[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:28

Dezelfde reden dat ik eerst boomloos heb gereden
Het is de pest dat je zover weg woont anders mocht je mijn statrekk wel proberen (prijs hadden we wel een oplossing voor gevonden)

Op zich kun je zowizo evelien laten komen zodat je tenniste een idee hebt van wat je te wachten staat
Ik heb ook dik een jaar moeten wachten op mijn zadel

Diaz

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:36

Ja precies, als het maatwerk word duurt het wel even!!

En jouw startrekk is gaaf, maar helaas zwart :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:41

Idd maar heb een super resultaat
Ben er zo verschrikkelijk blij mee, des te meer omdat sil er ook super onder loopt :D

:D erg he dat is ook de reden dat veel kopers uiteindelijk af vallen :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:48

Bruin verven? :P

Je hebt natuurlijk ook een zadel om trots op te zijn!!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:29

Je bent jarig Diaz!! Gefeliciteeerd!

Moeilijk hoor zadel, je peerdje is echt heeel kort!
Deze (bob marshall?) lijkt goed te liggen. (vind hem wel lelijk brrr, maar goed dat is smaak) Wat ik weet van deze zadels is dat je vrijwel altijd `vast`komt te zitten tussen cantle en fork omdat het doorbuigt in het midden. Ik sluit me bij Rommulus aan, niet ideaal voor het ultime westernrijden. Ik kan ook alleen maar naar Evelien wijzen. Als zij je geen zadel kan verkopen, kan ze je wel helpen met wat voor een zadel je zou moeten hebben. Misschien kun je dan in tussentijd het beste denken aan een tweedehands dressuur zadel dat goed ligt. Westernrijden heeft niet alles met optoming te maken. Wij krijgen dressuurles momenteel! met korte teugeltjes in een westernzadel. Het kan allemaal.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:05

Bedankt voor je reactie ;) het is een Hilason.
Het gekke is dat het niet opgesloten voelt, ik kon prima lichtrijden.

Ergens denk ik, omdat het zadel heerlijk zat en prima pastte, dat ik hem gewoon doe. Zit ik de komende tijd safe, voor buitenritjes, beetje rijden ed. Dan laat ik Evelien komen over een jaartje ofzo ;)
Heb ik nog even om te sparen, dan hoef ik het daar ook niet iets af te wijzen wegens de prijs. Of kan ik zelfs zoals rommelus een zadel laten maken.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:22

Goed plan. Ik weet niet wat de Hilason kost, maar als het een leuke prijs is, gewoon doen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:34

Hee wat leuk, een Hilason! Heb er ook een gehad, zat heerlijk, maar schoof op mijn extink echt vreselijk, maar die had geen schoft en was tonrond. Staat jullie leuk hoor..

Hier ook op zoek naar een zadel voor Bries.. De continental van Boyan is te breed en te laag :( jeetje, wat heeft die een mega schoft voor een Tink... probeer het eerst zelf wat te vinden, anders laat ik Arthur komen na mn 13e maand..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:44

Balen zeg! misschien kan je voor the time beeing een build-up pad gebruiken?
En je barefoot is geen succes voor nu?

Succes!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:17

Nee, wil geen boomloos meer. Ten eerste omdat ik dat niet fijn vindt om voor de training van de jonkies te gebruiken en ten tweede omdat we niet de lichtste ruiters zijn. Met name Cris geeft zo veel druk op weinig zitvlakmaat.. Dat vind ik voor nu niet "fair" aanvoelen.

En build up pads :n heb liever een goed passend zadel...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:33

Even een off topic vraagje.
Ik ben onbekend met boomloze zadels.
Ligt bij zo'n boomloos zadel de ruggegraat en schoft wel vrij ??

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:40

Met een goede pad wel, anders zit je op de ruggegraat inderdaad.

Je moet er een speciale pad bij hebben met inlages, waarbij er aan de bovenkant ook ruimte zit tussen de inlages.. Daartussen bevindt zich de zogenaamde ruggegraatvrijheid.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:54

Teuntje111 schreef:
Met een goede pad wel, anders zit je op de ruggegraat inderdaad.

Je moet er een speciale pad bij hebben met inlages, waarbij er aan de bovenkant ook ruimte zit tussen de inlages.. Daartussen bevindt zich de zogenaamde ruggegraatvrijheid.

