[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:32

dagmach schreef:
Diaz schreef:
Pff.. ik heb a.s. dinsdag al de eerste kijker.. wat gaat dat belachelijk hard..

Ben bang dat je te snel beslist :( kijk eens naar de foto die je 25-10 geplaatst hebt, nog geen maand geleden!!!Ben bang dat jouw niet meewerkende lijf teveel jouw gedachten beinvloedt.Zou het laten rusten en over 6 maanden eens rustig de boel op een rijtje zetten.
Eenmaal een dier verkocht is er geen weg terug, het gaat mi echt veel te snel.

Ik snap dat het zo over komt.. maar ik ben al anderhalf jaar aan het uitstellen.
Ik heb een paar fijne momenten gehad! een proefje uit kunnen rijden (gelukkig kreeg ik een herkansing) mijn grootste droom: een strandrit die in vervulling ging. Maar de pijn blijft.. het gemis van dit soort dingen gewoon lekker elke week kunnen doen is echt heel groot.

Anderhalf jaar terug zat ik ook een beetje in deze schommel, maar toen hadden we nog het vooruitzicht van Diaz aan huis! Wist ik nog niet helemaal wat mijn medische toestand zou blijven betekenen, en heb ik alles op alles gezet haar te houden. De lange termijn droom/plan is er gewoon niet..
natuurlijk zijn er 'wat als' senario's.. 'wat als het straks ineens wat beter gaat..' maar dat gaat het de afgelopen 2 jaar niet, en dit schijnt officieel niet te veranderen (uiteraard leer ik er inmiddels mee leven en voelt het als beter gaan! maar juist met Diaz merk is dat het niet beter is...)

Het is moeilijk en zwaar, het zal pijn doen.. maar zoals een lieve stalgenoot zei: 'dit doet ook pijn'... en dat is zeker waar...

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:35

Je moet ten alle tijde voor jezelf kiezen. Ik sta achter je meis. Tis een te dure hobbie

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:59

Het is Karlijns eigen beslissing...

Ik ben reumatisch en er zijn ook perioden dat ik niet zoveel kan, soms enkel niet rijden, soms zelfs maar een enkele keer per week naar stal. So be it. Ik zal er echt mee moeten leren leven, en wil dan ook blijven leven. Geen paard zou voor mij een enorm gemis zijn, al wordt ik zo slecht dat ik alleen maar naar Caily kan kijken, dan nog blijft ze. Ik weet dat ze goed staat waar ze staat, ook als ik een paar dagen niet kom. En rijden, dat is echt mijn plezier, voor haar hoeft dat niet hoor :+ Ik heb eigenlijk ook geen lange termijn uitzicht, daar ik werk onder een jaarcontract, maar iedere dag is er een, je weet nooit wat er in het leven gebeurd, enige wat je kan doen is zorgen dat je je bewust bent van keuze's die je maakt, en vooral, dat je kan staan voor de gevolgen...

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:07

Moeilijke keuze om Diaz te verkopen maar als je denkt dat dit het beste is moet je het doen, kan niemand anders voor je beslissen :(:)

Ik twijfel nog steeds met Noa. Hebben haar dit weekend voor eerste keer gewassen. Voorbenen ging redelijk maar achterbenen totaal niet.. Verder is ze echt doodbraaf maar wil ik me de medische dingen weer op de hals halen? Heb er hiervoor ook al twee gehad die in de medische molen zaten.. Eerste pony heb ik moeten laten inslapen door artrose en zomerexceem en mijn haflinger heeft ook een berg geld gekost (maar is verkocht omdat ik er niet mee kon buitenrijden) Moeilijk.. Verstand tegen gevoel :o Maakt het voor mijt/schurft eigenlijk uit als ze aan de rand van het bos staan? Word het hierdoor erger of niet? Heb op internet gekeken en daar komen zoveel verschillende meningen boven dat het niet echt helpt bij een keuze maken.

