[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:04

Leonoor, knap van Baggio!
Shayla lekker weer thuis. Lekker hoor, zeker met dit weer.
Fjordkootje, geslaagd voor leuke spullen dus! Ik heb ook een regendeken voor spet voor noodgevallen, echter nog nooit op gehad.
Jellie, jammer dat Jan niet meer op Fluit kan rijden
Cheveyo, balen van je napijntjes. Hoeveel kaarten had je in totaal gekregen trouwens?

We zijn geslaagd voor een keuken!!!!! Wel in Groningen. Ze konden ws snel leveren dus we hoeven geen 10 weken te wachten. Misschien dit jaar nog! Weer een zorg minder. Pfff ik kan zo moeilijk kiezen altijd en nu moeten we steeds kiezen, welke plavuizen, welke keuken, welk bad, welk alles..... vreselijk!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:40

Oef, heb weer effe wat bladzijden bij moeten lezen.
korte reactie voor ik weg ga.....

Snowdon : leuke foto's van JP

Leonoor : gefeliciteerd met Baggio zijn winstpunt. Top!

Verder weer lekker bij gelezen. Wat een verschil toch overal met al die sneeuw, regen en zonneschijn!
Heb een schattig shetlander voorbij zien komen in een "jurk".
Meestal lees ik SuperRoos haar reacties : dan ben ik weer up-to date!!!

Heb het verder harstikke druk gehad. Vrijdagmorgen mijn bank gebracht. Heb heel de vloer geschuurd!! Emmers en emmers en emmers vies water weg gebracht...... Noooooiiiit geweten dat die vloer zo goor werd! Ik bleef poetsen.... Hoewel ik wel elke avond even de dweil er door heen haal, schuur ik nooit en dat is blijkbaar toch wel heel hard nodig met een natuurstenenvloer... Wat een rotvloer..... Maar ja, t'is hier weer supertjes schoon en ik heb een prachtige bank.... eindelijk.... Kan er weer even tegen....
Verlang weer naar januari, eigenlijk naar april (mooier weer). Kan ik weer een beetje gaan sparen voor normale dingen i.pl.v. dingen voor Sint en verjaardagen... Ga nu naar een wijnproeverij, ben er morgen weer waarschijnlijk, moet dan ook nog naar de Sint....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:08

Cindy, fijn dat je een keuken hebt! Hihi, ik wou dat ik die keuzes kon maken. Maja eerst effe sparen. Jan had t ook al over om over een jaartje ofzo een marathonwagen te kopen voor Flan (Ja, de Jan die er niets aan vindt)
Maar wat voor iets heb je besteld? Ben heel benieuwd
We houden zo meer tijd over voor Flan, is ook fijn. We vinden t alleen jammer dat we t zo moesten horen en dat we er niet in betrokken waren. Hoop dat we dat nog wel kunnen zeggen maar wordt snel emo bij zoiets. Denk verdorie, je staat er altijd voor klaar...

Vanmiddag zijn we naar Gorinchem gegaan om sintkadootjes te kopen. Jammer genoeg niet geheel geslaagd. ik heb nog maar 2 dingen. Moet de rest maar hiero kopen. Zaterdag vieren we t al.
Wel ben ik geslaagd voor een vestje. En zag nu we geen tijd hadden eindelijk meer leuke kleren

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:14

cin!! twijfelkont!! zie je teveel leuks of zie je combinaties niet? zou idd fijn zijn als het voor het nieuwe jaar nog klaar kan maar is wel kort dag he?

inderdaad, ook nog welkom stees!!

dobbel, fijn dat je dat bakje nog verkocht hebt, hij zag er nu vast een stuk beter uit

idd sandra, eigen schuld. ik hoop dat het vanaaf beter valt en dat ik morgen een iets minder hoofd heb haha!!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:47

Whaha, heb voor morgen al weer een paardje te rijden. Buurman belde of ik op Noman wilde

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:00

Jellie zit nog steeds ruim in de paardjes zie ik
Jammer dat Fluit niet meer door julllie gedaan wordt, geloof dat het toch wel een fijn paard is, en je krijgt idd een band.
Ach, aan de andere kant, je ziet dat er wel weer wat anders komt.

