Ik ben me goed aan het bedenken wat ik met noa doe aangezien ik geem reactie krijg van handelaar. Heb misschien een oplossing met een bokker. Ga sowieso kijken of ik vandaag al iets van spul kan krijgen om haar te wassen. Desnoods vlooienshampoo want ze schuurt zich haar hele hoofd kapot. En dan maandag arts bellen voor sterker spul en eventueel spuit. Ik heb niet bewust voor een handelaar gekozen. We gaan elk jaar naar de paardenmarkt in nuth om spullen en shows re bekijken. Daar stond deze man met twee tinkers waarvan me een erg aansprak. Omdat ik geen paard op markt wil kopen Onder goed te testen zijn we naar hem thuis gegaan. De tinker waar ik voor kwam wilde niet alleen mee naar buiten dus toen heeft hij noa aangeboden. Mijn doel was een paard bij een particulier te kopen maar dat is iets anders gelopen.. mocht iemand van jullie nog tips hebben voor spul tegen jeuk wat snel helpt en in weekend te krijgen is dan hoor ik het graag! Want wil geen dag langer wachten.
_Patrick_
Geplaatst: 16-11-13 12:19
Iedereen die al gestemd heeft op Aslan bij de bokt-veulenverkiezing echt super bedankt voor jullie stemmen!
Stemmen kan nog tot morgen 24.00 uur, als je nog niet gestemd hebt wil je dan aub een stem uitbrengen op Aslan? alvast bedankt!
@Karlijn: Ik zou haar houden, dat in ieder geval. Ik zou het proberen op te lossen door de verzorgers mee te laten betalen.. Anders zou ik zelf geen oplossingen meer weten..
Wij hebben gisteren weer menles gehad met Dublin, en deze keer ging het weer heel erg goed! Met wegstappen weer even een moment dat hij zichzelf afsloot, maar deze keer was dat snel voorbij en was hij ook snel weer rustig. We hebben heerlijk in draf en zelfs galop door de plassen gebanjerd, zondag gaan we weer!
Ook hebben we aankomende woensdag een proefrit met een nieuwe kar, en als die fijn is hebben we een nieuwe kar! De nieuwe is lichter dan de oude, dus dat scheelt ook weer gewicht met wegstappen wat Dublin zo moeilijk vind. Als het wat geworden is zal ik woensdag een foto plaatsen van Dublin met de kar.
Jeetje Karlijn, wàt een keuzes weer Ik kan je helaas niet echt helpen. Ik hoop dat je snel een oplossing vind die zowel voor jou, als je verzorgsters, als Diaz het beste is. Hé bah, Mira.. Wat ontzettend vervelend. Ik hoop dat het snel is opgelost. Heb helaas geen goeie tips tegen jeuk in de sokken bij Tinkers. Tinky heeft er ook last van, maar met dit weer is het haast niet te behandelen.. (= gigantische slijk/moddersokken) Heerlijke Dublin-kont-foto zeg! Lijkt me echt genieten! Veel succes met de proefrit.
Vandaag met dit mistig weer toch een heel smerige Tinky uit de wei gevist, geborsteld en opgezadeld om een ritje te gaan maken. Ik heb werkelijk GENOTEN! Ik zei tegen Tinky dat ik vandaag hàrd wou gaan op het galoppad. Dit heeft ze dan ook gedaan, inclusief enkele zotte bokkensprongen waar ik om moest lachen. Na ons toch wel rengalopje moesten we allebei echt eens bekomen en stonden we allebei te puffen, haha. Heb haar uitgebreid beloond, ben in tijden niet meer zo blij geweest. Teugels los gegooit, even gestapt en dan teugels in een knoop gedaan, ogen dicht, armen open en in galop gezet. Perfect tempo, ontspannen, allebei keihard aan het genieten.. Bedankt Tinky ♥
Ik heb de verzorgsters gemaild.. ik loop echt helemaal vast.. morgen ga ik eindelijk weer even naar Diaz, de auto was kapot, dus het is even terug... ik heb haar ontzettend gemist. Ik wil haar eigenlijk niet kwijt, en ben ook zo bang dat ik spijt krijg/haar gewoon ontzettend ga missen! Hopelijk kunnen we het stalgeld door 3en doen, dat zou erg fijn zijn. Dan is de keuze haar te houden wel veeel makkelijker! Ik vind het gewoon zo moeilijk... De meiden zullen nu wel ontzettend balen al.. zo vervelend dat ik die onzekerheid bij hun neer moet leggen!
En eh Karlijn, als je diaz nu naar een andere stalling zet en de meiden laat uitmesten. Dat ze zelfde bijdrage blijven betalen maar daarnaast zelf de stal moeten mesten.. (weet het niet hoor bedenk maar iets) Zo hoef jij zelf niet te mesten heb je minder stal kosten en komen de meiden je tegemoet door te helpen met mesten ipv in geld.
Al zou ik als ouder wel voor een pony van mijn dochter 55€ willen betalen en daarnaast geen manege maar maar 1 x in de maand privéles met de pony die ze dan verder ook verzorgd.
Heee! Alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ik heb ondertussen wel af en toe bijgelezen.
Gezellig, weer wat nieuwe mensen erbij!
Wat vervelend zeg Mira, veel sterkte!
