[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:58

james_bont schreef:
caroline_max schreef:
Ppf, de zenuwen zijn hier toegeslagen inmiddels. Om half 11 moeten we met ons veulen naar de kliniek voor ontgenfoto's brrr

Sterkte meid!

Ook vanuit hier, sterke!!!

SIEMxFUNNY

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:08

Ik duim mee !

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:57

Goed nieuws! Het is toch een irritatie op de kogel, met 99% kans op volledog herstel. Volgens de DA is het wel 100%, maar dat durven ze natuurlijk niet te zeggen. Waarschijnlijk is het toch nog de nasleep van de val een paar weken terug (door het lint gesprongen en gevallen toen). Veulen was erg braaf, en Elsa ook, dus we zijn erg tevreden. Veulen moet nog wel een x aantal weken binnen blijven om het voldoende rust te geven. Ze staat nu met Elsa in ee 6x4 strohok, lekker zacht dus.

Ze hebben samen even op stal gestaan daar, omdat we nog even moesten wachten. Beide gingen keurig trailer in en uit, dus dat ging super! Voor Elsa was het toch al een jaar terug dat ze in een trailer heeft gestaan, maar ze vondt het wel best.

Iedereen heel erg bedankt voor het duimen en de steun!

@Tamadine; moeilijk hoor! Ik hoop echt dat je een fijn plekje vindt voor Mona op korte termijn. Heeft ze nog niet weer iets gesloopt eigenlijk?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:09

Dat is super goed bericht, een hele geruststelling.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:18

Fijn dat het goed nieuws is!

Poeh poeh, Kayleigh puuuuubert :wow: :Y)
Gelukkig is ze super lief en is ze lekker kroelerig, dus dat maakt een hoop goed :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:11

Heeeeeeel :j fijn Caroline!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:33

Gelukkig goed nieuws caroline!

Jack is nu weer iets rustiger met rijden. Af en toe is hij nog wat gespannen en schrikt hij van een ander paard dat gaat draven in de bak. Hij heeft ook duidelijk teveel energie!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:10

ja ze zijn fris he?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:04

Nou ik ben er weer, en eindelijk stress vrij en helemaal happy :-)
Vanmorgen een mail gekregen van iemand en ik kan van haar een landje huren waar Mona komt te staan. En dan samen met een pony of mini van eigenaresse. Kan ik lekker zelf alles regelen.
Morgen gaan we er al heen verhuizen. Zal wel wat meer werk aan zitten, maar dat gaat wel helemaal goed komen.
Helemaap happy dus hier... Zal het geluk me weer wat gaan toelachen :-)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:50

Beter zeg tamadine! Holeijk bevalt het daar goed dan, en krijgt Mona een leuk vriendje.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:57

dames dat is goed nieuws voor beiden :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:43

Was mij het dagje wel. ;(
Mijn verzorgpaard wat al deze maand ingeslapen gaat worden is vandaag in de sloot beland. ;( Was zó sneu te zien. Uiteindelijk met de kracht van de trekker eruit gekregen, maar we hebben een uur gestoeit om het halster en touwen zo om te krijgen dat we juist konden trekken. Arm ding staat nu warm op stal. Vanavond nog een keer stappen, en morgen weer het land op.
http://www.alblasserdamsnieuws.nl/wordp ... lasserdam/
^ voor foto's. Ik ben degene met bril en lelijke trui ;)
Onderin mijn profiel staan 'normale' foto's van Ti Amo trouwens.

Daarna nog een rondje met Kayleigh gefiets, die deed het goed vandaag ! :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:04

zo dat is niet niets zeg!!!
heftig voor het paardje ook zeg!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 02:38

Ik herken hem zo niet Ellie. Je kan misschien bokker snowdon eens een Pb'tje doen, die weet er aardig veel te vinden.

Mooie Nino! Idd nog wel smal, maar dat komt wel. Ik vind zijn blesje leuk <3

Weetje Karlijn, die dingen gebeuren... Voorzichtig doen kan nooit kwaad maar zelfs onder de grond ben je niet veilig... Ik ben daar zelf heel nuchter in; pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn.

Fijn dat het zo goed gaat tussen de eigenaresse en Ido. Maar waarom ga jij niet ook gewoon blijven? Zo rij ik bijv. ook Mel twee vaste dagen in de week, is best handig toch? Spannend van die andere paardjes, al wat gehoord inmiddels?

Fijn dat het meevalt Caroline! Nu hopen dat ze snel opknapt!

Wat fijn Mara! Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het bevalt om alles zelf te doen...

:(:) voor Simone.