Dobbel op zoek naar een nieuwe trailer, succes.

Regendekens zijn ook weer van alle kanten langsgekomen, ik doe dit jaar toch maar weer mee, Mo krijgt een deken op.

Leo gefeliciteerd met weer een punt.

Mooie jurk voor Hercje, staat hem goed en hij is idd behoorlijk overbouwd.

Bonte schreef:
Ik ben benieuwd hoe het in Zeeland is, want hoorde daarnet op het nieuws dat de stroom in heel Zeeland dreigt uit de vallen. In Hulst was dit al het geval.

Hier hadden we gisteren af en toe last van een flikkerlicht, bij een kennis was even echt de stroom uitgevallen.
Marco heeft vandaag "lekker" zijn zus verhuisd vanuit Roosendaal, hoefde maar een klein stukje om te rijden, eerst richting Tholen om daar weer terug gestuurd te worden naar Goes om weer via Zierikzee verder te gaan naar Roosendaal.
Afijn was maar een ritje van zo'n 3 uur.

Mijn hoofd doet het verder nog niet zo helder, van de week zat ik in de berm tijdens een duizelmoment, kon nog net een huis ontwijken
Vrijdag m'n eerste sneeuwstorm doorstaan met de auto, dat is toch ook wel een bijzondere ervaring.
Toch is het wel fijn dat er heel wat mensen in m'n omgeving zijn die er begrip voor hebben dat het even echt niet zo lekker gaat, ben bv door mijn baas al 2 keer naar huis gestuurd deze week.

Wannes staat sinds gisteren 's nachts alleen op stal, vandaag probeerde hij over de deur te klimmen.
Zelfs toen ik z'n been vasthad probeerde hij nog verder naar voren te komen.
Hoop dat hij er toch aan gaat wennen.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:11

Bij mij op stal weten ze ook nog niet wat te doen met mest. Maar met 7 ha land kun je het makkelijk op eigen land verspreiden. En dat ligt bij jou anders Pellie. Misschien bedrijf charteren dat een container neerzet en die volle container dan 1x per kwartaal of zo komt ophalen?

Sox loopt overdag al een tijd met d'r regendeken op, alleen met droog weer blijft ie eraf. Ze heeft een hekel aan een nat lijf en ze blijft nu mooi droog om te rijden en bovendien schoon 's-avonds op stal staat ze zonder deken.
Ze zijn sinds gisteren aan de voordroog en jammie jammie, dat gaat er wel in, geen diarree gelukkig.

Jellie, jammer dat het zo ging op stal. Misschien kun je een vast bijrijdpaard vinden waar je een bepaald bedrag voor betaalt? Geeft ook een stukje zekerheid en kun je ook samen uit rijden gaan.

Ga nu snel CSI kijken....

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:17

Let je een beetje op jezelf, coydog?

Miertje's regendeken is een mooie kleur lichtblauw. 205 cm genomen, omdat Koot zijn 185cm echt te klein was. Okee, nu is de nieuwe haar wat te groot, maar liever te groot dan te klein. Ook een bordauxrode fleece gekocht, staat haar ZO sjiek. Ze liggen nu netjes opgevouwen in de kast en komen daar alleen in een noodgeval weer uit.
Heb Koot en Mira uitgebreid geborsteld, ook Mira's sokken helemaal uitgeborsteld met een borsteltje met van die metalen gebogen tanden, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Heb heel voorzichtig laagje voor laagje. Op 1 been is de rasp vrijwel weg van de achterkant van het pijpbeen. Het gewone plekje aan achterkant knie zit er nog wel. Ik zie het als 15% verbetering, misschien toch door de homeopatische Drainagekuur....
Na het borstelen heb ik met Kootje en Peter met Mira en stalgenote met haar oude Daafje een paar keer het pad op en neer gelopen. 't Ziet er naar uit dat Daafje nu toch echt achteruit gaat. Hij is net 25 jr geworden, zit onder de tumoren (o.a. in zijn hoofd) en melanomen (lekt wat urine, en met plassen zit er ook wat bloed bij). Moeilijk voor de eigenaresse, zonder hem waren haar moeilijke momenten nog veel moeilijker geweest, ze is zo afhankelijk van haar momenten met Daaf. Daafje zegt met zijn voorkant van zijn lichaam (koppie, geest) dat het zijn tijd nog niet is, maar hij lijkt nu wel pijn te krijgen. Arme ouwe man. Foto is van afgelopen dinsdag. Hij was die ochtend vlieft op Mira
Afbeelding

