[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:48

Knap he, ze heeft er echt talent voor !

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:58

Weer even een levensteken van mij.

Zooooo klessebessies!!! Lekker op mijn gemakkie alles bijgelezen maar na al die pagina's is het moeilijk alles nog te herinneren, ik ga een poging doen, maar ik ga geheid iemand vergeten in mijn reactie....excuses alvast daarvoor .

Coydog, jammer dat je gaat......net nu ik je irl heb ontmoet en je gezicht achter het account kan plaatsen.....hoop dat we nog wel tussendoor van je mogen lezen.....en over Wanagi en Mo....

Jellie, straatje keren hihi, leuk dat verhaaltje door Flan verteld! Ik heb voor Kit ook Smitjes, nog nooit gedragen en nu heb ik ze voor mijn idee helemaal niet nodig. Hij heeft best sterke hoeven en ik heb ze aan laten meten toen hij iets ouder dan 2 was, nu is hij een jaar verder en ik ben bang dat ze zelfs niet eens meer passen. Toch eens proberen als ik strakkies beter ben.

Pellie, die Houdini Gam! "grappig" dat hij die dag uit eindelijk toch weer naar stal is gekomen, jaja hij is blijkbaar toch slimmer dan zijn baasje denkt hihi.

Keuringgangers, gefeliciteerd met de premies en titels, gaaf hoor, heb van jullie paardjes genoten!
Shayla, ik kon het ook niet drooghouden hoor toen ik bij jou een traantje naar beneden zag biggelen, heerlijk die emoties.

Chubby, balen van dat huisje, zoals zovelen denk ik ook dat het gewoon zo moest zijn, hoe rot het ook is op zo'n moment. Wel leuk dat je het zo naar je zin hebt op dit plekje, lekker druk is ook niet akelig.

Cindy, lekker zo zonder toiletmogelijkheden, zul je net zien dat je dan onwijs nodig moet haha. Pour doggies!

Dobbel, sterkte meid, dat je weer gaat werken is misschien wel lekker om je zinnen even te verzetten.

Wenk, lekker dan dat het nog niet beter gaat. Geen irri griepje op komst misschien? Hoop dat ze je snel kunnen helpen je beter te voelen. Misschien even bloedprikken.

Snowdon, Jean en IL, jullie weekendje is dus wel geslaagd geweest zo te lezen, feestbeesten!!!!

Annick en Leonoor al even niet gezien geloof ik.

Nadine, succes met Offies staart, brrr staartamputatie is niet het fijnste om aan te denken.

Ingrid, ik vond huiswerk altijd wel leuk (nou ja niet altijd maar vaak wel).

Superroos, ik heb ook dat boek van Hempfling, nog niet gelezen eerlijk gezegd.

Desillies, je schreef ergens iets over mij, maar dat komt omdat jullie zo lachwekkend zijn hihi.

Silas, lekker druk die Tinkerrit, nu nog hopen op mooi weer! Enne thanks nog voor zaterdag!!!!!!!

Vasthi, heb ik per pb.

Sjoe welkom!

Eerdaags mijn foto's van de keuring even van de camera afhalen, heb er niet zo heel veel gemaakt, toch nog niet genoeg oke om continue te schieten.

Mijn internetverbinding thuis doet raar, elke keer als ik op een site wil komen dan vliegt ie er uit....nu dan maar internetten bij mijn ouders

Heb heerlijk genoten van het weekend, zowel zaterdag als zondag. Heerlijk gezellig met een zooitje Tinkerfielen (hihi) kijken naar de zeer vruchtbare keuring en alle gein er omheen. Zondag nieuwe paardje van vriendin met de camera opgewacht en mooi op de plaat vastgelegd.

Daarna even een paar dagen chillen natuurlijk, veel te veel gevraagd van mijn lichaam maar heb het lekker puh naar mijn zin gehad en had het niet willen missen.

Vandaag bij de cardioloog geweest en moet nog een maand thuis blijven, geen autorijden en even kijken of ik bloedarmoede/ijzer te kort heb. Ik zie lijkbleek en ben nog te moe eigenlijk, buiten mijn uitstapjes van dit weekend om.

Nu even naar stal, Kit staat weer binnen in de nacht en dus moeten we weer uitmesten. Ik mag niet meer dan 2 kg tillen dus drollen wippen gaat in delen (bijna bal voor bal:-)) en de kruiwagen is dus een probleem, mark gaat me even helpen nu.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:13

Jellie leuk van je wedstrijd En Shay nog toonbaar ???? Wat denk je zelf ??

Chub , jammer dat de lamp niet bij je interieur past ! Had hem zo op kunnen halen voor je , is hier in dit "durp" te koop.

Wenk : veel succes bij de HA , doe het rustig aan en wees alstjeblieft voorzichtig met auto rijden

Jeanie , wat een verhaal van die jongere zeg.....

IL : Sterkte met je keel en die voor je teleurstelling

Cheveyo : jammer dat je nog een maand thuis moet blijven, gelukkig heb je met het tilwerk hulp ! Eigenlijk zijn we een stelletje emo zo met z'n allen, hoor van steeds meer dat ze even mee hebben gehuild.

Voor de rest van de ziekke , zwakke, depri bokkers

Mensen ik ben alweer de helft kwijt.... Ben de laatste weken alleen maar moe , moe en nog eens moe.....vergeet van alles

Ik heb net nog een topic gemaakt over zaterdag bij VvdD Shayla op de keuring , beetje laat , maar liever laat dan nooit toch ??

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:16

Cheveyo!
Rustig aan hoor!!!!!!!
Wel fijn te lezen dat je het nar je zin hebt gehad.

Ik ga zo eens teruglezen wat jullie allemaal gepost hebben, kom net thuis na 3 dagen kamp met groep 7.
Op de fiets vanuit Zaandam naar Bakkum.
Erg leuk, maar ook érg vermoeiend. Vooral het slaapgebrek speelt nu op.
Dus ga even lezen hier, douchen, en dan mijn bedje alvast in!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:10

Iedereen de groetjes, ik hou het niet bij, hoor!
Ik blijf wel alleen meelezen...(als 't mag).

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:15

Nee bijhouden doe ik ook al lang niet meer en kan daarom ook lang niet meer overal op reageren maar lees ook alles nog wel bij, Ik geloof dat een boel mensen er last van hebben,

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:24

jeetje wat een gedoe zeg met die stamboeken!
maar WAAROM hebben ze het nou weggehaalt/afgesloten/... (ik weet even niet hoe ik het moet zeggen)??

mooie tinker die keeva zeg!

en jij bent er ook maar druk mee he maya
trouwens leuke foto's van amanda en dewi

@jeanie: dat maakt mijn vader ook wel eens mee, die werkt in een huis van bewaring en komt soms thuis met verhalen

@jellie: en heb je lekker gesprongen?
ik wil ook weer springen.. maar dat zal nog wel even duren voordat de hengst een sprongetje mag maken, en sterre(de fries) is ook pas net ingereden dus dat kan ook nog even duren..

@kiara: ik vind het niet vreemd dat je kapot bent met als die kids de hele dag, en dan ook nog eens fietsen!! pff.. word er al moe van als ik eraan denk

en ik, ik ga zo mijn bedje in!
ben moe en ga morge lekker vroeg naar de paardjes, lekker in het ochtendzonnetje..
even lekker knuffelen, borstelen enz.. meer kan ik eigenlijk ook niet doen.. maarja dat maakt mij niets uit!

dus voor de mensen die er nog zijn: weltrusten!!

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:32

Ja hier nog een schuldige hoor . Het gaat vreselijk hard. Even snel reageren op sommige dingetjes.

Sjoe, van Harte welkom op Tinkerpraat.

Voor iedereen die het nodig heeft .

