[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:38

Ah Claudia wat zijn je veulens <3
En een verschil bij de oudste en de jongste!

Jorretje gefeliciteerd! :)F
En Lori ook nog met Jack.

Jane wat leuk om te lezen van Woody en van jouw Storm! Hoe ver je komt met veel geduld en liefde.
Maartje ik dacht eigenlijk altijd dat jij alles doet met Izzy. Door al die tochten die jullie maken en de leuke dingen die je vertelt. Ik was gewoon helemaal kwijt dat jij ook een galop-issue had. (want je had het al wel eens eerder gepost)

Bij tinkers gaat het vaker andersom dan 'volgens het boekje', lijkt wel. Ik denk dat ik eerder buiten erop zit en een rondje stap dan dat ik serieus longeer. Bij mij weglopen lukt echt nog niet!

Dott veel plezier op je weekend!

Wij probeerden deze week onze vakantie te houden in Zeeland. Beetje érg veel regen, dus meer thuis geweest (is maar uurtje rijden). Voordeel is dat ik dan wel naar stal kan :) Uiteindelijk ben ik alleen afgelopen weekend en deze woensdag niet geweest. Gisteren hebben ze op de paddock/stal moeten staan vanwege de enorme hoeveelheid regen.

Over regen gesproken, ook in een zwembad ziet Feike er leuk uit! Mooie jas heb je daar trouwens aan, staat óók weer goed bij hem :)

Nientsje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:33

Ooohh wat super dat Milkshake en Niki een nieuw huisje hebben!
Heerlijke foto's ook.
Muppet <3 HEBBEN! :=

Veel plezier Dott!!

Hihi bedankt Nimby :)
Ik had mijn "broer" zijn jas even ingepikt :Y)

Ik ben vandaag goed bezig geweest :j
Vanmorgen mijn training met Crossie verlengd, nu 20 minuten ipv 15.
En vanmiddag dik anderhalf uur met Feike gewandeld, en hij had echt de sokken er in :=
Feike vond het zo leuk om weer eens ouderwets te wandelen, hij liep aan een stuk door en snel ook :=
Hij heeft ook gedaan alsof hij op hol sloeg :')
Dikke bus met dakkoffer en een bus daarachter, kwamen ons voorbij racen. En Feike vond dat zogenaamd zooooo spannend dat hij keihard begon te draven.
Echter draafde alleen zijn achterkant, en zijn voorkant bleef bij mij. Dus hij draafde zegmaar zijwaarts.
Stiekem vond hij het namelijk niet zo eng :=
Hij bleef gewoon bij mij, maar ging zich lekker aanstellen. Ik liep rustig door met een boogje in het lijntje :') mafkees hahahaha

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:23

Gefeliciteerd Jorretje!

Wat een leuke foto's Clocloken :)
En wat leuk dat Niki en Milkshake samen een nieuw huisje gevonden hebben :)

Heel veel plezier op de Veluwe met Zac, heerlijk zeg!

Kan ik me voorstellen Nimby, we genieten zo enorm van het rijden, ook zonder galop.

Toen ik Izzy net had liep ik er alleen maar naast, toen een jaar later altijd erop maar wel in stap, en weer een jaar later in draf. Daarna een hele tijd meer vertrouwen in het draven opgebouwd en nu dan de eerste stukken galop. Izzy is echt een enorm lief en braaf dier, en ik kan zo fijn met haar rijden, hoef alleen maar ergens aan te denken en dan doet ze het al :)

He, dat is dan wel extra balen van de regen als je vakantie hebt. Hopelijk maakt het weekeind met lekker weer veel goed.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:30

ik vindt de galop niet meer zo eng,maar t lukt me gewoon niet goed om t een hoefslag vol te houden.frustrerend.t is me wel eens gelukt,maar vlak daarna donderde ik er in volle galop van af.sindsdien lukt dat echt niet meer.
maar als je plezier hebt met alleen stappen en draven,dan is dat toch ook fijn?

