[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jean

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:06

Er zijn giga veel mensen ingesneeuwd overal hoorde ik net op radio, jeetje, hulpdiensten onderweg met dekens en warme dranken?????????

wat een toestand.

Moeten wel zeker weten dat het verantwoord is om te rijden, geen risico"s nemen chub en snow.

Harry Potter was geweldig, ga lekker mijn bed in welterusten allemaal

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:07

nou ja zeg ik me foto verwijderd omdat ik een andere wilde zetten kan ik nu helemaal niks zetten snik snik.

ik heb even niet bijgelezen omdat ik bezig ben druk druk.
omdat morgen whisper gaat verhuizen naar haar nieuwe stal.
en dat met dit weer .

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:30

Had ma aan de foon gehad. Broer heeft er van 1 uur tot net voor 21.00 over gedaan om in Twente te komen… Gelukkig zijn ze warm en gevoed gearriveerd. Was wel een kloterreis geweest Naja iig heel huids

Roos, met vrouw doet met name 1 collega toch waar ie zin in heeft. Hij trakteert de boel op t werk ook regelmatig met een blote kont. Tja, 1x is mss lachen maar t uitzicht gaat ze daar ook vervelen En dan is ie nog wel 50+
Ik heb nu die Calendula van Dr. Vogel, met lavendel. Gaaf dat er bij jullie ook een flink pak lijkt te gaan liggen! Ik ben jaloers.
Wordt je nu ook al een kanibaal?

Snowdon, leuk Snowdon met je lover! Is sturen typisch brabants qua uitspraak? Dat zeggen wij hier nooit.

Des, ben benieuwd hoe lang manlief er nog over doet… Tjee die zal spijt hebben Is t een leuk blad, de amazone?

Cindy, lekker warm in bed. Succes met de verbouwingen verders

Steeds, volgens mij nieuw hier? Welkom iig. Die jongen in je profiel komt me heel bekend voor. Komt die uit HI Ambacht? (lijkt op excollega)

Een voor Maya en Jilleroo die stilstaan. Ook voor alle andere filegangers….

Net naar Guess who? gekeken. Best een leuke film.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:46

leon, heb het wel over me zus gehad daarmee hoor, omdat de zus van elke ook een half jaar weg gaat, dus misschien is het daarvan

stees, grote puinzooi in hengelo dus, daar zit me familie ook

jean, leuke aaf gehad dus bij harry potter

jellie, fijn dat je broer toch nog is aangekomen
die collega, owww hoe fout kun je zijn haha
ik was altijd al kanibaal haha

maya en jilleroo in de file

moet ik mn ouders nou bellen dat ze een hotel moeten pakken in rotterdam
files lijken pas in de vroege ochtend op te lossen staat op de verkeersinformatiedienst...
arme ouders haha

ik ga met bedje in, vroeg op dus

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:51

Roos, beetje fout kan leuk zijn maar dit is genant. maar goed zo blijft er wat te roddelen
Ik geloof dat het idd goed smaakt *neemt hapje Jan*
Ik zou je ouders ff proberen te bellen, zijn ze ook een beetje op de hoogte

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:54

Wat een winter - wat een toestanden in Nederland met de sneeuw zeg. Nou hiero is ook wel aardig wat gevallen, denk z'on 25 cm.

Even een egoberichtje - wha ha, nou zat vanavond (22.30 uur) bijna met de auto verzakt in de sneeuw op de weg, het scheelde niet veel. Kon gelukkig nog manouvreren door een klein stukje vooruit en toen zo scherp mogelijk achteruit te rijden. Moest even de peerdjes hooi gaan voeren in de wei, een kilometer of 2 verderop, waar gelukkig wel een grote container staat waar de peerdjes in kunnen, maar ze blijven gewoon buiten staan die mutsen.

Hier een foto van vanmorgen (Nikita en Sissi) toen er nog bijna geen sneeuw lag: http://www.mijnalbum.nl/Foto=A4NU6GEO - ze zien er niet uit op het moment, ik weet het, maar is even niet anders. Gelukkig staan tinkers liever buiten dan binnen, ook met vies weer (hoop ik dan).

