[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:31

De weersverwachting, bron: weeronline.nl

"Vanavond regent het flink in het midden, oosten en zuidoosten van het land. Mogelijk wordt de regen in Limburg en het oosten van Gelderland vooraf gegaan door natte sneeuw. Van het noordwesten uit gaan er in de loop van de avond winterse buien vallen. De wind ruimt naar noordwest en trekt nog wat verder aan naar vrij krachtig boven land en naar hard of stormachtig aan zee. Later in de nacht is in het noordwestelijk kustgebied een west- tot noordwesterstorm (windkracht 9) mogelijk. De gehele nacht vallen er stevige winterse buien die gepaard gaan met zware windstoten. In het binnenland komen de minima uit rond het vriespunt, aan zee wordt het niet kouder dan een graad of 4.

Morgen vallen er in het hele land pittige buien, veelal met sneeuw. Tezamen met veel wind kan dit gevaarlijke omstandigheden opleveren, bijvoorbeeld voor de ochtendspits. In het binnenland kan het tijdens een pittige bui tijdelijk wit, en dus ook glad, worden. Het waait overal flink. Boven land is de wind meest matig of vrij krachtig, windkracht 4 of 5, en komt uit overwegend zuidwestelijke richting. Aan zee staat aanvankelijk een harde tot stormachtige westenwind, windkracht 7 of 8, die in de avond wat in kracht afneemt. De maxima lopen uiteen van 1 a 2 graden in het oosten en zuidoosten tot 5 graden langs de kust.

Zaterdag is het winter in Nederland! In een groot deel van het land wordt het niet warmer dan 1 graad, alleen langs de kust wordt het een graad of 4. Er valt nog wat lichte sneeuw, die in het binnenland kan blijven liggen. De wind komt uit zuidelijke richtingen en is matig tot vrij krachtig. In de nacht naar zondag komt het op veel plaatsen tot lichte vorst.

Ook zondag is het koud met temperaturen tussen 0 en 4 graden en de kans op winterse neerslag blijft aanwezig, met name aan de kust. De wind is veranderlijk en is zwak tot matig van kracht.

Begin komende week lopen de temperaturen langzaam op, maar blijven iets onder de normaal. Overdag wordt het ongeveer 5 graden en de minima komen uit rond het vriespunt. Het blijft wisselvallig met elke dag kans op wat (winterse) neerslag."

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:35

dankje weervrouwtje hihihihi
voor uw mededeling!!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:44

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:57

Maya schreef:
snowdon schreef:
Grmbl.. mijn arm staat op de cover van Tinkerland!
http://www.tinkerland.nl/DaviWB/Pagina0_IMG_OBJ9.jpg

*sniksnik*

Wat voor truien draag jij dan wel niet tegenwoordig? Ik vond het meer op een soort petje lijken...

Is een vest (zie eerste foto in profiel toevallig ook)... en je ziet bovenarm/schouder. Ik had daar Hindu vast.

SuperRoos

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:48

lekker stormpje dus al in het westen

leon, haha had die cover al gezien, vond hem erg bekend haha ney hoor
mooi profiel heb je trouwens nou

FK, geweldig weerbericht
WIE KWAMEN HIER SLEEEN MET FIGOR????????? jellie en spetter toch haha

ga ook me bedje in, ff paradise hotel kijken
morgen 2x paardjes voeren en verder ook erg druk
hoop dat ik wat boktijd over heb haha

veels te rustig trouwens hier!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:40

Indezz, laatste keer dat we hem gemeten hebben was hij 1.49 , hij komt zaterdag op stal zal ik hem op nieuw meten.

Het is hier nu droog, maar waarschijnlijk stilte voor de storm

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 05:45

Goedemorgen allemaal,

Wat een storm buiten.... Het gaat tekeer als een idioot...

#Snowdon: ik ben inderdaad druk maar lees gewoon redelijk mee en probeer af en toe ook een sociaal te zijn. Lekkere avatar heb je!

#Jean: lijkt me lastig te moeten kiezen welk paard mag blijven en welke weg moet...

#SuperRoos: leuk zeg sleeen met je paard.... wel foto's maken he? dat geeft altijd mooie plaatjes.

#Sox: Leuk dat de pensionhouder ook een tinker wil gaan kopen.... Heb je tenminste een medetinkergenoot op stal.

Vandaag maar weer werken en ik denk dat ik ook lekker binnen blijf met dit weer....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 05:49

goedemogguhhh, tis hier echt noodweer. het stormt erg hard en regent, bleghhh, naja, ff half daggie werken en dan vrij t/m maandag

enne, zondag moet ik GG cynophilia examen doen met Chitalletje, brrr spannend.

