[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:02

Gijs is er 1 waar ik ook op kan vallen, ben gek op vos,en gijs heeft in zijn totaliteit een hele leuke uitstraling <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:03

Caillin is een vosje, alleen zie je dat niet omdat ze dubbel sabino is en daardoor spierwit is :+
Ik moet eens goede foto's maken, krijg met kerst een spiegelreflex dus dan gaan er foto's komen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:11

Heel toevallig heb ik net 2 tinkers met een brede bles :+
Bij mij is het ook de looks icm het karakter.. Persoonlijk niet zo voor effen kleuren, tenzij het een speciale is als valk, cremello etc.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:12

He wat rot Karlijn... Maar wellicht dat het je wel heel veel rust geeft, en Diaz gun je een baasje die alle tijd voor haar heeft.
Wat andere er van vinden daar hoef je je niet van aan te trekken. We kunnen niet in jou portomonee en hoofd/gevoel kijken.

Ken dat gevoel wel Chimello, dat je naar foto's aan het kijken bent en zo'n hebberig gevoel krijgt :P
Zo zag ik net dat de vader van mijn eerste veulen te koop staat, vind dat zo'n prachtig en lief beest in het echt. (niet dat ik er een paard bij wil, en een hengst is al helemaal niet aan de orde, maar dromen mag)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:12

Ja maar Kaatje, die 2 van jou zijn ook echt uberlelijk, <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:14

Ik ga ze echt eens ruilen voor mooiere paarden hoor, pfuh. Ben er echt op uitgekeken :')

Nee, hoor. Blijkbaar houd ik van brede blessen :P Best grappig, mijn mama heeft 'mijn' paard uitgekozen en ik die van haar :+ Logica.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:15

Tis echt t totaal plaatje, de ene is de ander niet. En typisch idd!

/maare inruilen? dat word huilen :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:18

Kvind de bles van Tinky wel leuker dan die van Boris :o Tinky heeft zo die hap eruit aan de linkerkant van haar hoofd :) En idd, het totaal plaatje is t belangrijkste.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:19

Meeste mensen vinden Emi niet mooi met haar mega bles. Karakter zit er ook bij waar niet iedereen mee kan omgaan mijn peerdie :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:22

De afspraak van dinsdag word morgen al... alleen maar goed.. word ik meteen met mijn neus in de feiten gedrukt.. pff.. *sorry voor de ongelovelijke ego-posts.. maar ik moet me gewoon even uiten*

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:25

Karlijn, excuseer je asjeblieft niet voor de ego-posts.. Volkome normaal! Veel succes. Ik hoop echt met heel mijn hart dat ze een fijne thuis vindt, want dat verdient ze!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:27

Ja! Ik wou dat ik minimaal 10cm korter was, dan had ik zeker willen komen kijken, vind haar zo leuk! Sterkte en ik hoop dat als je haar verkoopt, dat je een fijn huisje voor haar vind. Maar ik denk wel dat dat goed gaat komen! :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:27

ik vind het heel dapper van je meis! soms is snel ook maar beter, knuf!

En idd kaat, heel tink is leuk <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:28

Voor mij had Diaz wel een leuke match geweest. Kriebelt hier af en toe wel om terug wat kleiner te gaan, aangezien dat gewoon kan. (Met mijn nog net geen 1m50 en rond de 40kg.. En de hele kleine kans dat ik overigens nog groei) Maar er is hier gewoon geen plaats meer, jammer genoeg.
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 17-11-13 21:31, in het totaal 2 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:30

De broer van Jaron had ook wel wat voor je geweest, mss niet qua uitstraling, maar qua maat en werkwillig zijn wel <3 die is naar een soort handelaar, die hem gaat beleren in t span en ohz en dan een pony ruiter zoekt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:31

Enne, Andrea, Boris begint toch ook wel men hartje in te palmen. Hij kan zo ontzettend lief zijn! Vandaag stonden ze even in de tuin. Heeft Boris een betonmixer dat buiten stond omvergeploegd tegen onze auto. Dit zorgde echt voor een mega luide knal (hoorde het tot binnen) en meneer was niet eens onder de indruk, terwijl het buiten soms echt een bangerik is. :+ De auto heeft helaas wel een ferme kras nu. := En ofwel Boris ofwel Zohra hebben ook de vuilniszakken verscheurd.. Herrieschoppers!

*Gelukkig is onze nieuwe auto op bestelling :P
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 17-11-13 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:32

M'n moeders tinkers hebben allemaal brede blessen en die van mij hebben super dunne blesjes en die geven ze door aan hun veulens.
Ik hoop een merrie met een wit hoofd te vinden en twee maanogen. Dat gaat zeker in overweging komen als ik voor een nieuwe merrie ga ergens achter een jaartje. Wel nog goed sparen.

