[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:21

Ze waren na de operatie redelijk positief, de duim blijft wel zitten dacht ik. Of ie weer helemaal gaat functioneren is afwachten. Nu eerst 6 week gips= een stijve duim. Dus daarna veel oefenen en fysio om weer wat functie te krijgen. Dat is naast het (grote) risico nu op ontstekingen enzo, aar vrijdag weten we denk ik wel meer.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:41

Oh, dat is nog steeds niet heel goed nieuws, maar beter dan niks iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:45

Ik zal me hier toch maar eens gaan voorstellen want ik lees stiekem al een beetje mee maar wilde me nog niet melden door alle narigheid die veel bokkers hebben meegemaakt.Hun wil ik dan ook veel sterkte wensen!

Mijn naam is Cimmy kom uit Tilburg, 24 jaar.Ik woon samen met mijn vriend, kat Jynx en hondje Pip.Ik heb zelf 2 paarden. Blingh een kwpner die heb ik nu sinds 2 jaar verleast. En sinds vorig jaar heb ik een Tinker genaamd Rogan. Rogan is een Vos tinker en heb ik gekocht van de Bonte Hoeve in Sprang capelle. We zijn van de zomer heel langzaam aan begonnen met inrijden en ik heb vandaag voor het eerst een stap bosritje met hem gemaakt.

Ik volg de opleiding pedagogisch medewerker niveau 3 kinderopvang.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:33

welkom cimmy .(leuke naam trouwens).ik hoop dat je je hier goed kan vinden en gezellig meekletst

Hier gaat alles hartstikke goed,helaas gister niet buiten kunnen wandelen door de mist,en daar baalde ik van.Ruana vindt alles wel best,dus een poetsbeurtje en madam was tevreden.Ik kan haar achterbenen inmiddels zonder bewaking weer optillen,maar ik houd haar goed in de smiezen.Voor je het weet heeft ze een pestbui en ik een gebroken been.
Inmiddels heb ik alweer 2 keer op een paard gezeten.Niks aparts,maar voor mij wel.ikke die hoogtevrees heeft en gezegd had enkel een paard te willen voor te poetsen.Nog niet op ruana,daar is ze nog te fris voor en de knoppies werken nog niet.Nee op een ander diertje die flink wat cm meer heeft.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:36

welkom cimmy :D

jammer dat het erg mistig was ellie hier is het gelukkig al weer2 dagen goed helder maar maandag konden max en ik ook niet veel meer dan ons in de reflectie spullen hijsen en wandelen maar

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:54

Ik was mijn ruana zelfs afgelopen maandag kwijt in de wei....
door de dikke mist was ze niet te zien,zelfs met de zaklamp geen suc6.
uiteindelijk heeft ze zelf t lichtje gezien en kwam naar me toe met de blik van kom je me nou pas halen?

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:35

Hoe is het met je auto Irene?
Heb je nou zelf ook een paard? En je passie is mennen?
Je kan wel een keer mee te mennen hoor,haha

Ellie,grappig dat je Ruana niet kon vinden.

Caroline,hoe is het met de duim? Heeft hij veel pijn?

Het was vandaag gelukkig niet meer zo mistig!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:01

Mn auto is vandaag opgehaald door de garage, dus ik hoop dat ik hem morgen weer heb!
Ik heb (helaas) geen paard!
Ja, mijn sinds dit jaar april ontdekte passie is mennen.. Prachtig gevoel!

Nee, die mist was ik ook zat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:20

Ik wil Rogan ook ingespannen hebben. Maar hij is nu 3,5 dus daar wachten we nog even mee:) Lijkt me echt leuk mennen.

heb je wel een verzorgpaard of iets Irene?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:52

Welkom cimmy, ik had Rogan al eens gezien in het topic over voskleurige tinkers.

Ik heb net een privelesje gehad met Jack Hij was weer superbraaf. Ik denk dat we het ergste nu wel weer even gehad hebben qua puberstreken. Hij wil rechts niet zo goed inbuigen dus daar hebben we lekker aan gewerkt. En als hij dan los is dan loopt hij zo geweldig. Ik ben weer helemaal blij met mijn little pony :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:10

Kailonne schreef:
Welkom cimmy, ik had Rogan al eens gezien in het topic over voskleurige tinkers.

Ik heb net een privelesje gehad met Jack Hij was weer superbraaf. Ik denk dat we het ergste nu wel weer even gehad hebben qua puberstreken. Hij wil rechts niet zo goed inbuigen dus daar hebben we lekker aan gewerkt. En als hij dan los is dan loopt hij zo geweldig. Ik ben weer helemaal blij met mijn little pony :D

Ja ik herken jouw ook nog wel! Was Jack lastig??