Hier eigenlijk geen bijzonderheden eigenlijk, wel nog wat plaatjes :)

Madam vind het grappig mij de stuipen op het lijf te jagen door er zo bij te gaan liggen
Afbeelding
Doet ze al vanaf dag 1 dat ze bij me is, maar ik betwijfel of ik er ooit aan ga wennen :+

Turbo on =:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:00

_lot wat een leuke plaatjes en filmpjes :D

Gisteren heb ik Mack gemeten op 1.28m wat vinden jullie van deze hoogte? Hij is nu 7 maanden oud?

verder is het bij mij op stal altijd héél saai :(

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:14

Pff ja je schrikt je toch wezenloos als je paardje er zo bij ligt hihi !

Vandaag de eerste verjaardag vam mijn knulletje vieren!!!!!

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:07

_Lot schreef:
Fijn dat het zo goed gaat tussen de eigenaresse en Ido. Maar waarom ga jij niet ook gewoon blijven? Zo rij ik bijv. ook Mel twee vaste dagen in de week, is best handig toch? Spannend van die andere paardjes, al wat gehoord inmiddels?

Ja het probleem is een beetje de planning zoals ik al zei : ( Het is heel moeilijk voor mij om op weekdagen te gaan rijden omdat het niet zo dicht bij huis is (kan er alleen naartoe met de bus) en op een gewone weekdag ben ik pas om 18u45 thuis. Dat is uitgesloten dus, en in het weekend heb ik ook vaak maar 1 vrije namiddag, en de laatste tijd stel ik telkens een middag voor maar dan moet zij iets anders doen zegt ze. En dan vraagt ze die andere man om de andere weekenddag te gaan rijden. Ik snap het wel dat het moeilijk is, maar vroeger ging ze sneller zeggen dat ik wel alleen mocht gaan en thuis rijden. Maar nu wil ze alleen nog naar het bos en dan moeten we vervoer hebben.
Maar vanaf de kerstvakantie zal ik het wel heel wat minder druk hebben met school dus dan zal ik waarschijnlijk zelf ook meer tijd hebben :) nu proberen om af en toe een gaatje te vinden dat voor allebei past dan.

En Luna haar maanoog lijkt super wit/klaar? :P

en @caroline, das vast een hele opluchting :)
@Siemxfunny gelukkig is ze er nog goed uit gekomen dan, moet wel niet fijn zijn geweest voor jullie allebei

@diaz wat ga je doen voor zn verjaardag? :)

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:18

Mooie foto's Lot,grappig dat ze zo mee naar het bos gaat!

Fijn Caroline,dat het mee valt met je veulentje! Een zorg mider.

Mara,gelukkig een fijn plekje.
Ben erg benieuwd hoe het je bevalt!

Diaz heeft een feestje!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:43

Ik ga zo bijlezen en reageren...

Ik ben helemaal happy. Vanmorgen hebben we Mona verhuist en ze stapte met paar min en brokjes zo de trailer op. Wel kwam ze er wat nat vanaf, maar goed, ze heeft ook wel wat mee gemaakt natuurlijk afgelopen 1,5 week. Daar aangekomen stond dr maatje al in het weiland van een halve hectare. Ik ben een stukje met dr mee gelopen langs het stroomdraad en daarna los gelaten. Ze gingen met staarten omhoog recht op elkaar af draven, maar op het laatst wijkte de ruin goed af. Ze hebben wat geroken aan elkaar en gign Mona verder op verkenning en ruin bleef lekker eten. Ging en gaat super goed dus. Geen aanvaringen, niets. Uurtje staan praten daar en uiteindelijk wel gegaan. Ga einde van de middag weer even terug. Ik ben echt zo blij. Was zo bang voor het koppelen, maar ging super.... En zolang het droog blijft blijven ze lekker op het land. Ze kunnen ook paddock in met schuilstal en hooi. Ze mogen het lekker zelf weten...
Ik ben echt super super blij. Is echt maar 5 min van mn huis vandaan....

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:35

Klinkt goed zeg! Maak je een keer foto's dan, ben we beniwud hoe ze nu stata :D. Wel fijn dat ze zo'n mooi en fijn plekje heeft wat ook nog in de buurt is zeg!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:58

Ben ik weer eventjes... Wat is het stil hier :-)
Om 4u weer ff op stal geweest en we gaan ze voor de nacht in de paddock houden met hooi en overdag op het land, zolang het droog is. Maar toen eigenaresse van de andere pony aan kwam stonden ze al met zijn 2en uit de bak met hooi te eten. Erg goed voorteken dus. En paddock is zeker mooi ruim, maar ze zijn al echt maatjes. Echt super om te zien. Ben zo ontzettend blij met de verhuizing, het gaat zo goed... Pak van mn hart allemaal zo...

Caroline: ja zal snel foto's maken. Moet alleen wel eerst de mist ff weg trekken hahaha...
En fijn dat je paardje volledig zal herstellen. Is toch altijd wel fijn nieuws om te horen toch...

