[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:47

K*t zeg :( kijk ik net ff bij de wasmachine (of ie al klaar was) heb ik een touwtje tussen het deurtje laten zitten :( Dus waszakje kapot en lekt allemaal water uit de machine.. Gelukkig staat hij in de douche en loopt het water het putje in.. maar toch weer lekker dom van mezelf :?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:09

_Rhiannon_ vervelende auto misschien even na laten kijken.

Leon ik zal wel even foto's maken van de vijvers ze liggen buiten in elkaar en staan volgens mij vol met een laag water ze zijn waterdicht, ik beloof niet dat ik het morgen doe als ik het vergeet help me even herrinneren ben soms een vergiet. :o

eefje03 soms schijnt het heel moeilijk te zijn om iets door te geven, wel vervelend.

Nathalie83 ;( ik wou dat ik eens iemand net zoals jij vond die zo enthousiast was over haar verzorgpaardjes ;(

mooie Twan gezien. :j

Nathalie83 Is de ring nog we heel?

Vanavond zou ik freestylles hebben ik maar wachten en wachten gebeld word er niet opgenomen ik maar een mail gestuurd, is ze het vergeten...grrrrrrr..... ik had me er zo op verheugd.
Ik heb al wel eens eerder les gehad, maar ik kom met Grainey soort niet op gang vandaar dat ik nu graag weer wou lessen.

Ik heb nu Bravour even gereden ik hoop niet dat ik morgen spijt heb, soms probeer ik het weer eens en meestal merk ik het de andere dag weer en kan ik niet op of neer, maar goed vandaag is vandaag en wie weet valt het mee.
Ik heb alleen gestapd en gedraafd nu heb ik een klein vraagje misschien weet iemand hier er raad op.
Als ik van de stap over wil gaan in de draf lijkt het net alsof hij eerst een galopsprong maakt voordat hij begint te draven het is niet het schieten wat hij eerst deed.
Hoe kan ik dit soepeler laten verlopen zodat hij eigenlijk heel rustig in draf over gaat?

ellieellende

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:21

goedeavond!

Sow you think you can be Berdiens roommate??
Lies.... knuf!
Ingrid.... knuf!
Tobias Rules!!
Halfbroetje van Max gezien! ook mooi zo'n zwarte!
ehm.... verder vergeten?!

Heb een hectische avond gehad met een leuke verassing.
Een stalgenootje had voor haar arabieren een fotoshoot geregeld, ik had al foto's van hem gezien.... echt prachtige plaatjes! Ze belde mij om te vragen of ik mee wilde helpen met ritselen en afleiden etc.
Als dank mocht Niamh ook meedoen aan de shoot! Dat zijn een paar prachtige plaatjes geworden! Ze is zo fel op het moment, dat er foto's tussen zaten waarvan ik dacht is dat mijn paard?? wowie! lijkt wel een ongetemde hengst! Dus daar ben ik heel blij mee! We krijgen ze donderdag of vrijdag, bereid jullie voor op een fotobom einde van de week!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:27

Ow nathalie lekker avondje gehad met lieve ondeugende verzorgpaardjes!

Dat 'aanspringen' in draf herken ik wel, Niamh doet het soms nog wel als ze overijverig is, of tegen de hand. Ik sluit ze soms ook teveel op voor waardoor ze haar neus bij het aandraven er uit drukt, waardoor ze dan een hupsje maakt in de overgang. Denk dat het ook nog een stukje balans is wat ontbreekt. Het komt nog zelden voor, maar af en toe.... zo blijf je bezig! gewoon veel overgangen maken. Wanneer je ze aan de longe zet, doet ze het dan ook?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:28

zo he wat praten jullie snel:P haha ik zal morgen even want foto's van m'n tinkiwinki plaatsen en ook wat nieuwe maken.. want kwam der achter dat ik er maar 50 heb en het allemaal rij foto's zijn... hhmmm
net terug van paardje die mij heeft laten zien het niet eens te zijn met onze nieuwe bodem in de bak.. baas moest dat maar is van heeeel dicht bij bekijken vondmeneer :+

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:34

Ik snap soms ook niet waarom sommige mensen hun verzorgpaarden en eigenaren niet warderen.. Ik kan een eigen paard gewoon niet betalen.. dus ben echt zoooo blij dat dan met paarden van anderen bezig mag!! ik geniet daar echt van!! Komt vast en zeker wel keer iemand voorbij!!
Wel balen zeg van je les... helemaal omdat je je er zo op verheugd..

Was heeft het overleefd!! alles is nog heel!! (behalve me waszakje dan..) ook de ring van de wasmachine is nog heel.. Gelukkig maar..

Ga nu me bed maar eens in en dan morgen fris en fruitig Athosja plagen :+

Trusten allemaal :evaw:

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:38

Truste Nathalie! droom ze!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:53

Ik vind het ook heel jammer dat er geregeld mensen reageren en dan vervolgens niet op komen dagen ik begrijp niet dat je dan niet even de moeite kunt nemen om even af te zeggen.
Of van die .. die eerst heel fanatiek zijn en dan steeds minder komen en vervolgens niet meer zonder wat te zeggen.
Ik ben opzich best makkelijk, maar omdat ik Bravour heb die af moet vallen wil ik wel dat ze actief met hem bezig zijn en niet een beetje zitten te hobbelen en ik moet zeggen dat er bij zijn waar je het tig keer tegen moet zeggen en het kwartje valt nog niet.
Ik twijfel over alles ik weet niet wat ik moet doen.

Zo ik ben klaar met zeiken en ga zo naar bed. :o

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 06:38

Goedemorgen!

Afbeelding

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 07:58

Goedemorgen.

_Rhiannon Als dat jou uitzicht is kom ik naar jou toe en gaan we ruilen. :D :D

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:11

goeiemorgen!!

Janet die vis hihi gelukig leeft hij nog! En Twan is leuk zeg!

Tobias hahaha had ik wel willen zien haha

Berdien goede manier om kennis te maken met een nieuwe kamergenoot toch! Het meot wel klikken natuurlijk!
En felies vandaga dat je Jessie al 7 jaar hebt!!

Nathalie wasmachine gelukkig overleefd!

Lies :(:)

Denise gave foto zeg!!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:26

Lies :(:) whats Up ...

Leon lekker vakantie :z en wel gezellig gehad in Apenheul en _O- zie het al helemaal voor me met tobias :')

pff nathalie door touwtje lekkende wasmachine :oo maar gelukkig staat ie in de douche :)
en slimme shet en Romy bij nieuwe verzorgpaardjes :oo :=

Denise accu 2x leeg :oo wat vervelend :(:) en mooie foto *D

Berdien bezig met next top Housemate :+ en jess alweer 7 jr in bezit
Janet ziggy 6 jr ik afgelopen maart Say ook :))

Eefje da's niet zo mooi >;)

Sita zware maar ook fijne les gehad 8-)

Janet maffe vissen :+

Twan is ook een leukerd idd behoorlijk anders maar zie wel ook idd zelfde oogopslag. en nu al zomerexceem ;( :\ vaak wordt t met de jaren erger dus dat beloofd wat :(:) maaruh ben ook van mening dat mening "zomerexceem" een reactie is op voer/ bemest weiland en niet op de vliegjes weet niet of ze hem al schraal voert ?! anders zou ik dat haar ook aanraden en dus niet op bemest weiland maar ook dat schraal houden.

Hé ellen da's geen halfbroertje da's echt broertje ;)
en gave foto's van Niamh Zien Zien 8-)

pff Mirjam Balen dat ze zomaar les is vergeten :roll: :(:)

Japies paard het niet eens met bodem daarom baasje maar ff van dichtbij laten zien :')

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:30

Pff gister zon lol gehad, Raym en ik gingen bij een auto kijken, helemaal priam enzo, dus wij een stukje rijden, op gegeven moment de auto even uitgezet om hem even te bekijken enzo en daarna zouden we gaan wisselen en zou ik een stukkie rijden. Dus ik stap in, probeer te starten.. Niks :+
Okeeee..... Dat wordt dus drukken, stonden we daar, maar gelukkig was hij direct weer aan de praat.
Overigens kijken we nog even verder willen eerst wat meer autootjes zien voordat we beslissen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:30

ellen Ziggy, Max en Twan zijn volle broertjes. Allemaal dezelfde ouders.

Grid Hij staat op onbemest weiland. Hij krijgt nu alleen maar gras. Ik denk dat het bij hem wel door de vliegjes komt. Vlak naast het weiland zit ook een varkens boer waar veel vliegen opaf komen, plus dat ze daar op veen grond zitten en dicht tegen de wieden (grote waterplas) aan zitten. Daar zitten echt veel meer kleine mugjes dan hier.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:35

Hier een ietsiepietsie kleinbeetje goed nieuws van vriend :) ze dachten dat z'n longen ook aangetast waren door hete lucht want soms wat moeite met beademen, maar dat blijkt niet het geval hij had last van vocht in longen door beademen. Nu worden medicijnen daarop aangepast dus is dat hopelijk weer snel over... natuurlijk nog niet fijn vocht in longen maar da's schijnbaar stuk beter dan aangetaste longen ;)
Verder is het nog steeds stabiel maar deze week zowiezo kritiek ivm infectiegevaar...

---------------------------------------------------------------------------
Gisteravond met oud stalgenootje en paard naar onze stal gegaan, want is nog jong (heet) dier en dan kon die vast keer wennen aan trailerritje en rijden op andere plek enzo... omdat ze er straks ook wedstrijden mee wil gaan rijden

De paarden maakten het wel ff makkelijk *not* :') gingen als een dolle van de ene naar andere wei rennen en ik heb Say zien bokken :oo en de ene wei ligt vlak langs de bak dus daar kwamen ze dan mooi voorbij gezoeft :=
Maar het was een goede vuurdoop want alhoewel het een heel heet ding is was ze hiervan niet echt onder de indruk :D 8-) +:)+

en heel de groep dus ook genoeg beweging gehad :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:36

hihi had Ellen idd ook al verbeterd :+
en O da's dan wel ontzettend balen janet -O- Jas aan en smeren is dan vaak het enige wat helpt :\
Laatst bijgewerkt door grid op 29-07-09 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:36

grid dat is echt goed nieuws zeg!
Hopenlijk is het vocht snel weg uit zijn longen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:38

Ja idd vocht eruit, wonden goed verder aan het genezen en dan hopelijk ook snel wakker maken!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:50

Goedemorgen,

Oh Grid, dat is goed nieuws zeg! Hopelijk mag hij dan snel wakker worden!

Jammer dat je instructrice niet op kwam dagen MN..

Gave foto Denise!

Heb spierpijn van gister.. :')
Shania zal ook wel een beetje spierpijn hebben.. :=

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:52

Dat is goed nieuws grid hopen dat het verdere herstel ook voorspoedig verloopt.

Paardje met zomer exceem, ik heb pas gehoord dat als je er een ..... bij zet of die mest gebruik dat het de muggen heel erg verminderd, maar ik weet nu niet meer of het over een geit of varken ging. :o

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:13

Moggeh...

Ben niet bijgelezen..... Y;(

Gisteren heftig dagje gehad... Pensionklant was bezig met het longeren van haar 2-jaar jonge goudkleurige quarter hengst... Samen met bijrijdster... Maar het ging niet helemaal lekker dus ze waren nog maar 15 minuten bezig of zo... Toen gestopt en hem meegenomen naar de spuitplaats. Ze kregen hem met moeite uit de longeercirkel... Om het verhaal kort te maken.... Hij werd helemaal naar, storte door zijn benen, hapte naar lucht en was binnen 5 minuten dood.... Kan het nog steeds niet geloven....
Was een schat van een dier en ik was nog samen met haar mee geweest naar Schiphol om hem en haar andere hengst op te halen die uit Amerika overgekomen waren.... Ze had hem klaar willen maken voor halterwedstrijden e.d.....

Kan het nog steeds niet geloven....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:15

sterkte liesbeth!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:16

:oo O Men Lies :\ pff :(:) weten ze al waardoor hij zomaar ineens is ingestort of ?!
Heftig zeg... ;(
Moet ineens denken aan mijn verzorgponietje van vroeger die ineens stuipen kreeg en ook binnen 5 minuten dood was, dat bleek door taxus te komen ze had het nieteens opgegeten zat nog tussen der tanden.

siet en shania nu spierpijn :(:)

Nou met een geit houdt ie zowiezo geen staart/ manen over al had ie geen zomerexceem :+ en varken ?!

pff soms wordt ik echt moe van werk ene week werk ik me 3x in de rondte omdat het allemaal spoed heeft/ af moet zijn ... 2 weken later niks meer te doen :roll:
Gaat verzinnen wat nog gearchiveerd/ opgeschoond kan worden of misschien nog klusje kan vinden wat normaal altijd blijft liggen ...

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:24

nou en dan hier mijn tinkini winki..

ik heb geen pony met staat maar een staart met een pony

Afbeelding

eerste keer er op
Afbeelding

Afbeelding

in de stal
Afbeelding

z'n lekkere bekkie
Afbeelding

Afbeelding

zo nou en straks maak k nieuwe foto's want we zijn in middels een half jaar verder ofzo

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:46

grid schreef:
Lies :(:) whats Up ...

Leon lekker vakantie :z en wel gezellig gehad in Apenheul en _O- zie het al helemaal voor me met tobias :')

pff nathalie door touwtje lekkende wasmachine :oo maar gelukkig staat ie in de douche :)
en slimme shet en Romy bij nieuwe verzorgpaardjes :oo :=

Denise accu 2x leeg :oo wat vervelend :(:) en mooie foto *D

Berdien bezig met next top Housemate :+ en jess alweer 7 jr in bezit
Janet ziggy 6 jr ik afgelopen maart Say ook :))

Eefje da's niet zo mooi >;)

Sita zware maar ook fijne les gehad 8-)

Janet maffe vissen :+

Twan is ook een leukerd idd behoorlijk anders maar zie wel ook idd zelfde oogopslag. en nu al zomerexceem ;( :\ vaak wordt t met de jaren erger dus dat beloofd wat :(:) maaruh ben ook van mening dat mening "zomerexceem" een reactie is op voer/ bemest weiland en niet op de vliegjes weet niet of ze hem al schraal voert ?! anders zou ik dat haar ook aanraden en dus niet op bemest weiland maar ook dat schraal houden.

Hé ellen da's geen halfbroertje da's echt broertje ;)
en gave foto's van Niamh Zien Zien 8-)

pff Mirjam Balen dat ze zomaar les is vergeten :roll: :(:)

Japies paard het niet eens met bodem daarom baasje maar ff van dichtbij laten zien :')

Liesbeth sterkte :(:)

Sita spierpijn....

Grid goed nieuws en moe van het werk :P

Japie nice tinkiewinkie!

Balou gooit haar eczeemdeken aldoor af... Hoe, ik heb geeeen idee... maar ik ga nu proberen om haar met de schemeruren op stal te zetten, kijken of dat helpt tegen die vliegjes... Ik vind het zoo zielig om te zien als ze weer jeuk heeft.. Dit is mijn laatste optie.. En anders heb ik wel in mijn achterhoofd dat ze dan maar misschien naar de kust moet....