[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:53

Die mening deel ik ook hoor, maar goed, wij zagen geen mooie bij de tuincentra, en wilden toch de boom optuigen. dat hebben we dan ook gedaan,maar dan wel de nepperd.

Hoe gaat het met jou en King?

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:15

@Siemxfunny: Nou ik heb haar in ieder geval niet via marktplaats, ik ging gewoon in de wei kijken en dacht "doe mij die maar" :P
Is inderdaad wel leuk om ervaringen uit te wisselen

Oh ik wil ook zo graag een kerstboom, ik heb het zo gehad met Klaas en Piet, ik werk namelijk in een speelgoedwinkel. Je zou eigenlijk een nooduitgang moeten maken richting de opvoedwinkel _-:(

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:25

Bij ons staat de kerstboom ook nog niet hoor. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel zin in heb om m op te tuigen hahaha. Maar vorig jaar heeft mn vriend het gedaan. Maar we zijn ook nooit thuis met kerst. Kerstavond zijn we met vrienden, 1e kerstdag met mijn fam en 2e met die van mn vriend. Dus ja...
Wel net sinterklaas gevierd met schoonfam. De vrouwen moesten 1 vrouwelijk kado kopen in roze papiertje en de mannen dus een mannelijk kado in blauw papiertje en dan per stel allemaal nog 1 kado voor het kleinkind. Dus was op zich wel grappig...
Zo, sinterklaas zit er op, nu op weg naar kerst.

Ik hoop eerlijk gezegd wel dat het snel eens gaat sneeuwen :-) Beter dan dit vieze regen.
En als het gaat sneeuwen dan ga ik een shoot doen met Mona... Met Staf zou ik as zomer een shoot doen en moet eerlijk zeggen dat ik nu ontzettende spijt heb dat ik het niet eerder heb gedaan en ik nu geen super wauw foto's van dr heb.,...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:48

:(:) dat kan ik me zo voorstellen :(:) foto's kun je nooit genoeg hebben hoor.
Maar sneeuw mag van mij wegblijven.

Ik rij namelijk rond met de bmw van mijn vriend,en achterwielaandrijving in de sneeuw, met smalle straatjes is niet zo'n succes

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:53

hier komen de kerstspullen pas 6 dec van de zolder.ik kan niet wachten.
vandaag het eerste echte bereden buitenritje gehad met ruana.ze was een beetje opgefokt en druk.nou ja die stoute wind ook.en dan auto's die je kent,die zien er ineens uit als tijgers.Op het end begon ze kalmeren,maar we zijn niet ontevreden.voortaan maar meefietsen want ze stapt hard door.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:57

Leuk Ellie,
Ik heb net je jitp topic gezien trouwens!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:01

Rebecca: haha , doe mij die maar :+

Oh ik wist niet dat Elsa ook 2 was. Leuk ! Fijn dat het met het veulen weer goed gaat.

Andrea: ze wordt idd wat breder, ben benieuwd als ze haar winterharen loslaat of ze dan nog steeds zo breedt is :P

Ellie: ik ga ook ff je topic spotten.

Hier geen kerstboom, wel kruidnoten en chocoladeletters

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:06

Ohh vast wel! Toen ik destijds bij Flynn ging kijken, heb ik haar ook gezien, maar als ik het nu vergelijk ,of het filmpje vertekend erg, maar dan moet ze zeker de helft breder zijn, dan 3 maand geleden

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:13

Flynn is zo leuk <3
Ze is wel erg de breedte in gegaan, dat klopt!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:19

Zo is ze nu:
Afbeelding

ongeveer 3 maanden geleden:
Afbeelding

Niekje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:20

Hoi allemaal,

Eindelijk maar eens mezelf voorstellen want ben al een tijdje lid maar eigenlijk nog nooit wat gepost.
Dat komt ook mede doordat ikzelf geen computer meer heb thuis en ik het dus moet doen met de keren dat ik bij vriendjelief ben.
Mijn naam is Danique en ik ben 21 jaar oud, ik ben dus de eigenaresse van Thigor die jullie hier allemaal wel kennen.
Thigor is gister verhuist naar de HITactief stal, dus degene die hem zoeken.... je kan hem nu bekijken in de wenbox ;)
Thigor is mijn eerste eigen paardje, het gaat goed met hem en we wandelen wat af.. rijden is nog geen succes dus dat bouwen we langzaam op!
Hier nog even een foto van ons samen van vandaag...

Afbeelding

liefs,
Danique&Thigor

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:31

Welkom Danique !

Thigor is idd al een bekend op bokt :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:42

Knappe kerel is hij toch, heb vaak bij zijn advertentie gekeken.
Als hij 5 was geweest .. :=

Siem, hoe heet je irl? Flynn vond ik ook leuk, maar toen ik ging kijken voelde ik helemaal niks bij hem. geen klik ofzo, en ik begon daarom te twijfelen, hij is wel schitterend mooi :+:

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:49

Simone, maar Siem is helemaal goed :D

Ik heb Flynn 3x gezien. 3e keer kon ik hem voorzichtig aaien, maar hij was niet echt knufflebaar, misschien dat dat scheeld. En ik ben wel van de merries, haha

Hoe oud is Thigor ook al weer ?

