[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:02

Is ook hartstikke eng hoor, en ik ben nog benauwder omdat ik een hele grote reparatie niet kan betalen... en mn autootje is nog lang niet rijp voor de sloop, vind t dan zo zonde, die garage moet t gewoon maken.. smaar krijg dat maar eens voor elkaar...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:07

Nou vanmorgen kwam ik op het land aan en zag ik eerst alleen Zazou (dr maatje) alleen in de paddock. Mn geest ging alweer dwalen... Maar toen hoorde ik bonk bonk en kwam ze uit de container lopen haha. Het gaat dus echt super goed daar. Ben echt onzettend blij.

Iti, jeetje wat ang zeg... Kan me voorstellen dat je kwaad bent...

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:32

@Lot Dit herken ik meteen, mijn Teuntje (belgisch trekpaard) doet dit ook altijd, ik blijf altijd net zo lang kijken tot ik een oor of zijn buik zie bewegen.
Sinds dat ik 2 jaar geleden mijn Clydesdale heb laten inslapen zit bij mij ook de schrik er goed in als ik ze zo op de wei zie liggen.

@siemxsunny Wat naar om te zien op die foto's als een paard zo in de sloot ligt, gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Maar begrijp ik nou goed dat je verzorgpaardje deze maand nog ingeslapen moet worden??
Lees nog niet zo lang mee, of moet ik dan even verder terug lezen?

@tamadine Wat fijn dat je zo snel een goed plekje hebt gevonden, en zo lekker dicht bij huis.
En koppelen is altijd even spannend, maar gelukkig klikt het.
Hoop dat je veel plezier hebt daar, en nog lang kunt blijven.

@iti Dat is zeker schrikken, zou zeker proberen om het te verhalen op de garage, hoop dat je de rekening nog hebt van de vorige keer, dan kun je aantonen dat hun dat gedaan hebben.
Wens je veel succes, hoop dat de garage meewerkt.

Heb gisteren zelf voor het eerst op Nino gezeten, pffffff wat spannend.
Hij doet het super, maar hij is heel gevoelig voor aanraking, reageert heel sterk op benen (dus die leg ik niet aan) zelfs de teugels lang zijn hals, en druk op de neusriem raakt hij al helemaal in de zenuwen.
Als je hem een beloningsklopje op de hals geeft springt hij bijna met 4 benen tegelijk in de lucht, van schrik, ook opstappen gaat heel moeilijk, hij draait alle kanten op.
Dus we gaan heel rustig te werk, en bouwen het heel langzaam op, hij moet eerst maar eens wennen aan al die aanrakingen.
En heb al wel hele stukken met hem gewandeld dat gaat helemaal super, hij wandelt aan een los lijnt mee, gaat zonder problemen alleen mee, en dat vind hij geweldig om te doen.
Ik moet zelf wel heel erg wennen aan het verschil tussen Nino en Teuntje (trekpaard) Nino is heel loperig, druk, gevoelig, allert. Teuntje (2jaar) is traag, lomp, en bot........haha......maar allebei wel heel lief en braaf.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:54

Ja, we zijn dolblij hier dat met het veulen alles toch ok is/wordt. Het is echt een kwestie vanrust houden, en we zien haar nu al met de dag opknappen. Dat dachten we al, maar ja dat wil je ook zien dus tja toch maar even voor foto's geweest.

@Lot; Elsa is ook zo'n slaper. Ik kijk vaak smorgens even uit het dakraam, en dan was ik vaak heel snel beneden. En daar lag Elsa mij dan rustig aan te kijken haha. Best eng af en toe, ze heeft ook een tijd gehad (groeispurt volgens de veearts) dat ze heel diep sliep, dan moest ik haar echt wakker maken. Gelukkig doet ze dat al een tijd niet meer.

@Tamadine; Dat klinkt wel super zeg! En ze kan niks slopen daar? Wel leuk dat ze al in de container is geweest en dat het goed klikt me thaar vriendje! Ben wel heel benieuwd naar foto's nu haha.

@siemxsunny; Lastog zeg! Is het paard nu wel weer wat opgeknapt? Sterkte als het paard straks ingeslapen wordt!

@ITI'; Brr, dat is eng! Heb je de reactie van de ANWB op papier? Hoop voor je dat de garage het maakt voor je.

Vandaag uitmest dag, dus ik zla maar es beginnen haha!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:04

Ik heb wel terug gegelezen, maar heb maar weinig echt kunnen onthouden om hier een mooi lijstje te maken.
Wel zag ik een mooie Mona :-)
Ook vind ik het vervelend dat je naar een andere stal "moet", Tamandine.. Ergens wel te begrijpen, maar dan toch.