Wat jammer dat het voeten optillen zo lastig gaat Brudoe. Ze is natuurlijk ook nog maar net bij jullie. Ik hoop dat je met hulp toch nog door kan oefenen. Wellicht inderdaad een goed idee om de dierenarts er eens goed naar te laten kijken en dan rustig te gaan oefenen met voeten oppakken. Mijt is natuurlijk niet leuk, maar het is wel te verhelpen. Alleen wat lastig dat ze nu nog zo bang is en haar achtervoeten liever niet geeft.
Wat een rotbeslissing Karlijn... Ik zou denk ik persoonlijk vragen of de verzorgsters misschien iets meer mee willen betalen, en vervolgens zelf lekker genieten van de keren dat je wel kan. Haar verleasen zou ik alleen doen als ze op de zelfde plek blijft en je zelf ook tijd hebt om dat een beetje in de gaten te houden. Het is voor ieder voorzich wanneer de kosten niet opwegen tegen het plezier. Veel mensen die geen paarden hebben vinden mij misschien ook wel gek, ik ben enorm veel geld "kwijt" elke maand aan de paarden, nog niet te spreken over als ze een keer ziek zijn. En daarnaast ben ik elke dag wel een paar uur bezig met het verzorgen. In het weekeind gaan we vaak buitenrijden, maar doordeweek komt dit er eigenlijk zelden van.
Brave Dublin!
Ah, lekker dat je zo genoten hebt Jackytje!!
Ik had Caily nog op de boktmarkt zien staan, maar geloof dat ze toch fijn bij jou kan blijven Lotte? Begint ze al een beetje een buikje te krijgen ?
Caily
Geplaatst: 16-11-13 19:35
Naar welke bokker zou Noa mogen gaan? Er is namelijk een persoon die al ten minste twee Tinkers heeft gekocht onder mooie belofte's en ze dan snel weer verkoopt, dus wil je daarvoor behoeden
Brave Dublin en Tinky!
Ze kan voorlopig blijven, dat was sowieso zo, mocht het voor mij niet meer gaan, dan mag ze naar Chantal, dus kwijt ben ik haar sowieso niet
Buikje? Tja, beoordeel zelf. Foto's zijn van gisteren, 126 dagen dus
Had even een vraagje. Zijn er hier mensen die hun paarden delen van de dag op beton hebben staan? OP mijn stal waar ik sta gebeurd dit wel met flinke gevolgen voor de hoeven van mijn paard. Wil jullie mening erover.
Dat is totaal geen probleem bij ons. Echter slijten de hoeven sneller. Dus hoefschoentjes of ijzers een optie? Of gewoon de blub in?
Mira283
Geplaatst: 16-11-13 21:22
Ze willen ze niet meer op de wei hebben. Nu slijten de hoeven van mijn beeb zo snel af dat ze nu kreupel is. Ijzers kunnen er nu niet meteen onder zijn zo kort achter. Hoefschoenen voor een halve dag om laten lijkt me niet echt bevorderlijk voor de hoeven... Ze staat nu tijdelijk voor twee weken in de paddock voor de hoefsmid komt om de hoeven enigzins te laten aangroeien. Zal wel op ijzers moeten. Verder staat ze de hele week op een dagje na op het betonpad. Het zijn bij haar de voorhoeven die bar slecht zijn achter hoeven zijn prima.
Fijn Lotte! Dat moet een prettig gevoel zijn. Mooi klein buikje nog
Onze paarden krijgen hun hooi in bakken op een vloer van tegels. (ik ben bang dat ze anders zand binnen krijgen) Hun hoeven zijn juist heel mooi sterk door de tegels waar ze op staan. Natuurlijk moeten hoeven hier wel even aan wennen. Hoeven groeien naar maten ze gestimuleerd worden door de ondergrond, maar dit gaat niet van de ene op de andere dag. Slijten de hoeven dan zo hard?
Met de tinkers gaat het super, met het paard van mijn zusje ook, en Khaleesi het veulentje groeit heel hard. Met mama Arya gaat het helaas minder. Na haar dracht kreeg ze een steeds dikkere buik. We zijn met haar naar de dierenarts geweest en heeft over haar hele buik een laag vocht zitten tussen de spieren en darmen. (echo gehad inwendig en uitwendig waar het goed om te zien was) Daarom hebben we uitgebreid bloedonderzoek laten doen omdat we willen waar dit vocht vandaan komt. Hieruit kwam dat ze bloedarmoede heeft (erg weinig ijzer in haar bloed) en een andere waarde is verhoogd wat mogelijk kan duiden op een tumor. Ze krijgt nu supplementen om de bloedarmoede tegen te gaan en Khaleesi mag niet meer bij haar drinken. Hierdoor voelt ze zich iniedergeval wel al fitter. Volgende maand gaan we weer bloed laten prikken in de hoop dat daar meer duidelijkheid van komt. Anders moet er een punctie van het vocht gedaan worden (dat is wel risico vol). Ik ben bang dat ze een tumor heeft en dat er uitzaaiingen in het buikvlies zitten waardoor er daar vocht zit. Maar dit is worst case scenario...
En we hebben een extra stuk afdak bij de paarden gemaakt:
Voor de nieuwe mensen hier even een voorstel rondje: Dit is Arya mijn 8 jarige shetland merrie: Dit is haar verrassingsveulentje Khaleesi wat ze bij zich had toen we haar kochten. Nu 5,5 maand oud en een enorme knuffel. Net geboren Dit is mijn merrie Izzy, ongeveer 15 jaar En dit is Indy, van mijn moeder, ook ongeveer 15 jaar En de merrie van mijn zusje, Colenda