[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:11

Mallow wat een prachtige foto's! Hoe maken ze zo'n foto's nu daar ben ik altijd al nieuwschierig naar ik neem aan dat je je paarden niet los laat galloperen over het strand ofwel? :P

Gisteren weer bij Mack geweest en had hem samen met Sas in de stal gezet, ineens viel mij op hoe flink hij gegroeit is. Vind dit wel echt helemaal geweldig dat ik hem zo zie groeien. Heb er even een foto van gemaakt... De fjord op de foto is ong. 1.40m hoog.
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:50

Zo die groeit idd erg hard.

Mallow: Je hebt écht gave foto's zeg. Ik maak zat foto's dus zal regelmatig wat laten zien :)

Caroline: hoe gaat het met vriendjelief ? Elk nadeel heeft zijn voordeel idd :P

Zo ik had mijn handen vol vanavond aan mijn pubermeisje. Ik ging vandaag alleen wandelen (zonder mijn mams of vriendin) met Kayleigh. Alleen toen ik van stal liep begon er eentje te hinniken op stal. Zij gelijk terug bleren. Toen heb ik heel het stuk met een gillende pony gelopen. Heb het niet te lang gemaakt en toen ze braaf was gelijk terug gegaan. Voel me dan wel klein naast der. Merk dat ik dan zelf ook nog wat onzeker ben omdat ik niet weet of ze echt terug zou willen rennen of dat het alleen maar bij hinneken blijft. Terug weg deed ze heel netjes ! :)
Zo vanavond nog een verslag af maken voor school en morgen praktijk toets.

Hebben jullie dit topic al gezien :+ [VVDD] Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:02

vandaag heb ik voor het eerst sinds lange tijd op ruana gezeten.was het niet van plan,maar werdt zowat als opdracht meegegeven.na het rijden moest ik een of twee rondjes stappen.Los durf ik niet (bang dat ie gaat sprinten of dat ik m niet hou)maar ik heb gezeten.De hoogste voelt goed ,maar zit nog niet ontspannen genoeg om rustig te blijven (me rust te vinden).ik voel al snel een paniekaanvalletje opkomen,maar dat gaat vanzelf minderen.
Zaterdag hebben we de lengte van ruana's manen gemeten.ik wist zeker dat het geen meter was,maar een ander wist zeker van wel.en....93 cm ,toch een heel end,maar er mag nog minstens 17 bij.

ivan_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:29

Hallo ellie , Wat leuk je hier te ontmoeten /3
Maar wat hoor ik nu , op Ruana ? Wat super knap van jouw , nog geen twee weeken geleden de erste keer weer op een Rug en nu al op de rug van jouw schatje ?? hoe ging het , vondt je het niet ook leuk , hoezo opdracht?
Je mag trots op je zijn *\o/* dat je zo goed doorzet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 01:59

Beterschap voor je vriend Caroline :(:)

Fijn dat Jack zijn ergste streken lijkt te zijn kwijtgeraakt...

Sterkte met het verwerken van het verlies Simone, hopelijk kan Kayleigh je een beetje opvrolijken...
(Ik ga vrijdag voor het eerst fietsen met Luna denk ik, heb je nog tips? :)) )

Hoe is het met Mona?

Welkom Cimmy!

Haha Eef, ook al verliefd op Kayleigh? O:) Begin wel een beeld te krijgen van op wat voor paarden jij valt :Y)
Prachtige plaatjes van Clover en Amber, ben erg benieuwd naar de rest! Wanneer komt Thig bij jullie op stal? *hint**hint**hint*

Mack gaat idd behoorlijk hard :wow:

Hihih Simone, dat was Ryon, eigenaresse vroeg gisteren nog of we wilden duimen dat hij tussen de paaltjes zou blijven.. Dat heeft geholpen, maar vastbinden bij de strandtent was geen succes _O- Wel tof van die meiden hoe ze ermee om gaan, ik weet niet wat ik gedaan zou hebben...

