[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:21

Volgens mij ben ik echt een dierenbeul hier, vergeleken met Berdien.
Ik geef slakken aan mijn kippen (want de slakken eten hier ook onze hosta's helemaal op). Allen spinnen, vliegen, muggen en ander ongedierte dat op mijn pad komt sla ik dood. En ik heb mijn eigen koeien naar de slacht gebracht, ingepakt en heerlijk opgegeten. En dat vlees was me toch lekker, zo lekker kan je het in de supermarkt niet krijgen. Haha!

Vinden jullie mij nu eng Bloos

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:23

Leuk dat je naar Galway gaat Berdien. Sox komt uit een dorpje daar vlakbij, Ballinasloe. In Galway wonen veel kunstenaars en het lijkt me daar super om een tijdje te wonen. Ga je op de campus wonen? En wat doe je met Jes?

Sox heeft ook een winter naast 2 slachtbiggen gestaan, nou ja, gelukkig zaten er nog 2 stallen tussen. In het begin wou ze niet eens het erf op Knipoog
Ik ging me hechten aan die beesten en gaf ze af en toe een arm stro over ze heen wat dikke pret gaf want met een hoop geknor gingen ze ermee spelen waarna het opgegeten werd. Ik heb ze helaas zien inladen naar het slachthuis. Bah.

Rommulus, ben jij weer aan het werk dan? Je zat toch met die whiplash? Wat doe je nu dat je zo héél vroeg je bed uit moet?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:25

Ik ben er mee opgegroeid, ik denk dat dat een groot verschil is.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:36

Die 2 biggen waren ook voor henzelf bedoeld. Het slachthuis maakte er porties van en zij pakten het zelf in en mikten het in de vriezer. Het schijnt dat ze nu ook een paar koeien voor eigen gebruik hebben lopen. Je weet in ieder geval wat je eet en dat er geen troep inzit. Wij hebben hier o.a. de kudde van Anloo lopen, van die Schotse Hooglanders en nog wat speciale rassen, dat vlees kun je bij de eigenaar in zijn winkeltje kopen. Ik ben er nooit geweest maar zal er toch eens heen gaan. Zal wel duur vlees zijn.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:38

ziggy_janet schreef:
Volgens mij ben ik echt een dierenbeul hier, vergeleken met Berdien.
Ik geef slakken aan mijn kippen (want de slakken eten hier ook onze hosta's helemaal op). Allen spinnen, vliegen, muggen en ander ongedierte dat op mijn pad komt sla ik dood.

Vinden jullie mij nu eng Bloos

Ik vind je niet eng of dierenbeul, ik doe bovenstaande ook gerust!
Heb ene gruwelijke hekel aan ongedierte!
Alleen zou ik niet mijn eigen dieren op kunnen eten...
Ik ben volgens anderen zelfs veel te lief geweest voor de JR die onze konijntjes doodbeet.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:27

Janet, ik ben er ook mee opgegroeit, (kalvermesterij) maar ik heb er altijd moeite mee gehad. Niet met het eten van dieren, als ze maar een goed leven hebben. En dieren van mezelf eten, tja dat vind ik gewoon geen lekker idee.

Insecten laat ik ook zoveel mogelijk naar buiten, hoewel ik vliegen en muggen wel weer doodsla.

En zoals jouw gevan JR, Leon, zou ik ook niet doorslaan, want voor zo'n beest is het gewoon instinct om die konijntjes op te eten. (al is het natuurlijk niet leuk!, die van mij heeft het ook pas gedaan)

Ben gewoon een groot dierenliefhebber, maar ook weer niet heel overdreven, sommige dingen moeten gewoon.
Al heeft wel iedereen en alles recht op een goed leven vind ik.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:31

Ik ben het er helemaal mee eens dat ierdereen recht heeft op een goed leven. Wij hebben zelf geen boerenbedrijf thuis gehad, maar hadden voor de hobby een paar vleeskoeien.
De koeien werden opgehaald door een handelaar die ze naar de slacht bracht. Als ze geslacht waren, gingen wij naar de slagerij om het vlees in te pakken. Ik zag het dan al niet meer als mijn koe. Het leek het niet echt meer op.