Volgende week zijn hoop ik echt de stallen klaar en de hal helemaal schoongeblazen/gespoten en ontdaan van alle resten stof (plafond, muurtjes, isolatie etc.) van een kippenlegbatterij.

Romy staat op de wei in de buitenstal, die staat wel lekker droog, maar kan nu ff niet naar buiten omdat de hele paddock één grote baggerbende is geworden.

Zo dat was het even, maar ik zie die peerdjes toch echt wel liever droog op stal hoor.

Alle hondjes zojuist uitgelaten. Alle 3 de teven zijn loops aan het worden, ook die van mijn ouders, die heb ik 4 weken te logeren omdat mijn ouders met vakantie naar Marokko zijn, komen vannacht als het goed is om 00:30 uur aan op Schiphol. Die van mijn ouders is net een paar maanden geleden loops geweest, maar ze steken elkaar aan he, dus dat gaat ook wel lekker hier met de 2 reuen, die zijn niet te houden. Gelukkig is het maar 2x per jaar 3 weekjes. Dus dat is ook wel te doen. Ik weet niet of ik nog nestjes zal fokken, vandaar dat ik nog niks laat 'helpen'.

Nou, verder iedereen sterkte met de sneeuw en de files die er last van heeft of hebben gehad.

Welterusten iedereen !!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 01:32

desillies schreef:
jeetje het houd niet op Maya en Jillerroo die hier waren om mijn scheermachine te lenen staan al meer dan een uur voor de westerscheldetunnel te wachten,deze is door gladheid en een vrachtwagen die er niet meer uitkan dicht!!
over de A58 naar huis lukt ook niet,die is afgesloten omdat er hoogspanningskabels gebroken zijn tjongejonge wat een gedoe!!

Dat was dus 23.04 toen we er al een uur stonden ja...

Inmiddels zijn we thuis, na 2,5 uur wachten waren we de eerste lading di8e erdoor mocht. Een auto of 10-15 mssn. En ja... dan kom je de tunnel uit, zie je serieus blokken van 30-40 cm in het rond overal liggen, diverse bandensporen overal en nergens naartoe. Veel flikkerlichten van politie etc.

Concreet, in de oostbuis stond een vrachtwagen klem, en ze konden door de sneeuwval in ZVL niet meer omhoog de tunnel uit. Oftewel, ze konden er niet in en er niet uit... Daarna nog heel erg lang stapvoets gereden en bij ons in de polder ligt helemaal niks meer... Ik ben blij dat ik nu thuis ben.

Paarden net op stal opgesloten met veel hooi, dus daar gaan we morgen eens flink mee aan de gang. Voor nu, welterusten

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 01:46

Sorry , totaal geen tijd gehad om bij te lezen

Hier is het ook van dat noodweer geweest. Vanochtend hagel en onweer ,storm , vanmiddag natte sneeuw en rond half 4 "droge" sneeuw.Het is hier nu eindelijk een uurtje of wat opgehouden met sneeuwen.

Ik heb er vandaag bijna 3 kwartier over gedaan om thuis te komen. Normaal rij ik dat binnen 10 minuten. Maar liever er langer over doen en veilig thuis komen toch ?

Onze vijver vanavond :
Afbeelding

en de rest van de tuin :
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YW76KEQJ

Ik hoop toch echt dat het morgen beter weer is (in ieder geval minder wind) want dan gaan we Shay ophalen

Nu even nog een vraag die totaal niet bij deze tijd van het jaar past :
Wat is de beste periode om te laten dekken ? Ik wil niet zo gek laat gaan met Shay , mocht ze toevallig niet drachtig zijn kan ik het zelfde jaar nog een keer.

Ik heb al een hele lijst met namen voor het veulentje

Ga nu nog even de honden uit laten en dan naar bed.