Snap het.
Met de pad corrigeer je de ligging van het zadel.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:10

Niet helemaal.. Het is alleen een soortvan omgedraaid. De stevigheid komt van de inlages in de pad in plaats van het zadel. Het zadel is eigenlijk een lap stevig leer met een wollen onderzijde, bestaand uit 1 geheel, met daarbovenop de "zitting", bestaande uit een fork ofwel pommel en een cantle. de fork is bij de meeste boomlooszadels vervangbaar en simuleert de wijdte van het zadel. De fork en cantle zijn de enige harde onderdelen van een boomlooszadel, dus over ligging kan je eigenlijk niet echt spreken, want op de meeste paarden ligt een boomloos wel goed.. De nieuwe generatie barefoots hebben vps, dus wel ruggegraatvrijheid in het zadel zelf. Ik prefereer echter nog steeds een boomzadel voor mijn jonkies, omdat ons gewicht beter verdeeld wordt, over een groter oppervlak als bij een boomlooszadel..

Heb trouwens al veel reacties op mn oproepje gehad, wel fijn! Gelukkig hoef ik bij Bries niet te kijken naar extra kort zoals bij Boyan.. Ze heeft wel een lang genoege rug voor een gewone square skirt..

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:03

Even nog een kleine aanvulling op boomloze zadels: De nieuwe generatie barefoots hebben ook het zogenaamde VPS (Vertebrai Protecting System) in de zadels ingebouwd. Dat is een soort rij van inlages/kussentjes die aan weerszijden van de ruggengraad lopen. Hierdoor is deze dus extra beschermd en de drukverdeling sterk verbeterd. Eigenlijk niet eens meer zo nieuw: bestaat alweer een jaar of 3.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:11

Momenteel zijn er natuurlijk geen wedstrijden, die beginnen volgend jaar pas weer. Onze training staat op onderhoud en ik pik wel nog wat lessen en clinics dressuur en grondwerk mee. Maar veel western is er dus niet.
Mooi moment om eens te kijken wat de plannen zijn! Wie gaat er starten volgend jaar? Wie heeft er leuke westerndingen op de agenda staan. Wat is de toekomst van de tinkers in de westernsport?

Kortom, kunnen we het topic leven houden?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:10

Ik zit/zat er aan te denken de bootkamp te doen met Diaz! Ik wil haar van het voorjaar (laten) inrijden.
Momenteel zijn we tot eind feb. aan het grondwerken.. en daarin wil ik ook veel trail-oefeningetjes verwerken..

Het lijkt me leuk om richting de zomer een oefenwedstrijdje te kunnen doen! Al is het voor de ervaring!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:42

Diaz, wanneer is die bootcamp?
Je paard moet er imo toch best een behoorlijke conditie voor hebben.
Ik vind dat voor mijn Max ook nog teveel.

Signe, Tot nu toe ga ik proberen alle shows in Oosterwolde te starten.......maar das alvasteen goed voornemen voor het nieuw jaar ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:10

Ja das waar.. ik heb gevraagd of het geschikt zou zijn voor ons, ze zeiden van wel, en je kunt altijd je rust nemen tussendoor. Ik moet uberhaupt kijken of het voor mezelf kan zegmaar.. ik heb me dus ook nog niet aangemeld..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:13

Ik zou daar persoonlijk mee wachten.
Je kan altijd nog een keer mee doen, het zou zonde zijn als je je jonge paardje meteen overbelast. (Ook geestelijk bedoel ik dan).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:35

Ja precies.. als het idd zo zwaar is kan ik het beter uitstellen! ;)

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:06

Op mijn 'wensenlijstje' staat nog steeds een cowclinic }:0
Als er meer mensen zijn die dit leuk vinden, misschien leuk om met meerdere tinkers te doen?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:08

Hihi, de koeien trekken mij echt niet ;) Barrel-racen lijkt me dan weer wel helemaal toppie!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:11

Morhwen schreef:
Als er meer mensen zijn die dit leuk vinden, misschien leuk om met meerdere tinkers te doen?

Dit hebben we afgelopen jaar vanuit de GCDHA gedaan in Makkinga met allemaal tinkers en drummies.
Doen we dit jaar vast wel weer :j

Koeienwerk is echt superleuk Diaz :j

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:03

Paintlinger schreef:
Morhwen schreef:

Dit hebben we afgelopen jaar vanuit de GCDHA gedaan in Makkinga met allemaal tinkers en drummies.
Doen we dit jaar vast wel weer :j

Koeienwerk is echt superleuk Diaz :j

maar wel ontzettend vermoeiend voor de "ruiter'" :')