LUIE HOND HIHI
Afbeelding

Fijne dag allemaal

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 06:47

Goedemorgen,

Het is hier dus nog steeds ernstil stil, geen regen, sneeuw niets, gelukkig maar.

Silas, ja is ook moeilijk, maar je kiest op voor jou de best gebouwde en dan wordt het makkelijker, omdat je weet dat je ze toch niet allemaal kunt houden.

Nou straks om de tafel, ben benieuwd, de fiscalist die ook meekomt was nog niet helemaal klaar met zijn berekeningen, we zien wel.

Vanavond wel leuk ga ik met de kinderen naar Harry Potter, zelfs Gerald en zijn vriendin gaan mee, leuk hebben we zin in.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 06:49

morge,

Hier stormt het ook lekker !

Ik denk dat ik mijn vader zo maar eens lief aankijkt of hij me met de
auto brengt !

Harry Potter,gaaf,daar ga ik volgende week heen met mijn zus en nichtje.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 08:13

pfffffffff het giet hier! Morgen maar even bij Ro kijken of die niet weggespoeld is! Irish zal er wel lekker bij staan, die muts heeft lekker 2 dikke dekens op en een heerlijke luxe stal!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:32

Goedemorgen allemaal!
Wat een rot weer zeg!!!
Heb de paardjes nog maar even binnen laten staan. Hopelijk kunnen ze straks naar buiten...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:51

jacky2 schreef:
morge,

Hier stormt het ook lekker !

Storm?? Windstil is het hier...

Lees eerst even verder en dan kijken of ik nog wat nuttigs toe te voegen heb.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:52

Hier sneeuwt het nu echt en alles begint al lekker wit te worden...

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:57

Ik word wakker met een enorm pak sneeuw BAH!
Stormpje hebben we gisteravond al gehad

Ik meld me ook maar weer eens! Ivanhoe wordt n komen de zondag opgehaald.. Nog 2 daagjes om te knuffelen dus

Ach en verder nog steeds niks bijzonders ! Heb alleen een ontstoken oog Geen gezicht, mn rechteroog zit dus nu zo goed als dicht Leuk, met zaterdag een feest in de planning!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:58

Hier regent het alleen snoeihard... Bah bah bah. Zo paardjes voeren en dan douchen, daarna krijg ik mooie nagels en ga ik naar de kapper... Heerlijk!!!

Wel jammer van het weer, had ook wel lekker willen rijden, maar helaas, dat zie ik niet echt zitten met dit weer...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:00

Dobbel, gelukkig is het goed uit te houden met de pijnstillers voor je ma! Biggels in de groei

Flet, succes met alle drukte! Fijn dat je manager zo tevreden was

Roos, fijn dat het paardje er al wat beter uit zag! Leuk dat je hulp zo tevreden was Jah, ik wil sleeen met Figje

Wenk, irri als je steeds de l*l bent met die dingetjes die effe snel moeten….

Leon, die avater bevalt me wel

Sox, lekker dat je zo hebt uitgeslapen. Ga ik morgen ook doen Jouw hondjes hadden dus ook een smakelijk hapje! Ik wist niet dat het goed voor ze was. Met dat nieuwtje zal Lem ook blij zijn

Tinkermuts, je hond is wel errug lui

Hier onweert het momenteel. Wat een weertje zeg. Prachtig vind ik t maar t mag net iets warmer zijn

Gisteren mocht ik een half uurtje eerder weg van de baas. Ik snel naar huis en Lem uitgelaten. Jan is altijd vroegah thuis dus die verwachtte ik snel terug. Zit ik op de wc gaat mijn mobiel Was t Jan. Hij was toch maar naar stal gegaan. En hij ging de bak in met Flan aan de longeerlijn. Toen ik omgekleed was ben ik naar stal gegaan. Flan liep mooi joh! Ze draafde prima en ook best 'lichtvoetig'. Toen Jan klaar was heb ik haar overgepakt en ben ik haar nog een kwartier aan de hand uitgaan stappen. Wel ging ze af en toe staan stampen dus jeuk heeft ze nog die ziel Daarna zijn we lekker naar stal gegaan. Dekentje op en kus.

Ik moest in de les op Joy. We hebben lekker dressuur gedaan. Veel galop. En nog leuke wijkoefeningen. Ook vanaf de hoefslag naar het midden wijken. dat paard is altijd wat aan de race. Die moest ook een deken op en ik graaide helemaal in de drab

Nog even bij Flan gekeken, geveegd en geknuffeld en daarna naar huis. Lekker wandelen met Lemmyteck.
Omdat ik t rijk alleen had bedacht ik me mijn France vriendin te bellen, zij kon komen dus een uurtje later zaten we gezellig te kletsen. Avond was leuk.