ik heb nu ook net een paar dagen vakantie,maar die regen is echt niet leuk.niet getreurd,vanaf morgen zou t weer beter gaan worden.ik hou van actief bezig zijn,dus ik zit nu echt niet de hele dag op de bank een boekje te lezen.ik hou me bezig met vanalles waar ik normaal de tijd niet voor heb,of wat ik maar zo nu en dan doe(bijv,papieren bijwerken/opruimen

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:20

Feike en ik zijn ook bezig met het leren galoperen :+ Ivm zijn gebok haha

Ik ben vandaag goed bezig geweest :D
Ben begonnen met een halve kom magere yoghurt met 2 kleine handjes naturel cornflakes.
Toen heb ik de kattenbakken en rattenkooien verschoon en de douche schoongemaakt.
Toen was het tijd op te sporten : 20 minuten op de hometrainer en (om te beginnen) 10 buikspieroefeningen.
Toen was het tijd voor de lunch: 2 Wasa goudbruin crackers met Slankie smeerkaas en tomaat, een glas halfvolle melk en een sinaasappel.
Verder even mijn moeder geholpen met het opruimen van de boodschappen en even een boekje gelezen en geleerd.
Zonet een appel gehad als tussendoortje :P
Straks nog even 20 minuten op de hometrainer en weer 10 buikspieroefeningen doen.
Vanavond ga ik eten koken; aardappel anders met sla :)
En vanavond even paardrijden en dan met "broer" naar de manege voor zijn les.
Druk dagje zo :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:49

Ik wordt helemaal gemotiveerd als ik jullie zo bezig zie. Ik heb morgen les met Bones, spannend!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:38

Maak je foto's van de les, please? (of iemand anders, eigenlijk)
Wat klinkt dat eten goed Nientsje. Alleen moet je dan 's avonds geen pakje stroopwafels nemen. Dat doe ik dan per ongeluk.
Met mn paard krijg ik ook al niet zoveel beweging want uitmesten hoeft nu niet :) Wel was van stal naar haar wei meer dan 500 m lopen, dus heen en terug om te halen en dan nog eens om terug te zetten is ook 2 km :)
Ellie wat schrijf je dat weer treffend. Met je paard doen wat voor je samen goed voelt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:16

:wave:

Inmiddels verhuisd, maar nog druk aan het uitpakken. Dingen aan het ophangen etc. Nog geen internet.. Lastig lastig.. Maar wilde toch even deze foto met jullie delen!

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:44

Ah, mooie foto! Prachtig paard!

Hier ook een dag overzichtje dan :P :
7 uur opstaan, ontbeten met thee en 2 plakjes ontbijtkoek. Half 8 naar mijn werk.
12 uur een tosti, 2 boterhammen met kaas en 2 perziken gegeten.
Half 4 naar de paarden, uitgemest, geveegd, en een collega kwam met haar dochter "paard rijden"
Kipjes gevoerd, honden uitgelaten (die van mijn ouders en die van de ouders van het vriendje van mijn zus, die logeert bij mijn ouders)
Half 7 gegeten, aardappels met pangasiusfilet en groente (mix van doperwten, courgette, mais en worteltjes en sla met veel komkommer)
En als toetje een plak slagroomschnitte die ik van mijn werk had meegenomen.
Zometeen naar bed, want ben moe en moet morgen om 5 uur weer naar mijn werk.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:02

Prachtige foto!
Nientsje goed bezig meid! +:)+
Oh naar de Veluwe, wat heerlijk, geniet ervan!

Wat spannend Sheryn, komt helemaal goed met jou en Bones hoor!

