[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:39

Alles waar hefboomwerking op zit werkt behoorlijk heftig in.

Speciale trensjes, met decoratie etc. zijn behoorlijk tot extreem duur. Ik zweer zelf bij dubbelgebroken argentaan bitjes. Die hebben wel zilverkleurige ringen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:31

Ik ben heel blij heb een andere stalling gevonden en Amigo mag zijn ballen houden :D

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:16

Dat is fijn om te horen Mira, hopen dat het stalbeleid bij je nieuwe stal ook beter is dan wat je eerder had. Want er waren toch ook wat problemen wat betreft stro en voeren toch?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:45

Jeah! Wat fijn

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:56

Zo wat fijn zeg!

Heb gisteren HEERLIJK lopen tutten met Tinky.. Ik heb eigenlijk niet meer gereden sinds der gekke bokkensprongen en heb zo het gevoel dat ik binnenkort er toch weer eens moet opkruipen. Ik had Tinky eens lekker gepoetst en wat verloor ze veel haar zeg :oo Heb de furminator moeten gebruiken, ik zag wit van al die haartjes :P Tinky vond het heerlijk. Heb ook lekker zitten luieren op der rug in het zonnetje (Jaja, helemaal plat, vond ze geen probleem) Ook lekker oortjes gekriebeld en lekker gekroeld. Dan beide touwen los, vast gemaakt als teugels aan der halster, en heb zo helemaal tot aan de tuin gereden *\o/* Ze reageerde erg goed! Sturen leek ze wat minder goed te begrijpen, maar zo'n stalhalster is ook niet zo duidelijk. Stoppen ging super! Mevrouw wou andere afslag nemen, even streng geweest en toen was het over. Heb met haar tot aan de trampoline gereden, ben zo op de trampoline gesprongen en toen mocht ze lekker grazen :) Ze vond het helemaal niet eng. Ze verschoot een klein beetje toen ik eraf sprong, maar dat was gewoon eens kijken met zo'n hoofd 'Wat doe jij nou?' Dan heb ik haar nog even lekker laten grazen in de tuin, om haar vervolgens in de wei te laten. In de wei was ze wat ongeduldig, heb der gewoon omgedraaid en consequent geweest. Pas losgelaten als ze niet meer trok. Eens los stuifde ze weg in een galopje.

Hoop straks nog eens wat VD op te pakken met Jacky.. Ik wil het dit keer in het weiland proberen, daar is zo goed als geen gras meer (toch op het stuk dat ik het wil gaan doen) dus zal hij meer concentratie hebben richting mij toe.. Wou onlangs compliment proberen, maar als ik zen beentje vastnam om hem te doen zakken, steigerde hij lichtjes. Dit omdat hij dat vroeger deed met hoeven uitkrabben. Ik wil hem niet te hard dwingen, en zal dit dan ook pas terug oppakken als we de spagaat goed beheren. (Dit laatste snapt hij niet zo goed).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:16

Ik ga straks met mijn grondwerk materiaal (klikker, zweepje, beloningsding, touwhalster, longe) en mijn poetsmateriaal richting Jack. Morgen een buitenrit maken :).

Heb de zadeltassen al binnen, ze waren nog maar gisteren verstuurd... en zien er goed uit zeg!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 18:34

Hoihoi,
Even een melding vanuit hier,
ik heb weer even gereden en genoten van Diaz. Het gaat heel goed met haar! Met mij wat minder helaas..
(mijn hoofd was echt niet om aan te zien, sorry)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:40

ze ziet er goed uit!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:29

Zeker

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 00:28

De definitieve overgang gaan we zondag doen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:10

das al snel! succes

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:06

FF mijn frustraties kwijt: na mijn vakantie kilo's is mijn gewicht daarna gaan stagneren, nu al een week lang. Wat baal ik zeg, echt niet normaal! En dat terwijl ik me wel gewoon aan mn dieet houd!
Waarvoor doe je dan je best denk je dan. Ik hoop toch dat as week mn gewicht iets magisch gaat doen...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:12

Joh Tamadine, ik vind het sowieso al zó enorm knap wat je bereikt hebt!

Diaz ziet er zekers goed uit! Mooie merrie is/wordt het!

Patricia1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:40

Tamadine schreef:
FF mijn frustraties kwijt: na mijn vakantie kilo's is mijn gewicht daarna gaan stagneren, nu al een week lang. Wat baal ik zeg, echt niet normaal! En dat terwijl ik me wel gewoon aan mn dieet houd!
Waarvoor doe je dan je best denk je dan. Ik hoop toch dat as week mn gewicht iets magisch gaat doen...

