Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
yarka schreef:Met z'n allen richting Friesland dus!!! Haha!
Pellie schreef:ja het waait niet eens!!
ik heb trouwens een poepprobleem,... ik kan de stront niet meer kwijt. toen ze nog op het land liepen kon ik het al niet bijhouden maar als er dan wat blijft liggen is het niet zo erg.
nu staan ze meer binnen en kom ik er in om. ik kan geen mestbult aanleggen want dan veroorzaak ik stankoverlast voor de buren (en onszelf) en ik heb 4 containers van de gemeente maar die zitten binnen 2 dagen vol. ik heb de mest ontzettend onderschat merk ik.... wie heeft er een lumineus idee hiervoor??
Serieus, die kippen van ons werken de mest van Fayette en Hercules elke dag zeer vakkundig weg. Citaat:in het oosten heeft rijkswaterstaat de sneeuwploegen aan het werk gezet

Pellie schreef:kipjes.... jaaaa was het maar waar flettie maar met peewee en de katten... nee die zouden geen rustig leven hebben
En we hebben kippen van een groot formaat. Hennen zijn zo'n 35-40 cm groot en de haan zo rond de 50 cm. Dus daar blijven onze katten wel bij uit de buurt 
maar die had vanochtend de neiging om op te stijgen door zijn bak (windstoten) dus dat doe ik liever niet.
flettie schreef:Onze katten worden aangevallen door de kippen als ik keukenafval in de ren gooi

en ze kunnen er niet rollen
... ach daar hebben ze de stal voor
) heel rustig en droog 
nooit problemen mee
Katten vingen alleen merels, mollen en muizen
maar winterdeken
laat ze maar lekkere beertjes --> regendekenerbij zou wel schattig zijn
snap dat je moest vluchten
jou avatar
(al vind ik die chocolade eigenlijk helemaal niet lekker
)
--> routine effe prik
zonder die basisenting (2 entingen binnen 6 weken) mag ie geloof ik helemaal niet vervoerd worden en in ieder geval zeker niet op wedstrijden of pensions e.d. komen
Pellie schreef:in het oosten heeft rijkswaterstaat de sneeuwploegen aan het werk gezet![]()
![]()
wie heeft er een foto?!!?!

flettie schreef:Pellie schreef:ja het waait niet eens!!
ik heb trouwens een poepprobleem,... ik kan de stront niet meer kwijt. toen ze nog op het land liepen kon ik het al niet bijhouden maar als er dan wat blijft liggen is het niet zo erg.
nu staan ze meer binnen en kom ik er in om. ik kan geen mestbult aanleggen want dan veroorzaak ik stankoverlast voor de buren (en onszelf) en ik heb 4 containers van de gemeente maar die zitten binnen 2 dagen vol. ik heb de mest ontzettend onderschat merk ik.... wie heeft er een lumineus idee hiervoor??
Kippen nemenSerieus, die kippen van ons werken de mest van Fayette en Hercules elke dag zeer vakkundig weg.
ben zelfs met de auto naar school gebracht, omdat het zo ontzettend waait hier, en meer ouders hadden dat idee, dus er stond gwoon file voor school
mja, wat wil je ook, 3 scholen in een straat, en bijna iedereen werd gebracht 

maar dat wordt dus allemaal bestraat?

NikitaGoGo schreef:Flettie - heb jij de kippen niet opgehokt dan? Is wel een goed idee van de mest! Ik gebruik zelf ook vlas, superspul, wil niet anders meer.
Daarnaast is het hok door de vorige huiseigenaren gebouwd voor hun 6 kippen... En wij hebben er (incl. haan) 11. Ik denk er dus niet aan om die kippen zelfs een week met zijn allen in dat hok te proppen. Alle 'recreatiekippen' lopen bij ons in de buurt gewoon nog buiten.
Ik gebruik trouwens geen vlas maar houtkrul (alhoewel ik er wel over denk om eens een keer over te stappen).
).