Ik heb ook wel wat gelezen over veulentjes fokken. Ergens is het ook mijn droom, maar dan zou ik het veulen wel willen houden, dus niet voor vermeerdering in aanbod zorgen. Ik zou zo'n frummel toch niet weg kunnen doen. Ik had al wel advies erover ingewonnen bij een oud klasgenoot die jaren tinkers fokte. Een mooie lijst met henstennamen voor elke wens in veulen wat wils.

Maar nu klinkt het voor mij even wat ver. Ik moet mij er nu ook echt aan toe zetten om te gaan. Ik ga wel netjes, maar elke dag red ik gewoonweg niet. Ik heb voor 3 daagjes iemand die haar lekker vertroeteld en longeert, wandelt etc.

Afgelopen woensdag was de begrafenis. Erg beladen allemaal al wel minder erg dan de dagen in het ziekenhuis. Van wanhoop naar hoop, naar weer met een trap de afgrond in te zijn geduwd, naar werken richting het einde. Dit alles heeft enorm veel energie gekost en ik heb wel eens verdriet gehad (vriendjes vroeger dat t uitgemaakt had, verliezen van opa en oma), maar niets is te vergelijken met deze pijn. Tranen schieten gewoon in mijn ogen.
Ook trek ik mij ook de verantwoordelijkheden aan. Moet er zijn voor mijn moeder, zorgen dat alles loopt, eten gekookt wordt, honden uitgelaten worden, broertje (26) bijstaan. Ik heb voor mijn gevoel ook alles voor ze gedaan, maar dit alles erbij was erg zwaar. Ergens kon ik ook mij zelf niet even laten gaan en had t verdriet alleen, en een topje van de ijsberg met mijn lieve partner, maar wie zouden ze hebben als ik ook nog zou breken.
En ergens begrijp ik alle adviezen wel, dat ik er ook tijd en ruimte aan moet geven, maar het zorgzame zit in mij.

De begrafenis was eenvoudig, maar heel mooi.
De kaart ook. Een groene kaart met 1 vlinder alleen op een madeliefje. De tekst op de kaart was:
Herinner mij,
maar niet in sombere dagen.
Herinner mij, in stralende zon,
hoe ik was, toen ik alles nog kon.

Na een leven dat getekend werd door eenvoud, goedheid, bezorgdheid, eerlijkheid en liefde, is onverwacht van ons heen gegaan....

Er waren 109 mensen op de begrafenis. 20 bloemstukken (echt hele mooie gekeurde!)
En meer dan 100 kaartjes thuisgestuurd.

Morgen begin ik weer met werken. Ik heb zelf een sterk arbeidsethos, dus mijn werk moest mij echt thuis houden. Het is gewoon dat je met 2 gewetens zat. Die van jezelf naar je vader en moeder en die van je werk. En gezien je het geweten van je werk kan oplossen koos ik daarvoor. Maar daar waren ze op het werk niet mee eens en de zorgmanager vertelde dat zij voor mij had besloten dat ik niet mocht komen.

Ik mis hem enorm, er zit nog steeds ongeloof en verslagenheid in mijn gedachten. OOk tijdens mijn toespraak tijdens de plechtigheid had ik hem gewoon in de zaal verwacht. Maar in plaats daavan keek ik tegen ruim 100 mensen aan.
Verder weet ik wel dat wij een sterk gezin zijn, ondanks niemand meer thuis woonde. Dus we komen er wel, alleen nog wel even een vervelende weg te gaan.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun.
Ik wil zelf graag met leuker nieuws komen de volgende keren.

30 jaar is te jong om je vader te verliezen, 63 jaar is te jong om te sterven en 56 jaar is te jong om weduwe te zijn...

deze foto is genomen een maand voordat hij overleden is:
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:59

wow jess,ik zit hier met kippevel zoals je nu je gevoelens omschrijft.t lijkt me verschrikkelijk je vader al jong te moeten verliezen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:01

Mack nu 1.28 en 7 maanden...
Ik ga er ff vanuit dat hij dan een maand terug 1.27 was. Dat zou betekenen dat hij tussen de 1.48 en 1.53 zou uitkomen, mooi maatje toch?

Balen van de afstand tot Ido, duimen maar voor de andere paardjes of meer tijd dan :)

Gefeliciteerd Karlijn!

