[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:31

Vandaag heb ik weer 3 uur op de wei gewerkt (mesten, paarden poetsen etc) dus ik ben er genoeg :)
Ik heb grondwerk gedaan in een kleine roundpen. Hier reageerde ze fijn op. Kauwen, naar mij toe komen etc. Vandaag kwam ik de wei nog maar in en ze kwam met oren plat en open mond op mij af. Om dan toch maar weer achter een knuf te komen, en uiteindelijk op een halve meter van mij te draaien en te meppen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:33

Mesten valt niet echt onder werken bij mij... Doel meer op poetsen, longeren, grondwerk.... Goed dat je bezig bent geweest in een klein roundpen.

Volgens mij is het al eerder gevraagd, maar ik ben nog steeds benieuwd naar filmpjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:34

Met werken doelde ik meer met het bezig op de wei, dus een antwoord op jou vraag van die tip van in de wei te zitten :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:36

iloveyah87 schreef:
Tja, zoals ik al eerder zei, door niks te doen los je ook niks op. Maar TS wilt niet aan de gang gaan met dit paard. Ik hoop dat het paard inmiddels al bij de handelaar staat.

TS heeft al genoeg berichten geplaatst waarin ze de vooruitgang beschrijft, ook hoe ze doorging ondanks dat het paard gevaarlijk was.
En jij gaat nu even doodleuk zeggen dat TS het paard niet wil? Dan had ze haar toch allang terug gebracht ipv er steeds weer bij in het land te kruipen?

Als je zo begaan bent met het paard heb je dat treinkaartje er ook wel voor over toch?
Tenslotte zou iedereen hier het paard houden tegen welke prijs dan ook.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:37

Ok, maar dat was niet mijn tip he ;)
Naar mijn mening is dat niet met het paard werken en zal het niet veel helpen. Het enige wat je doet is je angst overwinnen op het moment dat je toch de wei in gaat ;) Maar wel goed dat je het durft!

Maar heb je al filmpjes waarop ze je aanvalt. En filmpjes waarop je met haar werkt. In de roundpen?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:39

anneliesdj schreef:
iloveyah87 schreef:
Tja, zoals ik al eerder zei, door niks te doen los je ook niks op. Maar TS wilt niet aan de gang gaan met dit paard. Ik hoop dat het paard inmiddels al bij de handelaar staat.

TS heeft al genoeg berichten geplaatst waarin ze de vooruitgang beschrijft, ook hoe ze doorging ondanks dat het paard gevaarlijk was.
En jij gaat nu even doodleuk zeggen dat TS het paard niet wil? Dan had ze haar toch allang terug gebracht ipv er steeds weer bij in het land te kruipen?

Als je zo begaan bent met het paard heb je dat treinkaartje er ook wel voor over toch?
Tenslotte zou iedereen hier het paard houden tegen welke prijs dan ook.

Ja dat heeft TS in haar laatste berichten zelf geschreven. Misschien handig om even terug te lezen!
Ik ga geen droogbrood eten om de hele wereld te proberen te redden. Maar als ik ergens kan helpen doe ik dat graag! Dus als ik gewoon nog kan eten en zij de mogelijkheid heeft mijn treinkaartje te betalen wil ik best proberen te helpen!
Daarbij kan jij niet in mijn portomonnee kijken!

torgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:42

Ik zou Annemarie van der Toorn of Emiel Voest om hulp vragen? Hele mooie uitdaging om dit recht te krijgen? Succes...verkoop ongedaan maken kan natuurlijk ook.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:45

Ik kijk niet in je portemonnee toch?
Alles wat ik zeg is dat als je graag kritiek wilt leveren en graag hulp wilt bieden, de merrie wilt helpen, dan heb je daar toch ook wel een paar euro's voor over? Dat zal vast niet meteen betekenen dat je morgen geen eten hebt.
En als dat wel zo is, zou je er wellicht verstandiger aan doen de kritiek achterwege te laten en ts bij te staan met advies. Want jij kunt ook niet in de portemonnee van TS kijken.

iloveyah87 schreef:
Mesten valt niet echt onder werken bij mij... Doel meer op poetsen, longeren, grondwerk.... Goed dat je bezig bent geweest in een klein roundpen.

