[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:22

Met z'n allen richting Friesland dus!!! Haha!

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:25

yarka schreef:
Met z'n allen richting Friesland dus!!! Haha!

Drenthe mag ook hier. Zelfde weerbeeld als bij Pellie

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:26

ja het waait niet eens!!

ik heb trouwens een poepprobleem,... ik kan de stront niet meer kwijt. toen ze nog op het land liepen kon ik het al niet bijhouden maar als er dan wat blijft liggen is het niet zo erg.
nu staan ze meer binnen en kom ik er in om. ik kan geen mestbult aanleggen want dan veroorzaak ik stankoverlast voor de buren (en onszelf) en ik heb 4 containers van de gemeente maar die zitten binnen 2 dagen vol. ik heb de mest ontzettend onderschat merk ik.... wie heeft er een lumineus idee hiervoor??

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:33

Heb je geen buurman in de buurt die boer is en waar je je mest heen mag brengen? Onze buurjongen komt wekelijks de mestophalen. Wij hebben dus een klein mestplaatsje die wekelijks geleegd wordt, ideaal. En met de stank valt het wel mee, vooral in deze tijd van het jaar is dat bijna niets.

Scheelt weer een paar km Flettie!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:34

Pellie schreef:
ja het waait niet eens!!

ik heb trouwens een poepprobleem,... ik kan de stront niet meer kwijt. toen ze nog op het land liepen kon ik het al niet bijhouden maar als er dan wat blijft liggen is het niet zo erg.
nu staan ze meer binnen en kom ik er in om. ik kan geen mestbult aanleggen want dan veroorzaak ik stankoverlast voor de buren (en onszelf) en ik heb 4 containers van de gemeente maar die zitten binnen 2 dagen vol. ik heb de mest ontzettend onderschat merk ik.... wie heeft er een lumineus idee hiervoor??

Kippen nemen Serieus, die kippen van ons werken de mest van Fayette en Hercules elke dag zeer vakkundig weg.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:43

Citaat:
in het oosten heeft rijkswaterstaat de sneeuwploegen aan het werk gezet

wie heeft er een foto?!!?!

geen stank? welk strooisel gebruik je? ik heb nu rapsodie, daar hou ik ook weer mee op. als het aangekoekt is met stront wil het slecht uitmesten, en het stinkt erg met die urine erin. de stront zelf valt wel mee ja.
ik heb vlas gekocht, eens zien hoe dat gaat.

ik weet niet of boeren zitten te wachten op andermans paardenmest, denk ik. maar ik zou eens om me heen kunnen horen.

kipjes.... jaaaa was het maar waar flettie maar met peewee en de katten... nee die zouden geen rustig leven hebben

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:52

Kwam gisteren terug vanuit Stuttgart (voor m'n werk) en stond zo'n 50 km voor Koln dik in de file (was rond 19.00 uur). Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuwstorm. Bleh.....max. snelheid was zo'n 50-60 km/uur, was dus pas tegen 10-en thuis. Zelfs de paarden schuilen nu binnen, Boya is gewoon chago. Heb ik nog niet eerder meegemaakt met zulk weer. Ze zijn allebei een beetje nerveus opgefokt vandaag.
Hier is er ook sinds vanochtend vroeg al natte sneeuw en 't stormt ook nog. BLEH.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:55

Pellie: Ik gebruik gewoon stro, mest wel dagelijks uit (alle natte plekken en de mesthopen). Dat zakt ook best aardig in, dus dan heb je niet zo heel veel wat je naar bijv. een boer brengt. De buurman hier heeft er geen probleem mee. Als de loonwerker dan de mest komt weghalen betalen wij daar een deel van mee.
Ik zit ook nog over vlas te denken, daar schijnt nog minder van over te blijven. Ben benieuwd hoe de vlas je bevalt.
Ik zou gewoon eens rondvragen in de buurt, wie weet is het helemaal geen probleem.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze hebben hun eigen zandbak haha! aangezien er slecht weer op komst was hebben we het werk eerst ff stopgezet. nu kunnen ze het zang goed aanlopen en binnenkort wordt er gestraat.
maar dit vonden ze ook wel erg fijn moet ik zeggen!! lekker rollen in het zand!
http://www.mijnalbum.nl/Album=DIVLSAQR

ah ja, stro geeft wel veel afval inderdaad. de rapsodie valt ook wel mee, maar voor mij al teveel. vlas is nog fijner dus idd ff afwachten hoe dat bevalt.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:03

En het boompje is ook wel makkelijk als je jeuk aan je kont hebt, haha!
Leuke foto's!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:06

Pellie schreef:
kipjes.... jaaaa was het maar waar flettie maar met peewee en de katten... nee die zouden geen rustig leven hebben

Onze kippies zitten ook in een grote (ong. 20x15 m.) ren hoor En we hebben kippen van een groot formaat. Hennen zijn zo'n 35-40 cm groot en de haan zo rond de 50 cm. Dus daar blijven onze katten wel bij uit de buurt

*zoekt even een plaatje op internet van onze kippies*
Afbeelding

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:19

onze katten lopen rustig tussen de kippen, geen enkel probleem, ze talen er niet naar. Meestal lopen de honden er ook nog tussen. Gaat er allemaal vredig aan toe.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:20

Onze katten worden aangevallen door de kippen als ik keukenafval in de ren gooi

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:21

Zulke kipjes als Flet hebben wij ook, die grijze zijn taaier dan zwarte of bruine. Mest heb ik geen probleem mee, dus kan je niet helpen… Heb nl twee mestputten voor 2 paard en 1 koe dus da’s ruimte zat. Wat denk je van vlas? Dat kan je toch oppotten en dat het dan minder afval creeërt? Maar dat heb ik ook enkel van horen zeggen hoor…

Desillies, ik vraag of ik de auto (Xantia) van mijn ouders mee mag. Ding is zwaarder en heeft doorgaans betere wegligging. Wou eerst met de Caddy gaan, omdat die op diesel loopt, en da’s goedkoper maar die had vanochtend de neiging om op te stijgen door zijn bak (windstoten) dus dat doe ik liever niet.

Ik wil naar huis, echt geen hol te doen, maar moet aan uren komen… Voor school dan, van stage zijn ze vrij makkelijk

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:24

Even een teken van leven van mij.

Ik heb eergisteren Magic laten opvoelen voor de zekerheid want anders voer ik haar alleen maar nog dikker mocht ze niet drachtig zijn. Maar ze is drachtig en goed ook volgende de DA. Helemaal blij.

Met Marieke gaat het ook super ze gaat al lekker mee naar het bos en geniet daar flink van. De DA heeft haar geent, en gechipt. Hij vond het een heel mooi dier alleen veels te dik. Maar als ze wat afgevallen was zou het een plaatje worden. Dus dan krijgen jullie wel even flink wat foto's te zien.

Voor de rest gaat ook alles goed. Alleen zo druk. Het bijlezen hou ik ook gewoon niet meer bij. Sorry. Maar mijn pm staat wijd open hoor!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:36

flettie schreef:
Onze katten worden aangevallen door de kippen als ik keukenafval in de ren gooi

Lachen he, dieren! Wij hadden een klein zwart konijntje bij in de ren zitten, deze was de baas. Zelfs de grote haan was bang voor dat kleine schattige konijntje. Leuke taferelen levert dat op, haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:52

Hé Pell --> hier kun je het ook gewoon naar een akkerbouwer/veehouder met veel land brengen. Voordeel is dat er op paardenmest (nog) geen mestbeleid is dus dat kan er voor hen makkelijk tussendoorverwerkt worden: j
Zij willen wel meestal het liefst stro, net als trouwens champignonenkwekerijen (of hoe dat heet) die halen ook de mest van maneges e.d. op

Akkerbouwers/veehouders moeten in winter wel een grote sleufsilo hebben. In voor en najaar gooien ze het dan op het land

Zo'n zandpaddock ziet er toch ook wel mooi uit pel
Bestraten is ook mooi hoor, maar veel veeg werk en ze kunnen er niet rollen ... ach daar hebben ze de stal voor

Ja het noorden zou in het "oog vd storm" zitten dus lekker rustig

Hier trouwens ook mooi lichtgrijs (van die er komt nog sneeuw soort lucht ) heel rustig en droog

Onze katten en kippen liepen ook gewoon doorelkaar nooit problemen mee Katten vingen alleen merels, mollen en muizen

mamauba --> nu echt zekerheid

Flett --> vind dat ook altijd zo schattig maar winterdeken laat ze maar lekkere beertjes --> regendekenerbij zou wel schattig zijn snap dat je moest vluchten

Leon jou avatar (al vind ik die chocolade eigenlijk helemaal niet lekker )

FK --> handig dat DA dat even deed -->zal ook wel moe zijn geweest van keizersnee, dan kijken ze niet meer zo naar paardjes enzo --> routine effe prik
ennuh --> het is verplicht om je paard een boost te geven als je geen entverleden hebt zonder die basisenting (2 entingen binnen 6 weken) mag ie geloof ik helemaal niet vervoerd worden en in ieder geval zeker niet op wedstrijden of pensions e.d. komen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:09

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:23

Daarom heb ik 't ook laten doen, grid

Mooi paddockie, Pellie! Ik zou het zo laten!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 12:30

pff ik leef weer! De afgelopen dagen zo enorm druk gehad! Ik ga het ook niet redden om alles terug te lezen, dus vanaf hier doe ik weer mee!