BonxFire (sorry kan nog geen namen), klinkt lastig idd als je op elkaar moet af stemmen qua tijd. Je hebt vaak eigen levens en is dat best lastig. Vooral als je pas zo laat thuis bent doordeweeks...
Maar misschien zicht op andere verzorgpaardjes? Kan me wel voorstellen dat het fijn is om iets te hebben waar je lekker heen kunt...

Diaz: gefelicteerd! Heb je m wel een paardentaart gegeven? :-)

Shaartje, hoe groot zijn zn ouders?

Lot, kan me prima voorstellen als ze er zo bij ligt dat je dan schrikt (zo lag Stafanja er namelijk ook bij toen ze was overleden, maar gelukkig is dat bij jou niet aan de orde)... Ook erg leuke foto's. Vind wel grappig om te zien dat als ik bewegingsfotos zie van andere tinkers dat ik dan wel zie dat Mona best andere gangen heeft, gaat meer richting fries met de voorhand dan hahha...

SiemxFunny: aaahhh wat erg van je verzorgpaardje zeg (wel mooie warme trui haha). Hoe gaat het nu met m?

Ellie en marjootje leuke foto's...

Ik hoop dat ik zo even genoeg heb bijgelezen :-) Ik moet alleen de namen allemaal nog leren kennen...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:00

Oh ja, wat ook nog grappig was: Erin ging Mona best makkelijk. Beetje overtuigen en met brokjes ging het echt heel goed. Eruit vond ze alleen erg moeilijk. Vorige 2 keren stond ze in en 2 paards trailer zonder schot en draaiden ze haar om. Nu moest ze achteruit. Hebben half uurtje over gedaan ongeveer haha. Maar goed, ik wilde het met rust doen en uiteindelijk is dat erg goed gelukt, echt letterlijk stapje voor stapje achteruit. Halverwege vond ze het weer eng en ging ze weer naar binnen haha. Maar goed, geeft niet, ze heeft het erg goed gedaan! Echt zo trots op dr...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:36

Nou lot,ik weet wat je bedoeld.Ik heb een trekpaard gehad,die zo regelmatig in de wei lag.Dacht je dat ie dood was.Zodra je dicht bij kwam......hoorde je hem snurken.wakker worden?nee hoor,sliep door terwijl je erbij stond.echt verschrikkelijk!
Mijn hoop dat iemand de tinker herkend van foto wordt steeds kleiner.t zal wel niet lukken om hem te vinden.wie weet zit ie wel in het buitenland.
vandaag alleen een flink rondje vianen gedaan.ik had de zweep meegenomen,want doorlopen doet ze gewoonlijk niet.ze wil enkel rondkijken (toeristje spelen en oudjes laten schrikken).Maar vandaag stiepelde ze flink door.daar loop je dan met je zweepie.Ik was net op tijd terug:toen ik weer naar huis fietste was er geen hand voor ogen meer te zien door de mist.
Tamadine,fijn dat het vervoeren zo goed is gegaan en ook de kennismaking met de pony.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:00

GRRRR mag ik ook even ventileren hier ? :( heb wel bijgelezen, maar nog niet gereageerd... ben zo pissig!

Ik heb eind mei, begin juni 4 nieuwe banden onder mijn auto laten zetten bij een gerenomeerde VW garage hier in Groningen. Prima, mooi op gereden, nu wilde ik winterbanden onder mn auto zetten.

Mn vader, die best handig is met sleutelen, kreeg de bouten al nauwelijks los, omdat ze zo vreselijk strak gedraaid zaten. Op een gegeven moment bij een achterwiel, vallen er zo 3 bouten gescheurd uit t wiel...

Blijkt dus, waarschijnlijmk, dat de garage ze zo strak gedraaid heeft dat ze in het wiel ws al gescheurd zijn, en de anwb, die we hebben gebeld, sprak van mazzel dat ik nooit een ongeluk heb gehad en dat t levensgevaarlijk is geweest dat ik zo heb rondgereden. Hij zei, in 33 jaar dat ik bij de anwb zit heb ik dit nog nooit gezien. Echt een grove fout van de garage!

Nu zit ik dus met een auto waar nog maar 1 bout in het achterwiel zit en daarvan is ook nog twijfelachtig of ie niet kapot is, die geen centimeter meer verplaatst mag worden. Mooi dat ik die garage aansprakelijk ga stellen, is toch van de gekken!!! Ben zo pissig !

Heb gelukkig ouders met 2 auto's, wilde mn vaders volvo maar dat mocht niet.. dus nu scheur ik rond in mijn moeders Fiesta, of zoals de anwb meneer het noemde, de Fietstas. Maar.. zei hij, hij is tenminste blauw, das wel een mooie kleur... ^)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:40

oeioeioei iti das niet zo mooi,lijkt me eng om te weten dat je zo maandenlang hebt rond gereden.