[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:23

Wow die staat echt mooi Chimello!!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:13

Mooi! Benieuwd naar een foto van de complete set!

Haha! Paard in de gang :') zo heb ik mijn voormalige shetlander eens in de badkamer gewassen bij gebrek aan tuinslang en warm water.

Oohhh vanmorgen zo heerlijk gereden bij het nieuwe huis, wat is het hier mooi. Leuke nieuwe paadjes zoeken, top! Volgende maand barchemse vierdaagse. doet iemand van hier toevallig nog mee?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:52

Ooooh echt super van Gijs :D leuk dat je het ook zo rustig doet met hem :j Cas zijn training ligt nu even stil doordat ik 2 weken vakantiewerk achter de rug heb en morgen vertrek voor een week naar Griekenland. Maar daar geeft Cas niet om hoor, met die dazen raakt hij toch sneller geïrriteerd nu dus even rust geeft hij niet om.. Als ik terug kom uit Griekenland wil ik hem wat meer meenemen aan de hand op de baan om hem wat meer zelfvertrouwen te geven (hij heeft zo de gewoonte van echt tegen me te kruipen, op de wei respecteert hij de persoonlijke ruimte maar op de baan nog niet zo :+ ) en gaan we terug werken aan zijn gangen in de piste :j

Cup en Finn in huis moet best grappig geweest zijn :=

Super dat je zadel past Sheryn +:)+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:12

JoanneE schreef:
Mooi! Benieuwd naar een foto van de complete set!

Haha! Paard in de gang :') zo heb ik mijn voormalige shetlander eens in de badkamer gewassen bij gebrek aan tuinslang en warm water.

Oohhh vanmorgen zo heerlijk gereden bij het nieuwe huis, wat is het hier mooi. Leuke nieuwe paadjes zoeken, top! Volgende maand barchemse vierdaagse. doet iemand van hier toevallig nog mee?

Heb er wel over gedacht, maar niemand om mee te rijden. En camperen in een tent + 20km paardrijden per dag bleek in epe vorig jaar niet ideaal :') hahaha mijn rug vond me niet lief

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:08

Hmm dit is moeilijk mijn zusje wil constant op Finn, nou geen probleem ze zit er goed op en Finn maakt er niks van.. nu wil mevrouw graag een zadel (is geen opvlieging ze is echt paardengek). Nu aan die platte gevallen ben ik niet zo voor mini's enkel kom ik dan af en toe een mini zadel tegen (zelfde als voor de grote) maar dan vraag ik mij af ze zijn gemaakt voor shetten en Finn is toch iets smaller gebouwd dan een shet hmmm :') . Gun het haar wel, zeker als ik langs de weg (niet bij druk verkeer natuurlijk) wil is het een stuk veiliger maar tja 't moet wel goed passen voor Finn wil zijn rug niet naar de knuppen hebben.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:11

Lor daar was een tijdje terug nog een topic over op bokt, een degelijk zadeltje voor een shet. Ik weet niet meer precies waar het staat maar mss ff zoeken want wie weet heb je daar wat aan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:13

Ik ga eens zoeken, ben opzoek werk aan het doen want wil er geen honderden aan uit geven als het even kan maar het moet toch wel comfi zijn voor Finn ook. :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:16

Afbeelding
Zelfs als ze slaapt is ze schattig <3

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:17

Misschien kan je ook gewoon zo'n beugelriem met handvat kopen? Kan ze zich toch vasthouden op de baan :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:02

Klinkt lekker Joanne :)
Ik ga ook niet meerijden, wist nieteens dat die vierdaagse bestond :+

Cas heeft lekker vakantie, vind hij vast niet erg :D

Lastig Lor, ik heb er ook geen verstand van dus kan je helaas niet helpen.

Sansa is cute <3
Maar ik vind Chazie ook geweldig, dus waar blijven de Chazie foto's? :)

Ik heb vandaag weer les gehad met Feike, er reed ook een stalgenoot in de bak (ze had eerst gevraagd of ik dat niet erg vond), maar Feike moet ook leren om op te letten en zich te concentreren met andere paarden in de bak/buurt dus gewoon doen dus :+
We hebben vandaag ook weer een flink stuk gegalopeerd, dat gaat ook weer steeds beter :D
En we hebben ons vandaag voor het allereerst bezig gehouden met wijken!
Feike deed dan ook heel goed zijn best en hij begint dat al echt door te krijgen, uiteindelijk hoefde ik mijn been maar aan te leggen en hij deed het al :D Natuurlijk schaart hij nog niet, maar dat komt vanzelf wel, vond dit al heel wat. Knappe poownie <3
Nagevelijkheid zijn we nog erg mee bezig, dit vinden we toch nog wel lastig, maar wordt wel steeds beter :)