Nou ik ben me ff een partij trots!
Vandaag had ik weer les met Gijs. 5e keer erop (zonder zadel). 4e keer met teugels aan het bit, 2e keer benen aan leggen, 1e keer van de lijn af en 1e keer draf onder de man.
Dat stuiterde mij te veel, dan zit ik niet meer lekker en Gijs voelt dat en dan gaat ie maar weer stappen.
Zijn zadel erbij gepakt (zadel kent ie al, heb ik hem al heel vaak mee gelongeerd). vond ie dus ook meteen weer prima. Voor het eerst echt opstijgen, voor het eerst écht rijden, Los, onder zadel, drafje én galop! Hij snapt nog niet helemaal dat aansporen betekend dat je harder moet, maar dat komt wel. Hij was ZÓ braaf! Super paard! <3 en oh wat zit dat lekker in de galop op dat zadel! Dit had ik 3 maanden geleden echt nooit verwacht! *\%/*

Hier dus totaal geen probleem met galop onder de man :P.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:13

Super met Gijs!! En nu met foto's joh wil met je mee genieten! <3

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:56

Ja dat vind ik ook en ook van bones! Heerlijk als je paard t zo goed doet <3. Maar volgens mij doen de meeste tinkers dat. Plezier voorop, voor iedereen is dat weer wat anders. Lekker toch.

Eindelijk verhuizing achter de rug. Wat een toestand he mandyy. Nu puinruimen en huis afbouwen! Hopelijk morgen ff tijd om gi voor de kar te knuppen. Als ie t oké vindt dan wandelen we er ook stukkie mee. Benieuwd of hij dat net zo braaf doet als feike.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:01

Zeker een toestand. Had nog helemaal niets en wilde vanuit huis ook enkel een boekenkastje mee. Alle meubels kopen en in elkaar zetten.. Wat een tijd gaat daar in zitten! :oo

Knappe Gijs!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:50

Super goed van jou en Gijs!

Sterkte met het in elkaar zetten van de meubels... Ken het euvel

Met die onderlinge wedstrijd op stal ga ik twee paarden starten. Knappe bonte en de had. Hoop na het weekend elke dag te gaan fietsen met Pip, dat onbeperkte hooi maakt hem modder vet. En wil sparen vooreen greenguard. Enne dat fietsen is voor mij ook goed

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:37

Afbeelding
Z'n zadel en hoofdstel (het matcht niet echt maar dat komt nog wel!)

Afbeelding
Moet helaas wel opletten dat ik ietsjes ga afvallen zodat ik mooier in het zadel pas :/ Maar hij was super braaf, had wel toch best wat moeite met z'n balans maar hij deed z'n best. Normaal brult hij nog wel als hij langs andere paarden moet maar als je met hem werkt dan is het echt een ander paard. Meteen concentratiemodus aan en hup lopen. Hij is wel echt hartstikke lui.

Oh ja en mijn laarzen zitten echt k*t (petrie olympics) dus ik ga ze maar weer verkopen ;( Ben echt na 10 min moeten afstappen en m'n western laarzen moeten gaan pakken. Ik kon zelfs geen hulpen geven. Echt balen want zelfs tweedehands waren de laarzen nogal duur. Denk dat ik voor Jodphurs ga ofzo, veel meer bewegingsvrijheid. En dan later maar lipicas in cognac aanmeten. Twijfel echt of volgende zadel niet gewoon donkerbruin moet worden omdat ik dan meer keuze heb ipv cognac. Ik dacht de Pfiff Amaretto te kopen achter een half jaartje ofzo. Maar als die niet lekker zit weet ik niet waar ik nog zo snel rond een bepaalde prijsklasse een ander cognac dressuurzadel uithaal... Maar het staat hem zo gaaf :~

De foto's zijn helaas echt zwaar overbelicht dus ik heb er weinig ondanks mijn moeder er ruim 400 gemaakt had voor me :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:37

Ik kom even snel binnenploffen voor een fototje :D

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:50

Gaaf!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:16

Gave foto's hoor, kijk hem braaf rondstappen :)

En leuk Dott! Heerlijk!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:42

Waauw Mandy wat een knapperd ook <3
Succes met je meubels!

Drukke dag Maartje!

