[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:15

Hier wordt met warm weer ook weinig met de paarden gedaan. Ik probeer wel wat leuke dingen te doen zoals beetje flauwekullen zonder zadel (na 20:00 als het afgekoeld is) of rustig aan wat oefeningen om 8:00 s ochtends.

Het probleem bij ons is dat het in de stallen zo warm is!! Ieder paard heeft zijn eigen ventilator voor zn stal staan maar het is nog heel erg warm en benauwd. Dus het rijden is opzich het probleem niet, maar in de stal zelf wel :-(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:41

Verkeerde topic :')

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:38

Wat is het toch een droppie kim ze ziet er ook zo lief uit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:48

Een tip voor wie modelletje tank heeft en moeite heeft met dekens te vinden….the big horse shop in de U.K.
Ik heb voor Spuddy daar een vliegendeken gekocht, echt zo blij mee :D

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:08

Gefelcititeerd Chantal, wat een knappe kerel <3

Ellen: Heerlijk gewassen, fijn dat ze uit der wintervacht is

Kimley: Wat super dat het zo goed gaat en dat ze lekker los is .

Gisteren is de osteopaat bij Betsy geweest, ze was als eerst echt super braaf, totaal niet van haar verwacht <3. Ze zat voornamelijk iets vast, waar het zadel eindigt en een beetje in der rechterschouder. Zij denkt ook dat het een wisselwerking is tussen ons. Mijn spanning neem ze over en druk haar rug weg. Dus 2 oefeningen gekregen, om haar bekken te leren kantelen en der buikspieren aanspannen, zodat ze ontspant in haar rug. Als ze mijn spanning overneemt, drukt ze haar rug weg. En dit kan op langer termijn natuurlijk problemen geven. Dus moet echt aan mijzelf werken en te leren ontspannen.

Ze heeft nu 4 dagen vrij en daarna longeren stap en draf. En dan weer langzaam opbouwen met rijden, vooral lekker voorwaarts neerwaarts en ontspannen.

Op zich wel fijn dat ze dus geen pijn heeft gehad en daarom zo vlucht. Maar het dus voornamelijk aan mijzelf ligt. Als we weer mogen rijden, gaat mijn vriendin er eerst op.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:33

Dat ziet eruit als een fijne deken, ook dat ie wit is. Ik ben altijd bang dat m'n zwarte pony eens in rook opgaat in deze hitte!

Vandaag voor t eerst 'gezwommen', of nou ja, pootje baden voor Pearse.
Zelf was ik er niet op gekleed (laarzen rijbroek) maar vriendinnetje nam em zo mee voor een plons. Hij is normaal doodsbenauwd voor water dus ik was erg trots. Morgen probeer ik t zelf...
Afbeelding

Hoe zijn jullie tinkers met het galopperen trouwens? Ik mag soms al blij zijn als we een half rondje hebben gedaan en rechterkant is echt een drama. Iemand daar een leuke truc voor?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:08

Rechts is prima.. links vind ze echt heel moeilijk. Veel oefenen en flink herhalen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:44

dat is meestal een kwestie van balans en lenigheid. Rechtrichten is het toverwoord.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:13

Joyce, fijn dat haar rug nu lekker los gewerkt is. Nu inderdaad proberen de spanning weg te houden. Ik weet uit ervaring dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar bouw het heel rustig op. Doe de eerste weken bv alleen maar stappen. Vraag haar niks. Ik wens hè heel veel succes. Weet zeker dat het je gaat lukken.

De galop is bij Storm ook wel een dingetje. Eigenlijk galoppeert hij heel goed, maar mist nog wat balans. Rechtsom springt hij eigenlijk altijd fout aan. Daar moet ik hem met mijn houding extra meehelpen. Maar dat komt wel goed. Ook gaat hij nog erg hard hahaaa. Hij moet echt daar zijn balans nog vinden. Maar dat heeft tijd nodig. Km maken hahaaa

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:24

Fijn om te horen dat wij niet alleen aan de galop werken. Hij is indd erg scheef, daar zijn we mee bezig. Maar een nogal flegmatiek paard motiveren om in te buigen, los te laten maar wel voorwaarts te blijven lopen.. Hahhaha. Ach zo houd je wat om aan te werken, en hebben de stalgenootjes wat om te lachen. Als we weer eens door de bak vliegen of ik ja ja ja galop, toe maaaaar schreeuw. Hihihi

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:27

@joyce, er is deze zondag weer een lol met je knol middag in Vinkega. Misschien leuk om samen aan je band met Betsy te werken. Ik heb t de eerste keer aan de hand gedaan, kan ook prima.
Ik doe sowieso mee, vind 't altijd super leuk.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:52

Heb daar 2 april ook aan meegedaan. Ging hartstikke goed. Iig ernaast. En Betsy mag niks doen 4 dagen dan alleen buiten lopen. En zondag ga ik een cross rijden met mijn fjord :o

Betsy haar galop gaat hard, maar springt makkelijk aan. Aawh heerlijk zeg zwemmen. Heb ik woensdag ook gedaan met de fjorden

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:54

Hopelijk was dit dan de veroorzaker of de grootste veroorzaker bij betsy.

Die deken ziet er echt super uit verkopen ze er ook eczeem dekens dat jij weet?