Niekje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:53

thig is 7 :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:53

Ja ik denk dat dat ook mijn twijfel gevoel teweeg bracht, logisch, baby's zijn nu eenmaal bang ;)
Maar achteraf gezien ben ik blij dat ik toch voor een iets ouder exemplaar kan gaan,want die is toch al 5 geworden, en hoe een veulen 5 word is maar de vraag.
(gebreken, kinderziektes etc)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:55

<3 Welkom Danique! :D Veel posten he :P Is de verhuizing goed gegaan?
Erg leuke foto, hij ziet er super happy uit, en jij volgens mij net zo :D
Mis hem hier nog steeds wel, maar ik kon hem gewoon echt niet houden.
Het belangrijkste is dat hij happy is en een lief baasje heeft (en dat heeft hij zeker!), en ik vind het erg tof dat ik hem nog kan volgen! Met rijden komt vast wel goed. Wanneer heb je het voor het laatst geprobeerd? Een jaar geleden kwam hij bij mij, ik had daarvoor een keer met hem gelest bij de instructrice van de oude eigenaresse: [RT-HAW] Tinker Thigor op les De truuc was hem klem te rijden tegen de bakrand (kont op de binnenhoefslag keren, neus naar buiten), dat ging erg lekker. Alleen niet teveel vaart maken, dan laat ie zien dat hij kan springen :o Op de stal waar ik kwam toen te staan is hij een van de eerste weken met losgooien door de bakrand heen gegaan, dus toen drufde ik dat niet meer. Weet niet wat voor rand je daar hebt? Paar weken later kwam hij naar mij: [ITP] Het mooiste Sinterklaascadeau wat ik wensen kon... (Ja, dames, eind november en sneeuw! We mogen echt niet klagen dit jaar tot nu toe...)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 03:43

Ik ben nog steeds wakker :o Morgen toch sluit, Luna is geen must (als het regent mag ze mooi alleen nat regenen,dat maak ik dan dinsdag wel weer goed), dus ik kan morgen lekker rustig aan doen.

Simone, mijn rooster wisselt heel erg, soms valt het mee, soms valt het tegen. Komende week is het qua tijden beter dan afgelopen week, qua urenaantal minder. Die week daarna is eigenlijk perfect. Behalve dat ik geen vrij heb gekregen voor de hoefsmid. Ga eerst zelf proberen ruilen, en anders mn baas op zn donder geven dat hij zijn mail beter moet lezen :D Er valt echt geen pijl op te trekken dus, maar dat vind ik juist wel leuk, leer ik mijn vrije dagen ook waarderen, en daarbij wordt ik erg veelzijdig. Daarbij heb ik ADD en daardoor moeite met een normaal ritme te houden. Zoals nu is dus echt heel slecht eigenlijk. Als ik dan drie dagen 11-19 werk geeft dat wat meer steun, maar dan wordt het dus wel lastig ook nog naar Luna te gaan (ik fiets 10 km enkel).

Brave Kayleigh!
Ik heb idd gefietst, gisterochtend, 400 m :Y) Luna had maar al te goed in de gaten dat de baas nu harder kon dus vond draven wel een goed idee. Op zich luistert ze netjes als ik haar terug neem, maar dat moet ik dan wel om de meter herhalen. Voelde me niet echt stevig zo, en ben juist zo blij dat madam nog nooit door me heen is gelopen, dus dat hou ik liever ook zo. Fiets terug gebracht en lekker samen uitgeraasd in de plassen, ze stampt dapper alle plassen door (behalve als je erom heen kan natuurlijk), erg leuk!
Gemeten op 1.41, hmmm, Luna is ongeveer 1.43, maar wel een half jaar ouder, ongeveer even groot dus. Vind haar echt gaaf, die uitstraling! Ze mag zo naast Luna in het span komen lopen in de toekomst.

Fijn dat het zo goed gaat met King!

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Karlijn! Zadel ligt beter dan die van Barefoot vind ik, maar ik blijf erbij dat er nog helemaal niet op dat paardje gereden hoort te worden :o Gelukkig is het niet mijn paardje en heb je alle recht om het gewoon lekker wel te doen :P

Beterschap voor het veulen Caroline!

Zand kan je heel makkelijk zelf onderzoeken. Gewoon drollen in een emmer laten bezinken en dan kijken hoeveel zand er op de bodem ligt. Per drol mag dat niet meer dan een lepel zijn. Prefentief zandweg voeren kan trouwens ook geen kwaad (lijnzaad wil ook helpen, lijnzaadolie zegt men van niet, maar activeert wel de darmen extra, dus kan het enigzins voorkomen)

Wat fijn dat het zo goed gaat met Mona! Ik ben erg benieuwd naar de plaatjes!

Ik vind Caitlynn trouwens ook leuk (halster ook, waar heb je die weg?)! Misschien is het wel de leeftijd waar ik op val, haha. We kunnen hier ook haast een Twentertopic ervan maken; Mona, Caitlynn, Kayleigh, Luna, en de drie van Carolien, wie biedt meer?