Jan had t ook leuk gehad. Baalde wel dat een paar collega's zich enorm hebben misdragen. T eten vond ie goed en erg lekker.

Vanmiddag lekker atv. Eerst naar de fant en daarna lekker naar de makro

Fijne dag allemaal!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:01

Goedemorgen!
Geen sneeuw hier, alleen regen. Gister naar huis gegaan tijdens het werk. Knallende hoofdpijn en zere keel. Ik voelde me een partijtje beroerd. Dus lekker in bed gekropen. Gelukkig is de hoofdpijn bijna weg. Oorzaak..... ja hoor, vrouwekwaaltje is er weer!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:17

damn wat een kolereweer is het hier,wat een verschillen toch in nederland,sneeuw bij de een droog bij de ander en hier waait het vreselijk hard en het regent .
in de belgische ardennen ligt alweer 12 tot 15cm sneeuw!
we zijn al jaren geabboneerd op een sneeuw update vanuit de oostkantons,we gaan minimaal een keer per jaar een dagje sleetje rijden in de Ardennen namelijk

straks even een uurtje oppassen op Peter (82 jaar) daarna eten en daar weer 2 uur naar een voorlichting die door het werk georganiseerd word.
per 1 januari gaan ons bedrijfn (Allévo) geheel digitaal,alle medewerkers krijgen een paslezer mee en loggen 's morgens in bij de client en zodra ze naar huis gaan weer uit.
de voorlichting gaat hier dus over.....
ik vind het wel lachen,nu kunnen al die mutsen die makkelijk een uur te vroeg naar huis gaan dit niet meer onopgemerkt doen

Woensdagavond zijn we hier naar de premiere van Harry Potter geweest,gave film.bestetot nu toe vind ik!

jammer Cindy dat de opkikker nbg niet helpt bij Spetter!
en Uk ook al aan de schijt bij tijd en wijle.....
wat zit je weer te mutsen over je arm op de cover Leon ,als je niks gezegd had had toch niemand dat geweten

maya,zul je niet wegwaaien vanavond??
stormt behoorlijk hier op Noord Beveland..

Flan loopt weer lekker,houden zo!

Wenk mooie nagels?? van die harsnagels??

Jean,zet hem op hè!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:21

Hier mijn auto een beetje ondergesneeuwd en vanacht wakker geworden van de storm.

Ben nu in Eindhoven en daar is het nog veel witter, maar droog en windstil

Gister weer lekker gereden, had t rijk alleen, was ik even blij met de binnenbak want wat een stortbuien ... vond Say in het begin dus wel spannend zo helemaal alleen in de bak en dan ineens weer kletter de kletter

Hoop wel dat t morgen ietsie beter is, want in het weekend ga ik nu altijd buiten rijden omdat dat doordeweeks niet meer kan ivm donker

Hebben dit weekend trouwens 3 teckels op bezoek 2 van zus en 1 van mams

Zij zijn weekendje naar Duitsland familiebezoek + kerstmarkt dus dan passen wij op anders zitten ze bijna hele dag alleen en komt er alleen iemand om ze uit te laten dat is ook niks dus nu gaan we ze gewoon ophalen en mogen ze bij ons logeren

Oh collega is er dus werk roept

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:22

Nou de sneeuw mag van mij nog even een dagje weg blijven... Heb namelijk nog steeds mijn zomerbanden onder de auto Roy mag me vanavond dus mooi de winterbanden eronder gaan zetten!

@ Jean: jammer dat je Lia Fail gaat verkopen. Mij sprak hij namelijk wel aan Maar goed, je hebt het al druk genoeg en je kunt niet alles aanhouden dus dan moet je er gewoon eentje weg doen.

@ jacky2: gelukkig dat het wat beter met je tante gaat. Maar jemig zeg.. baarmoeder eruit.... pffff, lijkt me als vrouwzijnde best wel heftig. Je baarmoeder is toch hetgeen wat je het meest onderscheidt van een man.

@ snowdon: lekker chocolade zei ze terwijl er een pakje kertskransen voor de neus staat

@ Indezz: ik werk bij een dochterbedrijf van een groot internationaal Taiwanees bedrijf. Dus de mentaliteit bij het management is uberhaupt al anders (presteren, presteren, presteren en het "wij tegen de rest van de wereld"-gevoel is vrij sterk aanwezig). Het geven van kerstpakketten aan personeel krijgen ze er dus echt niet door bij de grote baas in Taiwan maar eindejaarsbonussen wel. Want dat is ter motivatie van het personeel zodat we het komende jaar nog harder gaan werken. yeah, right

@ Jellie: lekker atv vanmiddag En zo te lezen lekker gereden in de les.