Ik kan ook absoluut niet mijn eigen dieren dood maken.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:45

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:48

goed we beginnen bij het begin Haha!

kan een beetje warrig zijn hoor

@ sita ??? nieuwe aanwinst ??? (kan de ad niet meer zien Huilen )
mooi koppie de haf wat zit er achter ???? kan ook nog wel redelijk eind omhoog komen zeg
zou mooi zijn als het een ouderwetse groffe word daar ben ik helemaal weg van
(afgezien van de manege knollen ben ik begonnen op haffies Haha! )
lijkt me heerlijk om weer met een verzorgster / stal genoot op pad te gaan (ben wel een beetje jaloers (mijn tijd komt nog wel Tong uitsteken )
geveliciteerd met je nieuwe schoonzus !!!!!
mischien komen we elkaar nog wel eens tegen op een wedstrijd Haha! zo tehoren kunne de tankjes best mog wel wat western oeveningen Haha!
collin is eingelijk best een leuk ding, wat meer spier ed en dan is het al heel wat he

je kipjes zijn echt gaaf ugy alex doet zijn naam wel eer aan hihihihihihihih (straks word dat de mooiste)

(om even in de verdediging te komen)
WorliIno0 zout dan lekker op naar je bloedjes die alle kanten op stuiteren zodat je nieteens een ontspannen rid kan maken !!!!!!!!!

Tong uitsteken sorry kon het niet laten

@ berdien spannend !!!!! en de vader is super Kwijl (ik vraag me soms alleen wel eens af of hij nog wel eens wat ziet door die enorme bos manen)
ze heeft toch wel een beetje hang buikje hoor Tong uitsteken
eh je woond trouwens ook nog geen uur bij mij vandaan Haha! (met auto dan trein eh eh 45 min je moet er dan bij beilen uit)
mischien ben ik een dieren beul he maar al vlieg/mug etc etc vervelend is kan ie een aai krijgen Tong uitsteken en soms overleven ze het en soms ook niet
de pest is we hebben de bouw put vol water en dat is een muggen kwekerij geworden zo onderhand dus muggen zat

@ janet taart taart ikke ook (is goed voor mijn dikke kont Tong uitsteken )
en eh ik wil ook wel je tante wel worden hoor !!!!!! (heb alleen geen boederij en land Bloos )
leuk he zo'n stage Lachen wil ik ook wel

@ marije lekker he dat het goed gaat met het rijden Haha! geeft mij ook altijd een goed gevoel
trouwens mooie foto he, straald een hoop uit

@ timokyana geveliciteerd met timo zijn verjaardag !!!!!! (die van sil komt er ook alweer aan Nagelbijten / Gniffelen hij wor veels te snel oud )

@ chas zo heb ik wel eens bijna een uur bij het zwembad gestaan (ik dacht aan de openingstijden van de toemalige winkel van mijn vader)

@ angelique (was het toch wel bekent te typen do het zelf ook al bijna 24 jaar Tong uitsteken) ook jij geveliciteerd met silas zijn verjaardag !!!!

@ leon ze heeft wel een mooi plekje en zo heb je weer ruimte vor een andere gast/klant/aanwinst
ze heeft het niet slecht gehad bij je Haha!
kan er niet aan doen maar blijf camee een erg sprekend hoofd hebben (moet er iederekeer even met een foto bij blijven hangen)

@ grid geveliciteerd Haha! gaat al beter met de wedstrijden of niet Knipoog is goedde promotie voor de tinkies

@ berk Huilen flint los ballos Huilen

@ Mendi hallo wel pic's laten zien he !!

@ joyce geveliciteerd met je baan
je paardje kan wel mooi lopen hoor maar nog wel ruimte voor verbetering super (met wedstrijden zul je nog een hoop leren sucses !!! )
mooi zadel trouwens zou zelf niet voor die kleur ggan maar hij staat prada erg mooi dat borsttuig is ook erg mooi (diezelfde pad heb ik ook liggen zelfs nog in verpakking na al zo'n 5 jaar Bloos )
leuke zwem foto's heb met sil ook een keertje gezwommen toen hij net 1,5 was ofzo dat was dikke pret voor hem Haha!

@ xxjamiexx Doei! ook geveliciteerd met je over winningen

@ lordj Pallieter komt idd wel mooi uit de kleur Haha!
wat naar van resi

@ maya mooi stekkie heb je zeg (eigen of ???? )
sil mag ook niet bij koei in, hij jaagd ze onder het draad door