Diaz zeg vooral wat je wilt joh! Schrijf het van je af dan voel je je een stuk beter. Niemand neemt het je kwalijk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:35

Phoe, die kras is toch wel ffkes balen, maar ja, das t risico met paarden he, dan moet de zooi aan de kant zeg ik altijd maar :D

Jaron mag hier niet in de tuin, ben bang dat hij mn gras omploegt :=

Phoe Chimello, das wel een droom!

Nenah_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:51

Mijn Tink staat dag en nacht op het weiland wat door dit weer meer een modderland ks geworden :( en ik begin die smerige sokken meer dan zat te worden!!! Meer mensen die hier last van hebben hihi?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:53

Jaa, zo irritant! Wij hebben 2 uitgangen in de wei, en wisselen nu steeds. Eerst de ene afzetten zodat de grond rust krijgt, en dan de ander. Dit gaat erg goed, op het eerste stuk is al weer gras aan het groeien en het is al minder nat! Ben dan ook altijd bang voor natte mok als ze de hele dag door de modder banjeren..

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:59

Diaz sterkte morgen. Gaat allemaal wel snel.

Ik vind zwart-bonte tinkertjes het mooiste. Of die hele speciale kleurtjes. Zoals die hengst hierboven.
Al is natuurlijk iedere tinker mooi.
Maar moet wel zeggen dat het bij een eenkleurige altijd even duurt voor ik mijn mening erover klaar heb. Maar de schimmels daarentegen vind ik weer geweldig.
Denk dat het toch vooral aan het totaal plaatje ligt.

Toen ik begon met paardrijden riep ik altijd dat ik later als ik groot was een tinker zou nemen. Met veel wit en weinig zwart. En die heb ik gevonden. Al ben ik echt voor het karakter gevallen. Als ze pimpelpaars was zou ik haar nog gewillen hebben.
De laatste dagen kan ik haar soms wel achter het behang plakken. Vrijdag avond ging ik rondje slik doen met haar. Even haar sokken in de zee wassen. En normaal als we dan terug naar stal lopen loopt zij zeg maar een km voor me. Ik loop dan achter haar aan ter hoogte van haar kont. En dat wil ik niet meer.
Dus dat gingen we eens oefenen. Iedere keer als dat ze te ver voorop kwam draaide ik ineens om en liep een andere richting op. Komt ze me ineens 2x in galop voorbij gescheurd. Was blij dat ik haar kon houden, dus toen ging ik nog meer heen en weer lopen. Je zag een donderwolk boven haar hoofd groeien.
Maar voordat we bij stal waren was ze super braaf en bleef ze op afstand lopen.
Het beste werkt voor ons om haar achteruit te zetten als ze te ver vooruit gaat.
Gisteren weer rondje gelopen en van het begin af aan was ze super braaf. Na 3 passen stopte ik en dat deed zij ook. Ikke helemaal blij.
Vanmorgen met 2 stalgenootjes buitenrit gedaan. Over paden waar ze nog nooit was geweest, langs koeienschuren en schapen. En dat deed ze allemaal superbraaf.
Zijn we bijna bij stal ga ik onderlangs een dijk en stalgenootjes bovenlangs. Gaat ze ineens in draf, daarna in galop en wil zo rechtsaf via een oprit de weg opschieten waar een auto aankwam. Dus ik trek haar linksom. Loopt ze zo schuin richting sloot. Zag ons er al in vallen, maar ze stopte gelukkig en ik kon net blijven zitten (zou niet de eerste keer zijn dat ik in de sloot beland vanaf haar) En ik zat te trillen op haar en kwaad dat ik was. Heb haar eerst een minuut ofzo laten stilstaan. Toen mocht ze achter de rest aan en de rest van de weg heb ik haar iedere keer laten stoppen, even stilstaan en weer verder. En dat maar steeds herhaalt. Moest in het begin flink aan de handrem trekken.
Bij stal luisterde ze braaf.
Denk dat ze begint te puberen of grenzen opzoekt ofzo. Of het komt omdat het kouder wordt.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:00

Die van mij staat in de paddock. Nog steeds dikke zandbenen die grijs worden ervan heel fijn...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:00

thanks allemaal!!
Diaz staat hier ook tot haar knieen in de blub.. bleeeh

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:07

Vanmiddag dr staart gewassen heerlijk als ze diarree hebben... Manen geknipt denk dat ze een fjordenboog krijgt. Sportcoupe is mwah en lang is lelijk...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:14

Emmer warm water en biotex doet wonderen met een staart onder de diarree ik spoel m eerst met de slang af.

Karlijn sterkte meis

Ik zie ook wel eens mooiere tinkies voorbij komen...