TP mag van mij gewoon in de huiskamer blijven hoor

De keuring afgelopen zaterdag was top (hebben jullie vast allemaal wel gemerkt) De euforische stemming zat er goed in zaterdag avond .
Zondag naar het Horse Event geweest en we hebben ons kostelijk vermaakt. Op pad met *Tequilla*, nog een vriendin en een homostel en zo sta je op de heenweg ineens naast het beeld van Bonfire en als een stel ramptoeristen bij anky de wei in te loeren . Nog hier en daar wat bekenden gezien,

maar eh Silas, waar was je???

Hier wilde ik het even bij laten, want Will & Grace is begonnen.
Dus If you'll excuse me .......

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 20:37

baileys: tuurlijk!

Kiara! WB meis! Wie wordt er dan ook juf! TSSSSSSSS

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:37

Zo ben weer terug van Shay en de shets.
Shay even opnieuw ingevlochten, was weer nodig. Het hing nog los na zaterdag. Maar ze had zich zelf weer een mooi camouflage-kleurtje gegeven.

De shets wilden weer eens niet naar binnen , bakje brok doet wonderen in zo'n geval.

Goldy heeft weer erg last van d'r voorbeen.....dat gaat al een goed jaar zo....wisselt tussen stijfheid en dan weer kreupel.
Denk dat ie over een paar maanden ong. op 3 benen de wei uitkomt.
Maak me er best zorgen om , maar m'n zus verdomd het om de DA te bellen

Mariel : Wil het een beetje lukken met de foto's ?? Ben niet ongeduldig ofzo Gewoon erg nieuwsgierig

Sjoe : Ook van mij nog welkom ! Info over mij en m'n paadjes staat in m'n profiel

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:41

Zag laatst dat boek van Hempfling bij de dierenzaak en hoewel ik het duur vond (en ik me eerst de tinkerreeks wou aanschaffen) MOEST ik het gewoon hebben!!!

Uiteraard heb ik eerst even doorgebladerd naar de karakters en daar heb ik toch Tinkerbell, Mozart (vroegere haflinger) en One for All (mijn moeders volbloed) in terug gevonden. Van Angel ben ik niet helemaal zeker. (Wou graag eens een karakteranalyse laten doen om na te gaan of mijn ideeën juist zijn wie deed dat ook weer en gaat dat nog?)

Daarna ben ik keurig bij de eerste bladzijde met lezen begonnen en ik moet zeggen: zware lectuur!!! althans met momenten wordt het heel erg diepgaand, ook wat betreft taalgebruik (wat het wat moeilijker maakt om geconcentreerd te blijven volgen) maar het loont wel de moeite. Ik heb echt al grote waarheden ontdekt!!! Ben nu aan het stuk van de weg naar echt ridderschap...dus heb nog wel een behoorlijk deel voor de boeg!

Nu we het toch over boeken hebben: wie kent/heeft de tinkerreeks (te koop via tinkerland en bonte parels) en wat vind je daarvan (moeite en geld waard om te kopen of niet?)

Moet ik me ook even voorstellen hier als nieuweling zo? Laat dat even weten dan haal ik dat even in

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:44

als iemand intresse heeft in het hier genoemde boek,je mag de mijne wel!

bij de weg

welkom nieuwelingen!
Laatst bijgewerkt door desillies op 21-09-05 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:44

Frenia : Alvast welkom hier ! Het is wel zo leuk als je jezelf en je paardjes even voorsteld

SuperRoos doet de karkateranalyses.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:45

desillies schreef:

De Tinkerreeks of het boek van Hempfling ??
Die van Hempfling lijkt me wel wat Kwantakosta ???
Laatst bijgewerkt door Shayla op 21-09-05 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:48

(even snel in de reclame)

Voor mensen die voor het eerst een tinker aanschaffen of nog niet echt bekend zijn met de tinkers staan er interessante dingen in de boekjes. Ook staan er verder wel interessante dingetjes in over mijten en mok (als ik me niet vergis). Ik heb ze wel allemaal en ook dat andere grote boek over Tinkers. Je kunt ze volgens mij nu ook bij Divoza en bij mediaboek.nl bestellen