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:29

Welkom cimmy!

Leuke Tinker heb je! Ik ben hier meer een lezer dan een schrijver, maak ook niet zoveel mee...

Wat goed met Jack! :D

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:48

mooi dat jack fijn liep dat geeft toch altijd wel een voldaan gevoel

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:33

@Blingh; Jack was een beetje aan het puberen/uitproberen.
Hij was goed verkeersmak, maar de laatste keer met buitenrit schrok hij opeens van alle auto's en fietsers. Ik ben niet zo' n held dus ik ben uiteindelijk afgestapt (om ongelukken te voorkomen) en naar huis gelopen.
Toen begon hij in de binnenbak met rijden ook overal van te "schrikken" ook als er niets te schrikken viel.
Dat heeft zo' n twee weken geduurd en nu rijden we weer relaxt rond. Gelukkig, want dat is allemaal niets voor mij. Ik krijg dan zo'n schrik en voel me zo onzeker, wat Jack natuurlijk weer haarfijn aanvoelt.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:38

Ik ben vanmiddag even bij kyona op visite geweest.Zo wat is die flink gegroeid in 5 weken.Ze zit al zeker op de 1.30,maar t zou ook zomaar 1.35 kunnen zijn.Ik heb foto's gemaakt en die zal ik vandaag of morgen plaatsen.En eerlijk is eerlijk,ze heeft het daar niet slecht.Over een week of 3 komt er een tweede tinkertje bij die iets ouder is als kyona.en daarna komt de tinkerkruising die ze al hadden er ook bij te staan.er staan daar genoeg paarden,maar ook daar zie je weinig bontjes,laat staan tinkers.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:41

Komt omdat al die bontjes hier staan :D
Fijn dat het zo goed gaat!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:43

hier zijn ook wel wat fokkers,maar dat zijn er betrekkelijk minder als boven in nl

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:56

De meeste zitten zo rond brabant heb ik het idee. Hier echt in het noorden is het ook maar weinig hoor, je moet ze weten te vinden...
Je kan het wel zien aan de spreiding vd dekhengsten (als je naar http://www.ics-nederland.com gaat en dank links in het menu kiest hengsten geografisch). Jij woont niet ver van Nijmegen toch? Je hebt bokker stalnijmegen, die fokt(e) met Tinkers. En de Kendelhoeve is ook niet ver :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:38

Kailonne schreef:
@Blingh; Jack was een beetje aan het puberen/uitproberen.
Hij was goed verkeersmak, maar de laatste keer met buitenrit schrok hij opeens van alle auto's en fietsers. Ik ben niet zo' n held dus ik ben uiteindelijk afgestapt (om ongelukken te voorkomen) en naar huis gelopen.
Toen begon hij in de binnenbak met rijden ook overal van te "schrikken" ook als er niets te schrikken viel.
Dat heeft zo' n twee weken geduurd en nu rijden we weer relaxt rond. Gelukkig, want dat is allemaal niets voor mij. Ik krijg dan zo'n schrik en voel me zo onzeker, wat Jack natuurlijk weer haarfijn aanvoelt.

Oh dat is niet prettig nee, hoe oud is Jack nu?

Ik ben ook een schijtluis hoor. Voordat wij het erf afgaan heeft de stal eigenaar een stuk afgezet waar 2 rottweilers inlopen. Dus zodra er iemand langskomt gaan die beesten tekeer. Dan schijt ik al 7 kleuren stront. Rogan reageert gelukkig niet op mijn gestress waardoor ik weer ga ontspannen :D Maar we hebben het eerste bosritje achter de rug en hij is echt retebraaf *\o/*

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:51

Welkom Cimmy! (ik zit ook nog niet zo lang in het topic)

Caroline: Hopelijk dat de genezing nu goed gaat. Iig fijn dat de operatie goed is gegaan.

Irene: dan wil ik wel een keertje mee op de bok :D Lijkt mij zo leuk mennen. Wie weet als kayleigh groot en sterk is.

Kailonne: Wat super dat het goed ging met rijden!

Ellie: hoe oud is Kyona nu ?