Geweldig jorretje! Flinke Gijs :D

Vast wel Joanne! :D Gaat vast goedkomen :)

Spannend Mira! Onderlinge wedstrijdjes :) Ik heb er 1 gehad met Feike hihi

Wow Bones is en blijft schitterend :~ Geweldig die kleur!
Hij doet het goed :j zijn zadel, dekje en hoofdstel staan hem ook mooi :D
Balen van je laarzen!
Ik wacht ook nog steeds op de mijne... mijn chaps flikkeren nu echt uit elkaar :\

Heerlijke foto Dott!!

Nou ik heb een druk dagje gehad :P
Vanmorgen om 8 uur uit bed om en om kwart voor 9 al op stal. Trailer achter de auto koppelen, alle spullen inladen, Feike vlechten en inladen. En op naar de manege. Nou in dat dorp was er markt dus hebben ook nog in de file gestaan :\ en Feike vind trailerrijden al niet leuk :(:)
Nou enfin op de manege aangekomen, een drukte van jewelste haha. Feike uit de trailer halen en op de poetsplek zetten, tussen 2 pony's in.
Ik had expres voor de langzame groep gekozen, omdat ik niet wilde galoperen. En in die groep zaten dus 7 meisjes van een jaar of 7-8 en dan 2 volwassenen, 2 meiden als begeleiding en mijn "broer" en ik. Feike was het grootste (en mooiste natuurlijk <<) ) die daar was en gooide dan ook hoge ogen. De meeste ouders vonden hem maar eng, omdat hij zo groot was := Feike heel braaf, dus opgezadeld en in de bak rijden. Daar stond nog een wirwar aan gekleurde pionnetjes, waar Feike lekker doorheen liep zonder er ook maar enige tijd aan te besteden :=
Nou toen eindelijk op weg, voor een 2 uur durende bosrit.
Feike genoot er van en was heel braaf, het deerde hem niet dat het voor hem een onbekende plek was en dat hij geen enkel paard/pony daar kende, hij vond iedereen en alles leuk en lief :') droogkloot.
Hij ging echt zo van:"Hallooooo wie ben jij?" :=
Nouja ik heb dan ook veel vragen van die meisjes gekregen oa: Hoe heet die? Hoe oud is die? Is het een jongetje of meisje? Is die van jou? Nouja ik alles beantwoorden, want voelde me wel geamuseerd :P (iets met het ego strelen?) En nouja ik hoorde die meiden uiteindelijk ook grote verhalen ophangen over Feike _O- eentje zei zelfs:"Dat is mijn lievelingsras, ik heb altijd al een Fries x Tinker gewild!!? Euhhh okee :') :=
Nouja het punt van die groep was: geen galop.
Uiteindelijk had ik expres een gat laten vallen tussen mij en de voorgangers, want Feike liep natuurlijk sneller dan die pony's en toen gingen we draven en dat ging steeds sneller, dusja ik heb stiekem een stuk gegalopeerd O:) En dat ging super!! Top poown :D
Nouja na de rit Feike afgezadeld, alles weer in de trailer, paard weer in de trailer en terug naar stal.
Op stal Feike zijn vliegendek op en hij de wei in :)

Toen om half 3 naar de kapper geweest een een smoothiemaker gehaald bij de Mediamarkt *\o/*

En vanavond Feike flink in het sop gezet want morgen komt er een vriendinnetje foto's maken :D

En nog een foto van gisteravond :)
Afbeelding
Sorry voor het mega verhaal :')

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:52

Geweldig!
De rit van Feike (je had hem ook weer mooi aangekleed ofcourse met dat groen, logisch dat die meisjes nu een Frieskeertinker willen :D)
De fantastische kleuren bij Bones (en Bones zelf natuurlijk)
En Gijs met een geweldige les, Jorretje voor het eerst zelf rijden en wat top dat hij zo braaf is!
Sheryn moet je die laarzen niet eerst inlopen ofzo? Dat ze daarna wat soepeler gaan zitten?

Hoi Mandyy, had ik nog niet gezegd. Succes met meubelpuzzelen :) Mooie foto!
Maartje lekkere middag :) En Mira spannend!