Dat boek van Hempflig bedoelen jullie?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:52

Shayla schreef:
desillies schreef:

De Tinkerreeks of het boek van Hempfling ??
Die van Hempfling lijkt me wel wat Kwantakosta ???

ja de Hempfling....

kosta euhhhhhhhhh nieuw € 24.95 ex verzenden.
mijne is ook nog nieuw eigenlijk dus 22.50 inclusief verzenden?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:54

Shayla schreef:
Zo Mariel : Wil het een beetje lukken met de foto's ?? Ben niet ongeduldig ofzo Gewoon erg nieuwsgierig

Ben bang van niet. Loop mezelf een beetje voorbij. Moet ook de voorbereidingen van Zeeland doen en de uitslagen van Houten. Dus toch even geduld, want anders gaat het fout met me.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:57

rustig aan Mariel! ( jee als je betaalt zou krijgen voor wat je doet met die fotos dan ben je ondertussen steen rijk ) wahahha

adem in - adem uit - adem in - adem uit

( vooral mee door gaan anders gaat het fout met je Ben melig )

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:59

Des : Je hebt een PB !

Mariel : Doe maar rustig aan dan. Je moet ook aan jezelf denken ! Wil je me een seintje geven zodra ze er op staan ?
Je houd het wel spannend voor me !

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:01

inhaalmanouevre

Ik ben dus nieuw hier Afbeelding

Ben 21 jaar en student aan de Arteveldehogeschool in Gent voor de bachelor opleiding leraar secundair onderwijs. Zit in m'n laatste jaar dus veel werk (stage, scriptie,...) Ik ga voor de vaken: Nederlands, Biologie, Fysica en Chemie.
We wonen op het platteland en hebben een hele dierentuin: 3 paarden (tot maandag ll nog 6 ) waarvan 2 tinkermerries (voor hun voorstelling: zie onderschrift links) en een volbloedmerrie, 2 honden, 30tal cavia's en idem dito dwergkonijnen, 100tal eenden en 20tal kippen en kuikens, 20tal schapen, 3 dwerggeitjes,...
Ik ben opgegroeid met paarden (mijn moeder heeft nog in jumping gezeten, paardenrennen zowel draf als galop, cross,...) en heb sinds m'n 3de een pony gehad (welsh a genaamd Tina), daarna nog een welsh a (suzy), een shet van 39 (Puce=vlo) en een haflinger (mozart).
Sinds m'n 6de heb ik lessen gevolgd en mn moeder heeft me nog even in het wedstrijdspringen willen krijgen ( haar grote passie ze inmiddels internationaal stewart en nationaal rechter) maar ik hield toch meer van het zwaardere type paard (wat niet wil zeggen dat die niet kunnen springen!!!)
4 jaar geleden heb ik mn eerste tinker gekregen en laatst heb ik er eentje bijgekocht
als ik het geld, de plaats en de tijd had, dan had ik nu een hele stoeterij

Het boek van Hempfling heeft me €31,95 gekost
Het grote tinkerboek heb ik ook, alsook het boekje "Karakterpaarden" (waarin welgeteld 1 blz aan tinkers is gewijd )
Eigenlijk zou ik zelfs de tinkerreeks aanschaffen als er niets interessants in stond (hoezo tinkerGEK?) , maar als ik hier enkel positiefs hoor, dan voel ik me minder schuldig

@ TinkerRoos: doe je nog aan karakteranalyses? Wat voor foto's had je dan ook weer nodig?
Laatst bijgewerkt door frenia op 21-09-05 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:02

Valt me op dat aan het begin van een nieuwe tinkerpraat er veel mensen weer afhaken vanwege het niet bijhouden. Zal het komen dat mensen dan even wat posten zodat ze het topic makkelijker weer terug vinden, voor de mensen die af en toe wat posten. Niet verkeerd bedoeld hoor, maar zou kunnen dat het daarom even druk is, zakt wel weer af. Ook afhankelijk van het weer natuurlijk. Jammer dat er mensen wegblijven, ik houd wel van gezellige drukte
Cheveyo doe je wel rustig aan!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:04

