[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:59

Maya schreef:
Sjongejonge… al die verhalen en hier stormt het alleen lekker… Niet eens echt overdreven hoor, heb het al veel erger meegemaakt. Maar gewoon, redelijk windje. Niet zo dat bomen ontworteld worden. Redelijk frisjes, wel droog verder…

Ik ben ook nog gewoon van plan om naar Lien te gaan rijden, zo gek weer is het volgens mij niet in Zeeland

Ik weet niet waar in Zeeland jij dan woont hoor, maar bij ons is het echt heftig.... Flinke wind en buien.... Waaide bijna met mijn auto't van de dijk af...

grid

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:20

Zo ben er weer even

Op weg naar hius begon het weer te regenen en daarna natte sneeuw, terwijl het in Eindhoven dus zo rustig was en beetje wit van ochtend nog.

Ondertussen sneeuwt het hier dus ook, straat wordt al wit, maar nog niet zoveel als op foto

Hoop dat mijn vriend niet in de file komt. Ik was mooi vroeg dus ging goed

FK --> nee is ook vloeibaar maar het zit in een plastic fles/pot (ziet er niet echt uit als fles )

Onze kat hebben we later ook niet meer ge-ent omdat ze er altijd zo ziek van werd overgeven en diarree minstens 3 dagen meestal week

Dus na 2 keer het hele huis te moeten boenen zijn we gestopt. Maar was ook een persische kat die alleen in onze tuin bleef. Goede hoge omheining waar t oudje toch niet meer overheen kwam

maar kattenziekte en al t andere wat in zo'n coktail zit is misschien heftiger dan influenza/ tetanus nog nooit een paard ziek of zo zien worden van een enting
maar er zijn ook zoveel verschillen in vaccinaties e.d. denk ik niet te vergelijken ...

Oh roos --> stal onder water da's minder

Leon veel succes met de reis dit weekend, hopelijk is het morgen al afgezwakt ... en veel plezier bij jeannette dan

Wind alleen gisteravond en nacht gehad, nu is het hier stil

Tequila --> t is wat als je nergens heen kunt ... maar dan gewoon gezellig chatten enzo

Tinkermuts genieten van de rust ...

en bij ons heb je die containers ook vooral maneges gebruiken die.
Hier zijn ze van mestverwerkers die dan van de mest champignonnenmest maken weet niet of dat in heel Nederland wordt gedaan ?!

Mest mag trouwens in Nederland officieel nooit ergens "gestort" worden zonder vloer eronder ivm milieu, dus voor alle mensen die een mesthoop op zand hebben --> Wees Gewaarschuwd

zo eten maken en dan waarschijnlijk pas weer zondag online

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:34

Jee wat een weersverhalen. Hier in het hoge noorden is get droog, af en toe wat miezerregen, maar verder droog. Wel koud.
Pellie, wij brachten de mest naar de zorgboerderij, helaas kan dat nu niet meer dus moeten we ook op zoek naar iets anders. Lastig hoor.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:46

Ja de mest is en moeilijk verhaal ben er ook nog over aan het denken hoe we het het beste kunnen doen,

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:12

Wat een naar weer vandaag zeg, verschrikkelijk!!!!

Nagels zijn nu wel weer mooi en ik ben ook weer blij met mijn kapsel...

Zo weer even paarden voeren (toch iets minder leuk met dit weer ) en (eindelijk) mijn nieuwe tuig ophalen...

Morgen mag mijn auto (alweer) ter reparatie (uitlaat is lek). Het geld gaat er momenteel harder uit hier dan het er in komt... Word ik niet blij van... Maar goed, komt wel weer goed, gewoon weer ff harder werken...

Heb verder echt bijgelezen, sorry....

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:20

Ok.... toen ik vertrok begon het te sneeuwen.. natte sneeuw, maar wel erg irritant. Ik kwam bij Snowdon aan en die stond al op me te wachten in de ondertussen droge sneeuw, was een prachtig gezicht! Net een sprookje op dat moment... Uk stond in de paddock met een laagje sneeuw over zn vachtje

Eenmaal klaar om naar huis te gaan, begon het harder te sneeuwen en te stormen... Dus naast de fiets lopend vertrokken... Heb er minstens een half uur over gedaan, normaal 7 minuten... Ben alweer enige tijd thuis, maar moest eerst ontdooien! Brr... sneeuw, windvlagen, sneeuw, sneeuw en nog eens windvlagen en sneeuw! Van alle kanten tegelijk!