Met een paard wat aanvalt als je in de buurt komt zal poetsen en longeren niet echt aan de orde zijn denk je wel?
Vind het al heel wat dat TS dan 3 uur in de weide kan rondlopen zonder in d'r nek gesprongen te worden.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:56

Annelies, Je reactie slaat nog kant nog wal. Ik heb haar al meerdere tips gegeven. Lees maar terug.
En omdat ik geen paar euro's heb, zoals jij het noemt, om even naar Antwerpen te gaan vanuit Haarlem, mag ik geen kritiek leveren?
Ik weet niet wat je probeerd of wat je doel is door steeds met anderen een discusstie te proberen aan te wakkeren?
Als je terug leest, zie je dat ik al meerdere keren advies heb gegeven. Zie mijn reacties 12-10, op 20-09 was ik het zelfs nog eens met je....

[quote="anneliesdj"]
Met een paard wat aanvalt als je in de buurt komt zal poetsen en longeren niet echt aan de orde zijn denk je wel?
[quote="anneliesdj/"]

Als je het paard vangt (eventueel met hulp van andere personen) en grondwerk gaat doen, poetsen en/of longeren dan zal je daar veel meer profijt van hebben dan dat je het paard laat staan in de wei en hoopt dat je niet hoeft te gaan rennen, omdat je aangevallen wordt.
Er zijn ook paarden die aanvallen als ze losstaan. Terwijl ze zo mak als een lammetje zijn wanneer je ze aan een halster met touw hebt. (paard wat ik rij is er een voorbeeld van geweest)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:59

Ik heb toch uitgelegd dat ik grondwerk doe? Of heb je hier moedwillig over gelezen? Het is trouwens Gent, niet Antwerpen ;) Verder, heb in dit hele gedoe geen zin meer. Heb zorgen genoeg aan mijn hoofd met dit paard en de handelaar. Vind het niet nodig me hier nog verder te verantwoorden voor mensen die enkel lezen wat ze willen lezen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:01

iloveyah87 schreef:
Ok, maar dat was niet mijn tip he ;)
Naar mijn mening is dat niet met het paard werken en zal het niet veel helpen. Het enige wat je doet is je angst overwinnen op het moment dat je toch de wei in gaat ;) Maar wel goed dat je het durft!

Maar heb je al filmpjes waarop ze je aanvalt. En filmpjes waarop je met haar werkt. In de roundpen?

Ja laatste keer zou je een longeerlijn erbij pakken! Dat heb ik gewoon gelezen en er zelfs nog op gereageerd. Snap dan ook niet wat je bedoeld met moedwillig er overheen lezen?
In mijn laatste post aan jou, vroeg ik of je al filmpjes had? Misschien heb je dat niet gelezen?
Mijn laatste reacties, was een reactie op Annelies. Niet op jou ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:04

Ja dat heb ik gelezen ja. En nee, nog geen filmpjes, helaas heeft niet iedereen een high tech phone :) Maar ik ben van plan hier ook niet direct meer veel updates te geven. Ik ben in onderhandeling met de handelaar en alle updates kunnen onnodig schade berokkenen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:10

iloveyah87 schreef:
Annelies, Je reactie slaat nog kant nog wal. Ik heb haar al meerdere tips gegeven. Lees maar terug.
En omdat ik geen paar euro's heb, zoals jij het noemt, om even naar Antwerpen te gaan vanuit Haarlem, mag ik geen kritiek leveren?
Ik weet niet wat je probeerd of wat je doel is door steeds met anderen een discusstie te proberen aan te wakkeren?
Als je terug leest, zie je dat ik al meerdere keren advies heb gegeven. Zie mijn reacties 12-10, op 20-09 was ik het zelfs nog eens met je....

Daarom hoe ik het nu niet met jou eens te zijn ;)

Ik erger me aan de manier waarop sommigen op ts reageren en jouw eerste paar zinnen zijn ook zo.
Ik wil ts ook best helpen maar ik ga niet zitten mokken als ze daar niet opin wil gaan.