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:41

Zo bijgelezen vanuit Nijetrijne

Heenreis verliep vlekkeloos voor wat betreft het weer! Het is erg gezellig hier, ik heb met de meiden de ruinen al gepest in de binnenbak en Jacqueline en Jeanette waren alvast begonnen met zuipen, over mannen praten en veel lachen

Vanmiddag ook nog meegeholpen met merries en veulens verplaatsen, halsters omdoen en ontwormen. Bracht enkele hilarische momenten met zich mee Weer erg leuke ervaring die we 'in the pocket' hebben!

Morgen gaan we waarschijnlijk hengsten uitproberen Jacq op Raven? Ik op Lia Fail?

fjordkootje: foto's van Drum gaat denk ik niet, we hebben geen camera mee en Jean zal er vast al meer dan genoeg hebben!

Chubby is niet geheel meer in staat te reageren hier En we gaan Jean even uit d'r bedje trommelen, want die was nog even gaan liggen voor n kwartiertje.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:48

Goedenavond!!!

Wat was het nog koud vandaag zeg!!! Brrrr...

Lisje staat lekker onder een regendeken nog steeds, doet haar wel goed zie ik, misschien laat ik hem voorlopig wel op ook.

Morgen hopelijk weer eens een keertje rijden. Sowieso eerst ff kennis heplen met zijn paarden en daarna zie ik het wel.

De reparatie aan mijn auto lijkt mee te gaan vallen. De pot (?) van de uitlaat is simpelweg afgebroken. Hij is nu provisorisch gemaakt, van de week word het netjes gedaan...

Kijk wel goed als je een goedkope regendeken koopt dat ie wel echt waterdicht en ademend is. Anders heb je er nog weinig aan. Ik heb voor Lisje een ongevoerde Bucas, een ongevoerde Weather beeta, al wat ouder en dus minder waterdicht en een gevoerde S & K. Die laatste is echt een hele fijne deken. Daar ben ik echt heel erg blij mee!

grid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:53

Ze zijn hier film aan t kijken, maar vind ik niet zo interessant dus effe bokken

Jellie schreef:
Grid, aan de kletter gegaan met Sayla, is ook spannend voor haar

hoe kom je daar nu bij .... heb ik iets gemist of ?!

Sayla is nog nooit met me aan de kletter gegaan en dat zal ze ook zeker nooit doen dat weet ik ondertussen wel

Ook (vroeger) toen ze t (wel eens) héél héél eng vond wilde ze wel eens wegschieten maar ze vertrouwt me en reageert altijd op me hulpen en je hebt haar dan ook zo terug. Meestal dus alleen even kont eronder, misschien sprongetje vooruit of stukkie opzij en klaar je voelt dan nog wel even de spanning (vroeger soms nog tot 15 minuten later, maar nu een stuk korter ), maar ze reageert altijd

Als ze er zin in heeft laat ik haar wel regelmatig d'r benen strekken maar dan moet ik gewoon been geven om aan te geven hoe hard ze mag

Flan dus ook weer bereden en ook galopje en alles gaat goed
Alleen dus nu geen zin meer in water

Teckies wel leuk ja --> zijn allemaal standaard langhaar en liggen nu allemaal uitgeteld op de bank

Wel balen van fluit --> hadden op z'n minst kunnen vragen als ze geld had gewild of zo, maarja niks aan te veranderen is gebeurt ...