Ondertussen ziet het er hier ook zo uit, zoals in Twente en de Achterhoek!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:35

Ik heb écht geen tijd gehad om hier bij te lezen of te reageren. Heb net wel ff wat pagina's doorgescrolled, maar heb geen schokkende nieuwsberichten gezien. Hoop dus maar dat alles met iedereen gewoon lekker z'n gangetje gaat. Storm genoeg buiten al!

Hoop dat het morgen wat beter is, want het is de planning om morgenvroeg met de Clio naar Friesland te kachelen. En met dit weer

Owowow, wat heb ik een week achter de rug... Zo ontzettend druk dat mijn baas vanmiddag om 13.30 na een vergadering zei "je gaat echt niet meer naar kantoor, je gaat gewoon nu naar huis en weekend vieren, want dat heb je verdiend."
Ondanks dat heb ik toch zo'n 50 uur gemaakt denk ik... Maar wel uren met een heerlijk gevoel. De baas is nog steeds erg blij met me en ik krijg veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Echt heel erg leuk!

Nu had ik beter niet naar huis kunnen gaan. Want toen ik 5 minuten in bed tv lag te kijken, bedacht ik me dat ik nog sinterklaascadeautjes moest kopen. Dat heb ik ook gedaan. Maar damn, er is veel leuke mode te koop

Heb me echt helemaal in het nieuw gestoken (bruin streep pantalon en jasje, bruine suede laarzen, lang creme wollen vest, turkooise koltruitje, paars koltruitje, grijs visgraat rokje, zwart truitje, brede riem...)... Wel hele mooie spullen, die goed te combineren zijn met wat ik al had. Maar heb toch bijna 500,- uitgegeven aan mezelf in een bizar korte tijd...

M'n Cliootje rijdt lekker. Jammer genoeg is dit niet het weer om te crossen. Volgende week hopelijk wel, want als ik een wedstrijdje win trakteert Mark me op MacDonalds Anders moet ik hem trakteren. Maar ik ben niet bang! 110 pk voor nog geen 1000 kilo auto...! Woensdag gaan we sowieso uit eten Andere date is afgezegd

Met Chubje gaat het verder prima. Ze is weer in een wat opstandige fase. Maar heb haar gisteren dus weer eens goed doorgepakt (lees: aangepakt) en toen wist ze ineens weer wat de bedoeling was Zometeen eens bellen of er nog een plekje in de les vrij is. Een instructrice van ons is er kortgeleden mee opgehouden en nu geeft de manege- eigenaar soms 's avonds les, en ik ben wel benieuwd naar hoe dat is!

Lieve mensjes, ik hoop volgende week weer wat meer rust te krijgen op het werk dan kan ik weer gezellig meedoen hier. Ga nu ff tafel afruimen en naar paardje.

Bye!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:48

Chubby schreef:
Woensdag gaan we sowieso uit eten Andere date is afgezegd

Terecht!!!!!!!

Fijn weekend iedereen.....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:08

jeuj het waait hier eindelijk!!! een beetje

ah meer die met een mest kwestie zitten.
cin, jullie hebben wat meer paarden maar ook meer ruimte om een opslag te maken oid.
tinkermuts, die mestbak ga'k onthouden en opzoeken!
en kippetjes leren mest eten hihi hoe heb je dat gedaan marlien? voordoen?

tequila, geen post vandaag... ik denk morgen

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:08

fijn weekend Baileys...

#Chubby: rij voorzichtig morgen, hoop dat het weer mee valt...

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:11

shiiippppsssss
zou mijn man nog thuiskomen vandaag??
ik denk het niet eigenlijk,jeetje mina wat een weer,in de regio waar hij is staan er zelfs auto's ingesneeuwd volgens www.weer.nl

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:14

Nu onweert t ook nog s hier! Blegh...

De pootjes van de hond kreeg ik net niet eens meer sneeuwklompvrij! Heb al behoorlijk wat sneeuw voor de deur weg moeten schuiven met de sneeuwschuif.. we kregen de deur bijna niet meer open... Wat is dit voor raar weer joh....

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:16

desillies schreef:
shiiippppsssss
zou mijn man nog thuiskomen vandaag??
ik denk het niet eigenlijk,jeetje mina wat een weer,in de regio waar hij is staan er zelfs auto's ingesneeuwd volgens www.weer.nl

Ik hoop voor je man dat ie nog thuiskomt, kan je hem niet bellen?

