[TI] Komen er nog Bokt hengsten naar de ICS hengstenkeuring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: Komen er nog Bokt hengsten naar de ICS hengstenkeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:15

op de ics site staat ie niet bij goedgekeurd bij de uitslagen volgens mij, dus de eigenaar zal het dan wel verkeerd begrepenen hebben,

King arthur stond er wel bij, gezien de fotos verbaast me dat, maar fotos kunnen natuurlijk een ander beeld geven als dat het in het echt was.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:26

snowdon schreef:
1 wel, de ander vond ik helemaal niets Duivel

Als je veel foto's voorbij ziet komen op je pc dan ga je ze steeds leuker vinden, ik wel in ieder geval Knipoog Ik heb mezelf gister 11 uur lang een soort van zitten hersenspoelen. Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:43

ik vond het wel erg lastig ze uit elkaar te halen van een afstand Huilen van het lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:44

dobbel schreef:
op de ics site staat ie niet bij goedgekeurd bij de uitslagen volgens mij, dus de eigenaar zal het dan wel verkeerd begrepenen hebben,

King arthur stond er wel bij, gezien de fotos verbaast me dat, maar fotos kunnen natuurlijk een ander beeld geven als dat het in het echt was.

Dat zal het dan idd zijn, maar je 'vertrouwd' nogal snel op iemand die bestuurslid is... blijf t vreemd vinden in elk geval.
edit: heb ook even gekeken op de site en Maddoxx staat er wel tussen.... 3e premie 135 punten, laatste van zijn groep.

King Arthur ziet er op de foto's niet beter/slechter uit dan hoe hij op mij overkwam in elk geval.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 10-03-08 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:48

frenia schreef:
Hugo: had ik iets meer (conditie) van verwacht

Hugo is er nog lang niet.... Maar enorm vooruit gegaan als je hem vergelijkt met januari... Het is een echte laatbloeier en heeft gewoon nog een paar jaar nodig... Knipoog

Jammer dat ik je niet gezien heb.... Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:17

ja, vind het achteraf gewoon stom dat ik niet gewoon met iedereen ben gaan kletsen, maar ben op zulke dagen toch erg gefocussed Bloos

ik ben alvast benieuwd hugo opnieuw te zien als hij helemaal in topconditie is Knipoog

king arthur vond ik echt bedroevend, niet alleen qua conditie, maar laat dat appaloosa-kleurtje maar achterwege bij de irish cobs voor mij... van zodra er ergens appie inzit is het namelijk "weg manen, weg staart" jammer, maar dan prefereer ik toch de normale kleurtjes.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:20

En om heel eerlijk te zijn.... ik ga liever terug om te proberen hogere punten te krijgen, dan dat ik een titel vast moet houden... Dat lijkt me enorm moeilijk en daar vind ik hem eigenlijk nog te jong voor Nagelbijten / Gniffelen Ik zou echt zwaar gefrustreerd zijn als ik die zou verliezen.... Bloos

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:21

Er is mij verteld dat manen en staart door bij hem staande veulens komen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:23

Ik vond King Arthur er echt bedroevend uitzien. Verder vond ik zijn kleurtje erg leuk. Ik vond ook dat hij typische appaloosa manen en staart had.
jammer dat zijn manen en staart zo zijn afgekloven door de veulens.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:26

KootMiraDrum schreef:
Er is mij verteld dat manen en staart door bij hem staande veulens komen.

Kan, maar dat doet niets aan de inplanting en dikte...
hij had echt van die appie-manen en -staart.
(zegt iemand met ervaring met manen- en staartvretende veulens Clown )

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:46

idd typisch appie!
lengte zal door de veulens komen wellicht maar de dikte niet als je het mij vraagt.
Ik vond hem ook tegenvallen, had veel meer verwacht na de jhk van NSvT.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:53

Ik had op de keuring al begrepen dat er veel mensen het over King Arthur zijn "conditie" hadden.

Ik persoonlijk kan zeggen dat Arthur genoeg te eten binnenkrijgt op de Asheuvel Tong uitsteken . Brigitte (de eigenaresse) heeft er werkelijk alles aan gedaan om hem super voor de keuring te krijgen, qua conditie, en qua "uiterlijke verzorging". Aan de verzorging zal het ook absoluut niet liggen, ze zijn erg goed voor hem (en de andere paarden natuurlijk Haha! )! Hij is ook niet ziek geweest voor de keuring, maar hij is altijd wel een beetje ieletjes geweest. De jury vermelde al dat hij jeugdig overkwam, maar zeker potentie had voor in de toekomst! En dat heeft hij zeker! Overdreven mager is hij absoluut niet. Als er nou een zak met botten had gestaan had ik gezegd ok, maar dat is in ieder geval niet het geval. Hij is nog maar drie, erg jong dus, en zal vast nog wel in de breedte gaan groeien.