Luna gisteren
Afbeelding

Hij is iets te lang helaas, al zal ze er vast wel ingroeien (is het een maat 1 Carolien?).
Het is overigens niet mijn zadel hoor, ik heb, en hoef voorlopig ook nog geen, zadel voor Luna. Dit zadel is van Carolien, gebruik ik voor Mel. Ik heb jaren terug al de zinnen gezet op die in het zwart, erg handig dus dat ik hem nu uitgebreid kan testen en passen :j :)

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3591_n.jpg

Ik doe niet aan feestdagen (wel aan pepernoten en chocoletters :)) ), dus heb helemaal geen boom :D
Morgen wordt de kunstboom in ons restaurant weg gehaald, ben benieuwd wat daar voor terug komt, wie weet wel een kerstboom. (Het is een oud Ikeapand, er is nu een vide gemaakt, boven ook tafels, dus het zou erg leuk zijn als er een hele grote kerstboom zou komen....)

Ik wil dit in de toekomst wel eens doen:

Uiteraard met ander uitzicht :))

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 08:37

Goedemorgen!

Simone; Elsa is van maart 2010, en al een echte beer aan het worden. Ze is trouwens bepaald niet bang aangelegt, en is al eens langs een kudde hengsten gestapt. Ook trekkers en spul kijkt ze totoaal niet van op. Maar goed, ik heb er wel een hele relaxte shet bijstaan dus miosschien heeft ze het daarvan overgenomen haha. We kunnen wel een juniorenclub oprichten :P.

@Lot; Klopt van het zand hoor! Dat deed ik elke 2 week, maar nu alleen nog van de paarden die buiten staan. Elsa en het veulen staan nu al een paa rweek binnen ivm een beenblessure van veulen. Ik geef ze standaard 1x per weke lijnzaad 9gekookt) en de buitenpaarden krijgen 2x per week slobber (met lijnzaad.

Hier ook geen kerstboom, maa rwel pepernoten jumm!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 08:57

Ik dacht dat thigor 12 was? ben ik dan mis met een ander paard?

Ik vind hem wel ontzettend knap :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:06

Dat sgw filmpje is gaaf, heerlijk.
Ik heb het zelf 2x gedaan met Uvo, dat is mijn pas verkochte paard. Als ik dit soort dingen zie, dan mis ik hem.
Maar misschien als mn vlekje het leuk vind, dat we ooit wel weer een sgw gaan rijden.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:25

Ha de nieuwe eigenaresse van Thigor :D Welkom hier stalgenootje!
Ik heb Thigor al een aai over z'n bol gegeven eergister, hij is heel leuk :)
Clover van mij staat ook in de hit actief!

Wat een leuk filmpje van Kayleigh! Ze is zo leuk <3 Jullie zijn een leuk team!!

Zadel is inderdaad wat lang lot, ik zoek ook nog een nieuw zadel :P Lastig! Vermoed dat het een Tekna gaat worden :)

Diaz weer eens een nieuw zadel! De hoeveelste is dit nu?
Vind m er ook niet echt uitzien alsof die past, maar heb geen verstand van western!

Vast wel Andrea :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:08

Wat een gaaf filmpje _Lot! Zou ik ook wel willen doen! :D

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:36

Wat een geweldig filmpje Lot...wauw.
Werk je in een restaurant?

Mooe opname van Kayleigh gezien,prachtig meisje!

Van Thigor ben ik ook fan!

Hoe is het met je veulen Caroline?

Mijn tinker krijgt preventief 2x in de winter Sandclear en dat bevalt goed,wel duur maar een dierenarts
bezoek is duurder!

Mijn zadel is vanmorgen nagekeken en meegenomen wordt iets bijgevuld!
Inenting is net gedaan,tandarts en osteophaat komen binnenkort dus dan weer ff klaar!
Donderdag maar even een lesje grondwerk want echt aan de kant wilde hij vanmorgen niet,haha

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:49

Nou we zijn net hier op mn werk allemaal opgeschrikt... Kwam opeens een zwarte piet het kantoor in stormen hahaha... Hadden we nooit verwacht dat dat ging gebeuren. Normaal krijgen we altijd gewoon een letter op ons bureau. We zijn ons echt rot geschrokken hahaha, maar was echt leuk gewoon.

Lot: het filmpje is echt leuk. Ik hoop dat ook te kunnen met Mona later. Ik wil zo veelzijdig mogelijk aan de gang met dr. Dat vind ik het zelf ook het leukst. Enige waar ik me wel aan stoor is op sommige momenten het getrek aan het bit. Maar dat is naturulijk iets wat je wel vaak ziet gebeuren met springen...

James, Ik heb idd ook een kuurtje zandweg besteld. Hoop t snel wel binnen te krijgen nu. Staan toch 24/7 op paddock nu.
En zo te horen ben je inderdaad weer helemaal klaar...

Caroline: je veulen nog aan de beterende hand?

Danique, welkom.