Wat fijn allemaal Mara, nu foto's he *D

Schrikken Irene. Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Jes :(:) Erg aangrijpend, en idd veel te jong om te gaan....

Hier na een weekend werken (gisteren was me het daggie wel := ) nu twee dagen vrij, heerlijk.
Beetje opruimen, ff langs de winkel, Luna een knuffel geven, gewoon als rustig aan dus, ook wel eens fijn.
Alleen jammer van die nattigheid die hier uit de lucht komt vallen, zal wel een foutje zijn, dat had ik namelijk niet besteld :+

Sfeerplaatje van gisteren
Afbeelding

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:27

@jess heel veel sterkte de komende tijd

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:14

Jess, sterkte in deze zware tijd. Vergeet niet om ook aan jezelf te denken.

Gistermorgen weer lekker gereden op Jack. Hij wordt weer rustiger. Ik blijf op mijn hoede en dat voelt hij natuurlijk. Ik moet weer leren om te ontspannen. Zit af en toe tegen mezelf te praten. Ontspan, armen los. en dan gooi ik mijn ellebogen een keer los. De radio aan en lekker meezingen. :D

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:49

Mijn vriend ligt in het ziekenhuis met een verbrijzelde duim. Tussen de betonmolen (die ook nog viel) gekomen. Hij wordt vandaag geopereerd, en het is onduidelijk of en hoever het nog goedkomt. Vette stress hier dus, mijn schoonvader is er al om de koeien te doen.

Sterkte jess, lijkt me heel erg moeilijk om je vader op zo'n leeftijd te verliezen. Wel prachtige tekst heb je geschreven!

Fijne dag iedereen!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:46

Caroline, sterkte met je vriend. Zal duimen dat het allemaal een beetje meevalt.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:54

Ik lees vanavond helemaal bij, want mijn hoofd staat er nu niet naar.

Caroline: sterkte zeg !

Heb vandaag vrij gevraagd, om een niet leuke reden. Verzorgpaard wordt vanmiddag ingeslapen. ;(
Nog even een foto van hem in het topic. Rijden en alles ging zó goed laatste tijd.
Afbeelding

Ben zo blij dat ik toch een nieuw paard heb gekocht van de zomer (Kayleigh) In 3 maanden tijd mijn oude pony (zie onderschrift), nu ook TiAmo ;( Kan ik daar mijn ei kwijt. Zou niet weten als ik haar niet had hoe het even moet allemaal.

Ben gelijk maar weer aan het tekenen geslagen. Kailonne jouw Jack is het slachtoffer :)
[UK] [TEK][WIP] Jack Sparrow

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:02

Wow, de tekening wordt prachtig :j

Waarom laten ze TiAmo inslapen? Hij ziet er nog zo gezond en prachtig uit op de foto.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:05

Jeetje Caroline,das schrikken...sterkte met hem!

Ene Jess,een dikke knuffel met dit grote verlies!
Mijn vader is vorig jaar overleden en ik mis hem ook nog heel erg!

SiemxFunny,jij ook heel veel sterkte met het inslapen van je verzorgpaard!

Prachtige tekening heb je gemaakt!

Ik heb vanmorgen weer eens een menlesje gehad,hij was al 8 weken niet voor de kar geweest
maar deed het super braaf! Heerlijk paard is het!!!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:13

Vriendlief ligt nu in de OK, kan wel een paar uur duren. Vanavond weten we meer over de mogelijkheden op herstel enzo. Sorry voor de egopost hoor!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:18

Sterkte. Wat naar zeg allemaal... Ik hoop voor je dat alles goed gaat komen.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:14

Voor iedereen die het kan gebruiken, heel veel sterkte gewenst.

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:48

iti schreef:
GRRRR mag ik ook even ventileren hier ? :( heb wel bijgelezen, maar nog niet gereageerd... ben zo pissig!

Ik heb eind mei, begin juni 4 nieuwe banden onder mijn auto laten zetten bij een gerenomeerde VW garage hier in Groningen. Prima, mooi op gereden, nu wilde ik winterbanden onder mn auto zetten.

Mn vader, die best handig is met sleutelen, kreeg de bouten al nauwelijks los, omdat ze zo vreselijk strak gedraaid zaten. Op een gegeven moment bij een achterwiel, vallen er zo 3 bouten gescheurd uit t wiel...

