WIE O WIE KENT DEZE TINKER????
Hallo allemaal,
Ik ben joke en ben 21 jaar oud, in 2004 heb ik van mijn vader een geweldig leuke tinker gehad.
Zijn naam is Brandon. Brandon hebben we gekocht op de tinkerfarm in Uden.
Helaas heb ik daar een lelijke val gemaakt van een andere tinker en verbrijzelde mijn linkerpols en brak mijn rechter.
We waren net goed en wel verhuisd naar Drenthe in Roswinkel, hadden een prachtige stal laten bouwen en een mooie grote wei en rijbak aangelegd. Eindelijk kon dan mijn eigen tink naar zijn nieuwe huis toe.
Helaas was dit van korte duur, de schade aan mijn polsen was zo ernstig dat ik van de arts in het ziekenhuis te horen kreeg dat ik zeker 2,5 jaar mijn armen niet meer intensief mocht belasten.
Na van alles geprobeerd te hebben (bijrijders, grondwerk enz. enz.) zat er niets anders op dan voor Brandon een nieuw baasje te moeten zoeken.
Toen we Brandon kochten was hij goed en wel uit Ierland en had hij een soort angst voor zijn achterhand, Brandon sloeg ook makkelijk. Op de tinkerfarm is er toen een vrouw mee bezig geweest die verschrikkelijk goed was in freestyle..
Zij wist mij later te vertellen dat Brandon sloeg omdat hij als het ware zijn billen "vergeten" was.
Na intensieve training en een hoop liefde en aandacht werd Brandon echt een super lief dier die werkelijk door het vuur zou gaan voor je.
Brandon is opgehaald door een handelaar uit Drente toen ik naar school toe was, wat er daarna met hem gebeurt is weet ik niet, ik zou zo graag willen weten hoe het met hem is en waar hij nu is. Zodat ik misschien nog de kans kan krijgen om eindelijk afscheid van hem te kunnen nemen.
Kenmerken:
- chocoladebruine vlekken
-donkere appeltjes in de bruine vlekken op zijn zij
- zebra manen
-heeeeele dikke sokken
-dikke gemarmerde staart
- 1,5 maanoog
-borstelplek (opstaande haren) net achter het zadel (het kruis)
- 2 van die zelfde plekken op zijn achterbenen
- op zijn kont een grijze waas over de bruine vlekken (heel apart)
- op zijn zij een wit stipje in al dat bruin
- rond en kort gebouwd
- kleine stevige benen
- ruin
- ong. 1,50 stokmaat
- kleine wollige oortjes
- 2e premie bij het ICS stamboek
- een zwart "schoonheids" stipje op de zijkant van zijn neus
- heeft een ontzettende pepermuntjes verslaving
- maakt zelf poetskisten open
- kan heeeeel goed freestyle (daarmee is hij beleerd)
dit is een foto van toen we hem net gekocht hadden:

Alvast bedankt ,
liefs joke
Laatst bijgewerkt door Teal'c op 15-01-09 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt