[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:10

kippies in een kooi dus.... jaaa daar heb ik wel de ruimte voor!! haha ik zal het eejee voorleggen... en dan gooi je gewoon je stront bij die kippen in? komen die er dan niet in om?

ik heb idd ook al gedacht aan de voordelen van een zandpaddock... ze vinden het echt lekker zo en het is handiger te bewerken, anders zit ik weer tot over mijn oren in de stront heb van de week al 2 huilbuien gehad, ik zag het niet meer zitten en bedacht me dat enige optie was dat lutske en ewald maar een andere stal moesten zoeken maar dat is ook niet wat ik wil... moeilijk hoor. ook met de gedachte dat ik volgend jaar er ook een veulie bij wil kopen, dan zit je helemaal met de stront.

ik heb net ff het journaal gezien, oog van de storm... volgens mij klopt dat als een bus grid want het is hier zonnig en stiiiiiiiillllll..... ik had best een ritje kunnen wagen!!

chub en leon naar jean, veel plezier!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:25

jacky2, fijn dat het met je tante aardig gaat in het ziekenhuis, baarmoeder eruit dus

silas, hoop dat ik iemand kan vinden die foto's van me komt maken, anders worden het foto's van fig zn reetje als ik erachter hang op de slee hahaha

TM, ook lekker lang weekend dus nu, lieve foto weer!

jean, straks om de tafel, succes
hoop dat je een leuke avond hebt, naar harry potter enzo!

tequila, sneeuw daar, ik ben jaloers haah dat wil ik ook
zondag ivanhoe weg dus, erg jammer maar hij krijgt een lekker huisje toch weer

wenk, mooie nagels en naar de kapper, lekker jezelf verwennen met dit weer dus, heerlijk haha

jellie, dat heb je gezegd met sleeen he haha ik hou je draan
flan liep dus mooi aan de longeerlijn bij jan, fijn hoor
alleen nog jeuk aan de benen, maargoed niet kreupel meer
verder lekker in de drab van joy gegraaid haha, maar gelukkig wel leuke les mee gehad
leuke avond gehad nog met een vriendin en jan zich geergerd aan misdragende collega's
was het zo erg hihi

spetter niet helemaal lekker dus gister, kan met je meepraten weer haha grrr

grid, ook al sneeuw daar nouwwwwwwwwww haha
gezelli al die teckels in huis!

flettie, haha geweldig een mini dekentje, wil heel snel een foto zien haha

FK, leuk die site, heb hem in mn favorieten gezet maar, zit nu in het middelpunt van de bui geloof ik haha
koe een keizersnede gehad dus en zo te horen allemaal net op tijd geweest
mira nu dus helemaal bij met entingen, stukje goedkoper ook,
1 ml cebasil over de 20 euro zijn ze gek aan het worden
leuk moment even met eten geven dus, klinkt erg leuk
en te laat op je werk dus, foei!

pellie, mestoverschot dus, hoop dat je een oplossing kan vinden ervoor
leuke foto's
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OMH776QL
helpt gammon ook mee aan de verbouwing, hihi boom eruit voor het uitzicht

boya, daar dus ook noodweer, en de paardjes er een beetje onrustig van

yarka, vlas is hier super, heel schoon en droog, echt heerlijk

mamauba, fijn dat je weer wat van je laat horen
magic dus echt drachtig, super
marieke dus ook helemaal super, bos al in en da ook te spreken over dr
mogen we nu nog geen foto's haha, wil je ons shokeren als het straks een echt plaatje is zeker

ingrid, leuk hoor, naar monty roberts, veel plezier!

pokkeweer, niks geen sneeuw die blijft liggen, regen en ijsregen, brrr
paardjes staan allemaal binnen en vinden dat ook best
loop vanaaf wel ff met ze
morgen beter hopelijk, verder niet veel te vertellen, ff verder bokken haha

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:27

Leuk zo'n samenvatting, Roos

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:28

Als je brave kippies hebt dan krabben ze zo'n berg mest helemaal vakkundig uit elkaar. Dus dan verspreiden ze het van zelf. En wij halen dus minimaal een keer per jaar weer de bovenlaag weg omdat als bemesting in de tuin te gebruiken. Ik moet wel toegeven dat onze kippen eerst niet zo slim waren dus die hebben we moeten leren dat stront lekker was