Mijn schoonzus komt vannacht bij Hengelo de grens over, ben ook erg benieuwd of ze het tot bij ons redt!!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:17

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr mensjes wat een kou. Kom maar even jullie hartverwarmende verhalen lezen

Cindy beterschap

Desillies, wel een slim idee van het werk! Ik hoop dat t makkelijk werkt. Oh, die man van je kan zijn lol op in t verkeer!

Grid, aan de kletter gegaan met Sayla, is ook spannend voor haar Jij boft maar met die teckels Zie je Whizzy nog wel eens? Oh, ik blijf t een leukerd vinden

Flet, succes voor Roy met het wisselen v.d. banden. Pokke werkje… Fijn dat Flettepet goed in haar vel zit. En ook nog eens goed in een deken. En Hercje die moet wel op de foto met zijn nieuwe jurk. *hint, hint* Leuke kippies hebt je

FK, ik heb vandaag die Calendula creme gekocht met lavendel. Ik dacht dat t van VSM was maar t is van Dr. Vogel. Beetje in de bonen Ik hoop dat t goed werkt.
Spannende bevalling meegemaakt

Pel, kan je de mest niet bij een buurboertje kwijt? Bij ons op stal komen ook wel eens mensen mest brengen. Weet alleen niet of dat met de nieuwe regels per 1 jan. nog mag
Op de foto’s ziet t er allemaal goed uit

Boya, wat een ellende zo lang in de file

Chubb en Leon, heel veel plezier bij Jean!

Roos, ja van die collega’s was echt erg. Die gooiden een klapdeur open en wapperden dan achter hun kont, net alsof ze enorme winden aan t laten waren (beetje vaag uitleggen) Ook andere gasten toeschreeuwen e.d. Iig niet leuk meer want er werd zo’n vervelende, agressieve sfeer gecreerd…
Jammer genoeg bij jullie ook geen sneeuw. Doe je knollies de groeten. Flan komt met dit weer Fig’s kant niet op… te veel file
Wat balen dat de stallen ondergelopen zijn….

Leon, lekker dat Snowdon toch de wei op kon!

Tequila, balen dat je geen verwarming hebt. Brrrr

Wenk ziet er weer goed uit

Chubb, tevreden op en over t werk Ik wou dat ik de mode eens leuk ging vinden

Jan en ik wilden na dat we bij Flan waren geweest naar de Marko gaan. Omdat het al vast stond op de dijk bij de avelingen en we niet echt veel bijzonders moesten hebben waren we maar weer terug gegaan. Achteraf maar goed want momenteel staat er op de terugweg 33 km file

Jan heeft gereden op Flan. Ze was lekker actief liep goed maar toch ook tijdens t rijden merkte Jan dat ze last van jeuk had. Ze hebben ook weer gegaloppeerd. Ze wilde ook wel aardig nagefelijk lopen. Na dik half uur zijn ze gestopt en lekker een tijd uitgestapt.
Jan wilde haar andere been ook wassen met Betadine shampoo maar Flan wilde geen water op haar benen. Ging nog een x de wasplaats af in flinke draf. Kostte heel veel moeite en een boterham om haar er weer op te krijgen. Ik heb toen niet meer gesproeid maar lekker geknuffeld. Het laatste beetje shampoo heeft Jan er met de handdoek flink uitgewreven. Voorlopig niet meer wassen dus. En dan ben ik benieuwd hoe de Calendula zalf gaat werken die ik vanmiddag gekocht heb.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:23

Brrrrrr heb het KOUD!!!

Wat een rampenplan op de weg zeg!
Doe allemaal voorzichtig als je nog weg moet, take care!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:30

Ja koud he! Wel apart dat het hier niet sneeuwt oid. De voorspellingen zijn wel dat het hier nog gaat sneeuwen. brrrr

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:03

de wind is hier alweer gaan liggen...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:07

*kijkt even naar buiten*

...

Ehmm slecht zicht door raam Maar zie heeel veel wit en hoor nog steeds veel gekras, gewoei en gedonder... *brr*

Is hier al enige tijd rond vriespunt, windkracht 6, onweer, sneeuwstorm...

en dan flikkeren de lampen ook nog s!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:12

oh, mijn ma belde net. Broer, vrouw en baby waren vanmorgen vertrokken naar Twente. Ze zouden bellen als ze aangekomen waren maar ma heeft nog niets gehoord. Hoop voor ze dat ze er zijn en ma vergeten te bellen zijn ofzo....