Wat leuk Ellie :)

Hier eigenlijk niks bijzonders. Luna is gewoon Luna <3 Helaas de rest van de week weinig tijd voor paarden helaas, hopelijk vrijdagochtend het fietsen met haar proberen, dan lijkt het een dagje redelijk weer te worden tussen alle nattigheid en stormwinden door, dus dan moet ik mezelf toch maar eens vroeg uit bed schoppen.

Ze is niet vies van het springen, ik sta dus in het midden vd bak met camera en vraag alleen voorwaarts, de rest doet ze zelf :D

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Jammer dat deze niet helemaal scherp is...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben vorige week wel stout geweest :o Ze was zo heerlijk rustig, dus hup, erop gesprongen. Ze doet echt niks <3
Let vooral op haar halster wat aan de paal hangt :o
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:38

he ivan andrea,leuk dat je hier ook op bokt komt.Ik moest even denken toen ik je naam zag staan,wie je was,maar toen knipperde het lampie.
Ik vondt t best wel eng.ze is goed voortwaarts dus dominique (de jonge)hield haar vast,maar eng joh.ik voel me toch ff iets rustiger op ivan.dus die lessies op ivan gaan voorlopig nog door.dat hoogteverschil is echt behoorlijk.
vanmiddag maar even lekker wandelen met ruana

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:46

Shaartje ; mack groeit inderdaad hard zeg! Mooie billen :D
Clover rende los over een doodlopend strand! Knoerthard gingen ze :D

hihi kayleigh in de kleuterpuberteit! Clover heeft die fase ook gehad. Constant stil willen staan, overal naar gillen, alleen wilde clover dan ook nog wel eens op dr achterbenen gaan staan. Dan was ze pas groot :P
Wat mij altijd wel goed geholpen heeft, is haar als ze stilstaat lekker laten staren. Maar probeer je niet naar haar om te draaien, blijf met je rug naar haar toe staan. Je bent zo nogsteeds de leider, maar je geeft haar wel de gelegenheid om te kijken wat er om haar heen gebeurd. Ze heeft de lengte van het touw om te kunnen kijken, en zodra zij er klaar voor is stapt ze weer naar voren en kan je verder wandelen. Maar probeer je niet naar haar toe te draaien. Zo krijgt zij de leiding over de situatie :) Wanneer je haar direct weer meetrekt, of naast haar gaat staan en probeerd gerust te stellen maak je alleen maar duidelijk dat er ook daadwerkelijk iets is waar ze van weg moet / door gerustgesteld moet worden. Waarschijnlijk sta je de eerste keer om de 2 meter stil, maar dat wordt vanzelf veel minder :) Geloof me, dat werkt ontzettend in je voordeel als je later gaat rijden. Clover heeft altijd alles van me mogen bekijken, en alles wat ze spannend vond gingen we samen op af en mocht ze aan snuffelen van me. Werkt heel goed! Ze kijkt nu nergens meer van op of om :) ( behalve als het haar uitkomt uiteraard :D )
Hoop dat je er wat aan hebt, het heeft mij echt heel erg geholpen!!

Gaaaf lot! Leuk die foto's zo! Luna en Clover zien er hetzelfde uit van boven af :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:46

:wave:

Evening, mag ik komen inbreken bij jullie?
Aangezien ik vanaf de kerst a.s. ook tinker eigenaar word.
Niet mijn eerste paard, wel mijn eerste tinker.
Dus bij deze meteen de vraag, (zodoende kwam ik hier even kijken) Weten jullie misschien wat adresjes (betrouwbare) omgeving amersfoort voor het beleren van mijn tink?

Alvast bedankt!

