[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:06

tamadine,banketstaaf als je op zo'n manier op zoek moet naar een andere stal.Volgenmij kan dat altijd wel een keer gebeuren en ls je stallen verhuurt weet je dat dat kan gebeuren.daar ben ik heel simpel in.En er is altijd nog zoiets als samen de kosten delen.

marjolein,van harte welkom,ik wil die stoere kerel van jou ook wel eens zien.klets gezellig mee.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:19

Jemig Mara, wat zuur dat je dan weg moet :(:) Hopelijk heb je snel een ander plekje! Ik zou het zo even niet weten, t ligt niet om de hoek... Luna komt uit Den Helder, maar de stalling waar ze stond kan je Mona beter niet zetten. Misschien kan je op de gok wat bokkers uit de omgeving Pb'en waar hun hun paardje hebben staan? Of even de moed bijeen rapen en met je staleigenaresse gaan praten of je echt niet mag blijven (zulke dingen kan je beter face-to-face dan via sms doen toch?).

Fijn dat het goed gaat met Ruana, komt ze ook alweer wat aan?

Welkom Marjolijn, hoe gaat het met Nino?
Heb je er al op gezeten? Of voorlopig nog maar even vanaf de grond verder en hem eerst meer uit laten zwaren?

Hier toch niet zo'n rustig dagje als ik dacht, hihih. Maar daarna heerlijk met Mel gereden. Zonder beugels, dus moest wel ff opletten, maar Mel deed het super, en ik ben goed blijven zitten, zelfs in galop.
En, ik heb vandaag voor het eerst op Luna gezeten :D Ze stond zo rustig op stal te eten, en ik had er al eens overheen gehangen. Dus ben nu maar eens gaan zitten. Geweldig gevoel natuurlijk!Commentaar geven dat het niet slim is mag hoor, dat weet ik verdomd goed
Zonet een berichtje van de eigenaresse van Thigor, Thigor gaat naar een andere stal, een stal waar een bokker waar ik toevallig al een paar dagen via Pb mee aan het kletsen ben, ook met haar Tinkerkruising staat. De wereld is soms maar klein, maar wel erg leuk, ik ben benieuwd hoe hij het daar zal vinden.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:34

ehm,ja lot door het bereiden is ze in de afgelopen week weer mooi bijgekomen.nog niet het perfecte plaatje,maar dat had ik ook niet verwacht.zal proberen van de week foto's te maken.
ben ook druk bezig met een fotoalbum te maken en die te laten drukken.daarin komen voornamelijk foto's van ruana en kyona en de familie.zelfs de foto van de vader van kyona staat erin,ook al is die niet zo helder.Ik vindt het daarom ook superjammer dat ik hem hier niet kan plaatsen.dan werd hij misschien wel herkend.Ik zag laatst wel dat hij een blauw oog heeft.onduidelijk is of dat er twee zijn.is slecht te zien

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:36

Heb je de foto's wel op de computer? Waarom kan je ze niet plaatsen, ik ben nu wel benieuwd eigenlijk...
Wat leuk, zo'n fotoalbum :) Ik heb nog geen enkele foto van Luna afgedrukt, alleen maar van Lady en een paar van Kyra. Fijn dat ze alweer wat aankomt! Het is ook niet eens wat in een week oplost, dat zou niet eens goed zijn...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:41

ja ik heb ze op de computer,maar ze zijn te klein(te weinig pixels)zodat ik ze in mijn album kan plaatsen.
balen,want ik weet zeker dat er iemand moet zijn die hem herkend

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:47

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:37

Afbeelding
Afbeelding

ze zijn niet bepaald helder,maar waarschijnlijk wel redelijk herkenbaar.hier moet ie nog vrij jong zijn,imiddels is hij ruim 2,5 jaar oud

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:31

Hier dan een paar foto's van Nino

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo als je ziet heeft mijn dochter er al wel opgezeten, was de eerste keer.
Zelf durf ik het nog niet omdat ik bang ben dat ik nog te zwaar ben.......... :o
Doordat hij altijd op een klein stukje heeft gestaan heeft hij totaal geen bespiering en conditie, en hij is erg smal.
Hij had de eerste week ook last van spierpijn, en veel zweten door alle beweging op de grote wei.
Ben al wel begonnen met longeren en wandelen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:37

o wauw,dat is een prachttinker!ook een behoorlijk grote of heb ik dat mis?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:50

elliecuijk schreef:
o wauw,dat is een prachttinker!ook een behoorlijk grote of heb ik dat mis?

Dankje................ :D
Ik denk dat hij rond de 1,50 is, heb hem nog niet opgemeten.
Mijn dochter die erop zit is 1,82

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:58

Marjolein: Nino is erg mooi. Ik hou wel van die effen tinkers :D Ben benieuwd hoe hij er straks uitziet onder het zadel.

Lot; leuk dat je zo op Luna kunt gaan zitten. Is wel een speciaal gevoel zo voor het eerst op je tinker. Ik vond het toen met Jack ook heel spannend. Zoals jullie weten ben ik niet zo'n held, maar ik vond het toen geweldig.

Tamadine; ik hoop dat je snel een stal vind. Daar in NH is toch heel veel ruimte, zijn er niet veel stallen dan?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:45

Mooie tinker hoor! :D

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:40

Mooie Nino..

Ik hoop dat je snel wat vindt Tamadine voor je meisje!
Raar dat je een smsje krijgt omdat je weg moet!