Weltrusten allemaal

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 03:06

Hallo allemaal,

Roos, ja hardstikke leuk, is echt de moeite waard, alleen veel te kort de film, hahaha

Nikita, ik denk dat ze er allemaal zo lekker vies uitzien nu, en ze hebben het prima naar hun zin zo te zien

Maya, gelukkig ben je thuis, wat een drama op de weg, voordat dat allemaal weg is zeg

Shayla, ik denk april/ mei, als je in april gaat heb je in mei dat jaar erop een veulentje. en als je nog vroeger wil kun je eind maart begin april, en dan 11 maanden later ongveer, dat ligt helemaal aan jezelf.

De 1e hier wordt eind maart geboren, heb er dit jaar 1 in februari gehad, vond ik te vroegnou heb ik geluk met de binnenbak, maar anders moeten ze op stal en dat is voor zo'n klein veulie niks.

Vanavond koffie over bureau gegooid, hahaha

Terry had geen msn, maar wilde hij wel dus ik vast toegevoegd en berichtje gestuurd, zit ik hier achter de computer, zie ik opeens dat hij zich aanmeld, denk nog kan niet, wacht gehad, moet slapen, enz enz, maar typ toch berichtje, zo van Hi, Hij ineens terug Hi, gooide van schrik koffie om, maag dook ondersteboven, hahaha wat een sufferd he, verbinding viel wel gelijk daarna weg, dus net als met mobiele telefoons slechte verbinding en geen adsl maar was wel enorm leuk even

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 08:23

Jean schreef:
Shayla, ik denk april/ mei, als je in april gaat heb je in mei dat jaar erop een veulentje. en als je nog vroeger wil kun je eind maart begin april, en dan 11 maanden later ongveer, dat ligt helemaal aan jezelf.

Andersom Jean, als je in mei laat dekken heb je in April een veulentje...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 08:32

Ze was even niet zo wakker, wellicht

Nou, wij gaan zometeen gewoon rijden.. Duimen jullie voor ons?

Hier is alles nog ongelovelijk WIT

Maya/jilleroo: ai ai ai, al een beetje opgewarmd/bijgekomen na al die pech??

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 08:37

manlief is thuis,om 5.45 uur wel te verstaan
en nog niet toegeven dat ik gelijk had hè hahahaha mannen.........

zo snel om wat boodschappen,dan naar Tommie,die staat al twee dagen stil,het is nog steeds aanhet regenen dus moeten we in een blubberbak aan het werk
hapjes in elkaar draaien voor de borrel vanavond bij mijn vader en
daarna komt de kapster.
om 15.00 uur moeten we weer weg om de koffie bij schoonzus/zwager waarna we om 18.00 uur op een koud buffet worden verwacht

Maya gelukkig ook weer heelhuids thuis

de amazone is wel aardig,ik word er niet heel warm van,maar heb een poefabbonement van 5 nummers voor € 10 genomen op P&K kreeg je ook nog een leuk setje van Rapide bij ,al met al vind ik het blad dit geld wel waard maar eerlijk gezegd niet de €4.95 die het blad normaal los kost......

ik ga nu even kijken of ik nog ergens iets van geld op een rekening heb,gisteren is er 3 keer getankt ipv 1 keer dus ik vrees dat het maar weinig boodschappen zullen worden.

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:06

En rara, hier sneeuwt het nog steeds... Wil zo eigenlijk naar stal om de paarden naar buiten te doen, maar weet iet hoe ik er moet komen Fiets maar mee, poging doen om erop te komen en anders maar lopen ofzo... Dan van stal naar m'n ouders hius (lopen.... ruim een uur...) Dusseuhm, mochten jullie vandaag niks meer van me horen, datn weten jullie hoe het komt

Iedereen sterkte die last heeft van de sneeuw!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:09

Ja Shayla, je hebt gelijk sorry, was nog niet helemaal wakker.

Het begint hier nu ook behoorlijk te sneeuwen, getver

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:13

Jellie schreef:
Snowdon, leuk Snowdon met je lover! Is sturen typisch brabants qua uitspraak? Dat zeggen wij hier nooit.