Persoonlijk denk ik dat 4 paarden echt teveel is voor het stukje land wat jullie hebben. 3 wordt al krap maar zal gaan met paddockarrest en bijvoeren. Bij Fayette en Hercules haal ik een kruiwagen vol aan mest uit de paddock en dat is dan van 2 dagen en dat ze 'slechts' overdag op de paddock staan en 's nachts op stal. Kun je nagaan wat dat wordt bij 4 grote en volwassen paarden als ik al zoveel heb van 1 Tinker en 1 Shet...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:34

Het is hier nog steeds windstil en een hele aparte lucht, heb net de foto's bekeken, wat een verschillen in Nederland.

Nou dat viel dus weer erg mee vanmorgen, nu moet er eerst een taxatie komen van het huis en de bedrijfsgebouwen apart ivm hetgene wat prive is, dat gebeurd maandag, dus kon men nog niets zeggen en nu komen ze volgende week vrijdag allemaal terug, maar dan weten we ook alles en hebben ze de berekeningen klaar.

Heb me dus voor niets zo druk gemaakt, hahaha

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:42

Wat een weersverschillen zeg....
Hier is het nu rustiger maar heeft wel heeeeel hard gewaaid en veel geregend...

#Jean: het komt vast allemaal helemaal goed! We duimen hier voor je...

#Superroos: dat worden dus billenfoto's

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:46

fjordkootje schreef:
De vorige was 5 weken geleden, en omdat ik geen entverleden van haar weet
had ik besloten

haar een booster te laten geven (dus 2 entingen, 4-6 weken van elkaar). Heb alleen haar paspoort nog niet terug, maar zodra ik die weer heb kan ik langs de praktijk gaan en dan vullen ze die 2e enting voor me in. Dus Mira is klaar met haar entingen en 't kost mij maar 1/2 van de normale voorrijkosten. De rekening van de vorige keer heb ik gisteren betaald, en ik schrok me de #Q@$! toen ik zag dat 1ml! Sebacil meer dan 21 euro kostte!

Fk --> hierdoor leek het net of t eigen keuze was

nog knap dat DA nog sebacil heeft geleverd is al jaren uit de handel, daarom zal de prijs ook wel zo zijn, gelukkig heb je er niet zoveel van nodig.

Weet helaas niet meer wat die pot kostte die wij uit Duitsland hebben , hebben we gekregen van eigenaar van Whizzy en doen we alweer bijna 2 jr mee

Pell --> had ik ook maar vanochtend op het nieuws gehoord (dat van oog v storm)

ja t is heel wat gedoe en geregel zo'n nieuw stekkie en dan ook nog paardjes erbij enzo kop op je komt er wel door
De baasjes van de andere paardjes zullen je toch ook wel goed helpen of ?!

Flett --> ik bedoelde dus dat ik zelfs ook bijna dat winterdekentje gekocht zou hebben, terwijl mijn shet er niet onder zou hoeven

Vind dat ook altijd helemaal geweldig dat klein spul, gelukkig (nog) geen paardje die het past

Jean --> nog even afwachten dus ... ennuh alvast weer veel plezier in Ierland voor ik het vergeet

Roos --> wordt idd drukke gezellige boel met teckies
jullie paardjes dus aan t "schuilen" en vanavond hopelijk lekker wandelen

Irish --> druk druk hm waar ken ik dat toch van ... als je tijd hebt zien we je vanzelf op bokt

Ik ga maar vroeg naar huis vandaag, want geen zin in file ...

en toch al alles met collega doorgesproken en af dus ...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:51

Hier stormt het overigens al heel de dag. Vanochtend zat ik op de fiets en vlogen er allerlei takken en bladeren om me heen en net aan de overkant van de straat ging een boom neer... *slik* Het is wel wat afgenomen aan windkracht, maar het regent nog steeds bijna aan een stuk door met af en toe van die flinke windstoten.