Galop bij mira ging in het begin vooral erg hard linksom vaak overspringen.
Tegenwoordig gaat linksom nogsteeds wel wat lastiger maar gaat mooi stabiel en een fijn tempo. Maar dat merk je met alles ze gaat nu ook fijn naar beneden lopen en is echt super in balans

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:52

@ Kinke, thnx voor de tip.

Ik hoop dat Betsy en jij langzaam maar zeker de communicatie kunnen fine tunen Joyce.
Welke omgeving zit jij ergens trouwens?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:20

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:42

ow super dank je :) ziet er goed uit. Mira lijkt niet heel breed maar merk dat de dekens op haar bolle rug niet heel lekker liggen. ik sla hem even op voor als deze deken op begint te raken. :D

me verzorgster heeft vandaag weer lesje gedaan mira liep weer als een zonnetje zo trots op die kleine tink soms en ik ga zelf binnenkort beginnen met spring les samen met een stalgenoot vind wel spannend maar ook stiekem heel erg leuk.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:49

Knappe Gallardo <3

Kim ze is ook echt knap! mag je trots op zijn.

Joyce ik hoop ook dat jullie wat beter naar elkaar toe gaan groeien!
Je zit bij ons in de buurt toch?

Pearse heerlijk in het water, daar is het ook echt weer voor.

Gister heeft het hier aardig geregend, heerlijk verfrissend even voor de paarden.
Eefje ging gelijk lekker in de plassen staan stampen :=
In het weekend maar weer eens even opzadelen :o

Heerlijk trots op mijn paardjes <3 O:)

Afbeelding
Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:48

Ik woon in Steenwijk de paarden in de basse.

Wat een knapperd Marieke <3 hier regent het ook op het moment. Mag ook wel, gras is nu al op

Ellen, wat leuk springles. En fijn dat met je verzorgster zo goed gaat.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:50

Als je wilt wil ik best een keertje met je meekijken en je helpen. Zo ver zit ik niet bij je vandaan

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:22

super aanbod chantal!
hier beetje aanklungelen met indy, demozadel weer terug gebracht naar de zadelpasser.
Indy liep er super onder maar ik vind de wrong niet fijn, nu wachten tot ik het zelfde zadel met een andere wrong kan proberen :( dus veel longeren en minder rijden , balen want had wel wat ch ingepland, nu liggen hier wel wat zadels die redelijk liggen dus maar ff kijken waar ik toch mee kan doortrainen.

Vandaag mijn eigen paard ook maar even uit de wei gehaald, december gekocht en beleerd, maar afglopen maanden alleen in de wei gestaan omdat ze onwijs in de groei was. Nu is ze een stuk attenter/ wakkerder dan in december, wel fijn karakter hoor, 2 maanden niet onder het zadel en je stapt er zo weer mee weg.

Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:19

vidya schreef:
Hahhaha. Ach zo houd je wat om aan te werken, en hebben de stalgenootjes wat om te lachen. Als we weer eens door de bak vliegen of ik ja ja ja galop, toe maaaaar schreeuw. Hihihi

_O- _O- gelukkig ben ik niet de enigste. Moet Mn bijna 2 jarige ook flink aanmoedigen om een half rondje te galopperen :+

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:57

Wow wat een knapperd en zeker geen kleintje zo te zien hihi.

Mira vandaag even aan de lange lijnen gezet even de spierpijn van gister eruit lopen. Ze was heerlijk fris (zal wel door het weer komen) maar verder wel heel braaf
En nieuw dekje gekocht kon het niet laten bij de ej 40%korting op eskadron. Ik vind het onwijs fijne dekjes nemen goed vocht op en dat is wel belangrijk bij mira want die zweet snel en veel
Even wat foto's (ik rijd normaal met me bruine micklem maar omdat ik niet iedere keer voor longeren en langelijnen me teugels eraf wil halen heb ik deze ook nog)

Afbeelding
Afbeelding

Tot slot die heerlijke tinker billen

Afbeelding
Afbeelding

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:27

Ellen: ze is nu rond de 165 gok ik, maar nog wat overbouwd

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:59

Hallo dames.
Voor als er iemand denkt waar ik nou weer gebleven ben...
Ik lees wel zo nu en dan mee, maar meer wordt het, het op het moment niet...

Mijn Pake (fries voor Opa) is 23 mei met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Hij had die ochtend thuis enorme buikpijn, schreeuwde het uit. Wat bleek? Hij had een aneurysma van 15cm doorsnee in zijn buik. Deze is geknapt met zijn aorta.

3/4e van de mensen haalt het ziekenhuis niet. Pake wel. Hij heeft van 8 uur 's ochtends tot half 9 die avond op de operatietafel gelegen. Bijna leeggebloed. Nieren, darmen en hoofd hebben daarin 3 kwartier geen bloed gehad. Bloed wat ze konden opvangen is weer teruggepompt.

Hij is nu een paar dagen (eindelijk) weer wakker. Maar ligt nog steeds op de i.c. en vooralsnog is hij niet veilig. Zolang hij op de i.c. ligt, is hij nog in levensgevaar. Op dit moment heeft hij weer een terugval gehad en zijn darmen schijnen niks meer te doen. Nieren lijken wel weer optimaal te werken.

Maar het blijft spannend, en eng en emotioneel. Ik ben dan ook waar ik kan en het toegestaan is, bij mijn Pake in het ziekenhuis.

Vandaar dat ik nu niet zo actief ben. Mijn excuses.
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 03-06-18 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:06

heel veel sterkte nientstje