Ik heb vandaag de eerste dag van de cursus grondwerk achter de rug. O wat leerzaam! Ik heb een prachtige haflinger te leen. Die moeilijker blijkt dan mn eigen paardje. Voor ik aan het grondwerk begon had hij mij al uitgetest en ik twee handen vol blaren. Morgen gaan we verder :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:32

Wat leuk en leerzaam Nimby! Nog veel plezier!

Vanmiddag komt er een vriendinnetje van Bokt foto's maken van Feike. Ik hoop zo dat meneer nog een beetje schoon is als we daar zijn :oo

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:49

Mooie foto's! Staat bones zeker goed cognac. Brave. Lekker ritje dott! Rij je mee in augustus? klinkt als een leuke dag met feike!

Nou die koets was geen succes. Gi flipte totaal van de boom hij vond t doodeng. Vandaat ook geen foto's. Mijn vertrouwen is nu wel weg eigenlijk vooral omdat ik niet zoveel angst van hem verwacht had. Hij is altijd zo chill. Maar eens zien of ik ermee verder ga. Zelf of onder begeleiding of dat ik de hele handel verkoop ivm tijdgebrek.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:25

Pfff Feike eng? :P Vind jij chaps trouwens fijner dan laarzen? Twijfel of ik niet Lipicas neem maar dan zit je fijn 14 weken te wachten tot ze klaar zijn of gewoon hup chaps. En die passne toch wel op alle jodphurs niet?

Nee ze zijn me echt een cm te groot in de knieholte, het duwde zo erg dat ik niet kon sturen met m'n benen. ik heb nu nog last van m'n knieholtes en heb ze nog geen 10 min aangehad :\ dus wordt weer verkopen... Ik durf ze niet meer aan.

Mooie foto Dott!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:35

Ga eens moeten bijlezen dames!

Op facebook de les/rij foto van Bones zien passeren, zijn setje staat 'm inderdaad super! :).

Hier een lange wandeling met Finn en zusje gemaakt. Ik vroeg haar op een gegeven moment toen die stil stond "en wat moet je doen om te zorgen dat die vooruit gaat"... ze denkt na ik "kkk". Nu sprong haar opeens te binnen wat ze bij Jack moet doen dus boink (niet mega hard hoor) met der benen en kkk en zowaar die ging vooruit :wow: . Die is niet beleerd geweest echt behalve kindermak dus is ook dat been principe niet geleerd maar die deed het gewoon, top pony!

Afbeelding

Owja en had ik nog vermeld dat de dek van ons ander konijn nu toch gelukt is (was afwachten en had nog enkele dagen geleden gezegd "deze week of het zal niks zijn") , hebben sinds gisteren terug een nestje (het laatste voor dit jaar sowieso en is een andere voedster-moeder) :) . 3 neintjes, een zwart-wit, grijs-wit vermoed ik en eentje is nog een raadsel is (bleek dus kan grijs wit uitkomen, oranje-bont, wit... ) :) .

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:51

Nou wat een toppony die Finn! Wat ziet je zusje er superschattig uit met hem. Met dat Minnie mouse tshirtje! Succes met de konijntjes.

Joanne jammer van Gi, wil je het toch niet nog eens proberen? Het was zo'n leuk idee. Kan je dat ding bij hem in de wei zetten ofzo?

Balen van je laarzen!

Ik ben ook benieuwd naar de foto's van Feike :)

Vanavond teruggekomen van de grondwerkcursus. Heel veel geleerd en was héél gezellig en héél intensief. Ik heb ook mogen oefenen met trailerladen omdat ik daar zo onzeker in ben (was :D) . Mijn prachtige leenhaflinger werd nog uitgeroepen tot lastigste paard van de cursus :) Maar ik heb juist daardoor heel veel van hem kunnen leren, want hij was wel heel stabiel en goudeerlijk in zijn reacties. Een genadeloze spiegel voor ieder schijntje van onzekerheid.
En toen ik thuiskwam, appt mn man net een foto vanaf stal... <3
Afbeelding