Snowdon staat als enige (van de ong. 50 paarden) op de wei... maar hij brak z'n stal af en staat nu heerlijk op z'n gemakje in de storm. Volgens degene die m'n paarden in de ochtend buiten zet, werd het ons 'verboden' de paarden op de wei te zetten, maar dat zat me niet lekker en ben om half 1 uit m'n werk zelf naar stal gefietst om eens polshoogte te nemen. En ik kreeg gelukkig toestemming om Snow op de wei te doen. Geen pas gek gedaan, kon alleen maar denken aan gras, gras, gras! Ook toen ik wegging, stond ie nog steeds rustig, hooguit 3 passen gezet

Uk staat met zn shetmaatje en een ander paardje gewoon in z'n paddock. Dit is ook goed afgschermd door allerlei schuren, dus de storm valt daar ook wel mee.

PS: Ik heb 4 jaar geleden een klein potje sebacil gekocht bij de DA voor iets van 11 euro.... Ik doe er ook nog steeds mee.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 25-11-05 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:53

Hmm.... nu begint het op een sneeuwstorm te lijken hier Niet normaal meer hoor! Naja, enige voordeel eraan is dat ik mooi m'n hele huisje nu opgeruimd en schoon heb Net wel even boodschappen gedaan nog, was net een sneeuwpoppetje toen ik weer thuis was!

Heb de paarden vanmorgen even een uurtje naar buiten gedaan, ga ze nu niet buiten laten staan. Kado heeft geen stalletje oid in z'n wei, dus dat vind ik niet wat... Vanaaf nog een keer heen om ze uit te laten

Zit nu te wachten op een monteur... Heb geen verwarming, dus KOUD!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:00

Hier ligt genoeg sneeuw, en we zitten niet zo erg ver uit elkaar Roos?! Maf he?
Bussen rijden niet meer, wegen zijn afgesloten i.v.m. gevaar voor vallende bomen i.v.m. te veel sneeuw op hun kop, kinderen zijn naar huis gestuurd vanuit school, burgemeesters die mensen adviseren niet weg te gaan, enz, enz.
Heb de paardjes toch maar even buiten gezet. Ze lijken het niet erg te vinden. Even de benen strekken.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:04

Zeg... die ernstige sneeuwval schuift morgenochtendvroeg toch niet op naar de lijn Leeuwarden-Breda hé? Dan zitten Jacqueline en ik nl op de Nederlandse snelwegen langs die lijn Zondagmiddag/avond idem...

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:13

snowdon schreef:
Zeg... die ernstige sneeuwval schuift morgenochtendvroeg toch niet op naar de lijn Leeuwarden-Breda hé? Dan zitten Jacqueline en ik nl op de Nederlandse snelwegen langs die lijn Zondagmiddag/avond idem...

Liever niet want ik ga morgen nog met mijn moeder naar de Makro in Hengelo (Ov.)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:17

pfff kl*te weer, maar wel weeeeeeeeekend, ga zo ff zonnebanken, dan douchen, dan tutten, dan openhaardje aansteken, haaa lekker, keertje rust.

Pellie, je kan ook een soort van mestbak huren, die word dan geleegd als deze vol is, word ook nog wel eens mee geadverteerd op MP, hier mogen wij geen mest opslaan zonder container erom, is verboden ivm de hoeveelheid amoniak er op die plek de grond in gaat.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:27

leon, wat bedoel je precies van de samenvatting hihi, dat het zo'n lang stuk is ofzo?
snow dus lekker buiten, het is dr ook een!

jean, voor niks zo druk gemaakt, hoop dat je volgende week vrijdag meer weet bij jou nog droog dus?

silas, billenfoto's ja tenzij jellie en spetter hun woorden waarmaken en gewoon langskomen haha
maar anders hebben jullie ook geen probleem met fig zn billen denk ik

grid, hoop dat je nog niet in de file komt!

renee, geen verwarming, brrrrr

yarka, ik kom nu met fig naar je toe gesleed hihi,we zitten echt niet ver uit elkaar ney

TM, lekker rust, lekker van genieten

t wordt nu flinke natte sneeuw hier, kreeg net een belletje, stallen zijn aan het onder lopen, wat moet ik nu haha
ouders zijn weg naar night of the proms
buiten zetten is geen optie, andere stal opbouwen ook niet
extra pak vlas erop straks zodat ze wel overdekt staan en dan maar een beetje natte hoefjes, weet het ook niet anders
t is wat...
sloten overstromen bijna, en onze eb en vloedbak is nog heerlijk droog hahaha maar daar kan ik de paarden niet in zetten

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:35

Waarom kun je ze niet in de bak zetten Roos?