Groetjes Andrea

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:55

Hey allemaal, ik leef nog hoor hahaha. Maar is best wennen om je eigen plekkie te runnen, dus soms in de avonden ff geen zin meer om te typen haha. Ik lees trouwens wel altijd mee.
Met Mona gaat het super. Ze staat echt heerlijk op het land. Wel is ze nog best wantrouwig, maar ze volgt me wel als een puppie. Dus dat zal vast allemaal wel goed komen. Het word nu al wel met de dag beter, maar soms heeft ze het weer ff in dr bol en dan doet ze erg schrikkerig en angstig. Maar dan ga ik ook niet weg totdat ze normaal naast me staat en rustig staat. En dat werpt wel zn vruchten af. Wel is ze echt constant bij me als ik er ben. Zo lief. Soms zet ik eens een strengere stem op als ze eens een beetje gemeen doet tegen Zazou, maar dan reageert ze best heftig op dan. Dan word ze echt beetje bang van me. Maar ook dat komt wel goed. Ze moet begrijpen dat ik haar geen pijn ga doen. Lijkt net alsof ze daar bang voor is, maar naar mijn weten is daar niets mee gebeurd ofzo. Maar goed, het komt allemaal al goed. Het is al zoveel beter als toen ik dr net had en na die aanvallen van die paarden. Ik mag nu gerust achter dr kont staan en zomaar erop kloppen, terwijl ze daar eerst heeeel heftig angstig op reageerde. En niet te vergeten dat ze er pas 3 weken is en in die 3 weken ook 2 verhuizingen achter de rug heeft. En voor haar leeftijd doet ze het best goed vind ik :-) We hebben alle tijd en het helpt ook echt wel dat ik er zelf 2x per dag ben.

Hier nog foto's die bij Yvonne zijn gemaakt. Helaas ben ik mn camera kwijt en heb ik alleen foto's op mijn tel. Alleen die worden niet mooi als ik die op bokt zet helaas. Dus snel camera eens zoeken en iemand vragen te helpen, want alleen is t best lastig hahaha...
Ik ben wel benieuwd hoe lang die manen in godsnaam gaan worden haha. Ze komen nu al bij dr neusgaten.
Wel is ze trouwens inmiddels al wat voller geworden en lekker dikker in het haar:

Echt mijn lievelingsfoto:
Afbeelding

Afbeelding[/quote]

Ik zal zo na het eten de rest doorlezen en even op reageren :-)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:24

Hee Andrea!!! Jij bent van het oude stalgenoten topic :D
Vertel eens wat meer over je nieuwe aanwinst!!!

Fijn dat het met mona zo goed gaat :) En mooie foto's!!!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:09

Mona ziet er goed uit zeg! Ben inmiddels wel vreselijk nieuwsgierig naar foto's van haar nieuwe stekkie haha.

Hier gaat alles redelijk, de bedrijfshulp doet prima zijn werk en de pijn bij vriendlief is zo goed als verdwenen. Vrijdag weer controle en nieuw gips, dus beetje spannend en hectisch hier.

Elsa staat (als gezelschap voor het geblesseerde veulen) nu al een week of 3/4 binnen (= op stro hok van 6x4/overdag 12x4). Ze komt smiddags een tijdje buiten zodat ze lekker kan rennen. Ze is nu ruim 20 maanden, en ineens zijn haar sokken echt enorm aan het groeien. Net onder de knie zitten al plukken van een paar cm lang, en het groeit als een speer. is het normaal rond deze leeftijd dat de (toch al enorme sokken) ineens nog meer gaan groeien? Zal morgen foto's maken, die van vandaag zijn mislukt.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:20

@ Tamadine: fijn dat het goed gaat met mona !

@ Snackie : welk paard is het geworden ? :) Wist dat je een tinker zocht

@ Mallow: Bedankt voor je tips. Heb ook iemand anders van stal mee laten denken en die zei zorg dat je paard je op jouw blijft concentreren. Wanneer kayleigh wegdraaid gelijk met korte ophouding haar aandacht weer bij jou vragen. Wanneer ze langzaam loopt haar tempo wat opvoeren. Geen druk op het touw, maar ze moet mij volgen. Dit heb ik nu afgelopen weekend 2 keer gedaan en dit ging goed :D FF beetje uitproberen allemaal. Gaat wisselend, maar er zit een stijgende lijn in. Ik wil gewoon geen paard waar ik constant aan moet hangen of een paard dat zelf het tempo bepaald. Ze moet aan een los touwtje mee kunnen lopen. Vooral op de terugweg gaat dit al goed.