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:21

Mijn lieve vriendinnetje was ook al onderweg in de auto, hadden ook al problemen. Inmiddels is zij alweer veilig thuis, maar haar vriend nog niet

Had net nog even bezoek Dus even geen slowchat van mij

Ben nu hutspot aan het opwarmen! Daarna duik ik lekker mn bed in met een dvdtje

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:32

Haha Leon heeft last van het Spooky effect...

Chub. doe je wel voorzichtig morgen?

Hier ligt geen sneeuw..

Net weer paardjes gevoerd, de ultime test voor mijn nagels want ik moest een nieuw pak kuil open maken en ze hebben het gehouden!! Verder blijf ik lekker binnen vandaag. Brrr wat een naar weer. Ik heb zelfs Lisje haar jas ff aangedaan, die stond vanmorgan al wat te bibberen en net ook weer... Arm paard...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:40

WenK schreef:
Haha Leon heeft last van het Spooky effect...

Echt wel

Onweer is nu wel weg, nu hagelt t... tiktiktiktiktik tegen de ramen... en een dik pak wit is het uitzicht (als je door de aangeslagen ramen heen kan kijken, raam opendoen is geen succes...)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:42

als het goed is kun je zo'n pak kuil met je nagel openritsen

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:51

Het pak wel, maar de touwtjes niet...

Hier is het (goszijdank) even droog.. Ik ben net 1 uur bezig geweest om 2 touwtjes door te krijgen met een schaar, de andere 2 komen morgen wel, maar ik kon nu in elk geval alvast wat kuil los trekken om te voeren.... Haha leuke hobby hoor, paarden...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:57

FK, regenjasjes voor de paardjes aan het opzoeken, wil er soms ook wel een voor fig, maar ook genoeg redenen om t niet te doen zeg maar

leon, mooie sneeuwfoto, zo was het hier ook ff hoor

desillies, haha arme man van je, hier in arnhem kom je geen bultje meer op nu en je auto gaat slippen bij een stoplicht, ze zijn bezig met sneeuwschuivers nu

jean, zat vandaag gewoon in het zonnetje haha, raar land Nederland

yarka, fig komt eraan met de slee, vind het te vies weer om zelf mee te gaan haha maar van fig mocht je een ritje maken

grid, zondag pas online weer, dat wordt bijlezen hihi

wenk, nieuw kapsel weer, en auto weer voor reparatie, idd alweer, balen hoor

leon, klein sprookje dus vanmiddag bij jou hihi, leuk hoor

chubby, fijn hoor dat de baas zo tevree over je is
boel geld uitgegeven aan kleren zeg hihi
woensdag uit eten eindelijk, en ook nog wedstrijdje winnen met de auto, pas maar op
fijn dat met chub alles goed gaat, alleen een beetje opstandig weer dus

baileys, ook fijn weekend

jellie, die collega's, ik vorm me al een beeld haha, mannen, zucht, je kan ze ook niet zonder vrouwen op pad sturen
fig doet groetjes terug aan flan, wilde binnenkort wel weer een keer een feessie bouwen haha
fijn dat jan lekker met dr gereden heeft en dat het ook goed ging, alleen die jeuk dus, hopen dat de calendula zn werk gaat doen, welke heb je nou
en flan in draf de spuitplaats af, foei toch hihi, maar goed geeindigt vind ik, met kroelen en knuffen een beetje

twente kom je niet meer in hoor, was vanmiddag al niet meer hoorde ik van mn tante
van rtl 4 wilden ze filmen in west en daar kwamen ze niet eens hihi
moesten scheppen voor de deur om hem open te kunnen blijfen doen

hier sneeuwt het ook eindelijk YESYESYES en dr ligt al een flink pak
rijden met de auto is niet echt mogelijk, geen treinen en bussen meer ook hier
stalltjes van de paardjes beetje opgeknapt, t water was in het vlas getrokken maar de bovenlaag was droog genoeg, gewoon een pak erop gegooid dus, nu de sneeuw blijft liggen komt er ook niet veel water bij in de stal hoop ik
dus morgenvroeg maar weer erheen, hopen dat het zodanig vriest dat ze op de grote wei kunnen even
of dat het echt die droge zachte sneeuw wordt zeg maar, kan helemaal niet maar jullie snappen wel welke sneeuw ik bedoel haha

had me voorgenomen lekker te gaan analyseren maar heb nu meer zin lekker tv te gaan kijken op de bank met de doggies
tala helemaal gek buiten met de sneeuw, heerlijk genoten van ze ff ondanks de storm hihi