@ grr geveliciteerd !!!!!!!! mooi mannetje hoor

@ flica ja ik ben weer sins 3of4 weken begonnen met 16 uur pw ma, di, do en vr maat het is wel belachelijk zwaar terwijl ik eerder veel langere en zwaardere dagen maakte en nergens moeite mee had

lees dat er meerdere western rijden met tinks hier, zware concurentie Haha!
en eh op het land gooie kan wel maar moeten ze minstens een paarkeer in handen komen anders worden ze idd weleens verelend

eindelijk regen eindelijk van dat vieze stuif zand af wat in ons huis rond dwarreld (achter ons huis zit stuk akker land die erg uitgebreid werd bewerkt en zo droog was als maar kan)

en eh sil is met alleen 60 gram suplemente preparaat een paar appels en lijnzaad olie de winter doorgekomen (hooi wou hij niet eens)
voorheen kreeg hij ruim 2 kg wortels appels hooi et etc en bleef nog magertjes tot afgelopen zomer (is wel een stuk goedkoper zo Tong uitsteken )
hij staat trouwens wel erg vet op de wei, zit een vlinke berg koe poep op Tong uitsteken

verder zou ik ook wel willen weten of dat Pie Ball Tornado nou zijn vader is of niet maar daar heb ik medewerking voor nodig maar die krijg ik niet Huilen

btw ik hoef ook geen beesten levend te zien als ik ze moet eten vind ik ook niet wat, omtneemd mijn eetlust en waarschijnlijk gaat het vlees me aankijken

zo he he eindelijk klaar
dat waren geloof ik 10 pagina's en 4 dagen ofzo Tong uitsteken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:50

leon bij de da kun je wel melk en informatie krijgen
ik zal vanavond mijn moeder even vragen die heeft ook de wereld katten groot gebracht

laat je wel foto's zien ???? en vorderingen horen ????
sucses

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:02

leon: Bij een goede dierenwilnkel kan je ook melk en speciale flesjes halen. Ik las dat ze in de regen hadden gelegen, ik zou ze lekker bij een warme kruik leggen in doeken gewikkeld.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:04

janet had je dundee al geschoren ???

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:05

nee nog niet. Het weer is een beetje slecht. En moet nog nieuwe messen hebben voor mijn scheerapparaat.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:12

aha
ik heb zondag ???? zo iets eindelijk de shet die bij sil staat eindelijk weer tepakken gekregen dat werd al stukken beter Haha!
maar die zit ook nog in dr volle wintervacht
ze krijgt nu ook kale plekken arm dier

zal even fotos neer zetten kun je het verschil zien Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:28

voor
Afbeelding
iets langer geleden
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CGEBZJWR

en na
hier kun je op dr schoudertjes ook zien dat ze daar aan het kalen is
Afbeelding
heb gelijk ook maar 20 cm van dr staart afgehaald

en met een deel van dr eigen haar wat er af kwam
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VKOIPRAA-1

eingelijk wel jammer het is best een leuke shet (voor een standaard kleurtje) maar ondanks dr over gewicht beweegt zi niet zoals een standaard shetlander maar als zoals een echt deftig paardje tilt ze dr beentjes mooi op

btw ik ben er ook achter gekomen dat als ik sil op stal zou hebben hij een enorme snor zou krijgen Tong uitsteken

en eh wat vinden jullie van deze pic ava waardig of niet ??? (zo zo langzamerhand op zoek naar een nieuwe ava maar die moet natuurlijk wel beter zijn dan de huidige Tong uitsteken

http://www.mijnalbum.nl/Foto=64GSPJH8
is wel onbewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:52

Wat ik met Jes doe als ik naar Galway ga? Niks! Haha! Die blijft lekker staan waar ze staat, met 'r veulen. Mijn bijrijster gaat haar dan helemaal doen, en een ander meisje van stal gaat haar weer helpen met het veulen. Ga er onwijs missen, maar ik weet dat ze er goed staat (anders stond ze er niet Knipoog ) en ik vertrouw m'n bijrijster er ook wel mee Ja
Waar ik ga wonen is nog niet bekend, ik zou halverwege april de papieren krijgen, maar nou nog niks gehoord Boos! International Office zou erachteraan gaan, zometeen maar weer een mailtje sturen, want 31 mei is de deadline Bloos!

Pffoooeeh ik ga geloof ik maar cavia's fokken, en uit de paardenwereld. ik ben het ZAT! Had een strakke planning vanmiddag, eerst de Bels longeren en dan Jessie in de bak trainen (drachtig of niet, we trainen gewoon door Whoosh! Knipoog ) maar daar kwam niks van. Twee paarden waren ontsnapt, door de sloot gebanjerd (denk ik) en stonden nou achter het weiland op een weiland van de buren op vol gras. Dus hop, ik ze gaan vangen. Ik had niet door dat de sloot de sloot was, dus PLONS daar stond ik. Boos! Broek tot halverwege nat, maar goed, maar door geplonst en toen was ik bij de uitbrekers. Denk je dat die mormels weer terug wouden? In totaal ben ik DRIE keer door de sloot geplonst, toen was ik het zat, en heb ik ze grondig verteld dat als ze nou niet meewerkten, ze het volgend jaar nog zouden voelen. Toen wilden ze wel, stuk omgelopen, en uiteindelijk na een heel gedoe stonden ze weer goed. ander ontsnapt paard weer goed gezet, draad gemaakt en de Bels gaan vangen. Die was helemaal hyper en scheurde in volle galop door het grote land, en ik stond daar in het midden met m'n halstertje. Zucht. Nou ja, uiteindelijk had ze me in de gaten, scheurde ze op me af en gingen we naar stal. Haar los gelongeerd, lekker gespeeld, hoeven gevijld en weer terug gezet. Ik was nat, koud en had hoofdpijn, dus ben maar weer naar huis gegaan.
Zoooo leuk, paarden als hobby Nagelbijten / Gniffelen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:54

