[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:02

het zou verboden moeten worden Pellie, al die katers. Gewoon net zoveel zuupen als je wilt maar geen kater krijgen

Shayla, ik zat nog even te denken. Die pijn van Shayla wordt dat niet meer als er een gewicht van veulen en drachtigheid bovenop haar eigen gewicht komt. Just curious hoor . Enne dekken, ligt er aan wanneer je een veulentje wilt. Ik zelf vind het wel belangrijk dat ze gelijk naar buiten kunnen als ze geboren zijn, dat is het best voor de beentjes heb ik geleerd van Rob van Wessum. Het eerste halfjaar is stevige (niet keiharde) ondergrond het beste, weiland dus. Inderdaad april dekken is 11 maanden later een veulen (maart dan). In mei dekken is in april een veulen. Mijn ShowGirl is ook in april uitgerekend, even kijken hoe me dat bevalt qua periode van het jaar. Vorig jaar hadden we nog sneeuw in maart!
[edit] lekker dat Shay weer thuis staat, toch een teken van happiness als ze zich nu al weer zo snel lekker voelt.

Allemaal weer veilig thuis gekomen gelukkig, pfff. Leon en Jacq doe voorzichtig, jullie zullen er al wel zijn denk ik.

Jean wat leuk om zo even een korte 'heftige' ontmoeting met Terry te hebben Veel plezier allemaal enne wil foto's zien!!

Heb een beetje last van al mijn spieren, zal de kou wel zijn. Zo merk ik tussendoor nog best wel wat 'napijntjes' van de operatie

Kit en Show zijn gister maar 3 kwartier naar buiten geweest, oeh dat zal hij me niet in dank afnemen. Vind het ook best wel sneu voor ze maar ik vind al die vallende takken veel te gevaarlijk en aangezien de stal aan de bosrand ligt....doe maar even niet. AfbeeldingAfbeelding

Des, balen dat jullie nog zo krap zitten (weet er alles van..) en de feestdagen moeten nog komen....Indezz ook geloof ik...allebei
Ik kon ook zo'n aanbieding van de Amazone nemen op UPD. Je wordt gewoon vet genaaid en zij zijn van de oude nummers af die ze toch al gedrukt hadden. Je krijgt het nummer van deze maand en dan het nummer van volgende maand wordt opgestuurd. Nummer 3,4 en 5 krijg je ook mee en dat maakt dan een proefabo van 5 nummers voor 10 euro. Nou ja genaaid misschien niet echt maar ze geven echt geen reet weg bij deze aktie, het is meer kosten dekken en doen alsof je onwijs gul bent. Toch vind ik het wel een leuk blad, maar heb me kunnen weerhouden van deze aanbieding.

Roos, fijn dat de waterschade meeviel. Lekker zo'n thermobroek!! Heb zelf altijd een voltigelegging onder mijn broeken als het zo koud wordt. Leuk halsters kopen, mmm mijn hobby haha heb een kast vol en nog steeds zie ik mooie die ik graag wil hebben. Je hebt nu van die mooie geblokte met blauw of roze (heb het al in mijn hoofd -> blauw voor Kit en roze voor Show). Zit er een Divoza bij jullie in de buurt dan?

Tequila, loop ze....

Tinkermuts, klinkt gezellig met je vrienden, leuk kaarten bij de openhaard! Succes met je examen met Chital, G&G 3?

FK, Hoop dat je kunt slagen voor een goedkope regendeken, geef me dan even door. Heb een waterdichte gevoerde voor Kit maar das veel te warm. Ik verkies buitenstaan boven alles voor hem dus met die snertregen en snijwind heb ik hem graag een regendeken op zonder voering, Showgirltje net zo. Die kleine dekentjes zijn alleen zo duur in verhouding, net zo duur als een paardendeken terwijl het maar de helft of minder stof is....
Mooi dat met een Barefoot je kont snel warm is, heb hem op mijn lijstje staan dus das mooi meegenomen en een fijn bijkomend feit!
[edit] je hebt er een gevonden, voor mij nog te duur zie ik.

Spetter, succes met de keukens. Mijn vriendin gaat ook naar Duitsland daarvoor, doen toch mooie deals moet ik zeggen, pfff wou (oh nee mag geen 'wou' zeggen van mijn nederlandse leraar, wouwou zegt die grote bouvier achter de deur ) dat ik zo'n keuken had!

Chantal, de sneeuw komt vast nog wel bij jullie. Succes met behaven

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:03

Dobbel, heb je al een tweepaards op het oog?

Shayla

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:03

FK :Foto's komen vanmiddag

Dobbel nog beterschap voor je moeder !