@ Lotte: mooi filmpje zeg, muziek erbij ook prachtig. Ohoh dat je er stiekem op gegaan bent :+
Fietsen, tja, denk dat als een paard aan de hand goed luistert fietsen niet zo'n grote overstap is. Korte en duidelijke ophoudingen werken wel het beste. Fietsen is zo leuk :)

@ Ellie: Wat knap van je zeg !

Paarden zullen hier helaas weer in de paddocks gaan, aangezien het heel de week gaat regenen.

Gaat er trouwens van jullie ook iemand wel eens naar de tinkerdagen in leusden ? :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:27

Hey Mallow, dat klopt!

Siemxfunny het is een ruin van 5 jaar geworden, 160, zadelmak, dus vandaar dat ik hulp zoek, ik kijk wat rond, maar wil ook zelf wat doen.

Foto's komen, maar pas met de kerst als hij hier staat.
Ohh hij is gevlekt :P

Tinkerdagen zijn erg leuk, leusden is zeer dichtbij amersfoort (ligt naast elkaar) dus ik kom bijna altijd nog wel even kieken

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:27

Ik wil in het voorjaar als vrijwilliger, maar heb nog niks gehoord -O-
Maar anders hoop ik tegen die tijd een spiegelreflex te hebben, en dan wil ik sowieso wel gaan :j
Kan natuurlijk ook bokkers meeten, maar sociaal met mensen gaat mij niet zo goed af, dus dat vermijdt ik liever :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:28

Aahh lot, dat komt best goed hoor, tinkerbokkers bijten niet, tenminste dat is wat Leonoor mij ook vertelde :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:30

Zou gezellig zijn om dan ff te buurten bij elkaar. Lotte dat klinkt wel heel erg negatief :P Zal toch wel meevallen ;)

@ Snackie (Wat is je echte naam ?, vind ik wat makkelijker praten :D )
Klinkt helemaal leuk zeg. Ben erg benieuwd naar foto's !

ivan_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:31

Hoi Mallow , ja stallgenootje van Ellie . kwam door toeval hier terecht (google albantohoeve ). heb geen Tinker maar een Kwpn koffievosje van 22 jaar oud . super lief met een aanleg om juist voor beginners lief te zijn en op ze te letten . Nu ik Ruana heb leeren kennen is mijn mening over Tinkers wel verandert , zijn echt mooie paarden ( minst goed verzorgt) en helemal niet lomp . Hoop snel met Ellie in de bak of op pad te mogen .
Ellie, was vanavond laat in de stal en Ruana stond lekker te dutten ,pas toe ik weg ging had zij zo iets van eeh er is iemand in de stal .
zet lekker door met rijden je doet het super goed . Kun je misschien volgende week , krijg het dank de Sint dit weekend super druk , dus Iwan mag lekker twee dagen op de wei blijven ( vindt hij ook een keer lekker).
Laatst bijgewerkt door ivan_andrea op 30-11-11 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:32

Als jullie het zo zeggen klinkt het zo simpel, maar zo is het niet. Ik zie wel... Misschien kan ik het combineren met een dagje Rhoon... Al wil ik daar eigenlijk al wel eerder een keer heen :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:34

Ik ben ook niet zo'n held om ergens op af te stappen hoor :o
Als je eenmaal de stap gezet hebt is het wel heel leuk. :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:18

Mwah, dat moeten we nog zien he? :P :+
Het is gewoon dat ik contact met mensen vreselijk lastig vind, met een of twee personen, of zolang ze niet tegen over me staan, is het prima, maar anders heb ik er best wel moeite mee. Of ze nou bekend zijn of niet, dat maakt eigenlijk niet eens uit. En dan mogen jullie het wel niet erg vinden, ik wel, dus vandaar mijn twijfels. Zolang ik een duidelijke taak heb weet ik me dan wel een houding te geven, maar anders loopt het gewoon spaak. Op een of andere manier zijn sommige mensen in staat daar doorheen te prikken, maar dat zijn er niet veel, of ik dat nou wel of niet "gelukkig maar" vind ben ik nog over aan het nadenken...