Ik denk t? Weet ook niet

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:17

haidihoo, hier is het droog en windstil, wij hebben hier gister hetzelfde weer als Shayla gehad.
gisteravond tot 3 uur lekker zitten klaverjasse, en kleppen met onze vriendinnen uut Grunn, was beregezellie, lekker biertje erbij en op de grond voor de openhaard.
vanmiddag eerst karten en dan vanaaf lekker uit eten.
morgenochtend examen met Chital brrrr
fijne dag allemaal.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:12

Hier ook droog en windstil, 2,7 graden. Zonnetje schijnt. Even koffie opdrinken, dan naar Horse Lover, kijken of ze een jas in mijn maat hebben en voor noodgevallen een regendeken (ehhhhh, bestaan die ook goedkoop??) voor Mira halen. We hebben gisteren even gekeken of die van Koot paste, maar die was net te klein.
Kootje had trouwens de storm goed overleefd, het grootste deel van de nacht en ochtend was het westenwind geweest, en het verharde stukje ligt op het oosten. Pas 's middags was de wind gaan draaien. Hij was wel nat, maar de huid + eerste stukje van de haren waren droog.

Snowdon, Chub, rij voorzichtig en heel veel plezier bij Jean! Jullie mogen NIET terugkomen zonder foto's van Drumshambo!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:22

nikitagogo, och paardjes kunnen dus lekker binnen schuilen zeg maar en blijfen buiten hihi
en romy ff in zn stalleke omdat het paddockje veels te goor is, denk dat ie het zelf ook wel lekker vind hoor

maya, uiteindelijk thuis gekomen dus, jeetje

shayla, wat een sneeuw ook bij jou zeg, met je dekvraag kan ik je niet helpen hihi

jean, met terry dus heel even snel contact gehad via msn, haha de koffie er zelfs overheen gegooid hihi
ook sneeuw bij jou nu dus

leon en chubby, succes met rijden nu hihi, veel plezier bij jean

desillies, nou gelukkig is manlief thuis nu, pfff

renee, sterkte daar in twente, nog steeds een ramp dus, zal familie zo eens gaan bellen

TM, gezellig gehad dus met vriendinnen en vandaag karten, leuk hoor!
succes morgen met het examen met chital

FK, fijn dat koot de storm heeft overleefd hihi, hoop dat je een goede en niet te dure regendeken kan vinden!

hier is het inmiddels ook droog, sneeuw smelt allemaal weg weer
waterschade in stal viel mee, vlas was op de bovenlaag nog droog
paardjes even lekker los gehad in de bak, waar overigens wel veel sneeuw in lag en ze gingen even heerlijk strekken en snuiven, nu staan ze lekker op stal
ga vanmiddag wel weer
ook ff naar de divoza, ze hebben hele mooie thermobroeken voor 30 euro, heb er toch een nodig en deze is dus lekker goedkoop
fig moet eigenlijk een nieuw halster, alle cobs zijn te klein, moet ie full hebben HELP dat kan toch nie haha

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:36

Dat kan wel hoor SuperRoos, Kootje past ook niet in Cobsize. Moet altijd van alles Fullsize hebben, en dan in de kleinste stand
Mooie hoofdstelletjes met achter de oren bakstuk en keelriem netjes achter elkaar geplaatst gaat bij hem ook niet, voorhoofd is te breed

Thermobroeken.... niet nodig met 't barefootzadel, binnen 10 minuten ben je warm
Hebben ze trouwens toch niet in mijn maat

Spetter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:59

fjordkootje schreef:
voor noodgevallen een regendeken (ehhhhh, bestaan die ook goedkoop??) voor Mira halen.

Hahah in een ander topic schreef je toch.... "geld moet rollen" Nee hoor, grapje! Ik heb eens bij piaffe eentje besteld voor 40 euro of zo. Nooit opgehad nog dus weet niet of ie waterdicht is. Was van Harry's horse. Hopelijk kun je eentje vinden voor niet al te veel geld.

Wij gaan zo op keukenjacht. We moeten nu toch echt een keuken bestellen. We wilden naar Duitsland, maar de voorspellingen wb het weer zijn nog niet super dus toch maar eerst naar Groningen city.