Ben ik ook weer... Lange en best gezellige vergadering gehad in de skybox bij PSV Zag er een beetje tegenop, want was met 13 man en een paar daarvan kende ik niet, dan is het lastig notuleren. Maar viel me alles mee. We zijn ook nog 2 prachtige projecten gaan bekijken in Eindhoven. En heb ter afsluiting heerlijk italiaans gegeten

Op de heenweg trouwens voor chauffeuse gespeeld zodat baas nog even de vergadering kon voorbereiden. Hij rijdt een Audi A6 2.4 automaat. *oeps* Heb de baas dus 2x bijna door de voorruit gelanceerd, doordat ik met m'n linkervoet de rem intrapte ipv de koppeling... Hij kon er gelukkig hartelijk om lachen

Net lekker les gehad met Chubje. Ze liet zich fijn bewerken. Ze is wel wat warm de laatste paar dagen, dus we hebben haar niet te moe gemaakt.

Frenia, welkom hier.

Cheveyo, ik verbaasde me zaterdag over je: je ziet er namelijk al zo geweldig uit! Top! Lekker nog een maandje vooral met jezelf bezig zijn...

Ga nu ff wat foto-topics en ICS-nieuws bekijken...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 21:07

verd*mme, verd*mme verd*mme, friendship's worth nothing! Elke keer ben ik weer zo stom om mensen dicht bij me te laten komen, en elke keer ga ik weer grandioos op mijn b*k.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:18

oei cora, ik heb ook geen idee waar het over gaat.... hou je taai hè?

héle toepasselijke lamp voor chubb... collectors item hoor!

Citaat:
sinds wanneer leest Nadine hier niet meer dan?
ik ging er even van uit dat ze haar verhaaltje hier nog wel kwam typen....
mocht ze niet binnenkort reageren dan kan ik haar ook ng pb-en,niet dan?

des ik bedoel daarmee te zeggen dat nadine hier bijna niet komt dus dat ze het niet zal tegenkomen als ze wel eens op TP is. ze gaat die pagina's wrs. niet terugspitten of er een post aan haar gericht is....
leek me zinvoller voor je om je reactie daar gewoon te posten, dan kan ze ook reageren op wat je zegt.
Citaat:
ach .. weet je precies weer hoe er over je gedacht word en dat je voor jan PIEP wel eens wat post

edit voor nadine, je interpretatie klopt niet hoor, ik weet ook niet of je het nu over jezelf of des hebt? maar mijn uitleg staat hierboven.

welkom sjoe!!

leuk om te zien dat veel tinkermeiden vaak dik 25+ zijn.. hihi, op een enkeling hier daargelaten... hoe zou dat komen, al die oude mutsen op een breed paard??

cindy, heb je een emmer gepakt of ben je in het bos gaan zitten?

grid, lekker dat je weer wat kan rijden! en al helemaal gesetteld in huisje?

kweet het roos, maar paardje staat er zo gebroken bij rot om te zien hoor!!

chev, je vermaakt je wel zo te zien en één voor één drollen rapen... och leuke ontspannende bezigheid??

lonneke, zou je ook niet eens een reiki cursus doen?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:26

Hahah Pellie, gelukkig waren de buurtjes thuis.....
We zitten te dubben of de openhaard er uit gaat of niet. We hebben een kleine woonkamer en de openhaard neemt heel veel ruimte in vanwege de enorme schouw. Eigenllijk lijkt me een houtkacheltje ook wel leuk, maar die dingen zijn zo duur. De vloer gaat er over een tijd uit en dan moeten we dus wel weten wat we met de openhaard willen. Manlief is erg gecharmeerd van de openhaard, maar hij is zo megagroot...