Anderhalf jaar geleden had ik nu net afscheid genomen van Lady...
Paardje zal altijd zeer speciaal voor mij blijven, wat had ik haar graag nog bij me gehad.

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:42

Afbeelding

kyona afgelopen zaterdag,een flinke dame geworden,mede door haar nieuwe baasje.(op de foto sta ik zelf)

Afbeelding

ruana foto's vogen nog.Afgelopen week getracht foto's te maken,maar helaas was het al te donker en vindt ik ze niet mooi gelukt

@ivan andrea:geen probleem andrea,ik pas me aan jou aan.sms me maar even hoe jij zit in je planning.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 06:22

Ellie,wat dapper dat je hebt gereden.

Mooie Mack met zijn lekkere billen.

Tamadine,super dat het goed gaat!

Snackie,spannend hoor,je eerste tinker.

Caroline,gelukkig dat het weer wat met je partner gaat.

Hier weinig nieuws,zit nu op mijn werk. Straks lekker mijn bedje in!~!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:31

@ Siem, the real name is : Andrea

Zeker spannend een eigen tinker, altijd al liefde voor het ras gehad, meerdere tinkers gereden, maar nu ben ik voor mezelf van de warmbloeden af, ik heb geen zin meer in die "ik loop tot ik doodval"instelling.'
Dus een tink, maar het had dan ook een haf kunnen zijn hoor.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:20

Een tinker kletsruimte TOP!

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen:

Afbeelding

Ik ben Andrea Teunissen-Schellekens (grappig dat er hier meer Andrea's rond hangen ik hoor 't niet zo vaak) 34 jaar jong (oud) :) woonachtig in Rijen met mijn man Marcel (42)
Tevens wonen er bij ons een stuk of 19 kippen en 2 katten.
Sinds ik weet niet hoe lang droom ik al over een tinker en sinds augustus 2011 is het eindelijk zover dat ik mijn lang gedroomde wens in vervulling heb laten gaan. Ik ben tegenwoordig de trotse eigenaresse van een schat van een Ierse Bink genaamd Ballyheigue.
Afbeelding
Ballyheigue is 5 jaar oud en nog aardig groen, maar daar gaan we verandering in brengen!
We zijn momenteel heel hard aan het werk om vanaf januari 2012 mee te gaan trainen met Avalon en als dat allemaal klikt ook shows mee te gaan rijden.

Verder hoop ik gewoon om heel veel plezier te kunnen beleven met mijn lieve paardje.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:33

SIEMxFUNNY ; oeh dat zou ik dan persoonlijk toch niet zo snel doen :o Je geeft haar zo niet de gelegenheid eens even om zich heen te kijken, en te zien dat de dingen heel normaal zijn, en je er dus niet letterlijk in dit geval van weggetrokken wordt. Zodra zij bijvoorbeeld een fietser in de verte ziet ( als voorbeeld ) en ze tuurt daarnaar, en jij rukt haar daar van weg, krijgt ze eigenlijk niet de kans dit in haar eigen tempo te verwerken tot iets wat normaal is. Dus zal ze waarschijnlijk bij elke fietser nu langer de tijd nodig hebben om zich er op te kunnen focussen.
En Clover kan ik nu ook tussen duim en pink overal mee naartoe nemen hor, juist omdat ik haar altijd die confrontatie liet aangaan. Ze is daardoor ontzettend zelfstandig en zelfverzekerd geworden buiten eigen terrein :)
Maar je kan dat nog niet verwachten van een 2 jarige vind ik. Maargoed is een persoonlijk iets natuurlijk, iedereen gaat met z'n paard om waarop hij of zij denkt dat het beste is!!! Voel je dus ook aub niet aangevallen :) :D

Welkom nieuwelingen :wave:
Ballyheigue is leuk zeg!

Kyona ziet er goed uit :)

Lotte :(:)
Ik ga vanavond eens kijken of Thigor al gearriveerd is :)