En ook ik vind het enorm knap! Komt wel goed, positief denken!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:49

Amigo mag blijven, hoera! Dat is echt goed nieuws Mira!
Lekker gereden met Tinky, mooi1 Tis er ook echt weer voor :)
Volgens mij zit Diaz geweldig in haar vel, ze ziet er iig geweldig uit. Ben echt blij voor je dat je deze plek voor hebt kunnen vinden, volgens mij zijn jullie er beide helemaal gelukkig mee! +:)+
Tamadine schreef:
volgens mij is het volkomen normaal dat je op een gegeven moment ff en zo'n poos hebt dat je gewicht even blijft steken, gewoon volhouden, je kan het je kan het! *\o/*
Ik vind het echt enorm knap wat je aan het doen bent, zeker dat je nu je ff een dip hebt, toch gewoon je dieet blijft volgen _/-\o_

Hier ff een dipje, mijn opa is afgelopen weekend overleden.. Hij was lichamelijk echt op (is lichamelijk altijd erg gammel geweest en zag inmiddels vrijwel niets meer, kon niet meer lopen en was erg mager), maar hij mentaal was hij zo sterk... Allemaal dubbele gevoelens, maar de opluchting dat zijn eindeloze strijd eindelijk afgelopen is heeft de overhand. Zaterdag de crematie en 2 weken erop gaat mijn vader trouwen dus dat is ook een beetje dubbel.

Heb ff troost gezocht bij Gijs, die t nog steeds erg goed in de opfok.
Afbeelding

Ook hier frustraties
Beetje lang verhaal hoor, maar t moet er even uit!
De eigenaar van mijn bijrijdpaardjes kwam 2 weken geleden enthousiast met het idee om er een stalletje bij bouwen voor Gijs en hem dan zo snel mogelijk bij hem op stal zetten. Ik ben maandag met hem erover gaan praten want ik was er niet zo zeker van en dat bleek terecht want ik ging zwaar gefrustreerd weer weg. -O-
Ik moest vooral niet onderschatten hoeveel werk een paard wel niet is.. :roll:.
Ik had al eerder gezegd dat ik om de dag wou komen helpen, maar dat was echt te weinig, want dat had hij nog 182 dagen in het jaar extra werk _-:(
Ja het was nu goed weer, maar ik was afgelopen week al niet wezen rijden met zijn vriendin die vakantie had, dus als ik nu al niet kwam, hoe moest dat dan in de winter? |o

Als ik om de dag 3 stallen kom uitmesten en 3 paarden kom voeren neem ik hem toch veel werk uit handen dan dat ik er iedere dag alleen mijn eigen paard doe?
Ja ik heb GEEN vakantie, dus geen zeeen van tijd. Zij kon maandag niet en wou vrijdag (vaste dag) niet. Heb dat ook gezegd, maar ben er behoorlijk pissig over! T moet ook altijd zo belachelijk lang duren. Als het nou een uurtje mesten + poetsen/tutten en 2 a 3 uurtjes rijden is prima. Maar het duurt vaak wel 3 uur voor we op t paard zitten en dan drinken we onderweg wat een theehuis, hardstikke leuk, maar dat duurt dan ook weer 1 - 2 uur voor we weer opstijgen. Dat is prima als het 1 dag in de week is, maar de week ervoor ben ik wel 3x geweest en aangegeven dat ik 'maar' 4 uur de tijd had, dus tot 18 uur, maar dan nog ben ik iedere keer minimaal een half uur later terug dan afgesproken. (en dan heb ik dus een boze vriend die me om 18 uur zou komen ophalen en een uur staat te wachten).
Gijs blijft dus lekker staan waar ie staat. Eerst maar eens afstuderen dan een baan en dan op vol of half pension als ie 2 a 2,5 is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:58

Gelijk heb je. Niet die ellende op je hals halen.
Sterkte en gecondoleerd met je opa

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:08

zo even bijgelezen.
Jeej Mickje mag naar een nieuw stalletje!! goed hoor! :D hopelijk bevalt het..

Tnx Leo, zal eens kijken of het wat voor ons is. wie weet vind ik nog wel een leuk simpel trensje met versieringen tweedehans.

Karlijn, jeeeetjee wat ziet Diaz er goed uit zeg!!!! echt een hele verandering!! ze wordt opeens een echt Paard! :D toppie

Dipjes... tiss zonde en niet leuk, maar uiteindelijk komen we er sterker uit.. gelukkig halen we heel veel hoop en liefde uit onze paarden vriendjes....