whahahahahaah berdien je hebt je dag wel he !!!!

Haha!
heerlijk ondeugend de paardjes daar beleef je nog eens wat mee Tong uitsteken

edit gallaway hoop dat je het daar naar je zin hebt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:57

Nou, het gaat echt lekker Nagelbijten / Gniffelen
Je woont trouwens inderdaad dichtbij, leuk! Ja Ik ben omringd door Tinkerbokkers Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:59

Haha!

idd er zit hier gewoon een noordelijk nest Tong uitsteken

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:02

Haha, ik zie het als in een film voor me, jij 3x door die sloot aan het baggeren. Die Bels had niet meer gelongeerd hoeven te worden, die had z'n beweging al gehad , gna gna.

Als je straks nog geen woonruimte hebt, neem je gewoon een tentje. Het regent toch bijna nooit in Ierland Haha!

Ga nu eens naar mijn eigen knollebol. Het is droog, hopelijk nog steeds als ik daar aankom...

Leon, hartstikke goed van die kittens opvangen. Maar ik hoop dat er toch uitgekeken wordt naar mama poes. Na een paar dagen hoeft dat al niet meer want dan is ze verdwenen..... Huilen
Laatst bijgewerkt door flicka op 08-05-07 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:02

Doei!

Nou Berdien je hebt je dag wel vandaag! Ach gut
Debora, zo jij hebt even bijgelezen.. Haha! Wat er achter die Haf zit weet ik nog niet. Die man had de papieren niet bij de hand. Die zal ik van de week als we dr gaan halen wel zien. Adv. was van Collin. Haflinger stond niet op internet. Heb ik gewoon gevonden via een advertentie die ophing bij de C1000 Tong uitsteken

Nou.. Vandaag dus naar school geweest.. Lachen
5 Examens gedaan en nu ben ik zó gaar.. Gaaaap Engels was best pittig, daarna Verkeer en Vervoer.. Was makkelijk.. Vervolgens Vreemde valuta en bestellen, ook best pittig.. En daarna nog Voorraadadministratie, was te doen, tenminste aangezien we er nooit een boek oid van hebben gezien was het te doen.. Tong uitsteken Daarna mijn praktijkexamen gedaan, nog van Scapino. Netjes afgesloten met een 8. En uit R zijn mond zelf gehoord dat hij me toch wel miste, want ik was een goede kracht.. Gestoord
Daarna was ik zo bekaf dat ik naar huis ben gegaan. In de bus in slaap gevallen. Ben nu weer wel wat fitter..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:09

Haha! had het de vorige heer niet gedaan en werd direct afgestraft Bloos dus het maar gelijk goed gedaan

moet het taxatie topic ook nog doen maar die doe ik morgen wel ofzo

pff 5 examens !!! is er geen max van 2 per dag ???
en eh vermoeid heid ??? daar hebben we de oude vertrouwde gp voor (rommel 1e klas maar je blijft er wel wakker van Haha! )

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:14

berdien: ik zie het al voor me, jij door de sloot aan het banjeren en een losgeslagen belg.
rom: mooie foto, ik vind hem waardig voor je ava. Je kan ook een ava laten maken bij creabea. Die van mij heeft iemand daar ook gemaakt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:14

Golden Power? Gatverdamme.. Als je me dood wil hebben moet je me dat geven.. Misselijk
Het is bij mij puur de weerswisseling.. Veel hooi op mijn vorkje en dat soort dingen.. Dan komt mijn oude pheiffer de kop weer opsteken.. Gaaaap

Nee.. Er is geen max. Het is geen middelbare school meer he.. Knipoog
Ik kies er ook zelf voor, toets elke keer 1 module ineens af.. Vandaar dat ik nu ook al bezig ben met stof voor het tweede jaar.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:16

golden power, mmm. Hier zit een stiekeme verslaafde van redbull enzo. Ik vind het zo lekker, en wordt er lekker wakker van.