef in begin ook regelmatig wel een lepel v drinkbak hangen toen hebben ze veel van die lepels vervangen door nippels dat scheelde een hoop O ja en ook pompen met "roestvangers" (weet niet hoe dat echt heet) de bakken gaan nl op grondwater en door de roest in het water ging ook e.e.a. vast zitten...
Vorig jaar nog een keer een paard die slang losgetrokken had toen stond ook de hele gang blank en af en toe iemand die kraan niet goed dicht gedaan had of ondertussen met iets anders bezig was en kraan vergat Zij had een privé kraan met grote waterbak, omdat haar paard absoluut niet uit drinkbak wilde drinken wat ze ook probeerden... --> uhh dat was Sayla
En bij Pension in de buurt hebben ze ook al regelmatig waterballet gehad Geen pretje
We zitten nog steeds in een trailerdipje ... van de week nog maar eens proberen... Morgen 1st weer eens lekker buitenrijden
*nu verder bijlezen *
Grit
Geplaatst: 17-01-09 23:50
Hey Grid, was je al druk met de aanmaak van het nieuwe topic !!
Whis; is voor jou ook leuk om te zien als je meisje het zo goed doet .
Trailer oefenen, moeten wij ook nog eens doen.... misschien de vrijdagavond voor we Himesh gaan halen, dat we Chayenne nog ff pakken. Dan hebben we toch een trailer bij.
Ingrid zelf een keer de stal onder water gezet Ging het niet met trailer laden?
Grit
Geplaatst: 18-01-09 00:00
Wanneer gaan jullie Himesh halen?? Gaat hij dan meteen naar de opfok? Is ook wat, haal je vol trots je nieuwe paardje op en dan moet je hem meteen weer wegbrengen.
31 januari, ow zo zie ik het verder niet.... van fokker/opfok naar andere opfok voor langere tijd... gewoon een verhuizing Hij gaat naar Hof van Ede, in Vorden.
Ja zo zie je maar weet he Zo heb je er nog 1 en nu weer 5 bij elkaar en straks ook nog een klein beebje erbij
snowdon
Geplaatst: 18-01-09 00:14
Arjan is ook helemaal dol, die heeft het er nu al over dat het veulen van Chayenne als het een merrie is wel zal blijven Dat weet ik nog niet hoor Heeft uiteraard verdere gevolgen...