Die schimmel is trouwens echt een mooi dier! Aparte kleurtjes komen er voorbij.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:28

Mijten hebben heel veel Tinkers wel eens, als je dat niet wilt kan je beter een paard kopen zonder sokken. Hier ook wel eens last van, goed te behandelen en zeker geen reden voor verkoop. Paarden staan hier aan de rand van het bos (ten minste 10 Tinkers), dat maakt geen verschil.

Waar ik me meer zorgen om zou maken is dat ze moeilijk aan zich laat komen, dat is een kwestie van geduld, geduld en nog meer geduld en effectief kunnen handelen, op de juiste momenten druk opbouwen (geestelijk) en weer los laten. Maar ik vermoed dat je dan nog wel meer dingen tegen gaat komen die lastig zijn.... Dát zou een reden zijn om haar terug te brengen en lekker te gaan kijken voor een paardje van gemiddelde leeftijd bij een particulier; die kent al die daagse dingen en de baas kan je precies vertellen wat de zwakkere en sterke punten zijn van het dier, zowel lichamelijk als geestelijk.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:31

Ze ging echt met sprongen vooruit maar je merkt dat ze snel terug valt. Eergisteren is ze gewassen en gisteren kwam ze weer niet in de buurt. Ze is dan echt even uit haar huisje. Was makkelijker als ze naar een particulier kon en niet terug naar handelaar maar de gok is erg groot of er in deze tijd iemand komt die haar een goed huisje wil bieden en die heel veel geduld met haar heeft.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:48

Ik zou die gok echt niet nemen, ieder paard verdient een goed huisje, maar dat is nou eenmaal niet zo. Dan kan je beter zorgen dat je je eigen paardje een goed huisje biedt, en de rest los laten.

Dat vooruit gaan en weer terug vallen herken ik van de Tinker van mijn staleigenaresse (de schimmeltinker hierboven van tinkerplein), hij is hier al driekwart jaar en nog steeds erg onstabiel. Zal je voor jezelf moeten beslissen of je dat wilt... Ik heb een Tinkermerrie gehad (verzorgen alsof het eigen was) die al 10 jaar op dezelfde plek bij dezelfde baas woonde en nog steeds niet altijd (meestal niet) bij je kwam in de wei, met geduld en enorm lange energie kon ik haar wel zelf uit de wei krijgen, maar naar je toe komen, nooit. Mijn eigen van nu is ook een importmerrie, ik ben haar tweede baasje in 10 jaar tijd. Zij is wel erg makkelijk te benaderen in de wei, maar komen doet ze zelden.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:52

Heb ik ook met Dublin, het zal wel beter gaan maar helemaal weg gaat het nooit. Met Dublin heb ik ook snel dat hij even de kluts kwijt is als we iets gedaan hebben wat hij eng vind, dan moet hij weer even vertrouwen krijgen. Ik denk dat ik in jou geval er toch voor zou kiezen om een ander paardje te nemen, maar zou inderdaad net zoals jij wel proberen om een goed huisje te vinden zodat ze niet terug hoeft naar de handelaar.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:56

Ik denk dat je in deze tijd van het jaar met deze markt dan nog best lang met een paardje als dit "opgescheept" zit, en hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt....

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:58

Ja dat is wel zo, ik zou dan zoeken naar en huisje. En als je die nog niet hebt gevonden als de proefperiode over is, dan terug naar de handelaar. Dan heb je je best gedaan en heb je ook niet straks het probleem dat je niemand voor haar kan vinden.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:11

Ik denk dat ik inderdaad verstandig moet zijn en haar niet moet houden ook al vind ik haar echt heel erg leuk.. Ik had een advertentie op bokt gezet maar daar is maar een serieuze reactie op geweest en dat meisje woonde helaas te ver.Voor de rest alleen maar boze reacties dat ik paard zo makkelijk weg doe, terwijl ik juist wil dat ze een goed huisje krijgt. Ik zou er bijna een schuldgevoel van krijgen maar denk dat het toch het beste is. Een meisje wilde haar wel gratis hebben om door te verkopen, daar begin ik echt niet aan. Heb haar erop gezet voor de prijs die ik betaald heb en hoef geen euro winst te maken, maar gratis? Nee dat niet.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:03