Chub --> leuk weer wat te lezen, erg druk op werk dus en jezelf lekker in t nieuw gestoken
en wie was er eerst

Wenk --> weer mooie nagels en haar --> ken t met die touwtjes , maar had toen van vriendlief met kerst een goed zakmes gekregen dat scheelt even touwtje strak en pang pang los ... je wordt er ook handig in als ze erg strak zitten waar ze in de kuil verstopt zitten --> op de gok snij snij ja gevonden

Leon --> lang door sneeuw en storm moeten lopen dus ...
en JP paardentalent
Klinkt gezellig daar

Roos --> au ... moet je ook niet doen
ennuh met kaplaarzen naar fig geweest ?!

pff stees --> gelukkig toch nog thuis gekomen!

pff desillies --> manlief dus lang onderweg
en Jilleroo en Maya ook al vast

Shayla --> shay weer veilig thuis geen last meer gehad van t weer of ?!

Tinkermuts --> karten = leuk

Fk --> regendekens bestaan ook goedkoop van HH zijn goed waterdicht en best slijtvast en met loopsplit ook nog goed comfortable en soms merkloze aanbiedingen --> première en HH hebben wel echt ruime jassen succes met zoeken !

Pell --> hips hips (geen dronken smile te vinden )

Jean --> zie t al voor me

Leonoor --> leuke avatar en baggio al goed op weg met winstpunten

hercje = schattig

cheveyo --> napijntjes niet fijn ...

spett --> lastig hè al dat uitzoeken

pff coydog niet zo mooi van die duizelmomenten ...

Gister bij ons alle commerciële zenders uitgevallen behalve veronica dus lekker film gekeken

Vanmiddag was t nog wit op wei, dus paar pics gemaakt, alleen wilden ze niet zo meewerken dus zijn er niet veel geworden --> zet ze zo in ITP

Ook nog lekker over de witte hei gereden enzo ... waren wel veel grote takken afgebroken, zodat we soms een alternatief pad moesten maken

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:07

even meldplicht.....heb een hele drukke dag gehad....sorry, geen puf meer om te reageren *schaam*
Ga nu warme choco drinken en naar bed....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:15

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:27

Ik nog ff We hebben Jean maar even laten slapen... Ze heeft het nodig, aangezien ze vrij vast sliep

Chub is ff aan de foon en dat kan ff duren zo te horen

Idols was vanavond trouwens wel wat sneu, al die afvallers (incl stalgenootje)

En de wodka-redbull/witte wijn gaat snel vanavond

Tralalala

grid, ik ben jaloers.. ik had geen tijd om sneeuwfoto's te maken en geen camera dusja....

Pellie een kater... goh waarom heb ik het idee dat dat een herkenbaar iets wordt hier, morgenochtend?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:39

klinkt goed daar leon
...hmm heb ook nog wijntje in koelkast ...

en ja eindelijk dacht ik meteen eens aan mijn camera en deden de batterijen het ook nog

Wilde al een tijdje nieuwe foto's maken maar kwam er steeds niet van maar nu dus in ieder geval al paar sneeuwpics

Ga zo nog maar even sociaal doen, volgens mij is film bijna afgelopen

[edit] zag je trouwens op pics sayla afgeschuurde staart zal wel weer even duren voor dat aangegroeid is (check profiel voor mooie staartfoto )

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:14

Chub nog aan de foon... Jean nog in dromenland.. Ik in de zevende hemel... Net JP aan foon gehad, die belt zo terug

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:15

kicke man die foto's van de paardjes in de sneeuw.

leonoor gefeliciteerd met je winstpunt

net nog even bij whis geweest nou ze staat er heerlijk bij hoor.
heel tevreden staat ze met haar hoofd naar buiten.

net haar lekker nog een uurtje buiten gezet .
ging ze lekker rennen en showen .
echt een liev tutje is het.

onze lieve koeienkop wahahaha

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:24

Leon, hoe was de reis over de snelwegen???? Was het nog erg glad. Twijfel nog steeds over Apeldoorn morgen.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:28

mensjes tis winter

Snowdon: leuke foto van je vriend.