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:07

nee nog niet, gaan eens rustig rondkijken heeft niet zo veel haast je moet er net tegen aan lopen, Ben niet van plan een hele dure te kopen,

Shayla dank je,

Ik vraag me overgens net als Cheveyo af of het niet pijnlijker voor haar wordt als er een veulen in groeit, maar goed ik heb er ook niet zo heel veel verstand van,
Wel fijn dat ze weer thuis is.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:08

Kijk eens bij piaffe daar hebben ze ook goedkope regen dekens,

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:11

Als hij maar goed is Dobbel, heel duur hoeven ze niet te zijn inderdaad.

* zoeft naar Piaffe *

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:19

www.piaffe.nl

Nee en als er iets kleins aan mankeert maken we dat zelf,

deze trailer hadden we ook opgeknapt, maar we willen er nu niet veel aan hoeven te doen, daar hebben we het te druk voor,

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:45

Yep heb er eentje gevonden voor Kit bij Piaffe, nu nog voor Show. Thanks voor de link Dobbel!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:46

graag gedaan

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:07

Hier een berichtje uit Amsterdam. Gisterochtend en middag noodweer. In de avond al wat beter, maar wel af en toe een regenbui. Was nieuwsgierig toen ik vanmorgen de gordijnen open deed of ik sneeuw zou zien, maar nee, gelukkig. Vind het wel mooi, maar ook lastig.
Hier schijnt de zon de hele morgen en nu verschijnen de eerste wat grauwe wolken. Moet morgen naar Apeldoorn, maar met sneeuw ga ik niet Willen degene in die omgeving me vanavond en morgenochtend even op de hoogte brengen van de weers toestand daar??

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:12

hoe vraag je in het engels of iemand de lengte op kan meten van voorkant teen tot achterkant hak van een laars (zoollengte gaat het om)???

doe inderdaad maar voorzichtig Bonte, aan brokken hebben we niks. Zat net de kaarten van het ziekenhuis weer eens terug te lezen en toen kwam ik bij de fotokaart van Kit uit, brrrr kreeg weer een brok in mijn keel
Nu weer lekker verder neuzen in mijn kaarten.

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:26

Cheveyo schreef:
Zat net de kaarten van het ziekenhuis weer eens terug te lezen en toen kwam ik bij de fotokaart van Kit uit, brrrr kreeg weer een brok in mijn keel

Die tijd is nu gelukkig voorbij.
Ik ben benieuwd hoe het in Zeeland is, want hoorde daarnet op het nieuws dat de stroom in heel Zeeland dreigt uit de vallen. In Hulst was dit al het geval.

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:36

jeetje zeg. Het lijkt wel of heel Nederland op hol is geslagen. Om de frustraties nog even aan te dikken, hier schijnt op dit moment de zon. Ik schiet gelukkig al aardig op met mijn behaviour ding . Veel succes iedereen met die sneeuw hoor, dalijk geen stroom meer enzo, niks aan

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:05

Bonte schreef:
Cheveyo schreef:
Zat net de kaarten van het ziekenhuis weer eens terug te lezen en toen kwam ik bij de fotokaart van Kit uit, brrrr kreeg weer een brok in mijn keel

Die tijd is nu gelukkig voorbij.
Ik ben benieuwd hoe het in Zeeland is, want hoorde daarnet op het nieuws dat de stroom in heel Zeeland dreigt uit de vallen. In Hulst was dit al het geval.

merk er niks van lees stiekum nog wel regelmatig mee hoor

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:17

zo whis staat in haar nieuwe stal.
ze heeft het heel lekker in de trailer gedaan.
ze liep er zo in en er weer uit.
niks aan het handje.

toen lekker haar box in (die hadden we al eergisteren klaar gemaakt) .
er lag lekker hooi in.
dus mevrouw was al weer snel tevreden.

nu gaan we vanavond nog even kijken hoe het met haar is.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:57

Cheveyo schreef:
hoe vraag je in het engels of iemand de lengte op kan meten van voorkant teen tot achterkant hak van een laars (zoollengte gaat het om)???

niemand een idee?

Lekker dat Whis ook weer in een fijne stal staat!

Das wel heeeeel stiekum hoor Leonoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:19

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:28

zoooo wat een verhalen staan er alweer bij!

Ik ken die jongen die in mn profiel staat niet eens geloof ik:P

verder is het hier nog steeds errug lekker. Volgens mij is het eindelijk droog nu, maar er ligt nog een gigapak sneeuw. Het dooit wel maar voordat alles weg is...:S

ik zal maar eens kijken hoe ik zo nog naar me paardje ga...word lopen denk ik:S anderhalf uur ofzo?

verder weinig beleefd eigenlijk....

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:36

Cheveyo schreef:
Cheveyo schreef:

niemand een idee?

Lekker dat Whis ook weer in een fijne stal staat!

Das wel heeeeel stiekum hoor Leonoor ;)

euheuh!

Could you please measure the size of this boot from the front (tone) till the back? I would like to know the exact solelength

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:50

BTW, Baggio heeft vandaag winstpunt 7 gehaald in de B, hij was 3e met 159 punten, ondanks dat hij alles behalve optimaal liep!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:19

Gefeliciteerd Leonoor enne thanks voor je zin.

Stees, ben jij nieuw hier?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:15

Even snel:

Hercules in zijn nieuwe jurk
Afbeelding
Afbeelding Hoezo meneer is overbouwd?

Is dit schattig of is dit schattig?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:26

mooie jurk hoor, hoe hoog is Hercje nu?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:28

Hoihoi!

Dienie, je hebt mazzel gehad dat je niet echt in de sneeuw verzakte gisteren

Shayla, bij jullie in Gornichem was best veel gevallen.. tjee. Je meisje weer lekker thuis!

Jean, Snowdon en Chubb veel plezier met elkaar!

Des, MANNEN Jij hebt iig een leuk dagje Felies voor je paps.

snowdon schreef:
Ik denk t? Weet ook niet

Zal vast

Tmuts, je hebt je goed vermaakt met vrienden

Fk, ik heb een BR regendeken gekocht. Ooit een x bij Piaffe, erg goedkoop maar daar koop ik nu niet meer…. Lees net dat je goed geslaagd bent.

Dobbel, fijn dat de trailer verkocht is. Je vindt vast wel een mooie 2-paards. Gelukkig valt het mee met je mams. Jij voor je armen.

Roos, gelukkig viel de waterschade mee. Figje een grote hasses

Cindy, leuk naar een keuken kijken!

Bonte, ik hoop voor je dat er morgen geen sneeuw ligt.

Peetorlan, whis ook verhuisd

Wow, die Herc ziet er stoer uit met mooie jurk

Vanmorgen heb ik lekker gereden op Flanna. Eerst even onder het zweetdekentje losgestapt. Daarna lekker wat voltes in de draf gedaan. Overgangen gemaakt. Ik kon ook eens schuin oversteken zonder dat ze erbij ging drammen. Galop ging rechtsom lekker soepel. Linksom hadden we een paar x nodig om netjes aan te springen. Ze liep wel lekker actief daarin. Goed op adem gestapt en daarin ook even wijkoefeningen gedaan. dat ging best aardig. Daarna nog lekker wat halsstrekkend gedraafd en na een mooie overgang zijn we lekker uit gaan stappen. Omdat ze in stap altijd vrij sloom loopt heb ik de zweetdeken erop gedaan en mijn jas aangedaan en ben ik er naast gaan lopen. Nog even gezellig met een nieuwe stalgenoot gekletst tijdens t lopen

De kwpn-er met de straalkanker is vandaag weer terug gekomen. Ik hoop dat het goed blijft gaan met hem. Hij wordt, als t terugkomt, niet meer behandeld had ik gehoord. Maar Flan heeft haar oude buurman weer terug

Fenno had woensdag weer zijn knie op slot gehad. Zijn baasje ging er nu weer voor t eerst op. Echt zo jammer!

Ook nog een minder leuk nieuwtje, naja valt wel mee hoor. Maar mijn buitenrijvriendin gaat Fluit verzorgen. En dat op de maandag en nog een andere dag. Er gaat 1 verzorger weg en nu had de ‘hoofdverzorgster’het er met haar over gehad. En zij wilde graag een verzorgpaard. Iig heel t rijschema wordt op zijn kop gezet en voor Jan is geen plek meer. Nu betalen de anderen er voor hoor. Wij hoefden dat niet maar dat is ook nooit gevraagd. Maar ik vind t wel jammer dat ze nooit iets hierover met ons (Jan) besproken hebben. Die hoofdverzorgster praatte vanmorgen nog met Jan maar zei er niets over. En dan moet ie t van mij horen Na zo’n poos krijg je toch een band met zo’n paard. En nu hoorde ik dit via mijn buitenrijvriendin dat ze dat per 1 dec. gaat doen. Logisch dat ze voor t geld kiest maar jammer dat je t weer viavia horen moet. En dan doe je iedere week je best…. Hoe dan ook als we ooit nog een ‘verzorgpaard’ erbij krijgen dan wil ik vraag ik wel dat ‘zulke veranderingen’ wel eerst met ons besproken worden. Niet leuk als de hele boel t weet behalve degene die er mee te maken hebben. Mopper, mopper..sorry hoor. Ik gun het mijn buitenrijvriendin ook van harte hoor Is een leuke meid en goed voor de paarden. Wij hebben dan weer lekker meer tijd samen over voor ons Fantje

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:41

@cheveyo: ik ben al tijdje actief of bokt, en het is echt verslavend!
Ik praat sinds kort mee op tinkerpraat