Jammer dat ze terug moet naar de handelaar. Mijn merrie heb ik ook in het begin met de handen in het haar gezeten. In de omgang een regelrechte draak. Gaat nu al beter maar ze blijft eentje met een gebruiksaanwijzing. Hoor van meerdere doe dr weg maar wil haar de kans geven.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:29

Hoe is het gegaan Karlijn? en hoe gaat het nu met jou?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:43

Wat een pech en ellende allemaal hier! :(:)
Diaz ik ken je niet goed maar meid ik leef met je mee. Ik hoop dat ze echt een top nieuw baasje krijgt dat de pijn voor je zal verzachten. Wie weet is het nog in de buurt ook en kun je haar opzoeken of is er een leuk baasje dat contact wil houden. Tot nu toe hebben wij nog contact met alle mensen waaraan we verkocht hebben en het doet even pijn als je ze ziet bij iemand anders maar na een tijdje ben je van binnen diep gelukkig dat je zo'n goed tehuis voor ze gevonden hebt.

Ik vind het erg om te plaatsen met alle pech allemaal maar ik heb een super hengst gevonden voor Cheyenne voor volgende zomer en ik kan niet wachten tot ze naar de hengst mag. *\o/* Maar ik twijfel nog een klein beetje of ik niet voor een vos hengst ga of de zwarte blagden. beide hebben top afstamming en Cheyenne draagt rood en zwart dus er is een kans op een bont vosje dat kom ik niet zo vaak tegen.
Dan staan er voor 2015 4 veulens op de planning *\o/* Drie van onze eigen hengst die z'n eerste keer mag gaan proberen en dan eentje van buitenaf omdat ik toch nog wat anders wilde :')
Nu hopen op merrietjes want ik had dit jaar twee hengstjes en ik wil er misschien eventueel nog wel eentje houden al vindt mijn vader dat geen goed idee :+

Jullie ook al plannen voor nieuwe babies?

Tjsah, ik heb een extreem probleem paardje, m'n arabier Mello. Als ik haar niet gekocht had ging ze naar de slacht en ik zal haar nooit verkopen. 8 maanden oud, doodsbang, wild, schoppen en stijgeren, geen vreemden in de buurt willen hebben... DA kon er niet aan, hoefsmid was al helemaal een ramp, verdovingen werkte niet dan schopte ze nog steeds en nu is ze zo mak als een lammetje. Uiteraard moest ze een huidprobleem krijgen en gewassen worden :') gewoon de slang erop en na een paar weken ging het goed genoeg. Ik heb gehuild, geschreeuwd, gescholden en geleurd maar ik moest en zou haar manieren bijbrengen en dat is gelukt. Wil niet zeggen dat dit nu met ieder paard gaat lukken maar proberen is de moeite wel waard vind ik.
Paardjes hebben soms een kans nodig, ze zijn van nature niet slecht. En ze zijn dan heel dankbaar, Mello is extreem eenkennig naar mij maar ze heeft echt een hart van goud. Ik wou dat ik de kunde had zo'n gevoelig paard zelf te beleren maar helaas. Ik hoop dat ik haar nog kan laten inrijden maar omdat ze dus zo lastig is met vreemden... Dilemma :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:08

Welke hengsten heb je op het oog? In Belgie vind ik Stonewall Norbert zo gaaf!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:17

Tarzan van Marcha Govers. Mijn moeder heeft gister voor me geïnformeerd. Ben een groot Bull's Eye fan maar helaas die staat niet in Nederland en Tarzan lijkt er wel goed op dus close enough. En hij staat in de buurt. Ideaal!
Nooit gedacht een hengst te vinden want ik zocht iets heel specifieks en ik ben enorm kieskeurig qua hengsten :p
Mijn moeder had een hele waslijst aan hengsten voorgesteld maar had bijna alles al afgekeurd. Ik heb een luxe merrie met weinig behang dus ja dan moet ik een goede hengst hebben ter compensatie.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:26

Ah, zou niet mijn keuze zijn, zeker niet voor een wat luxere merrie, maar leuk dat je zo enthousiast bent!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:36

Ooit een veulen bij mijn merrie fokken hengst heb ik al op het oog altans twee :P

@Chimmelo wat een gave tinkers heb jij! Mooi luxe ook echt mijn smaak <3

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:11

jorretje schreef:
Hoe is het gegaan Karlijn? en hoe gaat het nu met jou?