Ook wat foto's van vanmiddag.
Ja, mijn houding is inderdaad flink bagger, maar dit is niet mijn zadel (mijn zadel heeft en schroefje los bij de boom en die moet dus ff gefixt, dus heb een dressuurzadel te leen) en dit zadel doet mij ook zeer aan de bips dus echt lekker zit ik niet :+ Dus daar ligt het ook deels aan. En dat is dus ook te zien :')
En ik heb ook een enorm oversized t-shirt aan dus ik lijk 10x zo dik dan dat ik ben :') Dus kijk daar maar even doorheen _O-
Afbeelding
Afbeelding
Parmantig damespaardje :')
Afbeelding
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:14

Ziet er goed uit

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:26

Dikke ego post van mij :D. Heb voor het eerst gesprongen met Yenna! Was de 3/4e keer onder het zadel dat ze sprong. En in combinatie met mijn angst, en haar onervarenheid leek het geen goede combi. Maar we hebben het tegendeel bewezen wat een geweldig paard is het toch!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:41

Chazie is vorige keer geweest nu is Sansa aan de beurt :P

[KS-ITP] Zo voelt het dus om de loterij te winnen! :P
Afbeelding

Feike loopt mooi, hij heeft niet zo dat keihard naar binnen gebogen Friezen nekje, dat vind ik zo eng uitzien (ademt dat wel fijn?) dus dat ziet er goed uit. Maar kan dat ik echt iets doms zeg nu, ben een leek he :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:44

Friezen hebben heel snel de neiging om achter de teugel te kruipen, Feike heeft dat ook wel maar we zijn er druk mee bezig om dat eruit te rijden :) wat aardig gaat hihi

Ik ga je topic even bekijken!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:48

Hoe leer je ze zoiets eigenlijk af? Het lijkt me nl zo moeilijk lopen en toch schijnt het iets natuurlijks te zijn voor een Fries? Dan zou je toch denkend at ze het zich zelf makkelijker zouden maken?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:02

Daar kan ik je eigenlijk niet echt een antwoord op geven :')
Maar heeft iig met een combinatie van loslaten en tempo te maken, hij moet zijn hals uitschuiven en niet zo achterlijk krommen :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:26

Mira283 schreef:
Dikke ego post van mij :D. Heb voor het eerst gesprongen met Yenna! Was de 3/4e keer onder het zadel dat ze sprong. En in combinatie met mijn angst, en haar onervarenheid leek het geen goede combi. Maar we hebben het tegendeel bewezen wat een geweldig paard is het toch!

*\o/*

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:52

Ze is wel heel erg knap Sansa

Ziet er netjes uit met Feike, en dat is echt een Friezenkwaal het achter de teugel kruipen. Kun je ze wel afleren gelukkig.

Ben met Yenna echt bezig dat ze lang en laag loopt over de rug heen en dat is moeilijk soms.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:55

Gaaf van je springen Mira!
En idd het is af te leren, Feike deed het ook uit zichzelf maar het meeste is daar nu wel van weg gelukkig :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:11

Zie soms foto's langs komen van Friezen om te huilen in de krul getrokken ziet er niet uit

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:21

Hihi, gezellig, Cup en Finn binnen :D

Wat fijn dat het past Chimello :)

Feike weer lekker gewerkt :)

En wat leuk Mira :)

Hier vandaag de hoefsmid voor Aika weer geweest, gaat gelukkig top met haar hoeven, ben ik heel blij mee :)
Ze moet nu iets langzamer aan gaan komen, ze is nu op een veilig gewicht om wat langzamer meer spieren en wat vet te krijgen :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:23

Ja erg is dat Mira, brr.

Wat fijn Maartje!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:55

Fijn dat t zadel past, kleur is ook erg gaaf!
Haha paard in huis! kleine nieuwsgierige aagjes!

Opkrullen afleren? Ik denk gewoon teugels op lengte houden, (desnoods met een boogje erin als ze er achter blijven kruipen), zodat ze er niet op kunnen gaan hangen. Lekker actief aan het werk zetten, veel schakelen. De meeste paarden gaan dan vanzelf op zoek nar je hand, en dan komt het neusje er weer uit. Maar de gemiddelde instructrice weet daar heus wel raad mee.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:02

Trouwens wat gaaf met springen!
Helemaal vergeten te zeggen :o

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:10

Jorretje dat werkt dus helaas niet ;)

Bij feike zie je op de 1e foto dat hij nog wat achter de LL loopt maar 2e foto is schitterend op lengte!