*edit* Hij heeft inderdaad bij veulens gestaan die hem zijn manen lekker hebben afgekloven.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:51

Argumenten van Angeliekje kan ik echt niets mee. Ja hij was mager (je zag duidelijk z'n ribben) en qua jeugdigheid....er was een hele groep 3-jarigen, waarvan er nog veel meer jeugdig waren. Aan de hand van de foto's had ik er ook meer van verwacht. Waarmee ik niet wil zeggen dat 't over een paar jaar geen kanjer is. Hij zal ongetwijffeld in goede handen zijn, maar ik had met zo'n hengst echt nog een jaartje gewacht.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:45

Overigens... als je ziet dat er zo ontzettend gekloven wordt aan manen en staart en je wilt een hengst voorbrengen bij een stamboek, dan neem ik aan dat je daar toch wel wat aandoet! Vork

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:45

Lucy_1 schreef:
En om heel eerlijk te zijn.... ik ga liever terug om te proberen hogere punten te krijgen, dan dat ik een titel vast moet houden... Dat lijkt me enorm moeilijk en daar vind ik hem eigenlijk nog te jong voor Nagelbijten / Gniffelen Ik zou echt zwaar gefrustreerd zijn als ik die zou verliezen.... Bloos

daarom neem ik onwijs mijn petje af voor de eigenaar van cuckie of hoe noemen jullie hem altijd hier ik bedoel chakotay ( schrijf ik het goed Bloos )
Die gaat elke jaar!! En zeker dit jaar met dat verhaal er achter cuck petje af!!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:37

@Boya: Ribben zie (en voel) ik irl niet bij hem, en ook op de foto's niet Verward Maar goed ik ga hier verder niet over in discussie, het is niet mijn hengst. De eigenaresse zit in ieder geval ook op bokt, als ze wilt kan ze reageren over dit onderwerp, maar denk niet dat ze dat doet. Ze heeft hartstikke veel tijd en energie in Arthur voor deze keuring gestoken, en dan is het zeker niet leuk om zulke dingen over je hengst te lezen en ik kan van haar kant begrijpen als ze zich hier niet in wil mengen.

@Lucy_1: Wat moet er dan met Arthur gebeuren? In een stal zetten ver van de veulens vandaan? Op de Asheuvel leven de tinkers eenmaal in kuddeverband, en Arthur kon prima met de veulens overweg, alleen jammer van zijn manen maar ja. Moet hij dan maar alleen in een stal staan zodat hij "een mooie bos manen" heeft speciaal voor de keuring? Het is trouwens nog netjes bijgewerkt speciaal voor de keuring, maar dat terzijde...

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:40

even voor de mensen die de goedgekeurde hengsten willen zien de afgekeurde staan er niet bij...klik op de link keuring 8 maart...ik was zeker heel erg blij met de uitslag... Haha!

http://www.irishcob.nl/

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:42

KootMiraDrum schreef:
Die 2 stekelharig zwarte wittekoppen vond ik helemaal geweldig!

Ik ook, met name de grootste en iets meer stekelharige, wowie Lovers
toen zei ik nog van haha als ik een tinkermerrie had en had willen fokken Clown

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:48

mooie foto's weer voorbij zien komen

en over king arthur, het was wel goed te zien dat ze gek met hem zijn en goed voor hem zijn, hij stond heerlijk rustig met zijn baasje te wachten voor de da..
idd erg jeugdig, ben benieuwd over een paar jaar, mijn bijna 2 jarige heeft ook van die periodes waarin hij niet dikker te krijgen is en er 'minder' uit ziet, toch groei en dergelijke en misschien heeft dat bij king arthur veel impact gehad, komt vast goed, misschien laat hij iedereen nog versteld staan later

ik vind het juist fijn te horen dat hij blijkbaar met veulentjes staat, als die zn behang hebben af gevreten, ik zou daar wel door heen kunnen kijken en voor de gezondheid van het paard, in zn koppie, is het natuurlijk heerlijk als zoiets kan Lachen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:52

Wil toch wel even inhaken op het commentaar over King Arthur zijn "conditie" zoals het hier genoemd wordt. Brigitte heeft er alles aan gedaan om hem wat meer spekkies op zijn lijf te laten krijgen. Hij is al heel veel bijgetrokken, maar hij is gewoon niet het echte zware type en heeft zoals sommige andere tinkers gewoon wat meer moeite om aan te komen, zeker nu hij op dit moment een groeistuipje heeft. Val haar daar ook niet zo op af.. En tja, korte manen en staart, dat hebben er ook wel meer als ze in de kudde lopen.