Jorretje, gecondoleert. Niet leuk!! hopelijk hebben jullie het over twee weken al een beetje een plekje kunnen geven en even wat anders, wat heeft Gijsje al veel sokken zeg!! mooi hoor, dat wordt er een met veel behang.

Hier mijn hoofdstel binnen!! jeeej, zo even naar de jongens en hoofstel gelijk passen natuurlijk! hopelijk past hij!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:30

Gijs is zo leuk!
@Tama.. Ik ken het, soms frustreert het even.. Dan moet je gewoon even kijken wat al wel is gelukt!
Komt goed!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:46

@Tamadine even doorbijten is even heel moeilijk maar je valt erna toch af. Weet hoe frusterend het is
@Diaz wat is het toch een knappe merrie die Diaz!
@Jorretje wat een gedoe. Gelukkig is Gijs er nog en hij is heel erg leuk!
@Fayem wel showen hé!

Hier gaat Amigo binnenkort zijn ballen inleveren. Zo kan ik hem een paardwaardig leven geven. Aangezien ik veel buitenrij is dit voor ons beiden beter. Hoef niet bang te zijn als ik een ander paard tegenkom ofzo. Plus hij bij de nieuwe stalling dan in de kudde kan. Ben al druk aan het sparen ervoor. Zondag de grote verhuizing hoop dat het goed gaat aangezien Amigo flinke laadproblemen heeft....

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:03

gecondoleerd jorretje, hoop dat je eenbeetje troost bij gijs gevonden hebt.

Karlijn, ziet er leuk uit alleen misschien je handen wat ontspannen en hoger houden. Ziet er streng voor t oog uit (op de eerste foto) Maar dat is verder lastig te zien op de foto.

Mara, houd moed! Het gaat je lukken :(:)

Verder morgen Gracey wassen en in de avond rijden we haar alvast naar de stalling (ze blijft er een weekendje logeren). Witte keuringshoofdstel: check :D , Cowboymagic yellow out: check :D , veel zin: check :D

Ook zal Graceys mama er zijn voor een proefje. De eigenaar en ik met Grace gaan erna nog een stuk samen het strand op. Zo leuk mama en dochter <3 . Misschien herkennen ze elkaar nog een beetje :o

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:11

Jorretje gecondoleerd, heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Diaz ziet er beter uit inderdaad

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:22

Whisper vandaag 155 dagen drachtig,Whisper van de week
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met haar lover <3
Afbeelding

Afbeelding

Patrick van de week, nog steeds herstellende
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:37

wat een lekker ding is het toch he?!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:46

Het zijn beide echt knappe paarden, Patrick en Whisper! Whisper heeft al een buikje :) Ben raaaazend benieuwd naar het veulen :))

Ik heb vandaag mijn zenuwen overwonnen en op Tinky gestapt om een ritje te doen. Ze was braaaf! We hebben eens een nieuw pad genomen. Ondank dat feit, was ze niet heel kijks ofzo. Enkel op het pad dat ze al kende ( :+ ) keek ze wel vaak. Waardoor ze sprongetje opzij maakte in de galop en één keer de noodrem :P (Bij die laatste lag ik in haar nek, haha). Maar het was dan ook al héél lang geleden dat ze er geweest was, en er waren nieuwe 'enge' struiken die op het pad groeiden.. Ze had wel super veel zin om te crossen. Op het galoppad zelf ging ze lekker snel, maar op het andere pad was het een lekker handgalopje. Brave meid!

Heb toch nog altijd problemen met de rem... Ik ga volgende week naar een ruiterwinkel om eens te kijken naar zadels zodat we een idee hebben. Ik dacht dat ze ook bitloze hoofdstellen verkochten, dus ik kan altijd eens kijken. Heb de indruk dat de rem er echt véééél beter op zit bitloos dan met bit.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:26

Tadaahh daar is die dan.. is niet hele duidelijke foto.. maar heb nu nog even niks anders geupload...
weet alleen niet zeker of ik helemaal blij ben.. dus misschien gooi ik hem wel de verkoop in dus geintresseerden.. pb me maar.

Afbeelding

- knappe pat en whis! zo leuk stel samen. hoe doet Pat het Marja??? is hij al helemaal de oude.
- Succes Jess. onwijs leuk dat moeders ook komt!
- Wat kost het castreren van Amigo??? ben echt niet thuis in die prijzen haha...