Hier verder weinig te melden. Fayette zit vandaag op 190 dagen dracht en zit nog steeds heerlijk in d'r velletje. Sinds een 1.5 week heb ik haar wel een (regen)deken opgedaan. Meer voor mijn gemoedsrust dan voor haar en omdat ik weet dat ze eigenlijk best wel een koukleum is
Oooh, gisteren nog zoiets schattigs gekocht!! Was de stad ingegaan om 2 nieuwe broeken te kopen (ook daadwerkelijk nog gevonden ook) en spontaan heel toevallig kwam ik langs een redelijk grote ruitersportzaak in het centrum van Emmen fout, heel fout!. Zie ik daar toch fleecedekens maat mini-Shet en Shet liggen! Zoals jullie vast wel kunnen begrijpen kon ik die natuurlijk niet laten liggen met het gevolg dat Hercje gisteren zijn eerste eigenste dekentje heeft gekregen En het staat hem zoooooooo lief Ik zal er van het weekend eens een foto van maken.
Zegt dat vrouwtje van de winkel ook nog: "Oh, maar we hebben ook winterdekentjes in die maat!" Pfff, ben maar snel de winkel weer uitgerend

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:26

Jean schreef:
Goedemorgen,
Het is hier dus nog steeds ernstil stil, geen regen, sneeuw niets, gelukkig maar.

http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnw.htm
Geeft een goed overzicht. Ik heb GEEN idee waar Nijetrijne ligt, maar dat weet je zelf vast wel

Gisteravond takke takke takke weer, wind, regen, blergh. Kootje en Mira op het pad gezet, dan konden ze graskantjes eten. Heb rustig de stal gedaan en stront van het verharde stukje geruimd. Hoorde toen een koe schreeuwen. Was aan het bevallen. Lang verhaal -> kort -> keizersnede. Net op tijd, 't kalf (stierkalf, wit, uit blauw witte ouders) was stikbenauwd. Dan kan je beter een benauwd kitten hebben, die kan je wat makkelijker uitzuigen dan zo'n zwaar kalf Heb em gepest met een strootje in zijn neus, toen ging hij goed proesten en hoesten en ging de benauwdheid over.
Al met al hebben K&M toch 2 uur op het pad gestaan, ze stonden naast elkaar te wachten voor het stroomdraadje, vonden het tijd voor hooi en een lekker hapje. Op een helder moment heb ik de veearts gevraagd of ik heel brutaal was als ik hem zou vragen om Mira haar 2e enting te geven. Die heeft ze dus gehad. De veearts keek niet eens naar haar, ragde de spuit erin, en ging weer naar huis/de praktijk toe.
De vorige was 5 weken geleden, en omdat ik geen entverleden van haar weet had ik besloten haar een booster te laten geven (dus 2 entingen, 4-6 weken van elkaar). Heb alleen haar paspoort nog niet terug, maar zodra ik die weer heb kan ik langs de praktijk gaan en dan vullen ze die 2e enting voor me in. Dus Mira is klaar met haar entingen en 't kost mij maar 1/2 van de normale voorrijkosten. De rekening van de vorige keer heb ik gisteren betaald, en ik schrok me de #Q@$! toen ik zag dat 1ml! Sebacil meer dan 21 euro kostte!
's Avonds voer ik 1 voerschep wortels en 3 kleine handjes muesli of structuurmix uit de hand, ik heb maar iets meer gepakt zodat Connemara Sunny van de boer ook mee kon smikkelen. Was even een mooi moment; Mira met glanzende zachte "mam ik hou van jou want je hebt lekkers voor me"-ogen, Kootje met een boos oor aan de Mira-kant en een alert oor aan mijn kant, een duwende Sunny dat ik op moest schieten

Hier vandaag storm en aardig wat hagel. Lijkt nu wat rustiger.......
't Was zo erg dat ik even medelijden met Koot kreeg, het was gisteravond zijn beurt om buiten te blijven.

Sh*t, 9.43 uur, had al een kwartier op mijn werk moeten zijn!!

bye!
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 25-11-05 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:37

Weet iemand toevallig nog ergens een wollen zweetdeken te koop voor me (voor weinig...)? Met een halsstuk het liefst.

Hoe gaat het nu met je vriend Flettie, is hij weer helemaal opgeknapt?

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:57

yarka schreef:
Hoe gaat het nu met je vriend Flettie, is hij weer helemaal opgeknapt?

Och, die loopt sinds een week of 3 weer als hoentje hoor

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:14

bizar hoor als ik al die verschillende weertypes lees... hier is het ook nog steeds bijzonder rustig, geen enkel teken ook maar dat het binnen een uur zal gaan sneeuwe, stormen of wat dan ook