[TI] [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Re: [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:01

ja klopt janet. ze zijn wel aardig vol hoor, tjoepkes idd nogniet, maar die melk daar maak ik me zorgen over.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:08

spenen op 4 maanden ligt aan het veulen het eerste hebben we met net 4 maanden de deur uitgeschopt was ook helemaal zelfstandig en is alleen door dorp naar de nieuwe eigenaar gewandeld. Veulen van vorig jaar is met 5 maanden gegaan. was ook helemaal zelfstandig.

Over melk zou ik me niet zo druk maken kan mijn merrie als het moet nu gaan melken. Na het vorige veulen bleef ze ook ligt geven

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:17

oké thnx arjan bij mij hebben ze het hele paspoort niet gezien. Misschien moet ik dan maar even langs rijden met het paspoort

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:20

Ik vind dat hier wel wat overdreven wordt gereageerd op de 4mnd leeftijd voor afspenen.
Ikzelf hou ook liever een half jaar aan, maar er zijn ook genoeg fokkers die met 3 maanden afspenen en of dat nu vroeg is of gewoon kan... vind dat er wel heel erg over Bianca wordt gevallen met dat het TE vroeg zou zijn.
Ik kan het me in haar situatie goed voorstellen in elk geval en geloof niet dat Móhr er onder zou lijden.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:30

Ben me ook volop aan het inlezen nu natuurlijk, en overal staat dat je het veulen tussen 4 en 6 mnd kan/mag afspenen. Dus zie er ook niks geks in. En idd het zal per geval verschillen. en uitzonderingen heb je overal in. :-)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 15:40

overdreven? We geven gewoon onze mening.
Ik vind het te vroeg. Ken mensen die het wel met 4 maanden doen. Gaat ook wel goed. Maar mijn gevoel zegt gewoon dat het te vroeg ik.
Het ligt ook wel aan het veulen. Als ze goed zelfstandig zijn, redden ze zich wel.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:42

Paintlinger schreef:
Sorry Bianca, maar ik ben het ook me Janet eens.....4 maanden is echt op het randje hoor.
Waarom wil je dat?

BuBBLeGuM schreef:
afspenen met 4 maand vind ik ook te vroeg ook al kijken ze mekaar niet meer aan :) hier waren de kinders 6 maand, maar na een tijd gingen ze weer bij elkaar in en heel soms nemen ze zelfs nu nog een slok.
Maar goed ik vind wel dat iedereen het voor zich moet weten. En fijn dat je de nieuwe eigenaar de keus laat en naar het veulen zelf kijkt.

Janet jouw reactie was nog niet overdreven, maar de reacties daar weer op vind ik wel overdreven. Angela en Dagmar.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 05-05-09 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 15:42

voelde me aangesproken, sorry :o

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:47

Hmm... vind die van mij ook niet overdreven...
Gewoon een mening...en daarna de vraag waarom...

Ze moeten me wel hebben vandaag op bokt... :\

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:10

ik zie ook niks overdrevens aan mijn reactie, ik zeg mijn ervaring én dat iedereen het voor zich zelf mag bepalen. Het is ook maar net hoe je het leest. Ik neem aan dat bianca het zelf heel goed weet dus ik zeg niet dat ze dat niet moet doen oid. Het is absoluut geen kritiek iig mocht dat zo op gevat worden.

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:12

Zo hallo ik ben er ook weer ff, hele dag visite gehad tja en dan ga je nie achter de pc zitten :D

Die man en de paarden waar El het over heeft die ken ik helaas ook en El heeft 100% gelijk als ze zegt dat die verwaarloosd worden, de paarden die hier vrij in de Kampina lopen worden beter verzorgd dan die paarden en veulens. Eén van de merrie's heeft vorig jaar laat een veulen gehad en het is de boer het zag en dat het niet goed ging met de merrie en heeft geholpen bij de bevalling anders weet ik zeker dan merrie en veulen het niet hadden overleefd. En als je het dan tegen de betreffende mnr zegt dan ist van "ach dat had dan de natuur geweest" ja in het wild misschien wel maar om een merrie onnodig te laten lijden terwijl je de mogelijkheid hebt tot helpen dat slaat toch nergens op????Waarom hou je dan in godsnaam paarden?

En over afspenen tja ik vind (maar dat is mijn mening) als de merrie er geen last van heeft en je bent in de mogelijkheid het veulen langer aan te houden, waarom dan zo vroeg afspenen? Is het nadelig voor de merrie ja dan zeg ik zodra het veulen goed zelfstandig eet afspenen. Maar vroeg afspenen om het veulen zo snel mogelijk te kunnen verkopen dan zeg ik absoluut nee.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:20

Ik zie eigenlijk niet echt overdreven reacties, maar gewoon meningen? :=

'k Hou zelf ook zo rond de 6 maanden aan, schijnt toch wel bewezen (waar heb ik het vandaan, weet even niet) veel beter te zijn. Maar als merrie of wat dan ook er onder lijdt heb ik er ook geen moeite mee om het eerder weg te doen. Kiki ging met 5,5 maand weg, Mirthe was hartstikke mager geworden, en was blij dat ze weg was.

En verder ben ik heel blij, want Mirthe is in haar eentje met ons op pad gegaan voor de wagen (doen we wel vaker), maar nu ook door het dorp! Vrachtwagens trekkers, ze gaf er niets om! Ben trots!!!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:30

stoere mirthe!!!super dat ze zo braaf was.!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:31

gaaf Marleen!
Stoere mirthe!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:32

Wat goed Marleen, Knappe Mirthe :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:33

Jeej...ik heb van een bokker een paar foto's gekregen van Travis z'n paps!

Die waren namelijk nergens te vinden.

Painthengst: Kiblers Avalanche
Afbeelding

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:54

Mooie papa heeft Travis :j

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:58

'Alo :wave:

Travis zijn roots gevonden 8-) . Knappe pappie :9 . Travis heeft er ook echt wat van weg vind ik. :j

Mirthe ontzettend braaf geweest voor de kar door het dorp :+:

Over verwaarlozing... Ik vind dat ontzettend moeilijk. Ik kan hier in de buurt ook wel een paar mensen aanwijzen waarbij ik denk 'Als ik het hier voor het zeggen had zou ik het toch heel anders doen'. :o Maar omgekeerd kunnen mensen dat ook van ons misschien wel zeggen. Die snappen bijvoorbeeld niet dat Coral niet lekker de hele dag met de andere dames de wei op kan en zo en vinden het misschien wel zielig dat ze dan vaak in de bak alleen blijft staan. Maar aan jullie verhaal te horen is deze kerel gewoon echt 'laks'. Jammer dat de DB dan niet meer doet. :\

En over afspenen... Ons eerste (hengst)veulen is stipt met 4 maanden weggegaan, maar dat was ook wel een doerak. := En bovendien waren we nog onervaren en zo en wisten we niet beter dan je (zeker een hengst)veulen het beste met 4 maanden kon spenen. :o
Het 2e veulen is dacht ik met 5 maanden afgespeend en dat was drama: die is toen wij met moeders en trailer wegreden achter ons aan over het hek gesprongen en achter ons aangegaan, over de provinciale weg... :oo
Nr. 3 is 10 maanden bij ons gebleven en dat heeft 'r geloof ik geen verkeerd gedaan, ook mams niet. :+
Nr. 4 is met 5,5 maand weggegaan omdat ze mams totaal leegtrok. :=
Nr. 5 is met 5 maand weggegaan en had daar compleet geen moeite mee.
Nr. 6 is met 6 maanden naar de opfok gegaan en heeft dat volgens mij ook wel goed verwerkt....
Maar om een kort verhaal dus lang te maken: ;) het hangt denk ik sterk af van het veulen en de moeder en de overige omstandigheden. Ikzelf ben er voor om ze wat langer bij de moeder te laten lopen. Dat ze zelfstandig kunnen eten wil immers niet zeggen dat ze niets meer van mams leren. :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 17:00

Wat leuk dat je meer foto's hebt gekregen van de paps van Travis!

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:02

Heeft iemand trouwens een beetje verstand van hondengedrag?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:02

Idd, leuke foto van Travis papa! Hij lijkt er zeker op!
Pffttt..... we maken nu elke dag lange ritten, en wordt daar toch wel lekker rozig en moe van... Moet alle hondjes nog voeren.. :o

Tja, die Mirthe, zondag was ze lekker heet, maar ging goed, en gisteren en vandaag weer überbraaf!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 17:10

Muds schreef:
Heeft iemand trouwens een beetje verstand van hondengedrag?

ja redelijk wat

muds moest stiekem wel lachen om veuen twee := ik zie jullie al gaan.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:14

nieuwe ava muds :P
'k zie net dat Muddy nog maar 25 dagen hoeft, gaat snel zeg :D

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:19

Haha, ja achteraf kunnen we er wel om lachen. :D

Qua hondengedrag hebben we hier het volgende: sinds een paar weken gromt onze 2-jarige herder naar m'n jongere zus. Hij heeft dat nu 5x gedaan en eigenlijk vind ik dat ook wel genoeg. Het begon met dat ze hem op z'n kop gaf omdat hij niet wilde stoppen met de grond aflikken (hoe onbenullig), de 2e keer was met een spelletje touwtrekken, de andere keren gewoon in het voorbij lopen. Nu zegt onze hondengedragstherapeut/goeroe dat zij hem dan moet negeren, m'n baas (DA) zegt dat ze juist met hem moet gaan trainen. Heb je/Heeft iemand nog een andere kijk op de zaak? Ik heb zelf ook een beetje m'n twijfels met het negeren. Want is dat niet min of meer toestaan dat hij dat doet? Oh ja, hij is overigens niet gecastreerd, maar dat is denk ik ook niet de kern van het probleem. Al zal het wel een beetje meespelen.

@ Resi-lover: Ja, vind ik ook := :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 17:29

Gewoon negeren. Dat werkt het beste.
Een hond negeren kan gaan grotere straf zijn voor een hond.
Dus als zij bij jullie komt, doet ze net alsof de hond er niet eens. Niet aankijken, niets tegen hem zeggen en geen toespelingen zoeken.
En als hij haar dan weer ziet, en hij gromt niet (terwijl zij hem nog steeds negeert) beloon JIJ de hond flink. Door even met hem te spelen, of hem een flinke knuffel of een braaf te geven.