NikitaGoGo: ook een leuke fotos van Nikita en Sissi.

desillies: gelukkig is je man heel thuis gekomen , volgende keer luisterd ie wel naar je

SuperRoos: lekker shoppen bij divoza, ben je nog geslaagd?

Pellie: hahaaha een kater!!!!

Shayla: fijn dat shay weer thuis is.

dobbel: gelukkig gaat het goed met je moeder, beterschap.

peetorlan: fijn dat whis zo de trailer op ging, is toch altijd weer spannend .

Maya: wat gaaf die meiden in hun blote billen, vond dewi het niet eng??

stees: welkom hier, en wat een prachtige tinker is Quincy.

Leonoor en pollo gedeliciteerd met de winstpunt, echt te gek .

flettie: wat een scheet zo in die jurk

Jellie: lekker gereden dus, ik hoop dat het nu goed gaat met die kwpn-er , wat een gedoe voor dat beest.

Spetter: gefeliciteerd met de nieuwe keuken.

Indezz: aan de groote schoonmaak, moet het ook gaan doen, maar doe het meestal in januari.

fjordkootje: wat een liefje die daaf, net als mensen valt het niet mee om oud te worden,

snowdon, jean en chubby *o/* AfbeeldingAfbeelding

WenK: gelukkig is het alleen de uitlaat

grid: mooie fotos

Bonte: kijk aub uit he , voor je in de auto stapt.

nou geloof dat ik iedereen gehad heb

damian heeft nu ook voor het eerst een deken op, ga volgende week een nieuwe kopen want deze is iets te klein.
het gaat de Weatherbeeta Landa Standard worden denk ik.

Annick

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:29

Bonte schreef:
Leon, hoe was de reis over de snelwegen???? Was het nog erg glad. Twijfel nog steeds over Apeldoorn morgen.

Je kan hier voor Apeldoorn kiezen, Bonte. Ziet er naar uit dat het daar gewoon blijft sneeuwen... http://www.weeronline.nl/weer/nlweer.htm

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:30

Hoe gaat het met Damian, Annick?

Annick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:37

fjordkootje schreef:
Hoe gaat het met Damian, Annick?

het gaat beter, hij hoest nog wel maar niet zo hard zeg maar, het komt niet meer uit zn hoeven.
schrok me rot gisteren, ik kwam binnen en meestal is het dan van hehe daar ben je, maar hij bleef over zn box hangen, dus ik zeg he ventje wat is er , en hij doet z'n snuit in mn hand en leg zo een tand erin.
jullie moesten eens weten hoe lang ik al probeer om een tand van hem te krijgen, ik helemaal blij, maar nu snap ik dus ook dat hij hier ook last van heb gehad, arm ding hij heeft alles tegelijk.
maar goed het gaat dus wel beter, nog niet helemaal van de hoest af, maar we gaan de goede kant op.
ik heb beloofd aan de veearts om volgende week even door te bellen hoe het met hem gaat, dus als het maandag nog zo is komt ie weer langs.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:47

Fijn dat hij een stuk beter gaat. Tanden wisselen geeft ook vaak een wat verminderde weerstand, dat blijkt nu ook weer. Ik heb ook ooit een tand van Kootje opgevangen, maar dat ding MEURDE, niet normaal meer. Ook 3x met een soppie wassen hielp niet. Ik werd misselijk van de geur en heb de tand toen maar weggegooid......

O ja, heb vandaag mijn 2 nieuwe giropasjes binnengekregen
Afbeelding

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:56

deems zn tand is heel mooi wit, ga hem aan een ketting doen

Wat te gek die bank passen, wou ik ook doen maar heb geen rekening bij de postbank

Annick

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:56

Bonte schreef:

We zijn langs Breda-Gorinchem-Utrecht-Almere-Emmeloord gegaan en dat was zeer goed te doen!!!

Ik kom half gepushed nog even melden dat men weer wakker en uitgebeld is Fles wodka nr 2 gaan we zo aanbreken denk ik