Er wordt nu bijna gesuggereerd dat Brigitte niet goed voor haar hengst zou zorgen en dat het daardoor een gratenpakhuis zou zijn, maar daar is echt helemaal niets van waar! Zijn ribben waren absoluut niet te zien. Voor Arthur is gekozen hem lekker tussen de merries en veulens buiten in de kudde te zetten, het is echt super gegaa, maar de enige consequentie was dus wel dat zijn manen en staart eraan gegaan zijn. Ik vind het juist TOP dat Brigitte het geluk van haar hengst boven het mooi blijven heeft geplaatst. Dat getuigt van echte paardenliefde.

En over het NIET naar de keuring komen.. Wie niet waagt, wie niet wint. Als ze niet had gegaan was hij zowiezo niet goedgekeurd, dat is hij nu wel. Brigitte had blijer geweest met felicitaties voor haar eigen eerste bij het ICS goedgekeurde dekhengst. Ik vind het wel heel cru dat er nu zo doorgezaagd wordt over het feit dat hij wat schraler is dan de gemiddelde cob..

Arthur komt er wel qua gewicht! Geduld is een schone zaak.

Alsnog: Brigitte, van harte met je goedgekeurde hengst!!!!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:00

Wil Arthur niet afkraken hoor... Hugo loopt ook met een 2-jarige en bij hem wordt er ook wel aan de manen en sokken gevreten... En Hugo moet ik ook behoorlijk bijvoeren, want die groeit ook behoorlijk. En een driejarige is ook niet op zijn top, dat weet ik ook maar al te goed. Was voor mij vorig jaar wel een reden om Hugo nog niet mee te nemen.

Maar ook van deze kant wel een felicitatie voor je goedgekeurde hengst. Want ik weet nu ook wel dat dat niet meevalt, je hengst goedgekeurd te krijgen. En Arthur heeft inderdaad ook nog veel meer tijd nodig... Ja

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:06

Volgens mij zegt niemand hier dat ze slecht voor em zorgt, dat staat volgens mij nergens ter discussie. Ik schrijf ook dat hij er wellicht over een paar jaar super uit ziet. Vond hem vanaf de eerdere foto's veelbelovend, alleen in 't echt iets tegenvallen. Niets te nadelen van de eigenaresse, ik constateer alleen dat je z'n ribben zag. Vind dat juist super van 't ICS, die kijken er gewoon doorheen en beoordelen het paard niet alleen op uiterlijk, maar op correctheid. Zo zie je dus dat jeugdige paarden ook gewoon goedgekeurd kunnen worden. Anyway.....als mijn woorden verkeerd uitgelegd worden......jammer, want het is niet vervelend bedoeld......maar gegronde kritiek mag toch ook gegeven worden.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:09

Nou, hier wil ik dan graag ook nog even op inhaken!!
Brigitte, je hebt een topper van een hengst en de mensen die hier meteen oordelen kunnen waarschijnlijk niet verder kijken dan hun neus langs is (sorry hoor) maar ik vind het een knapperd en wij weten hoe goed je met hem bezig bent geweest en hoeveel (veel!!) te eten kreeg!!!!
We laten ze volgens jaar wel zien wat voor een knapperd het is!!!
Ondertussen wil ik ook alle andere eigenaren feliciteren! Er zaten toch wel hele knapperds tussen!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:10

Amoebje: niemand oordeeld hier zomaar, dan moet je toch echt eens goed gaan lezen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:15

mensen lees is goed alstjeblieft beetje jammer dit

iedereen was onder de indruk van eerdere foto's van arthur, logisch dat mensen nu dingen af gaan vragen en interesse tonen naar de oorzaak..
nou die horen we nu, groei, in het land met veulens etc en gewoon jeugdig, ook voor zijn leeftijd..

iedereen zei zn ding met de beste bedoelingen geloof ik, ik wel in ieder geval..