Ik gaf bijna over van de spanning op een gegeven moment.. We hadden Diaz uit de wei gehaald (stond bij het draadje te wachten, dat scheelde een enorme wandeling hihi) en gepoetst. (mijn man had geholpen met poetsen, dat was wel erg leuk!)
Toen was het eventjes wachten, maar zodra hun auto het terrein op kwam waren alle zenuwen en spanning weg!

Ik heb Diaz kunnen voorstellen, de meid (20) was met haar moeder, en ze heeft nog gereden. Diaz was echt aan het testen :') Ze vind het maar gek als er iemand anders op haar rug zit hihi. Het meisje vond het niet erg, en was goed bezig met rijden, maar de moeder had het maar koud en wilde weg, dus toen werd ze al van Diaz afgepraat, en we gingen zonder uitstappen weer naar stal, en daar ging het meisje nog even kroelen, en wilde nog dingen vragen, maar na 2 vragen wilde de moeder echt weg want ze had het heel koud.

Ik heb het idee dat het veel te kort was zo, ik heb niet genoeg kunnen kletsen, en het meisje niet genoeg verliefder kunnen worden. Ik heb ze wel gezegd dat ze eventueel nog een keer mogen komen. Ze gaan nog 2 paardjes bekijken deze week, en laten het zondag weten.

Ik ben erg benieuwd natuurlijk! Het was een leuke meid, en ze zou leuk bij Diaz passen, ze was ook een stukje kleiner nog dan ik, dus echt een perfecte maat voor Diaz. Ze wilde voor een kleiner paardje/pony gaan. Diaz vond ze al 'groot' vergeleken 'smalle' pony's van haar hoogte, en de anderen waar ze gaan kijken zijn een stuk groter (1.50 en 1.60 zelfs) dus wat dat betreft denk ik dat het meisje sneller voor Diaz ging. Maar volgensmij vond die moeder het niet zo fijn dat Diaz niet meteen Z dressuur liep, en noemde haar zelfs een project! :( Ze moet gewoon wennen aan een andere ruiter.. das geen project.. maar goed. Het is helemaal aan hun natuurlijk!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:24

Maar erg van die moeder dat ze dat meisje zo tegen houd.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:26

Ik vond het ook wel jammer idd.. het werd best wel gehaast allemaal daardoor.. maarja, het was dan ook echt HEEL koud!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:35

Zonde, echt heel jammer!! jij bent goed met de computer he? waarom maak je neit een leuk compilage filmpje van haar met foto's en beeld materiaal? een soort promo?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:37

Mira283 schreef:
Ooit een veulen bij mijn merrie fokken hengst heb ik al op het oog altans twee :P

@Chimmelo wat een gave tinkers heb jij! Mooi luxe ook echt mijn smaak <3

Ohhh welke hengsten? ~~}>

Haha dat hoor ik niet vaak, dankjewel!

@Diaz Pfoe, dat is wel erg snel dan... Je moet er zelf natuurlijk ook vrede mee gaan hebben.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:49

Snackie schreef:
Zonde, echt heel jammer!! jij bent goed met de computer he? waarom maak je neit een leuk compilage filmpje van haar met foto's en beeld materiaal? een soort promo?

Filmpjes moet ik dan eigenlijk aan Sterre overlaten, daar heb ik geen verstand (meer) van helaas,. maar goed idee!!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:51

Ik had die moeder een staldeken gegeven en haar verder genegeerd ;)
Maar even zonder dollen, wel vervelend als het zo gaat, maar misschien hoor je ze nog... Succes!