TS is degene die het paard heeft gekocht en een bepaald doel voor ogen had. Als ze dat niet kan met dit paard is het haar goed recht haar terug te brengen, dat ze het toch heeft geprobeerd is alleen maar prijzenswaardig. Wel vind ik ts ook wat wispelturig maar goed, daar doe je toch niets aan en we weten ook niet wat er speelt.
Beetje jammer om dan dergelijke opmerkingen te maken en te zeggen dat het paard beter af is bij de handelaar.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:38

vind t wel weer apart dat de ts nu opeens wel weer de wei in kan komen en de merrie een knuffel komt halen en vervolgens omslaat in meppen en aanvallen.
en dat de ts wel weer wat met de merrie heeft gedaan...

terwijl ze eerst zei dat tie weg moet.
en vind de ts heel wispelturig in wat ze nou wil want eerlijk gezegd is t de ene keer een rot knol en de andere keer kan ze ermee overweg dat ze wat met em doet.
maja ik ga hier verder niet meer reageren heb geen zin in een ow of een ban

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:48

Ik zou met zo,n merrie een stuk hout mee nemen en zodra ze aanviel kreeg ze een koek op d'r kanis.
Is toch van de gekke dat een beest zo aanvalt, je lijkt wel niet goed om dat te tolereren, zometeen slaat ze je dood.
Maar goed, dit is mijn mening, niet perse de waarheid.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:50

Ja dan krijg je haar de volgende keer zeker wel te pakken....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:41

Frozenstar schreef:

Veiligheid gaat voor. En juist met een schuw paard moet je erg consequent zijn. Het duidelijk zwart wit aangeven : doe je dit, dan krijg je een knal, en doe je dat krijg je wat fijns (lekkers/aai/rust). Voorspelbaar is veilig, want dan weet het paard wat welk gedrag oplevert.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:47

tamary schreef:
Frozenstar schreef:

Veiligheid gaat voor. En juist met een schuw paard moet je erg consequent zijn. Het duidelijk zwart wit aangeven : doe je dit, dan krijg je een knal, en doe je dat krijg je wat fijns (lekkers/aai/rust). Voorspelbaar is veilig, want dan weet het paard wat welk gedrag oplevert.

Juist

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:57

Helemaal mee eens, het dreigen wat de merrie doet en slaan is onacceptabel, het is de afgelopen weken naar mijn idee alleen maar erger geworden, en dit komt door geen duidelijke consequente aanpak, met directe maatregelen bij het dreigen en meppen, hier moet meteen een duidelijke niet al te zachte knal op volgen, kijk eens hoe paarden in de kudde , deze vormen van machtstrijd afwikkelen, dat gaat ook gepaard met het uitdelen van flinke rake klappen ,en dan kun je er het best niet tussen staan, is de rangorde bepaald dan is er weer rust. Het onacceptabele gedrag van de merrie moet bestraft, ongeacht of ze blijft of gaat . Ze heeft zogezegd nu maling aan je en geen respect voor je, ze is nu erg gevaarlijk, en het kan ook een keer raak zijn! Bij goed gedrag belonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:06

Wederom Julian, hoe kan jij nu weten wat ik doe? Als ze slaat krijgt ze inderdaad een ferme mep terug. Geloof me, ze voelt het. Ik krijg altijd het idee dat jullie hier nog alleen maar bezig zijn om te rellen en me te kleineren. Wat ik ook doe, het is slecht.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:07

Bij goed gedrag negeren.
Doen paarden ook onder elkaar.

Er bestaat nog geen paard die zegt van, braaf, goedzo of een schouder klopje geeft. :7

Maar toch kom ik weer terug op het gedrag van een pismerrie.

Laat de veearts een knikker in de baarmoeder plaatsen.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:09

Het is geenzins mijn bedoeling om te rellen Molenhoek :o , ben wel bezorgd over je, dat ze je nog eens te pakken heeft !

dat is ook zo Ariebren :)
Laatst bijgewerkt door julian op 25-10-12 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xsenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:10

mag ik vragen waar deze tinker van daan komt?
heb een donker bruin vermoede

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:02

Ariebren schreef:
Bij goed gedrag negeren.
Doen paarden ook onder elkaar.

Er bestaat nog geen paard die zegt van, braaf, goedzo of een schouder klopje geeft. :7

Maar toch kom ik weer terug op het gedrag van een pismerrie.

Laat de veearts een knikker in de baarmoeder plaatsen.

Een knikker?
Leg eens uit, dat is nieuw voor me.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:11

Molenhoek.... Wat wil je nou?
Waarom laat je dit paard niet gewoon met rust als je kost wat kost van haar af wil?
Waarom dan toch steeds weer proberen, waarom het toch steeds weer fout laten gaan?
Daar zit toch geen toegevoegde waarde meer aan?