Lot,op Luna gaan zitten...foei toch... :z haha

Hier gisteren heerlijk op Wo gereden en morgen heb ik les en vandaag moet hij heeeel
hard werken bij mijn (een x in de week) bijrijdster....

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:46

@ tamadine : weet niet of den helder te ver is? Anders kun je het bij ons op stal proberen (of er een plekje vrij is) Stal tesselaar in Huisduinen (aan strand, bos en duin).
We hebben weidegang van begin mei tot ongeveer midden eind november (winterperiode op paddock). Rijbak met vilt, longeerbak.
24 uur per dag controle.
Verschillende soorten stallen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:36

Ik ben ineens zo bang! Weer een jong iemand (27) overleden door een val van een paard! BAH! laat 2 jonge kindjes achter!

Brr.. ik word er gewoon bang van! wat als er met mij wat gebeurd? mijn kleine dan?? pfff.. :brr:

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:11

Diaz schreef:
Ik ben ineens zo bang! Weer een jong iemand (27) overleden door een val van een paard! BAH! laat 2 jonge kindjes achter!

Brr.. ik word er gewoon bang van! wat als er met mij wat gebeurd? mijn kleine dan?? pfff.. :brr:

Overal kan je wat overkomen..
Op de fiets,lopend op straat,nergens ben je je leven echt 100% veilig..

Het klinkt wat flauw,zo is het niet bedoeld en ik snap je wel...
Maar leven met angst,is pas eng!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:34

true.. ik moet het maar gewoon weer snel naast me neer leggen!!

(en Diaz is gewoon niet zo groot en schrikt niet snel buiten! en haar reactie op schrikken: stilstaan..)

Pff.. maar de Cap met rijden hou ik erin! dat is iets dat zeker is! En als ik voor een westernhoed ga, dan met zo'n helm eronder!!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:03

Zo hier is de DA weer eens geweest. We gaan vrijdagochtend voor rontgenfoto's van ons veulen naar de kliniek. Ze loopt wel redelijk, maar toch net niet helemaal zuiver, dus dan liever gewon zekerheid. De DA is erg te spreken over ons dametje,. ze is goed te monsteren haha. Ze denkt zelfs dat we foto's kunnen maken zonder roesje!

Tinker Elsa mag mee naar de dierenarts, als 'pleegmoeder'. Ze vermaken zich erg goed die 2 samen, super lief. Vanavond zal ik proberen een foto te maken van ze:D

Qua ongelukken hoor je het idd steeds meer. Maar goed, een ongeluk met de auto en fiets ook. Zolang je zelf maar zo veilig mogelijk bezig bent blijf ik rijden (dus bijv. cap op idd).

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:10

Tamadine: Heb je al wat kunnen vinden?
Is wel erg weinig tijd wat je gekregen hebt om wat anders te zoeken, zijn er bij jullie in de buurt veel pensionstallen te vinden?

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:02

@Diaz, Ido doet dat ook als ie bang is van iets :p gaat ie gewoon stil staan.

en Nino is super mooi :) lief hoofdje!

Alles gaat ook super tussen Ido & de eigenaar (gelukkig :) ) ze gaat nu regelmatig met een andere man op buitenrit als ik niet kan. Jammer genoeg is het nu al bijna 2 weken geleden dat ik ben geweest (ben waarschijnlijk niet meer zo nodig... maar ik ben wel nog welkom)

Trouwens, ik had ook gemerkt dat Ido van die 'haaktanden' heeft, en heb hen dat even gezegd en de tandarts komt morgen... ik wist niet voor hoever dat nodig was maar ik had het hen toch maar even gezegd. volgens mij vormen haaktanden niet zo snel een probleem? of wel?

en nog super nieuws, er is een schooltje 2 straten verder hierzo en ze hebben ook paardjes staan (2 bonte, een pony en nog één denk ik ) en ik heb ze even gemaild als ze geen verzorger konden gebruiken :) en ze zeiden dat het niet hun paardjes waren maar dat ze wel de eigenaar wouden contacteren om het even te vragen :d super spannend dus! zeker omdat ik er ook echt elke dag te voet passeer.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:23

Ppf, de zenuwen zijn hier toegeslagen inmiddels. Om half 11 moeten we met ons veulen naar de kliniek voor ontgenfoto's brrr

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:58

caroline_max schreef:
Ppf, de zenuwen zijn hier toegeslagen inmiddels. Om half 11 moeten we met ons veulen naar de kliniek voor ontgenfoto's brrr

Heel veel sterkte gewenst, hoop dat het allemaal mee valt.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:06

ja dat hoop ik ook, zit em nu wel te knijpen hoor! Maar goed, met foto's heb je zekerheid dus daar doen we het voor. De trekker +trailer staat al klaar, geckeckt, dubbelcheckt en wel :P

@Tamadine; Heb je al zicht op een fijn plekje voor je paard?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:20

Thnx voor je intresse :-)
Ik kom na het weekend wel ffies met een verslag :-) Juiste stal vinden in kort tijd bestek en beetej betaalbaar is best lastig... Zit nu weer te wachten op reactie van een stal waarvan ik hoop dat ze daar dit weekend nog heen kan... Maar het is erg stressvol allemaal. Elke dag naar stallen kijken op internet en in het echt, heb nieteens tijd gehad naar Mona te gaan deze week. Ik heb nu echt behoefte aan rust gewoon....

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:50

caroline_max schreef:

Sterkte meid!