[TI] Welke hengst voor dekking 2007?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Welke hengst voor dekking 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:56

Gefeliciteerd Bianca

Vaak zeggen ze dat als de merrie aanhankelijk is dat het een hengstje word word en narrig bij een merrietje, maar volgens mij klopt die theorie van geen kanten.

Ik heb sinds vorige maand ook een stuk weide gehuurd dat vanaf volgend jaar de dames eventueel ook kunnen blijven tot de scan, voel ik me helemaal rijk met al die tinkies om heen Haha!

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:19

Hé, dat is fijn TM, Knipoog

Alhoewel ik dan bijna om de hoek woon....
Op naar volgend jaar dan maar!!! Tong uitsteken

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:21

Gefeliciteerd met je bitch, Biancaa! Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 21:39

Bianca, gefeliciteerd!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:40

volgens mij was het omgekeerd?
dus narrig bij een hengstje en lief bij merrietje? althans zo is het hier wel...
ik ben er nog niet uit, maar ik denk toch dat het hier 2 merrietjes worden... vooral Angel is eigenlijk erg lief en aanhankelijk, en Tink is tegenover andere paarden zo ontzettend lief... ik wacht nog even voor mijn definitieve gok/voorgevoel Haha! Clown

gefeli biancaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:05

Biancaa; gefeliciteeerd!!! Nou dat geeft hoop, gezien ze maar 1x gedekt is!
Darlah is opeens heel lief naar andere paarden Verward normaal is ze zó boos op de buurshet, dat die shet gewoon staat te gillen en nu wil ze juist steeds bij d'r zijn? dus ik hoop zó op goed nieuws woensdag, anders moet ik ze weer een week missen Verdrietig

edit; lief naar mensen en narrig naar paarden = hengst
narrig naar mensen en lief naar paarden = merrie

(hhmmm darlah is lief naar alles opeens Verward )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:07

haha mazzelmeid: tinkerbell ook Nagelbijten / Gniffelen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:11

Ik heb echt nog nooit iets gemerkt kwa gedrag bij de merrie's. Nagelbijten / Gniffelen
Nouja, wel ander gedrag, maar geen verschil bij hengst en merrieveulen.

Missy was HEEL anders dit jaar als vorig jaar, dus ik wist zeker dat het een merrie was! Nou dat was toch mooi weer een hengstje. Clown

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:13

Bij Shak wist ik gewoon dat het een merrietje zou worden. ze is heel de dracht niet te genieten geweest. Alleen de laatste 2 weken kon ze wel in m'n broekzak kruipen.. toen was ze opeens superlief. En gelukkig maar, want dat waren de laatste 2 weken samen.

En Darlah is van haarzelf al een bitch *LOL* maar toen ze drachtig was van Kenyi mochten er absoluut géén koeien door het gangpad langs haar wei Clown Oren in d'r nek, erop afvliegen. Echt niet normaal *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:18

ik zelf door heros als ik een belg had.
hij staat bij ons op stal en heeft een geweldig karakter als trekpaard hengst. en kan goed lopen en mooie bouw.
en als bruinschimmel fokt hij altijd verrassingen. dit jaar waren er veel veulens blau schimmel en bruin en zelf bj ons een zwart schimmel terwijl de moeder ook bruinschimmel is en moeders moeders vos schimmel.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:19

hihihi wat kunnen die paarden dan gek doen he. Noa haar stemming wisselt gewoon epr dag... De dag ervoor was ze zo lief, kroop ze zowat in mijn broekzak. Helemaal knuffelen en bij me staan met haar hoofd tegen me aan. En gisteren dus al dat gebeuren pfff Ze was trouwens bij Bries heel lief de hele tijd. Vanaf begin weet ik uiteraard niet, maar vanaf dat ik haar had was ze lief en later nog aanhankelijker (maar toen begon ze me ook te leren kennen uiteraard) Laatse week ofoz, keek ze neit zo meer naar me om. Ja voor het eten maar meer niet. Ze was niet gemeen ofzo, maar gewoon minder interesse naar me.

Ach ja ik wacht wel af hoor. eerst de 40 dagen scan afwachten, kijken of het er dan nog zit Knipoog

@MM ja dat geeft de mens hoop he, maar ik weet dat ik gewoon precies goed zat, ze had al een groot ei dus kon niet missen dat die zou springen. De vraag was alleen waren we net op tijd of net te laat (omdat ze de eerste avond niet wilde) We waren dus net op tijd Haha!

@engelina (zelfde naam als mijn schoonmoeder, die hoor je niet veel) dit is een tinkertopic Bloos

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:21

Biancaa schreef:
@MM ja dat geeft de mens hoop he, maar ik weet dat ik gewoon precies goed zat, ze had al een groot ei dus kon niet missen dat die zou springen. De vraag was alleen waren we net op tijd of net te laat (omdat ze de eerste avond niet wilde) We waren dus net op tijd Haha!

ja dat is ook zo. Hier hangt het erom of we binnen de 6 uur na de eisprong zijn geweest met dekken Nagelbijten / Gniffelen
En ben zelf bang van nét niet... maar we houden hoop Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:38

Ik krijg hartkloppingen van jullie...... Ik zit met dezelfde twijfels als MM. 1 Juni naar Drum toe gebracht, had ze zich aan de 21 dagen gehouden dan had ze in de nacht van 4-5 juni pas d'r eisprong moeten hebben. Ze is 1 juni en 2 juni gedekt. Zondag 3 juni sloeg ze af, en FLINK.
Van de week was Mira 2 dagen heel lief en open, en vrijdag was ze weer lomp en bozig. Teuntje111 stond er bij en keek er naar... Knipoog
Je zou het stemmingswisselingen kunnen noemen.... ja.... maar ik kan er GEEN vinger op leggen, ik weet gewoon echt NIET of ze drachtig is of niet. Als ze het is, dan is ze woensdag 18 dagen...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:34

Hier Zou darlah woensdag 17 dagen drachtig zijn..
ben ook helemaal in spanning Clown

zoals ik het uitgerekend had (net de VA) zou Darlah op zaterdag hengstig worden. Nu is ze zondagavond gedekt, en dinsdag sloeg ze dus ook flínk af.. dusja.. beetje vreemd, is ze toch eerder hengstig geweest

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:36

Die onzekerheid is echt vreselijk Ziek
Tosca is op dinsdagavond nog gedekt, en woensdag is haar ei gesprongen ergens eind van de middag, begin van de avond. Woensdag sloeg ze af. Op zich zou je zeggen dat de timing goed was. Nog 2 weken wachten en we weten het..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:38

Ik ben trouwens nog aan het twijflen wanneer we gaan scannen. Op zondag is het 18 dagen.
De da daar zei dat ls hij op vrijdag scant, dus op de 16e dag, je wel kunt zien of ze drachtig is. Maar als ze dat niet is, kun je niet zeggen wanneer ze hengstig wordt. Daarvoor moet ze dan op maandag gescand worden, op dag 19.
Het fijne van op dag 16 scannen is dat ik haar dan op zondag kan ophalen. Anders kan ik haar pas op dinsdag ophalen met kans op flinke files...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:42

Verdrietig Kyara is vanochtend hengstig gespoten, de tweeling zat er nog steeds .... Scheve mond

Vind het echt behoorlijk k*t ....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:46

He verdorie, Keeva, geen verandering dus Verdrietig
Dus weer helemaal opnieuw. Deze keer gaat het vast en zeker wél goed Ach gut

Marloes; lijkt idd een goede timing! Vind dat ook moeilijk inschatten wanneer te scannen...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:02

Het zijn toch 2 leventjes he, Keeva..... Huilen

Dus Tosca wilde direct na de eisprong niet meer? Het zaad blijft 48 uur goed dus je zou goed moeten zitten.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:08

Keeva... Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut
Wat ongelofelijk jammer zeg..

KMD inderdaad, Tosca sloeg woensdagavond af. Donderdagmiddag is ze gescand om zeker te weten dat het ei eraf was. Dat was er volgens de da nog geen 24 uur af. Dus ze sloeg dan een paar uur na de eisprong al af.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:38

Keeva Ach gut Ach gut

Blos had woensdag een gigantisch ei, is woendag en vrijdag gedekt, dus dat ei zal wel gesprongen zijn in die tussentijd. Ik heb er alleen geen goed gevoel bij.. Maar mijn gevoel zit er zovaak langs. Clown
Bij Meagan dacht ik ook dat ze niet drachtig was, en die was het ook. (Als alles goed zit alweer 100 dagen!)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:20

Heb er echt zo enorm de balen van.... zoals KMD zegt, het zijn toch 2 leventjes die je met 1 injectie de dood in stuurt. Verdomme...

ga maar naar de Intratuin ofzo Bloos

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:24

Leo, Ach gut Knipoog
Kreeg vorige week al zo'n enorm boeket van Intratuin, "wegens buitensporige uitgaven in één van onze filialen" ... Clown Clown Clown

Maar K*T is en blijft het. Zit er ook steeds maar aan te denken, wat zich nu in dat paardenlijf afspeelt ... Verdrietig

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:26

Ga er niet over liegen, maar ze voelt zich op dit moment dan ook echt een beetje miserabel. Niet extreem, maar ook niet helemaal lekker.
Weekje rust van het rijden en ze krijgt gelukkig troost van Baggio.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:30

Verdrietig Verdrietig Verdrietig