(jeetje wat kun je je vervelen als je nergens heen kunt zeg! Zit maar een beetje te chatten, naar buiten te kijken... Wel komisch hoe er net iemand langsliep met plu, uit alle macht proberend de plu een beetje in bedwang te houden )

Heb nu een lekker kpoje thee gemaakt... En maar wachten, wachten, wachten.... Zometeen maar even kijken of er post is

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:41

als ze in de eb en vloed bak gaan graven en poepen kun je bijna 25000 euro weggooien

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:45

Hmmm ja ok

En het stormt vrolijk verder

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:59

Sjongejonge… al die verhalen en hier stormt het alleen lekker… Niet eens echt overdreven hoor, heb het al veel erger meegemaakt. Maar gewoon, redelijk windje. Niet zo dat bomen ontworteld worden. Redelijk frisjes, wel droog verder…

Ik ben ook nog gewoon van plan om naar Lien te gaan rijden, zo gek weer is het volgens mij niet in Zeeland

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:04

grid schreef:
Fk --> hierdoor leek het net of t eigen keuze was
Weet helaas niet meer wat die pot kostte die wij uit Duitsland hebben , hebben we gekregen van eigenaar van Whizzy en doen we alweer bijna 2 jr mee

Eigenlijk ben ik niet blij met inenten. Heb bij de katten gezien dat het heel veel teweeg brengt in een lichaam. Ja, het was eigen keus, maar de enige juiste keuze die ik kon maken.

Heb je poeder dan? Ik kreeg een flesje van 10 ml (gebruik: 1 op 10) vloeibaar.

Heb me niet fijn gevoeld na het afgrijselijke noodweer hier. Het was Kootje zijn beurt om buiten te staan. Ik ga iets doen wat ik normaal niet doe, en dat is dat ik toch even op zoek ga naar zijn regendeken. Even kijken of die past op Mira; d'r boeg is smaller, maar d'r lijf is langer... Weet niet of ik em ga gebruiken hoor, maar dan weet ik in ieder geval of tie op beiden past.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 25-11-05 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:08

*Tequila* schreef:
Hmmm ja ok

En het stormt vrolijk verder

Hebben jullie ook zo'n beeld nu??
Afbeelding
Bron: een mede-bokker uit Twente, tegen de duitse grens

Maya: Omg Rotterdam (Zuid-Beveland bijv) schijnt nog heviger te zijn dan hier in Midden/West-Brabant... Nu weet ik alleen niet waar Lien precies woont
Laatst bijgewerkt door snowdon op 25-11-05 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:11

Jup! Wel fijn dat je dan binnen kunt zitten

Alleen de(erg mooie) boomdie voor mijn huis staat, zakt steeds verder in

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:19

Lien is Zuid-Beveland... Ik bel dr straks wel.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:20

ik woon in noord beveland hahahahhaa
het is hier windkracht 7,best behoorlijk dus,het regent aan een stuk door
mijn man (de sukkel) moest en zou persé naar Doetichem (een houtbewerkingsmachine ophalen) vandaag,daarna naar Asten en daarna naar Someren,als het lukt nog naar Reusel en dan vriend Mario terugbrengen naar Bergen op Zoom.
ik heb 60 x gezegd dat ie het volgende week ofzo moest doen,maar het moest en zou nu,hij zit nu in de derde file (bij Arhem) het sneeuwt en hij komt maar met 6 km per uur vooruit!!
de eerste afspraak waar ie om 15.00 uur al zou zijn is dus nog niet bereikt hahahahahhahaaaa
dat zal hem leren mijn adviezen in de wind te gooien!!

Maya,als je nog komt,dan mag ik toch aub wel even meerijden in jouw auto naar stal hè,want om nu te gaan fietsen

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:30

O mijn hemel, wat een sneeuw, hier schijnt het zonnetje, hahaha, niet te geloven.

Silas bedankt, als jullie allemaal mee duimen komt het vast goed

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:30

Yep, hier ziet het er ook zo uit Snowdon!
De hele dag al.

Kom maar hoor Roos, ik zorg dat er wat warms te drinken voor je is!