Irish gisteren even 5 minuutjes gezien, die was al heel enthousiast aan het hinniken dat ik aankwam en toen moest ik meteen weer weg *slik* maar vandaag gaan we de schade inhalen! Nog steeds storm hier dus ik ben erg blij met de binnenbak! Scheelt me erg veel natte voetjes...

Leon en Chubby alvast enorm veel plezier bij Jean! Laten jullie d'r een beetje heel? Anders is het zo sneu straks voor Terry in Ierland! Ik had ook weer telefoon van mijn ouwe getrouwde Ier, toch leuk dat je zo populair bent, maar heb hem toch maar weer even verteld dat hij vast beter af is bij zijn vrouw *proest*

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:24

flettie schreef:
Pellie schreef:
ja het waait niet eens!!

Kippen nemen Serieus, die kippen van ons werken de mest van Fayette en Hercules elke dag zeer vakkundig weg.

Flettie - heb jij de kippen niet opgehokt dan? Is wel een goed idee van de mest! Ik gebruik zelf ook vlas, superspul, wil niet anders meer.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:32

wat een takkeweer zeg ben zelfs met de auto naar school gebracht, omdat het zo ontzettend waait hier, en meer ouders hadden dat idee, dus er stond gwoon file voor school mja, wat wil je ook, 3 scholen in een straat, en bijna iedereen werd gebracht

Leon en Chubby veel plezier bij Jean

Pellie, zo met de zandbak ziet er wel goed uit maar dat wordt dus allemaal bestraat?

verder niet veel bijzonders te melden...
straks naar Monty Roberts in België!!
ben benieuwd

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:49

desillies: was ook maar als grapje bedoelt van die cover hoor

Staan jullie paardjes gewoon buiten met storm (windvlagen en regen) ?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:49

veel plezier zal vast heel leuk zijn

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:01

NikitaGoGo schreef:
Flettie - heb jij de kippen niet opgehokt dan? Is wel een goed idee van de mest! Ik gebruik zelf ook vlas, superspul, wil niet anders meer.

Wij doen wat dat betreft Daarnaast is het hok door de vorige huiseigenaren gebouwd voor hun 6 kippen... En wij hebben er (incl. haan) 11. Ik denk er dus niet aan om die kippen zelfs een week met zijn allen in dat hok te proppen. Alle 'recreatiekippen' lopen bij ons in de buurt gewoon nog buiten.

Het mooie van die mest is dat wij dus van het voorjaar de bovenlaag in de kippenren weer weg kunnen scheppen en dat als mest voor in de moestuin kunnen gebruiken Ik gebruik trouwens geen vlas maar houtkrul (alhoewel ik er wel over denk om eens een keer over te stappen).

@ grid: winterdeken krijgt Hercules ook nog lang niet hoor! Voorlopig is zijn eigen winterjas dik genoeg om hem warm te houden. Misschien over een jaartje of 2-3 dat hij een winter/regendeken krijgt. Afhankelijk hoe fanatiek wij en Herc met mennen gaan worden

@ Pellie: mooie paddock! Blijft ie nog een beetje droog of had je er nou drainage ingedaan? Ik zou hem eigenlijk ook zo laten mits het geen tot-de-knieen-in-weg-zak-paddock wordt. Kunnen de paardjes gewoon nog lekker rollen. Voor poepscheppen in de paddock raad ik je aan om of een sneeuwschep of zo'n plastieke uitmestvork met veel pinnetjes te gebruiken. Als je begrijpt wat ik bedoel

@ IL: is het een rijke oude Ier?

@ yarka: ik blijf dieren fascinerend vinden. Ook onze katten. Is allemaal familie van elkaar (moeder, zoon en dochter) maar zo verschillend van karakter maar tegelijkertijd lijken zo ook weer zo verschrikkelijk op elkaar (en dan niet alleen van uiterlijk aangezien ze alledrie pikzwart zijn ).

@ xingridx: veel plezier met Monty Roberts!

@ Snowdon en Chubby: veel plezier bij Jean!