Blijkt dus, waarschijnlijmk, dat de garage ze zo strak gedraaid heeft dat ze in het wiel ws al gescheurd zijn, en de anwb, die we hebben gebeld, sprak van mazzel dat ik nooit een ongeluk heb gehad en dat t levensgevaarlijk is geweest dat ik zo heb rondgereden. Hij zei, in 33 jaar dat ik bij de anwb zit heb ik dit nog nooit gezien. Echt een grove fout van de garage!

Nu zit ik dus met een auto waar nog maar 1 bout in het achterwiel zit en daarvan is ook nog twijfelachtig of ie niet kapot is, die geen centimeter meer verplaatst mag worden. Mooi dat ik die garage aansprakelijk ga stellen, is toch van de gekken!!! Ben zo pissig !

Heb gelukkig ouders met 2 auto's, wilde mn vaders volvo maar dat mocht niet.. dus nu scheur ik rond in mijn moeders Fiesta, of zoals de anwb meneer het noemde, de Fietstas. Maar.. zei hij, hij is tenminste blauw, das wel een mooie kleur... ^)

dat is wel even heftig Irene .Ben blij dat jullie nog heelhuids thuisgekomen zijn afgelopen zondag bij ons vandaan .Had heel anders kunnen aflopen.Gewoon naar de garage en eisen dat ze het in orde maken .Gratis natuurlijk .

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:10

Caroline, Jess, SiemxFunny, allen heeeel veel sterkte gewenst :) tis niet eerlijk...

Hier redelijk goed nieuws: de garage gaat mn auto ophalen bij mijn ouders weg, mijn vader heeft gezegd dat dit op eigen risico zou moeten.. en dat vonden ze goed. Het is zelfs zonder slag of stoot gegaan, daarom had ik mijn vader laten bellen, ik ben soms uhmm... nogal temperamentvol :P ik schiet soms redelijk snel uit mn slof, en mn vader is een heeele rustige man... dus ze halen hem op en gaan hem kosteloos repareren. Pff... weer een pak van mn hart!
2e struikelblok was, dat mn moeders Ford Fietstas niet op mijn parkeervergunning kon, omdat dat ding op kenteken staat... dus mam heeft de parkeerpolitie (?) gebeld en voor me geroggeld dat ik de hele week op mijn eigen vergunning kan parkeren.. die krijgt echt ALLES voor elkaar...
Ondertussen ben ik aardig zat van dat stuk blik op wielen, ben blij dat ik vervoer heb hoor, begrijp me niet verkeerd.... maar pfff... ik ging over een hobbel, zat ik met me hasses tegen het dak ( en zo lang ben ik niet, 1.78m) dat terwijl ik de leuning toch aardig naar achter heb, en hij rijdt in de 5 met ongeveer 90km per uur op 3000 toeren en maakt een BULT lawaai op de snelweg, daarbij zuipt ie ook nog als een malle op de snelweg :P en hij trilt als een idioot... pffff ik mis mn polootje ;(

Marjo, komt vast allemaal goed! Top!

Tamadine, gefeliciteerd met je nieuwe plekje!
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 22-11-11 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:10

Iedereen die het kan gebruiken, :(:) een dikke knuffel van mij!

Van middag heerlijk door de dikke mist in het bos gewandeld met Odjus,Berdien+Flynn en Lindi+Maddox,een bonte parade....
Het rare is dat ze koeien vreemd vinden en koeien de tinkies ook,ze komen er in galop aangerend,maf hoor.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:17

oh ja, heb mn boktnaam ook ff veranderd :) Vond dit toch leuker!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:18

Over koeien gesproken, Mona en Zazou staan ook naast een weiland met 2 koeien. Toen Mona kwam waren de koeien helemaal van slag die dag haha. Zo grappig toch wel...

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:26

jess: sterkte de komende tijd
Caroline: sterkte
jeetje ireen ik zal idd ook wel garage aansprakelijk stellen

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:08

Handig zo'n moeder Irene!

Hier begint alles weer te lopen, ik heb vanmorgen alweer 3 koeien geinsemineerd (onder toeziend oog van vriend en bedrijfshulp haha), de bedrijfshulp redt zich prima en vriend is dus weer thuis. Hij heef twel flink pijn, maar dat moet snel overgaan. Vrijdag moeten we weer voor controle, want er zijn toch wel wat lastige zaken qua herstel. Hij moet in ieder geval echt heel veel rust nemen en geen gekke dingen doen, dus dat gaat nog wat worden.

@Tamadine; had je al foto's? Ben zooo beniewd :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:18

Caroline, heb je ook enig idee of het nog goed komt en hij zijn duim weer goed zou kunnen gebruiken?