[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:22

gefeliciteerd sheryn,de teentjes knoflook hebben gewerkt!

ik heb momenteel 2 dekjes in gebruik voor eros.beide hh ,met zelfde print/andere kleurcombi.heb nog wel een anky,maar die verkoop ik ,want die vindt ik onhndig in gebruik.
hoofdstellen 2(1 dagenlijks gebruik,1 wedstrijd)
voor de rest heb ik veeeel borstels,en van de verzorgingsproducten meestal 1 reserve.wil niet zonder geraken nl,dat vindt ik vervelend.

verder gaat met eros alles zeer goed.zijn nieuwe bijrijder is erg happy met hem,en het samen werken met de andere gaat echt goed.kunnen goed overleggen met elkaar en dat is wel zo practisch.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:52

Oh ja haha de knoflook was ik bijna vergeten!

Hoe ziet Eros znedstrijd set eruit?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:31

Hoi hoi :D

Wij zijn weer terug van een paard daagjes bij vrienden in portugal :)
Vandaag weer lekker een ritje met Izzy in het bos gemaakt.

Ik heb 2 vliegenrijdekens, 1 zebra en 1 van premiere. Heb die van premiere net te koop gezet omdat 2 dekens toch wel erg veel is :P (mag voor 10 euro weg) Heb ook nog 2 nieuwe dressuur dekjes te koop gezet voor een prikkie. ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:34

ik heb geen set.alleen een hoofstel wat wit onderlegd is.dat heb ik ooit(misschien wel 8 jaar) terug voor een 10 euro voor mijn eerste pony gekocht.dat diertje heeft m nooit kunnen dragen,voor de brabander was ie te klein,voor ruana ook en nu kwam ie voor wedstrijden mooi van pas.dus vandaar dat ik m daar voor gebruik mocht t weer nodig zijn.
als t zover komt,zal degene die wedstrijden gaat rijden de rest moeten kopen.dat mogen ze helemaal zelf verzinnen.al zitten er duizend glitterstenen op,als ze dat leuk vindt ok.t zijn haar wedstrijden ,.maar eros staat heel veel(leve een bijna zwart paard :D )
de nieuwe bijrijder heeft al aangegeven t wel leuk te vinden om dat te gaan doen,maar daar zal nog wel enige tijd over heen gaan(en dan moet ik weer een trailer hebben om te vervoeren)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:45

Hoe ging je gesprek precies Sheryn? En niemand heeft je geroken?
Mooi hoofdstel bij Bones :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:15

Ik hoop van niet _O- Veel kauwgum gehad wel.

Ik moest een spellingstest doen, een brief schrijven, een half uur gesprekken meeluisteren en daarna nog een gesprek met de leiding gevende mevrouw voeren. Daarna kreeg ik te horen dat ik mocht starten en heb ik alles ondertekend *\o/* Nu moet ik 3 weken van 9 tot 5 een training volgen en daarna mag ik starten. Ik vond het meeluisteren super spannend, ben echt benieuwd! En het verdient echt wel fijn op zich, dus kan het combineren met school. Ik heb nog nooit zoveel geld te besteden gehad voor mezelf dus ik kan fijn gaan sparen.

Zadelpassen is wel verplaatst omdat ik het vandaag gewoon niet haalde en de singel scheen niet te passen dus had echt geen tijd nog snel een nieuwe te halen. Verdorie weer wachten :+ Ik wil echt graag op Bones klimmen nu! Heb m'n petrie laarzen ook opgehaald, kuit helaas wat groot dus ga morgen naar een goede schoenmaker om te kijken wat de opties zijn. Ze zijn zo mooi :~ En anders maar 3 paar sokken _O-

Heb je al zin zelf op te stappen en weg te rijden? <<) Ik was zo ongeduldig toen Bones in training was en nu moet ik nog wachten :')

Hoe was Portugal? :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:36

Wat intensief dat gesprek! Helemaal goed dat je erdoor bent.

Soms inderdaad zou ik al wel willen rondrijden met haar ja :)
Maar ik vind het ook heel fijn om alles zo geleidelijk te doen, en ze is nog zo jong en bezig in model te komen. Op fb zie ik een halfzusje, die is zes weken ouder, al veel verder zijn, die is keurig onder het zadel en loopt al netjes ook. Maar dat is al veel meer een paard om te zien.
Ik moet ook nog veel serieuzer aan de gang met grondwerk, daar ga ik eerst zelf les voor volgen.
En voor nu gaat het prima met Ylva erop, samen een beetje genieten. En als ze oud genoeg is mag ze naar Leonoor voor het echte werk :-)

Ik ben heel benieuwd hoe het met Bones gaat! En naar je laarzen en of het lukt met het zadel, spannend!

Ellie het klinkt toch mooi zo, zeker voor een zwart paard.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:39

Foei stoute Zac, hij helemaal blij :=

Whieeehh gefeliciteerd Chimello!!
Jammer dat het zadelpassen niet doorging en dat je laarzen niet passen.

Ze ziet er goed uit Nimby!
Ook super fijn dat ze zo braaf is :)

Naawh wat lief Lor :+:

Super dat Eros en zijn nieuwe bijrijder het zo goed met elkaar kunnen vinden Ellie! :)

Welkom terug Maartje!
Hoe was het in Portugal? :)

Ik heb vanavond even met Feike gereden, zaten wel fijne stukken tussen :) was pas half 10 thuis van stal :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:40

Netjes hoor, paard de tijd gunnen is zeker de moeite waard :j Wij doen het ook fijn op het gemak. Beetje longeren, elkaar wat beter leren kennen. En geduld wordt beloond zeggen ze!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:54

En zo is het!

Wanneer Feike bijv. een week rust heeft gehad, loopt hij ook weer een stuk lekkerder haha

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 00:04

Hier is de bonte merrie ingereden en daarna weer voor een paar weken in het land gezet. Diegene die dr reed kon zo op dr stappen en weg rijden. En net als vorige week anderhalve week niets gedaan opstappen weg rijden wel een beetje druk haha

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:09

Klinkt goed dat gesprek! En kan me helemaal voorstellen dat je zin hebt om met Bones verder te gaan :)

Portugal was heerlijk warm, zijn ook naar een stadje en het water geweest, maar waren vooral voor vrienden daar, het was erg gezellig :)

Denk ook dat het heel belangrijk is dat je het rustig aan doet, kunnen ze mooi wennen aan het idee. Hier namen we de jonge paarden vooral mee de bossen in, achter een ouder paard aan. Mooi rechte stukken maken. Vind het altijd maar apart dat mensen meteen met ze in de bak aan de slag gaan, al die hoeken en toch een krappe ruimte voor dieren die nog veel moeite met hun evenwicht en nog weinig "rij-spieren" hebben.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:47

Brave Tess!

Hahah toeslag om je Belgische accent! Das mooi meegenomen!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:56

Leuk dat je het zo goed hebt gehad in Portugal :j

En inderdaad ik vind ook dat je beter gewoon rustig aan doet met een jong paard Cas was vorig jaar nog veels te puppy als 3-jarige. Nu vind ik hem veel beter kloppen qua bouw maar eigenlijk doe ik het nog rustig met hem. Ik heb zoiets van ik heb nog paarden waar ik op kan rijden dus ik neem liever men tijd voor Cas dan dat ik hem verpest omdat ik te gehaast ben :j

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:11

Hoi, ik heb een vliegen uitrijdeken met afneembare hals va QHP.

Afbeelding

Niet zo'n duidelijke foto maar het is echt een heel fijn deken. Mijn lesgeefster heeft hem nu ook en is ook zeer tevreden.

Vandaag weer een heerlijk lesje gehad. En wat gaat Storm toch goed vooruit. Zelfs in draf begint hij mooi na te geven en mijn hand te volgen. En dat allemaal door een goed achterbeen. Het duurde even voor hij dat goed onder controle had. Of te zwak of te stuwend. Maar nu zijn we los hahaaa.

Afbeelding

Ben super trots op deze foto!!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:14

Ziet er goed uit :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:19

Fantastisch Jane! :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:32

En dan te bedenken dat ik echt niet recht zat en altijd mijn benen optrok. Doorzitten ging echt niet op Storm. Maar nu heeft hij dus controle over dat achterbeen en daardoor kan ik beter doorzitten en ook nog eens recht whahaa. Jammer dat jullie niet weten hoe ik een jaar geleden op een paard zat.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:37

Wat een mooi plaatje! Wat leuk om zo resultaat te zien van al je inspanning.

Wat leuk om te horen dat jullie ook rustig aan doen. Ik heb zelf de tijd ook wel nodig :-)
In het bos(je) bij ons vlakbij vindt ze vreselijk leuk. Ik had inderdaad het idee om daar te gaan stappen met een braaf ander paard tegen de tijd dat ik er zelf opzit. Allemaal lange paden en moois te zien. Bak komt inderdaad nog wel! (Die is nu voornamelijk voor uit d'r pan gaan met een vriendje dus daarom vind ik de bakomgeving voor mezelf even niet zo aantrekkelijk haha)

Die van je kindje is ook lief zeg.

Mira wat cool van je dat je een paard hebt ingereden!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:58

Wat goed zeg Jane! Ziet er super mooi uit!

En het komt vanzelf wel Nimby. Eerst maar lekker naar buiten en dan maar eens in de bak eens rondhobbelen

Morgen voor het eerst les op Yenna ik ben benieuwd!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:00

knappe Storm :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:55

Succes met je les morgen :)

Ziet er relaxed uit met Storm.

Krijg alleen meer zin om zelf te lessen door jullie allemaal!!

Afbeelding
Eventjes Sansa spam! Ben zoooo verliefd <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:01

Zzoooooo knap <3

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:11

Wat voor hoofdstel heeft storm in? Ken 't niet namelijk.

:wave: hallo, hier terug van de vakantie. Lees morgen denk ik even verder terug..

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:30

Die manen al zo mooi!