Verzorgpaard is dinsdag ingeslapen. ;( Het is goed zo. Gelukkig is het rustig verlopen. Volgensmij vroeg iemand pag geleden waarom hij ingeslapen werd; Hij had 4 weken geleden een soort hartaanval gehad, wat hij wonderbaarlijk overleefd heeft. We hebben zn hart in Utrecht helemaal laten controleren (hartecho, hartfilmpje ect.) Daaruit bleek dat hij 4 lekkende hartkleppen had en een verstoord ritme. Dit was zo slecht dat hij ook al staat hij op rust altijd inspanning moet leveren. Paard zou nooit meer aan het werk mogen en dat was wat hij het liefste deed. We moesten rekening houden met dat hij (snel) weer een aanval zou kunnen krijgen. Daarom hebben wij besloten rustig afscheid te nemen en het niet uit te laten lopen op weer een aanval.

Vandaag en gister lekker wezen wandelen met Kayleigh. Ze was súper braaaf ! :) Laatste paar keer ging mevr regelmatig stilstaan en niet verder willen lopen, maar nu ging het weer super. Dus ben helemaal tevreden op mijn pubermeisje.
Heb deze foto besteld op canvas (heb nog een zw foto van mijn oude pony in de kamer hangen) Dus deze kan er mooi naast. <3
Afbeelding

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:31

WAAW,wat een mooie foto...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:55

Prachtige foto is dat zeg!

Zooo ik ben me toch een partij ziek, jugh.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:44

@siemxfunnie:kyona wordt bijna 5 maanden.Ik had haar een kleine 5 weken niet gezien,maar joh in die weekjes is ze echt hard gegroeid.Ze is nu een groot deel veulenvacht kwijt en is op een flinke bruine plek op haar billen bijna volledig zwart.Maar we denken dat ze wel de aparte aftekening van ruana gaat krijgen,Haar gezicht is niet volledig eenkleurig,maar er lijken witte haren tussen te komen net als ruana.
Maar ik geloof nu ik haar gezien heb,dat ze de 1.60 wel eens zou kunnen halen.
Ik wil haar blijven volgen in haar ontwikkeling.dat vinden die mensen ook wel leuk.Ik heb in ieder geval goed contact met ze.
Vandaag weer even op een paard gereden.wat voel ik me af en toe dom tussen al jullie bokkers,die wel goed kunnen rijden.Ik ben denk ik een van de weinigen die nu pas begint en zowat alles eng vindt.Nou ja,t begint nu te wennen.Volgende week dan willen ze aan de longe een beetje proberen te draven.Ik krijg nu al een brok in mijn keel van angst,maar ik ben vastbesloten door te zetten.
morgen volgen foto's van kyona en misschien ruana

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:18

@Ellie; Leuk dat je nog zo contact hebt met de nieuwe eigenaar zeg. maak je nog eens een foto van Kyona?

@SiemxFunny; Mooi foto zeg, en wat een leuke aftekening rond het oog.

Hier is het weer enigzinds rustig. Vriendlief heeft sinds vrijdag écht 'gips' , en dat voelt een stuk beter dan de spalk met verband daarvoor. De chirurg was erg tevreden over het verloop, en zag wel een goed herstel. We moeten wel elke week terug voor controle, omdat er nog wat losse stukjes bot bijzitten die niet vastgezet konden worden. We hebben een super bedrijfshulp die alles goed oppakt, dus het loopt nu al aardig soepel. Hij moet natuurlijk even wennen aan onze machines enzo, dus dat is geen punt.

Ander voordeel ; ik ga zo met hond én vriend naar het bos haha, anders was ie altijd druk:P

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:45

:wave:

zucht ik ben zo verliefd op kayleigh <3 Vind het zo leuk dat je foto's plaatst enzo, kan ik dr een beetje blijven volgen :D

Fijn dat het met Jack nu weer wat beter gaat. Ik kan je de hand schudden hor :D Mijn pony komt ook uit 2007, zelfde bouwjaar als Jack, en die heeft precies dezelfde streken ;)
Ach elke leefdtijd heeft zo z'n charmes zeg ik altijd maar :P

Fijn dat je auto gemaakt wordt Irene! Wat een gedoe zeg! Wel netjes dat de garage het kostenloos oplost :j

Fijn dat het met kyona zo goed gaat :)
En je hoeft je echt niet stom te voelen hor! Er zijn ook zat mensen op bokt die het gewoon nooit leren :D

Caroline fijn dat het weer wat rustiger is aan die kant :(:) Genieten van de gezellige momenten :)

Hier gister met paardlief en haar geliefde naar het strand geweest voor een shoot! Er zijn zo'n 500 foto's gemaakt en die krijg ik binnen 2 weken! Ben heel benieuwd :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding