[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:54

ja kan je wel bgrijpen hoor

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:59

hallo allemaal. ik ben ook weer terug van mijn vakantie. Afgelopen week was nogal druk. Vader in het ziekenhuis (is inmiddels weer thuis pijnstillers in afwachting van een onderzoek) Konijn overleden. Twee nieuwe cavia's gehaald waar er ook alweer 1 van overleden is. En ik heb afgelopen woensdag Jack verhuisd naar zijn nieuwe stal. In de eerste kudde van 5 paarden ging het niet zo goed. Er was 1 ruin die hem een paar keer flink gebeten heeft, waardoor hij nu een wond heeft die prrecies onder het zadel valt. In de andere kudde gaat het gelukkig wel goed. Hij is nu lekker rustig.
Weet iemand wat ik met de wond kan doen om het snel te laten genezen. Of kan ik er beter afblijven?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:05

Calendula? Of schoon houden. Geduld ia toch de sleutel.
Wel balen! Ook van de nijn en cavia!

Hoe was de vakantie?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:12

De vakantie was geweldig. We zijn 2 weken in Argeles sur mer geweest in Zuid Frankrijk. Hier is het wel superdruk. Wel fijn aan de zee en een mooie camping.
Daarna zijn we nog een week naar de Ardeche geweest. Ook een supercamping. Mooi zwembad en een riviertje op de camping. De sta caravan stond 's middags wel in de zon, maar gelukkig zat er airco in dus dat maakte veel goed.
We hebben 3 weken lang zon gehad en temperaturen van 30 graden of meer. HEERLIJK!!
Ik ben wel weer anderhalve kilo aangekomen dus nu moet ik weer aan de lijn. pfff

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:14

Klinkt heerlijk! Heb je veel fotos? O:)

En die 1.5kg us het vast waard geweest en zijn dr zo weer vanaf

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:18

Zo even bij Amigo geweest. Alles ziet er goed uit er drupt wel wondvocht uit maar dat was normaal volgens de dierenarts. Door het bloedden is zijn enige witte achterbeen rood/roze geworden. Van de week maar ff afspoelen. Morgen veel lopen met hem en mag hij naar buiten. Moet 3 weken apart staan van de merrie's en dan mag hij een kudde gaan vormen met de merrie's van een vriendin van mij.
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 27-08-12 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:20

sterkte met Amigo!!

Ik heb best veel foto's. Dat heb je tegenwoordig met die digitale camera's Je fotografeert er maar op los. We zijn ook nog een dag naar Barcelona geweest. Wat een stad!! Dat laat wel een grote indruk achter.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:27

Mira, wat fijn dat het goed is gegaan.
Maar stond er van jou laatst niet een bericht dat je hem toch hengst kon laten?! Of verwar ik je nu met iemand anders?

Kailonne, wat gaaf zeg. Heerlijk 3 weken op vakantie. Ik dacht dat ik al verwend was met mn 2 weken Spanje, maar jij overtreft het haha. Koud weer he hier in nederland haha.
Maar wat vervelend van het ziekenhuis en overleden konijn en cavia.
Mbt de wond idd betadine erop en eventueel calandula/wondzalf en de rest moet t lichaam doen.

Fayem, toch maar te koop?! Maar wel logisch.

Hetlevenwint; als het beetje goedkoop moet zou ik toch op MP of bokt kijken voor goede laarzen.

Jacky, lekker gaatjes prikken haha.
Wat een onwijs leuk filmpje zeg!

Jess gaat winnen op parcour volgende week zo te horen, hahaha.
Hier trouwens ook een dek wens. Maar ook ik wil het veulen dan kunnen houden. Dus dat word m voorlopig nog niet...

Jorretje, sterkte nog. Ook voor de komende tijd!

Leonoor gezellig in de meeleesmodus :-)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:32

Sterkte nog Jorretje :(

Lees nog steeds alles mee hoor!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:58

klopt mara, vind het ook zonde om het in de kast te laten hangen

welkom terug heidy!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:03

Mira, maar kon ik me dan geen post van jou herinneren dat je juist een stal gevonden had waar die hengst kon blijven? Kan me vergissen hoor... Geheugen is niet optimaal haha.
En idd hij kan fijn in de kudde en jij bent ook geholpen. Nou heerlijk toch!

Fayem, ik hoop dat je snel een koper hebt gevonden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:10

Ja was eerst wel sprake van wel maar aangezien verschillende mensen steeds de paarden naar binnen halen is niet handig. Niet iedereen is van een hengst gedient. Het is gewoon niet verantwoord meer meneer is flink aan het puberen en is naar mijn idee gefrustreerd omdat hij niet mag dekken en wel merrie's hoort en ziet. Dit is voor mij en hem beter zo kan hij een paardwaardig leven te gemoed gaan.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:15

Ik ben er inderdaad ook zeker voor hoor voor castratie als je zelf geen dek wensen hebt. En zo te horen ook in deze de juiste beslissing.
Het word er allemaal zoveel makkelijker op in mijn ogen...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:40

Kalionne@ Leuk zeg!

Jack had dat ook die keer dat de ruin (waren merries bijgekomen...) waar die voorheen goed mee overeen kwam. Die had een hele hoop beten toen, heb ik gewoon laten genezen allemaal. Nu heeft die er af en toe eentje (ook waar het zadel ligt soms) van bij het spelen en doen... ie komt wel goed overreen met de kudde, die ene ruin is er uitgehaald en het probleem was direct opgelost.

Mira@ Ben blij dat de castratie goed is gegaan :).

Verder heb zitten denken over rijlaarzen... ik denk er aan om gewoon van die korfjes te kopen inteplaats. Zulke die vanvoor zorgen dat je er niet door kan schieten.

Ga morgen een neopreen singel gaan halen bij iemand die ik mag lenen, ben benieuwd of mijn zadel daar mee blijft liggen(is boomloos, ze raden het normaal af voor andere singels te gebruiken.. omdat dat kan gaan schuiven en doen sneller). Zo ja ga ik waarscheinelijk kijken voor een neopreen singel te kopen voor inteplaats van m'n barefoot singel in de winter zeker (weet nog niet wat ik met die singel ga doen als ik een neopreen singel bijkoop). Ze hebben nu ook een pas uitgekomen neopreen singen van barefoot zelf, is ook nog een optie eventueel (probleem is dat er bijna geen recentrie's over zijn door dat die pas uitgekomen is).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:51

Tamadine schreef:
Ik ben er inderdaad ook zeker voor hoor voor castratie als je zelf geen dek wensen hebt. En zo te horen ook in deze de juiste beslissing.
Het word er allemaal zoveel makkelijker op in mijn ogen...

Precies mijn shet zo aanhaliger geworden na de castratie is gewoon eng :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:42

Castratie kan vooe veel opluchting zorgen idd ook voor jou als eigenaar.

Kailonne. Willen wel fotos zien he?

Mira kan best zijn dat hij ovwr een week met een enorme koker staat. Maar zolang het vloeien kan is t goed.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:36

Owja wat is beter van die beugel korfjes die je aan je beugel zelf kan hangen of van die beugels waar standaard vast een beugelkorf aanhangt ?

Het is omdat mijn laarzen kappot (sneller dan verwacht) zijn en ik wil toch al langer korfjes voor aan mijn zadel hebben. Als ik dan met sportschoenen rijd dat ik tenminste niet kan doorschieten (weet nog niet of ik nieuwe laarzen ga kopen, ben op zoek maar heb gewoon weg geen geld om even 200euro voor laarzen te betalen), zou direct ook handig zijn voor mijn zusje.

[RUI] Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ? weet iemand nog iets eventueel ?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:54

@Snackie de veearts heeft alles uitgelegd gister. Mijn shet had er ook last van maar het trok heel mooi weg. Zijn koker was gister ook wat dik maar het wondvocht en bloed kan uit de wond lopen

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:30

hetlevenwint: succes met je zoektocht. Je zal vast toch iets vinden lijkt mij?

Mara, ja hier hetzelfde. Als ik een veulen fok dat wil ik het zelf houden. Einde dit jaar wordt het spannend. Moet echt een baan hebben. Grace lukt wel zonder baan en alleen met die van mijn vent. Maar wil een tweede ook alles kunnen geven. En daarbij krijg ik het na mijn opleiding en fulltime werken en afstuderen meer tijd vrij. Wel grappig, zaterdag werd ik bestookt door de vraag of ik een veulen van Grace zou willen. Ze waren mij allemaal aan het motiveren zeg maar haha.
En wat je in het andere topic ook zei, na de keuring weet ik in ieder geval waar ik de pluspunten vandaan moet gaan halen in de zoektocht naar een hengst. Maar tot die tijd is het nog even van de baan en heb nog genoeg tijd, dus het zal wel goed komen. Alleen voor haar karakter al!

En wat betreft dat springen, ja ach. Hoe goed ze het ook "thuis" doet, parcours uit zijn altijd een kwestie van gewenning. Kan er nu alleen maar voor zorgen dat ze springen echt doodnormaal gaat vinden door het gewoon vaker te oefenen en mijn les nu daarop in te richten.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:36

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:32

goed zeg! Alleen op de eerste kijkt ze niet zo boos hihi

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 13:46

hihi ze was aan het dollen op die onderste ;)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:47

Wat een verschil zeg met een half jaar terug !

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:01

Zo zeg! Diaz ziet er super uit! Ik zou ook nog eens een vergelijk foto moeten maken van Tinky.. Vriendin kwam toch al eens om 1-jaar samen foto's te maken. (Die zijn niet gemaakt.. gaan we in de herfst proberen) Wou toch nog eens mooie standfoto's :)

Heb trouwens toch geen gaatjes laten schieten, we hebben namelijk geen geld en vond het zonde om dat dan aan mijzelf te besteden.. Toch maar even wachten dan. De juwelierszaak zal niet weglopen ;)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:22

Zo he !! Diaz ziet er super uit ...

Ik heb ook een nieuwtje.
Ik heb Kaydee weggebracht om beleerd te worden en vandaag zou ik eens gaan kijken.
Tweede keer onder het zadel en dat ging best leuk ( zit nog geen stuur of rem op hahahah , maar dat mag de pret niet drukken)

En dan ineens zegt ze , ga jij er maar op ... huh ikke ?
ze is pas voor de 2e keer onder het zadel;...

Nou goed , 2 tellen later zat ik er dus op , hahahah
Vond mijzelf best stoer , hihih ( foto is helaas een beetje ver weg ... )
Afbeelding