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:20

Ow jongens jongens jongens * voldoe aan meldplicht * Ik heb het met jullie te doen. Hier hebben we alleen gisteren wat losse vlokjes gehad en daar is ook alles mee gezegd. Verder regent het hier nu een beetje, maar we hebben geen bergen sneeuw. Heel stiekem had ik wel gehoopt dat er een beetje zou liggen zodat ik een mooie "school-in-de-sneeuw" foto zou kunnen maken, maar dat komt nog wel.
Heeft iedereen zich inmiddels wel weer een beetje kunnen uitgraven? Gisteren avond kreeg ik ook al te horen dat de A1 helemaal vast stond en dat de mensen die nu nog in de file stonden waarschijnlijk in hun auto moesten blijven Kennisje van een van mijn huisgenootjes stond er ook tussen. Was om 11 uur smorgens uit Deventer weg gegaan en moest in Nijmegen zijn, maar om 8 uur hollandse tijd was ie er nogsteeds niet. (foei wat een tekst op de vroege morgen)

Nu ga ik me maar weer even storten op school, mijn behaviour opdracht af maken

Tot later

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:22

all read...
en ik heb een kater... die rotwijn ook

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:43

Jean : Leuk dat Terry nu msn heeft !

Leon : Succes !

Saskia : Gezellige avond gehad dus.Succes met Chital morgen , hopen op goed weer !

FK, Roos en Spetter : Shopse !

Des : Manlief pas laat thuis dus. Geen gelijk willen geven komt me bekend voor

Pellie : (Eigen schuld )

Shay staat weer thuis. Net even gepoets en vanmiddag weer terug om m'n kast weer vol te gooien. Ze liep in 1 keer braaf de trailer in.
Thuis was ze wel na een paar minuten al een stuk relaxter dan dat ze op pension was.
Box stond al helemaal klaar incl. hooi , water en een voerbak met appels en penen.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:49

fjordkootje schreef:
voor noodgevallen een regendeken (ehhhhh, bestaan die ook goedkoop??) voor Mira halen.

Spetter schreef:
Hahah in een ander topic schreef je toch.... "geld moet rollen" Nee hoor, grapje! Ik heb eens bij piaffe eentje besteld voor 40 euro of zo. Nooit opgehad nog dus weet niet of ie waterdicht is. Was van Harry's horse. Hopelijk kun je eentje vinden voor niet al te veel geld.

Het is een babyblauwe Global geworden, 89,95. Het is gewoon om te hebben voor noodgevallen, net als de bordeauxrode fleecedeken die ik ook heb gekocht. Ik ben niet van plan om ze echt te gebruiken, daarom wilde ik niet te duur gaan. Snappie?
Heb er ook een grote fles blauwe desinfecterende shampoo en een fles teatreeshampoo gekocht.
Jassen in mijn maat? Een lachertje. Happy Valley jassen, de XXL zag er uit als hooguit een M.

Ik heb ook nog 10 kg katvoer, hondenbrokken, kattenbakhoutkorrels, en een tuinslang van 30 meter gekocht. Ik heb geen zin meer om te sjouwen met emmers water voor de betonnen waterbak, vanaf nu gaan we "slangen" (nieuw nederlands werkwoord).
Het mooie weer is alweer voorbij, de eerste hagelbui hebben we weer achter de rug.
Nu schootbapjes halen.

Shayla weer thuis, fijn dat ze rustig is. Foto's?
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 26-11-05 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:51

Nou zo hier is het ook een beetje wit al is het niet veel,
Slecht weer hebben we hier ook niet gehad dus dat viel weer reuze mee,

Vandaag de trailer verkocht dus kunnen we nu opzoek naar een leuke 2 paards,

Verder weinig mee gemaakt, met mijn moeder valt het heel erg mee alleen nog last van de schouder dus daar zijn we erg blij om,
Verder neemt ludie straks mijn les over omdat ik te veel last van mijn armen heb, gisteren de kamer veranderd en was toch wel erg zwaar die kasten,

dat was het alles wel meegelezen maar te veel om op te reageren,